Paskelbta
1 metai prieš-
Pastaruoju metu viešojoje erdvėje pasirodė ne viena istorija apie kurjerių darbo užkulisius. Tarptautinėje siuntų bendrovėje jau penkerius metus dirbantis vilnietis Karolis, reaguodamas į kolegų patirtis, taip pat sutiko pasidalinti savąja ir papasakoti, kodėl yra patenkintas kurjerio darbu bei kaip atrodo tipinė jo darbo diena.
„Tipinė mano darbo diena priklauso nuo krūvio – jeigu darbų daugiau, dirbu iki ketvirtos valandos, tačiau dažniausiai darbus užbaigiu anksti, maždaug trečią valandą po pietų. Stengiuosi į darbą atvykti šiek tiek anksčiau, kad tvarkingai susikraučiau siuntas ir anksčiau grįžčiau namo. Pats planuoju savo dieną – jei greitai ir kokybiškai atliksiu darbus, turėsiu daugiau laiko sau“, – sako Karolis Juozapaitis, „Venipak“ kurjeriu dirbantis jau penkerius metus.
„Man mano darbas patinka, jaučiuosi vertinamas – mėgstu važinėti senuoju, ilgus metus nesikeičiančiu maršrutu. Žinoma, kaip ir bet kuriame darbe, būna lengvesnių ir sunkesnių dienų, bet priimu tai kaip natūralią dinamiką, nes tai yra darbas ne tik su dėžėmis, bet ir su žmonėmis“, – teigia K. Juozapaitis.
Motyvuoja ne tik atlyginimas
Paklaustas apie darbo užmokestį, kurjeriu dirbantis vilnietis paaiškina, kad jį sudaro dvi dalys: fiksuota suma bei kintami priedai. „Pastarųjų dydis priklauso nuo man nustatytų tikslų, tokių kaip klientų aptarnavimo standarto kokybės laikymasis, automobilio švara ir pan., įgyvendinimo. Taigi, priklausomai nuo mano paties pasirenkamo darbo krūvio, įdėtų pastangų, atlyginimas irgi kinta, o svarbiausia – aš turiu laisvę ne tik dirbti savo ritmu, bet ir užsidirbti, jausti įvertinimą“, – pasakoja jis.
„Venipak“ įmonių grupės personalo vadovė Laura Buitkuvienė priduria, kad visiems kurjeriams sudarytos sąlygos užsidirbti atlyginimą, kuris priklauso nuo jų pačių noro ir pastangų, o kurjerius motyvuoja ne tik patraukli darbo atlyginimo sistema, bet ir papildomos asmeninės naudos.
„Pagal nustatytus kriterijus kas ketvirtį renkame geriausius kurjerius Vilniaus, Kauno, Klaipėdos, Šiaulių terminaluose ir juos įvertiname. Pastebėjome, kad darbuotojai labai didžiuojasi šiuo apdovanojimu, o kiti kolegos seka jų pavyzdžiu. Tai – ne tik finansinis paskatinimas, bet ir dėmesys žmogui, jo nuopelnams, kurio jis už įdedamą darbą sulaukia ne tik iš vadovų, bet ir iš visos komandos. Žmones tai tikrai motyvuoja ir įkvepia“, – dalinasi L. Buitkuvienė.
Naujokų nepalieka „ant ledo“
Tarptautinė siuntų bendrovė Lietuvoje pagal darbo sutartį yra įdarbinusi daugiau kaip 300 kurjerių. Anot L. Buitkuvienės, įprastai kurjeriai dirba darbo dienomis nuo pirmadienio iki penktadienio – tuo metu krūvis didžiausias, nes siuntos pristatomos darbo valandomis.
„Visada atsižvelgiame į kurjerio darbo įgūdžius. Pavyzdžiui, pirmą mėnesį naujokas pradeda su mažesniu užsakymų kiekiu. Vėliau siuntų skaičius yra po truputį didinamas, kol pasiekiamas tikslas. Pastarąjį vadybininkas nustato individualiai, įvertinęs kiekvieno kurjerio asmeninius gebėjimus“, – pasakoja personalo vadovė.
K. Juozapaitis teigia, kad lengviau įsilieti ir „nelikti ant ledo“ naujokams padeda vadinamasis kurjerio įvedimo standartas, pagal kurį užtikrinami aiškūs naujo darbuotojo įvedimo žingsniai.
„Aiški sistema ir man darbo pradžioje padėjo pajausti ritmą, įsivažiuoti be streso. Visiems yra žinoma, kas pasitiks kurjerį pirmąją jo darbo dieną, kas sudaro jo mokymų programą, kas bus jo mentorius ir t. t. Be to, visada pasikalbėti apie darbo niuansus, problemas, pasidalinti lūkesčiais ir pastebėjimais galiu su sau priskirtu vadybininku“, – apie darbo užkulisius pasakoja kurjeris.
Dirba savo ritmu
Pasak K. Juozapaičio, šiame darbe jį žavi lankstumas ir galimybė susidėlioti darbus pagal savo įprastą rutiną: „Visada susiplanuoju savo pietų pertrauką, kad galėčiau papietauti man patogiu metu, pagal poreikį. Gerai pažįstu savo maršrutą ir žinau savo ritmą, tad laisvą laiką pietums ar kitiems poreikiams galiu suplanuoti taip, kaip man tą dieną patogiau.“
L. Buitkuvienė priduria, kad lankstus darbo grafikas ir patogaus maršruto planavimas yra viena iš naudų, pritraukianti kurjerius. „Kurjeriai žino savo klientus, privažiavimus prie pastatų ir gatvelių išdėstymus, tad ir pietų pertrauką gali pasiplanuoti patys. Taip pat terminaluose turime įrengtas patogias virtuvėles, kuriose kurjeriai gali bet kada grįžti ir papietauti“, – sako ji.
Pasak „Venipak“ atstovės, į įvairias gyvenimiškas situacijas taip pat žiūrima lanksčiai ir žmogiškai: „Tikrai pasitaiko atvejų, kai darbuotojui vidury dienos prireikia nuvykti pas gydytoją ar atsiranda kitų neatidėliotinų asmeninių reikalų. Tokiu atveju užtenka informuoti savo vadovą, kuris tą dieną sudėlioja laisvesnį darbo grafiką.“
Nedidelė kaita ir karjeros galimybės
L. Buitkuvienė pastebi, kad daugiau kaip 70 proc. kurjerių įmonėje dirba ilgiau nei metus, jų gretas naujokai dažniausiai papildo tik sezono metu, kai atsiranda papildomų rankų poreikis dėl išaugusių siuntų kiekių.
„Turime branduolį kurjerių, kurie dirba jau ne vienerius metus ir puikiai išmano logistikos procesus, noriai pasisiūlo apmokyti naujokus, – pasakoja pašnekovė. – Taip pat sulaukiame gerų atsiliepimų iš klientų, kurie vertina ir džiaugiasi jiems paskirtais kurjeriais – juos jau netgi laiko savo darbuotojais“.
Ji priduria, kad esama ir nemažai atvejų, kai įmonėje kurjeriu įsidarbinęs žmogus toliau kopia karjeros laiptais. „Dalis mūsų logistikos vadybininkų yra užaugę įmonėje nuo kurjerių, o vėliau ėmėsi naujų atsakomybių. Tokie vadybininkai labai gerai supranta procesus, žino, su kokiais iššūkiais susiduria kurjeriai, todėl darbuotojams jie yra autoritetai“, – sako L. Buitkuvienė.
Pašto sektoriaus lūžis: kokia ateitis laukia?
Psichologas: klientų aptarnavimo specialistas – ne emocijų šiukšliadėžė ir ne asmeninis psichologas
Dirbtinis intelektas aptarnavimo srityje: kas stabdo proveržį ir kada jis įvyks?
Ar tikrai klientas visada teisus? Elgesys, dėl kurio kenčia aptarnaujantis personalas
2025-ųjų pirkėjų horoskopas: ar tavo Zodiako ženklas praturtės, ar teks skaičiuoti centus?
Švenčių užkulisiai aptarnavimo sektoriuje: kodėl svarbu nepamiršti empatijos?
Ramiai laukti Kalėdų, o ne siuntų: papasakojo, ką daryti, kad visos dovanos atkeliautų laiku
Didieji metų išpardavimai: atskleidė internete apsiperkančių lietuvių, latvių ir estų įpročius bei Baltijos regiono ypatybes Europos kontekste
Ekspertai: išlaikyti darbuotojus klientų aptarnavimo srityje tampa vis sunkiau
Daugelis esame pratę saugoti savo pinigus nuo sukčių internete, tačiau ne kiekvienas susimąstome, kad apsaugos nuo apgavikų reikia ir mūsų...
Geidžiamiausias, geriausias, TOP darbdavys – tai tik dalis titulų, kuriais didžiuojasi bendrovės. Tačiau šiandien jau nestebina situacija, kai dvi ar...
Suvieniję per daugiau nei 30 metų sukauptą patirtį ir žinias, „Avitela“ bei „Elektromarkt“ žengia į naują veiklos etapą ir tampa...
Avionikos startuolis „WeSky“ sulaukė dar vienos rizikos kapitalo fondo „Coinvest Capital“ ir verslo angelų investicijos, kurios lėšas skirs prekės ženklo...
Po žiemos pertraukos į eismą sugrįžę dviratininkai, paspirtukininkai ir motociklininkai sukuria visai kitokią dinamiką keliuose, išauga nelaimingų atsitikimų rizika. Todėl...
Norėdami greičiau įgyvendinti savo finansinius tikslus ar įgyti daugiau finansinės laisvės, galime ieškoti būdų, kaip gauti papildomų pajamų. „Luminor“ banko...
Nuomojantis būstą vienas svarbiausių kriterijų paprastai būna nuomos kaina, tačiau ekspertai pastebi, kad svarbu atkreipti dėmesį ir į kitus ne...
Beveik pusė lietuvių (47 proc.) pritaria, kad elektriniai automobiliai prisideda prie gamtos saugojimo ir anglies dvideginio išmetimo mažinimo. Tai daug...
Kasmet Lietuvos keliuose fiksuojama daugybė eismo įvykių, kurių priežastis – prastos būklės ar netinkamai sezonui parinktos padangos. Specialistų teigimu, tokios...