Paskelbta
1 metai prieš-
Draudimo technologijų bendrovės „Balcia Insurance SE“ filialo Lietuvoje vadovas Artur Senčenko
Draudimo sektorius aplipęs įvairiais mitais: laikomas senu, nelanksčiu, kartais – net nuobodžiu. Tyrimai rodo, kad žmonėms trūksta žinių apie karjeros galimybes šiame sektoriuje ir jie mieliau renkasi startuolius. Ko gali imtis draudimo įmonės, siekdamos laimėti konkurencinėje kovoje dėl talentų?
JAV atliktas tyrimas atskleidė, kad net 44 proc. milenialsų mano, kad karjera draudimo sektoriuje yra neįdomi. Deja, tokios statistikos Lietuvoje neturime, bet nuspėti, kad šis sektorius apipintas nuobodumo mitu ir mūsų šalyje – nesudėtinga.
Tradiciniuose sektoriuose, tokiuose kaip finansai ar draudimas, veikiantys verslai Lietuvoje paprastai laikomi darbovietėmis, galinčiomis užtikrinti stabilumą. Tačiau kartu jiems klijuojamos nelankstumo, lėto reagavimo į pokyčius ir negebėjimo prisitaikyti etiketės. Tai nėra tie apibūdinimai, kuriuos kandidatai priskirtų savo svajonių darbdaviui.
Taip pat gyvename ir veikiame valstybėje, kurioje egzistuoja geros sąlygos kurtis ir augti startuoliams. Atitinkamai, turime itin stiprių jaunų, inovatyvių įmonių, kurios neretai tampa pagrindiniu darbo rinkos dalyvių, ypač Z kartos ir milenialsų, taikiniu. „Balcia“ skelbia 35 proc. nuolaidą net 3 savo produktų kategorijoms
Štai, 2023 m. „Unicorns Lithuania“ užsakymu atlikta gyventojų apklausa atskleidė, kad 78 proc. apklaustųjų studijas baigiančiam savo vaikui ar kitam giminaičiui rekomenduotų arba greičiau rekomenduotų dirbti startuolyje.
Tai – geros žinios startuoliams, bet rimtas signalas tradiciniam verslui. Siekdamos pritraukti jaunuosius talentus į savo komandas, tradicinėse industrijose veikiančios įmonės privalo imtis papildomų veiksmų tam, kad sudomintų galimus kandidatus. Tad ką gi reikėtų daryti?
Edukuoti, edukuoti ir dar kartą edukuoti
Užsienio tyrimai rodo, kad 8 iš 10 milenialsų apskritai trūksta žinių ir informacijos apie karjeros galimybes draudimo sektoriuje. Nenuostabu, kad iš nežinojimo pradeda kilti ir nepagrįsti mitai.
Tai – rimtas iššūkis visoms draudimo sektoriaus įmonėms. Jei trūksta supratimo, reikia edukuoti: visų pirma, apie tai, kodėl draudimo reikia ir kokią vertę jis sukuria; antra, apie karjeros ir augimo galimybes.
Pavyzdžiui, kiek žmonių žino, ką draudimo įmonėse veikia aktuarai? Nedaug. „Balcia“ toliau laužo draudimo rinkos standartus
Aktuarai yra ateities įvykių finansinių pasekmių modeliavimo ir su rizika susijusių duomenų analizės ekspertai. Jie padeda priimti objektyvius ir skaičiais pagrįstus sprendimus. Tai – ypatingai įdomi pozicija, kurioje save galėtų atrasti ne vienas. Visgi, jei verslas neatliks savo užduočių edukuojant darbo rinkos dalyvius apie šią ar bet kokią kitą draudimo bendrovės poziciją, naivu tikėtis, kad tinkami kandidatai atsiras patys.
Nebijoti organizacinių pokyčių
„McKinsey & Company“ tyrimas parodė, kad kone 4 iš 5 darbuotojų Europoje yra nemotyvuoti. Viena to priežasčių – vadovai. Galbūt jie nesudaro galimybių augti, galbūt neišgirsta poreikių, gal kažkur tiesiog nesutampa požiūriai.
Su tokiomis problemomis susiduriančios įmonės vis dažniau visai atsisako vadovų grandies ir įveda horizontalią organizacijos struktūrą. Joje išlaikoma generalinio direktoriaus pozicija, tačiau darbuotojai suskirstomi į vadinamuosius hub’us, kur komandos nariai atsako už savo kompetencijos sritis: vienas – už komunikaciją, kitas – už rinkodarą, trečias – už elektroninę prekybą ir taip toliau. „Balcia“ į naują klientų lojalumo programą investavo 100 tūkst. Eur.
Nors tokia darbo organizavimo praktika dažniau taikoma startuoliuose, ji gali puikiai tikti ir tradiciniuose sektoriuose veikiantiems verslams. Teigiu tai iš „Balcia“ patirties.
Šiuo metu pereidinėjame prie horizontalios organizacinės struktūros ir jau matome pirmuosius pokyčius: darbuotojai yra labiau įsitraukę, sustiprėjo įmonės kultūra, tapo lengviau pritraukti ir specialistus, norinčius prisiimti didesnę atsakomybę už savo sritį. Visa tai padeda keisti klaidingą požiūrį, esą draudimo sektoriaus įmonės yra nelanksčios ir lėtos.
Geri pavyzdžiai užkrečia, tad tikiu, kad „išsiploti“ artimiausiu metu gali tekti ir kitoms draudimo bendrovėms.
Įdarbinti technologijas savo naudai
Norėdamos griauti mitus, draudimo bendrovės turi iš esmės keisti savo veidą. Dabar – geriausias laikas tai daryti. Gyvename transformacijos amžiuje, kai naujausios technologijos gali atverti daugybę naujų durų. Draudimo sektoriui tai – ypač aktualu.
Vis daugiau užsienio draudimo įmonių savo veikloje naudoja dirbtinį intelektą, nuspėjamąją duomenų analizę ar net virtualią realybę. Visa tai leidžia efektyviau ir tiksliau įvertinti galimas rizikas bei klientams pateikti kur kas aktualesnius ir suprantamesnius pasiūlymus. Darbdavio grįžtamasis ryšys
„Balcia“ praktika rodo, kad technologijų įgalinimą taip pat itin vertina ir potencialūs kandidatai. Pavyzdžiui, mums priėmus strateginį sprendimą ir nuo tradicinės draudimo bendrovės perėjus prie draudimo technologijų įmonės modelio, sulaukiame didesnio kandidatų susidomėjimo.
Visgi, svarbiausia, jog visi šie sprendimai rodo viena – keičiasi ne tik draudimo sektoriaus įmonių fasadas, bet ir tikrieji veikimo principai: vis labiau vertinamas greitis, lankstumas, maloni klientų patirtis. Nei draudimas, nei darbas jame nėra nuobodūs. „Balcia” jungiasi prie technologijų bendruomenės
Jis įamžino J. F. Kennedy ir B. Marley: legendinis fotožurnalistas D. Burnett atvyksta į Latviją
Artur Senčenko: Lietuvos draudimo rinka keičiasi. Kodėl šiandien mokame daugiau?
Į festivalį be rūpesčių: ekspertas pataria, kaip užtikrinti savo ir savo turto saugumą
Plaukimo baidarėmis sezono pradžia: entuziastų daug, tačiau saugumo taisyklių dar reikia pasimokyti
Nematomos būsto remonto grėsmės: kaip išvengti nuostolių ir konfliktų su kaimynais?
Netinkamos automobilio padangos gali tapti avarijos priežastimi: ekspertas atsakė, ar tik kaina lemia jų kokybę
Elektrinių paspirtukų saugumo ABC: ekspertas atsako į 3 dažniausiai užduodamus klausimus
Tam, kad poilsis su vaikais nevirstų stresu: patarimai, kaip išvengti netikėtumų keliaujant
Kaip dviratį paruošti naujam sezonui? Ekspertas įspėja – techniškai netvarkinga transporto priemonė gali lemti rimtas traumas

Kai 2006 metais kino teatruose pasirodė filmas „The Pursuit of Happyness“, daugelis žiūrovų manė, kad tai tik dar viena gražiai...
Kas bendra tarp geriausių viešbučių vestibiulių ir mūsų svetainių? Pasirodo, panašumo yra, o viešbučiuose naudojami sprendimai, pritaikyti, intensyviam naudojimui, paprastai...
„Biržų duonos“ kepykla užbaigė antrąjį nuosavo saulės elektrinių parko plėtros etapą. Įdiegus naują 550 kW galios elektrinę, bendras Biržuose įsikūrusio...
Ne tik filmas – tai veidrodis finansų pasauliui Kai 2013-aisiais pasirodė „Volstryto vilkas“, daugelis žiūrovų laukė tik gero kino seanso....
Lietuvos darbo rinka išgyvena transformaciją, kurią žymi du esminiai pokyčiai: didėjantis aukštos kvalifikacijos talentų poreikis ir dirbtinio intelekto (DI) proveržis,...
Nauji mokslo metai – ne tik pradžia, bet ir didelis iššūkis suderinti namų gyvenimą su mokyklos reikalavimais. Neretai tėvai jau...
Paskutinį spalio sekmadienį, kartu su milijonais europiečių vėl persuksime laikrodžius. Šiandien jau retas kuris žino, tačiau du kartus per metus...
Per pirmąjį šių metų pusmetį Lietuvoje užfiksuota beveik 8 tūkst. finansinio sukčiavimo atvejų, rodo Pinigų plovimo prevencijos kompetencijų centro duomenys....
Šiandien daug diskutuojama apie mokytojo vaidmenį – ar jis yra tik žinių perteikėjas, ar bendruomenės kūrėjas? Ar mokinys turi pasyviai...
Net 65 proc. gyventojų jaučia pastaruoju metu padidėjusį nerimą ir įtampą, atskleidė naujausia bendrovės „Spinter tyrimai“ visuomenės apklausa. Įtampa ir...