Paskelbta
3 metai prieš-
By
Raminta V.Lietuvos startuoliai sparčiai skinasi kelią į sėkmę. Prieš šešerius metus savo kelionę technologiškai pažangių rekuperatorių gamyboje pradėjo bendrovė „OXYGEN“. Startuolis sėkmingai įsitvirtino ne tik Lietuvos, bet ir kaimyninių šalių rinkose. Apie ilgą kelią į sėkmingą, tvirtą ir profesionalų verslą kalbamės su UAB „OXYGEN group“ Verslo plėtros vadovu Martynu Martikoniu.
Nuo ko prasidėjo OXYGEN kelionė?
Viskas prasidėjo prieš 6-nerius metus. Įkvėpti ambicingos Europos Komisijos parengtos tvaraus ekonomikos augimo strategijos – Europos žaliojo kurso, kuris reiškė, kad naujai statomi būstai turi būti efektyviai taupantys energiją, o viena iš sąlygų tam pasiekti – efektyvi vėdinimo sistemos įrengimas, arba kitaip rekuperatoriaus naudojimas. Taip ir kilo idėja pradėti verslą. Bendradarbiaujant su Kauno technologijos universitetu (KTU) pirmiausia buvo išstudijuoti rinkoje esantys rekuperatoriai. Buvo apgalvota, ar lietuviai gali konkuruoti su rinkos gigantais. Todėl nuspręsta sukurti kažką unikalaus. Taip gimė mažesnis, itin kompaktiškas, paprastai sumontuojamas ir lengvai naudojamas rekuperatorius, valdomas unikaliu energiją taupančiu algoritmu. Kuriant jį komanda pritaikė įvairias naudingas optimizacijas, kurios patogesnės vartotojui. Vos po metų buvo paleistas pirmasis įrenginys į prekybą. Lietuvos rinka mus įvertino teigiamai. O šiuo metu jau turime daugiau nei 10 skirtingų produktų. Ką reiškia „startuolis“?
Kas svarbu norint sulaukti sėkmės?
Taikome naujos kartos pažangias technologijas, kurios neša naudą žmonėms. Mūsų gaminamų entalpinių rekuperatorių šilumokaičiuose esanti speciali membrana vėdinimo metu užlaiko vandens molekules, o priešpriešinis oro srautas jas grąžina atgal. Paprastai tariant, taip išsaugoma patalpų drėgmė ir palankus namų mikroklimatas. Itin sandariuose A++ būstuose sausas oras yra opi problema, kuri paūmėja ypač šaltuoju metų laiku ir kamuoja sausėjanti oda, dermatitai, astma, paūmėja alergijos. Entalpiniai rekuperatoriai šalia įprastų standartinių rotacinių rinkoje yra tarsi Tesla elektromobilis šalia seno dyzelinio Volkswagen Passat automobilio. Oras sausėja, juk drėgmė savaime pašalinama. Entalpiniai rekuperatoriai veikia kiek kitaip – jie nesausina patalpų oro.
OXYGEN lydi sėkmė, kaip sekasi auginti verslą?
Iš startuolio marškinėlių jau išaugome. Esame stiprūs savo srities ekspertai, o startuoliškumas išliko tik širdyje. Augame du kartus per metus penkis metus iš eilės. Kas yra startuolis?
Bendradarbiaujame su didžiausiais rinkos vystytojais. Įsitvirtinome Lietuvos rinkoje, bei eksportuojame į Latviją, Estiją ir Olandiją. Pritaikome savo produkciją gyvenamiesiems būstams iki 300 kvadratinių metrų.
Augti mūsų šalyje tikrai galima. Juk lietuviai yra imlūs naujoms technologijoms, statydami namus mūsų tautiečiai domisi pasaulio tendencijomis, naujovėmis ir noriai dalį jų taiko ir savo namuose. Tas žingeidumas yra labai smagu, nes galime augti kaip kompanija, kurti ir žengti koja kojon su technologijų inovacija. Juk Lietuva yra viena pirmųjų ES šalių, kuri įsivedė A++ energinę klasę naujam gyvenamajam būstui su privaloma mechaninio vėdinimo sistema, kur geriausias ir naudingiausias sprendinys yra rekuperacinė sistema. Tai rodo šalies pažangą, alkį sekti naujausiomis technologijomis, gyventi maksimaliai komfortiškai, naudojant resursus efektyviai. Prekybos startuolis
Kaip kompanija sulaukėte ne tik klientų įvertinimo, bet ir apdovanojimų bei pripažinimo. Papasakokite plačiau apie tai.
Mus vertino ne kartą, manau visiems reikia pripažinimo, juk tai rodo, kad einama teisingu keliu. Lietuvoje dėl savo entalpinių rekuperatorių patekome į TOP 10-uką geriausių lietuviškų išradimų, besiskinančių kelią per visą pasaulį. Kiek seniau, kai buvome startuolis, patekome tarp 12-os geriausių Europoje ir dalyvavome konkurso „PowerUp!“ finale Budapešte. Verslo startuolis
Kaip nepaleisti sėkmės ir fortūnos? Kur skiriate didžiausią dėmesį?
Inovatyvumas yra mūsų kompanijos DNR. Todėl mes bent kelis kartus per metus stengiamės pagerinti savo produktus agile metodu, diegti naujoves, patobulinimus. Nuolat klausiame savo partnerių ir klientų, ko jiems labiausiai trūksta. Jų nuomonė yra labai svarbi. Mūsų įmonės šūkis yra: „Lengva kaip kvėpuoti oru“. Siekiame sulaužyti rinkos stereotipus ir pasiūlyti pranašesnę alternatyvą – efektyviau, kompaktiškiau, išmaniau, lengviau. Todėl stengiamės, kad mūsų produkcija atspindėtų tai – ja būtų lengva išsirinkti, montuoti, valdyti, prižiūrėti. Mes esame arti savo klientų, todėl žaibiškai reaguojame ir bandome atliepti jų poreikius. Tai yra labai svarbu, nes būdami sąlyginai mažas gamintojas, mes esame lankstūs ir prisitaikome prie kliento greičiau nei didieji gamintojai. Juk sakoma, kad šiais laikais ne didieji suvalgo malžiuosius, o mažieji didžiuosius, nes mažieji greitesni.
Džiaugiamės, kad esame įsitvirtinę Lietuvos rinkoje ir planuojame plėsti eksportą į kitus kontinentus.
Ar parduotumėte savo duomenis už 100 eurų? Ekspertai įspėja: jūsų skaitmeninė tapatybė kainuoja gerokai daugiau
„Vanagas Asset Management“ sėkmingai išplatino 3,8 mln. Eur vertės obligacijų emisijos antrąją atkarpą
KTU, Latvijos ir Taivano mokslininkai kuria NIR-OLED technologiją: žingsnis link pažangesnių 3D jutiklių
Mokslas ledų gamyboje: kur slypi tobulų ledų formulė?
Startuolis: išsamus vadovas nuo idėjos iki paleidimo
Kas yra startuoliai: inovacijos, rizika ir augimo potencialas
KTU atveria duris norintiems daugiau nei diplomo – nauja galimybė prisidėti prie lustų kūrimo
5 aukštosios mokyklos skirs 1 mln. EUR finansavimą EDINA sistemos atnaujinimui
Tirpioji kava yra tikra kava: ekspertės siūlo geriau pažinti šį gėrimą
Pasaulinės korporacijos jau atvirai kalba apie tai, kiek darbo vietų bus panaikinta dėl dirbtinio intelekto (DI). Skaičiuojama, kad jei „Microsoft“...
Vakar Vilniuje, Ozo g. 10A, įvyko oficialus pirmojo Lietuvoje BYD automobilių salono atidarymas. Šis renginys neapsiribojo vien automobilių bei salono...
Komentuoja Justinas Muleika, „GF banko“ generalinis direktorius Lietuvos banko duomenimis, per pirmuosius penkis šių metų mėnesius vartojimo paskolų buvo išduota...
Lietuvoje beveik trečdalis šeimų gyvena nuomojamame būste, o daugelis jų svajoja apie savo namus. Tačiau pirmas žingsnis link šios svajonės,...
Per pirmąjį 2025 m. pusmetį „Modus Group“ konsoliduotos neaudituotos pajamos siekė 274 mln. eurų ir buvo 22 % didesnės nei...
Prasidėjus mokslo metams daugelis studentų susiduria su klausimu, kaip gyventi turint itin ribotą biudžetą ir nepritrūkti pinigų nei kasdienėms išlaidoms,...
Ruduo – dosniausias metų laikas, kuomet sodus ir daržus užpildo rudens derlius. Natūralu, kad dalis žmonių šiomis gėrybėmis nori pasidalyti...
Saugumo poreikiai nuolat auga – nebeužtenka vien tik stebėti uždarą erdvę ar fiksuoti įėjimus. Dažnas susiduria su iššūkiu: kaip suvaldyti...
Kiekvieną rugsėjį gatvėse išaugantis moksleivių skaičius atneša ir papildomų iššūkių eismo saugumui. Kaip rodo „Lietuvos draudimo“ užsakymu atliktas tyrimas, penktadalis...
Dar prieš kelis dešimtmečius žmonės Lietuvoje dažnai naudodavo vadinamuosius „majakus“ ar „švyturėlius“ – paskambindavo ir iškart nutraukdavo skambutį, taip perduodami...