Sekite naujienas

Verslas

2024 metų MAXIMA LT finansiniai rezultatai: pajamos pasiekė 2,209 mlrd. eurų, veiklos pelnas – 1,7 proc. mažesnis

L

Paskelbta

-

Lietuviško kapitalo bendrovės MAXIMA LT, valdančios prekybos tinklą „Maxima“, pajamos 2024 metais išlaikė nuosaikų augimą ir pasiekė 2,209 mlrd. eurų arba 3,1 proc. daugiau nei ankstesniais metais, tačiau dėl išaugusių veiklos sąnaudų ir prekių savikainos – veiklos pelnas prieš palūkanas, mokesčius, nusidėvėjimą bei amortizaciją (EBITDA) susitraukė 0,5 procentiniais punktais lyginant su 2023 metais.

Reklama

2024 metais bendrovė tęsė investicijas į parduotuvių formatų vienodinimo projektą bei užbaigė statybas ir atidarė naują modernų temperatūrinį sandėlį. Prekybos tinklas taip pat toliau nuosekliai didino darbo užmokesčio fondą – jis buvo 13 mln. eurų didesnis nei ankstesniais metais.

„Praėjusiais metais išlaikėme nuosaikų augimą bei toliau investavome į efektyvumo didinimą. Geriausia kaina pirkėjams bei kokybiškas asortimentas išlieka pagrindinėmis mūsų kryptimis ir toks nuoseklumas padėjo pasiekti daugiau nei 2,2 mlrd. eurų pajamų. Vis dėlto, augant veiklos kaštams, išlaikyti įprastą veiklos pelno maržą tampa nemenku iššūkiu – EBITDA pernai buvo 3,5 mln. eurų mažesnė, todėl nuolat ieškome galimybių kaip galime savo veiklą organizuoti efektyviau. Sumažinti augančių sąnaudų įtaką pelningumui ir toliau augti mums padėjo tęstiniai strateginiai veiksmai: tęsėme parduotuvių atnaujinimo projektą ir metus užbaigėme su 85 proc. suvienodinto formato parduotuvių; diegėme ir naujinome savitarnos kasas. Dar 2024 metai mums buvo išskirtiniai dėl rekordinių investicijų, kurios siekė 87 mln. eurų“, – sako Jolanta Bivainytė, MAXIMA LT generalinė direktorė.

2024 metais MAXIMA LT į valstybės biudžetą sumokėjo 219,9 mln. eurų Valstybinės mokesčių inspekcijos ir „Sodros“ renkamų mokesčių – 10 mln. eurų daugiau nei 2023 metais.

Prioritetas – mažų kainų išlaikymas

„Daug pastangų skyrėme pasiūlyti pirkėjams prekes mažesnėmis kainomis ir padėti sutaupyti. Konkurencingoje aplinkoje lyderystę išlaikyti padeda nuoseklių veiksmų visuma – be to, kad kasdien deramės su tiekėjais dėl geresnių tiekimo kainų, savo pirkėjams suteikiame ir specialių kainų pasiūlymus. Pavyzdžiui, pernai su „Kainų įšalo“ akcija pusmečiui „įšaldėme“ savo privačių prekių ženklų „Extra Line“, „Farm Milk“, „Pormet“, „Ocean“ ir „Mio Rio“ kainas, kurios iki metų pabaigos nedidėjo – vien dėl šio veiksmo mūsų klientai sutaupė virš 1 mln. eurų“, – įvardija MAXIMA LT generalinė direktorė.

Bent vieną iš privačia etikete pažymėtų produktų kas mėnesį įsigyja apie 900 tūkst. „Maxima“ parduotuvių klientų. Taip pat, 2024 metais prekybos tinklas toliau plėtė privataus prekės ženklo „Well Done“ asortimentą, kurį vysto nuo 2023 metų. Vilniaus universiteto Verslo mokykla pradeda bendradarbiavimą su „Fintech Hub LT” asociacija

carvertical VIN patikra

Bendrovė nuolat siekia palaikyti mažų kainų lygį ir remiantis kainas stebinčio portalo „Pricer.lt“ duomenimis, 2024 m. prekybos tinklas „Maxima“ kiekvieną mėnesį, 12 kartų iš eilės, pirkėjams siūlė pigiausių maisto prekių vidutinį krepšelį mažiausia kaina rinkoje.

Naujas logistikos centras – didžiausia investicija per 30 metų

2024 metais bendrovės grynasis pelnas buvo 123,9 mln. eurų – tai yra 7,3 mln. eurų daugiau nei 2023 m., o EBITDA 2024-aisiais siekė 204 mln. eurų – 3,5 mln. eurų mažiau nei ankstesniais metais. EBITDA pelningumas per metus sumažėjo 0,5 procentinio punkto ir siekė 9,2 proc. 2024 metų MAXIMA LT grynojo pelno augimui įtakos turėjo gauti didesni dividendai iš dukterinių įmonių, o bendrovės EBITDA pelningumo sumažėjimui didžiausią įtaką praėjusiais metais turėjo ženklus darbuotojų atlyginimų ir prekių transportavimo kaštų augimas, kurio bendrovė į galutinę prekių kainą savo klientams neperkėlė. „OP Corporate Bank“ pajamos Baltijos šalyse pernai augo 31% iki 77 mln. Eur

Taip pat, 2024 metais bendrovė baigė naujo temperatūrinio sandėlio Vilniuje statybas, atidarė 2 naujas ir rekonstravo 6 parduotuves bei toliau tęsė „Maximos“ parduotuvių vienodinimo pagal prekių asortimentą projektą (formatų projektą), kuriuo siekiama didinti parduotuvių valdymo efektyvumą, o klientams užtikrinti dar geresnį ir patogesnį prekių asortimento pateikimą. Per 2024-uosius buvo pakeistos dar 25 parduotuvės. Iš viso suvienodintus formatus jau atitinka 207 parduotuvės – tai daugiau nei 86 proc. tinklo parduotuvių visoje šalyje.

„2024-ieji yra mūsų rekordiniai investicijų metai. O daugiau nei 70 mln. eurų siekianti investicija į logistikos centrą yra didžiausias infrastruktūros projektas įmonės istorijoje“, – teigia J. Bivainytė.

Darbo sąlygų gerinimas – vienas iš pagrindinių prioritetų

Bendrovė MAXIMA LT – didžiausia šalies darbdavė, vienijanti daugiau nei 11 tūkst. darbuotojų, praėjusiais metais dar padidino kelerius metus auginamą darbo užmokesčio fondą.

Bazinis atlyginimas augo 7,2 proc., o bendras atlyginimų fondas padidėjo 13 mln. eurų, lyginant su ankstesniais metais. „OP Corporate Bank“ Baltijos šalyse augino paskolų portfelį ir uždirbo 43,5% daugiau

Be to, išmokėta 18,5 mln. eurų skatinamųjų premijų, kurios kiekvieną mėnesį sudaro apie 14 proc. nuo darbo užmokesčio. 2024 m. skatinamąsias premijas gavo kolegos, dirbantys parduotuvėse, maisto gamybos cechuose, logistikos skyriuose, administracijoje. Didžiąją dalį – 57 proc. – premijų fondo pasidalino „Maxima“ parduotuvių darbuotojai.

Paramai – maisto už 2,6 mln. Eur

MAXIMA LT pernai ir toliau tęsė savo ilgametes socialines iniciatyvas „Mes – bendruomenė“, kuri vyko jau jubiliejinį dešimtą kartą, bei „Lietuvos Maximalistus“: rėmė įvairias bendruomenių iniciatyvas, mokėjo stipendijas gabiems bei gerai besimokantiems šalies moksleiviams.

Iš viso per 2024 metus socialinėms iniciatyvoms ir paramai MAXIMA LT skyrė 3,3 mln. eurų – 0,9 mln. eurų daugiau nei 2023 m. Bendrovė išlaikė savo paramos kryptį – vaikų ir jaunimo sveikata ir švietimas, bei bendradarbiavo su įvairiomis nevyriausybinėmis organizacijomis.

Pasak J. Bivainytės, įmonė, siekdama mažinti maisto atliekų kiekį, apsisprendė nepardavinėti pasibaigusio galiojimo maisto produktų, bei paramos ir labdaros organizacijoms 2024 m. atidavė maisto už 2,6 mln. Eur – 50 proc. daugiau nei ankstesniais metais. Socialiai pažeidžiamus žmones, kuriems būtina parama ir pagalba, pasiekė apie 1,5 tūkst. tonų įvairaus maisto iš visų tinklo parduotuvių.

„HISK“ skaičiuoja rezultatus

Komentuokite

Kokia jūsų nuomonė?

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *


Naujienos

Ekspertai

Visos teisės saugomos.© 2015-2025 | Kopijuoti draudžiama |