Sekite naujienas

Verslas

Atsisako laukti eilėse: tyrimas atskleidė, kaip apsiperka Z karta

L

Paskelbta

-

Stipriai vertybiški, provokuojantys ir, kaip įprasta jaunimui, šiek tiek maištingi, Z kartos atstovai traukia į save visuomenės ir prekybininkų dėmesį. Dar visai neseniai už jiems skirtas prekes ir paslaugas mokėdavo tėvai, tačiau bėgant laikui Z karta pati tampa aktyvia ir sparčiai augančia pirkėjų grupe. Nors Z kartos kasdienybė neatsiejama nuo skaitmeninės erdvės, tai nereiškia, kad virtualūs potyriai jaunimui visiškai pakeičia realaus pasaulio patirtis.

Reklama

Šių metų „Adyen“ tyrimas, kuriame dalyvavo daugiau nei 2 tūkst. įvairaus amžiaus pirkėjų, parodė, kad Z karta vis dar labiau linkusi apsipirkti fizinėse nei elektroninėse parduotuvėse. Povilas Kepalavičius, išmanių sprendimų įmonės „StrongPoint“ savitarnos produkto direktorius, sako, kad parduotuvės taip greitai iš gatvių nesitrauks.

„Fizinėms apsipirkimo vietoms kažkada buvo prognozuojamas toks pat liūdnas likimas kaip televizijai ar restoranams, kuriuos po truputį išstumia maisto kurjerių paslaugos. Visgi parduotuvių specifika kitokia. Jos išlieka svarbios dėl galimybės apčiuopti ir rankose palaikyti prekę prieš perkant, pajausti medžiagą, užuosti kvapus. Taip pat ir dėl tiesioginės komunikacijos su personalu, kai prieš įsigyjant televizorių norisi išgirsti gyvą eksperto patarimą. To virtuali erdvė pilnai atstoti kol kas dar negali”, – teigia P. Kepalavičius. Savitarnos kasos

Beveik trys ketvirtadaliai Z kartos atstovų apsiperka fizinėse parduotuvėse bent kartą per savaitę ir dauguma jų šį apsipirkimą vertina kaip malonią patirtį. Palyginimui, tik šiek tiek daugiau nei trečdalis „pokario vaikų“ (angl. Baby boomers) apsipirkimą gyvai laiko įvykiu, kuris gali būti įdomus ar smagus.

Atsisako pirkti, jei prie kasos nusidriekusi eilė

Z karta turi aiškius standartus, ko reikia, kad apsipirkimas parduotuvėje būtų jiems malonus. Net 3 iš 5 respondentų atsisako pirkti prekę, jei prie kasų mato eiles. Tuomet daugiau nei ketvirtadalis palieka prekes ir išeina. „Pirkau riešutus, bet įmušiau pomidorus“? Pamirškite! DI savitarnos kasose nuo šiol atpažins kiekvieną prekę

„Nors vieni esame kantresni, kiti linkę reaguoti staigiau, akivaizdu, kad eilės prie kasų šypsenos nekelia niekam. Būtent todėl prekybininkai nenustoja investuoti į technologijas naujoves, taupančias pirkėjų laiką. Viena jų – nuolat tobulėjančios savitarnos kasos. Nuo rudens jose pasirodys ir dirbtinio intelekto amžiaus atpažinimo sistema, dėl kurios kai kuriuose prekybos tinkluose nebereikės laukti kasininko amžiaus patvirtinimui. Kai savitarnos kasos veikia sklandžiai, pirkėjai jaučiasi greičiau aptarnauti ir labiau kontroliuoja visą apsipirkimo procesą”, – sako P. Kepalavičius.

carvertical VIN patikra

Pasak jo, pirkėjų lūkesčiai siekia daugiau nei tik prekių pasiūlą ir geras kainas. Z karta vertina efektyvumą, patogumą ir greitį. Jei apsipirkimas trunka per ilgai, jie renkasi alternatyvas: kitą parduotuvę, elektroninę prekybą ar net visai atsisako pirkti. Todėl mažmeninės prekybos sektoriuje sekasi gebantiems tai numatyti. Vairuotojams – dar daugiau galimybių atsiskaityti už degalus

Auganti perkamoji galia negali būti ignoruojama

Z karta šiuo metu sudaro ketvirtadalį pasaulio gyventojų, o prognozės rodo, kad iki 2030 m. šios kartos atstovai turės didžiulę perkamąją galią. „Bank of America“ skaičiavimais, ji gali išaugti net keturis kartus ir pasiekti apie 33 trilijonus dolerių, taip pralenkiant tūkstantmečio (angl. Millenials) kartą. Ši tendencija aiškiai rodo, kad verslui būtina gerai suprasti skirtingų kartų poreikius ir lūkesčius. Įdomu tai, kad tyrimai atskleidžia, jog nepaisant amžiaus grupės, vartotojai fizinėse parduotuvėse dažniausiai išleidžia daugiau nei apsipirkdami internetu. „Maxima“ informuoja, kaip dirbs per Velykas 

„Būdami parduotuvėje pirkėjai patrauklioje šviesoje pamato prekes, kurių galbūt neplanavo įsigyti, tačiau norėtų turėti. Be to, nusipirkus prekę fizinėje parduotuvėje, ją galima iš karto pasiimti ir naudoti, o tai suteikia greitą pasitenkinimą, kurio nėra perkant internetu ir laukiant pristatymo. Kiekvienas apsipirkimo būdas turi savo privalumų, todėl norint išlaikyti konkurencingumą verslui svarbu derinti skaitmeninius pardavimo kanalus su fizinėmis parduotuvėmis”, – teigia P. Kepalavičius.

Šventiniai apsipirkimai įgavo pagreitį

Komentuokite

Kokia jūsų nuomonė?

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *


Naujienos

Ekspertai

Visos teisės saugomos.© 2015-2025 | Kopijuoti draudžiama |