Paskelbta
1 metai prieš-
Kaip ir kiekvieną šeštadienį, „Lietuvos ryto“ televizijos žiūrovai laukia laidos „Švarūs miestai – švari Lietuva“. Ši laida pristato naujausias inovacijas ir praktikas, kurios padeda Lietuvos miestams tapti tvariais ir draugiškais aplinkai. Šią savaitę laidos vedėja Justė Zinkevičiūtė aiškinosi, kaip teisingai atsikratyti nuorūkų, kur įsigyti ekologiškų maisto produktų ir kokius tvarius sprendimus taiko logistikos sandėliai.
Nuorūkos – viena iš dažniausiai pasitaikančių šiukšlių gamtoje. Iš pirmo žvilgsnio nedidelis popierėlis ne tik kenkia aplinkai, bet ir daugybę metų nesuyra. Edukacinę kampaniją „Nuorūka ne sliekas – žuvies nesuviliosi“, sukūrusi aplinkosaugos organizacija „Mes darom“, siekia šviesti visuomenę apie nuorūkų daromą žalą.
„Šį projektą įgyvendiname UAB „Philip Morris Baltic“ užsakymu ir kartu sukūrėme nešiojamas tabakines. Tai nedidelė dėžutė į kurią patogu susidėti nuorūkas, kai aplinkui nėra šiukšlių dėžės. Tabakinės pagamintos iš patvarių medžiagų, todėl yra daugkartinės ir nepraleidžia kvapo“, – apie sukurtą sprendimą pasakojo „Mes Darom“ komunikacijos vadovas Edvardas Glušokas.
Nors iš pradžių gali atrodyti, kad ši kampanija skirta tik žvejams, tačiau siekiama atkreipti ir visų šalies gyventojų dėmesį. Įkvėpdami permainas vienoje bendruomenėje, skatinami teigiami pokyčiai platesnėje visuomenėje.
„Kišenines tabakines gali atsiimti visi norintys visiškai nemokamai. Artėja šventės, todėl tai gali būti puiki dovana žmonėms, kuriems rūpi aplinkos išsaugojimas“, – teigė Edvardas.
Idėjos sumanytojai džiaugiasi, kad gyventojai teigiamai vertina šias tabakines ir noriai jas naudoja. Tabakinės buvo dalinamos ir festivalyje „Darom prie jūros“ ir Vilniaus gatvėse. Per keletą mėnesių pavyko išdalinti daugiau nei 3000 tabakinių, todėl buvo nuspręsta jų pagaminti daugiau.
„Vis daugiau žvejų ateina jau žinodami apie šias tabakines. Parduotuvės darbuotojai supažindina su šiuo produktu ir net parodo kaip teisingai naudoti“, – pasakojo „SALMO Lietuva“ pardavėjas Valerijus Rusakovas.
Nemokamas tabakines galima atsiimti žvejų prekių parduotuvėse visoje Lietuvoje. Parduotuvių sąrašą galima rasti tinklapyje www.mesdarom.lt. Projektą „Nuorūka – ne sliekas, žuvies nesuviliosi“ įgyvendina VšĮ „Mes Darom“, UAB „Philip Morris Baltic“ užsakymu.
Antroje laidos dalyje lankysimės „Benedikto turguje“ Vilniuje
„Ši vieta pavergė ne vieno Vilniečio širdį. Tai yra gurmaniškų skonių erdvė. Šiame turguje susibūrę daugiau nei kelios dešimtys lietuviškų ūkių ir daugybė pasaulinio lygio gurmaniškų prekių ženklų atstovų. Nedidelėje erdvėje susipina vietinė ir pasaulio virtuvės. Čia darbuotojai turi išskirtinį tarpusavio ryšį: draugiškai bendrauja, pasidalina kelionėse atrastais receptais ir patiekalų idėjomis“, – „Benedikto turgaus“ išskirtinumą pristatė prekybininkė Ilona.
Ilona pastebi, kad lankytojai dažniau renkasi lietuviškas prekes. Maisto kurio čia galima įsigyti, nerasime didžiuosiuose prekybos centruose. Dauguma čia randamų produktų yra natūralūs, mažai perdirbti ir sveiki.
Artėjant šventėms, turgų kiekvienais metais užplūsta daugybė pirkėjų, ieškančių ekologiškų ir dar neatrastų skonių.
„Kalėdiniam stalui gauname šviežią ekologiškai augintą vištieną, įvairiausių sūrių ir gurmaniškų produktų iš įvairių Europos šalių“, – džiaugėsi Ilona.
Turgus pagal sezoniškumą kviečia skirtingus ūkininkus atvykti, turėti savo prekybos vietą ir pagaminti savo pagamintą produkciją. Turgus ne tik palaiko ekologiškumą ir tvarumą, bet ir smulkiuosius Lietuvos ūkininkus.
Trečioje laidos dalyje – išskirtiniai tvarumo sprendimai logistikoje
Trečiąjį laidos reportažą pristatė licencijuota pakuočių atliekų tvarkymo organizacija „Gamtos ateitis“, koordinuojanti Lietuvos gamintojų ir importuotojų pakuočių atliekų tvarkymą. Žiūrovai galėjo išvysti „Aibės logistikos“ veiklą – nuo efektyvaus prekių pristatymo visoje Lietuvoje iki įgyvendinamų tvarumo sprendimų.
„Pagrindinis mūsų rūpestis yra pakuotės. Iš sandėlio prekės išvežamos nedideliais kiekiais, todėl pakuotes tenka ardyti, bet tuo pačiu reikia užtikrinti, kad jos nukeliautų saugiai. Dalį pakuočių stengiamės naudoti antrą kartą, o visos pakuotės, kurios iš mūsų išvažiuoja, pas mus ir grįžta“, – pasakojo „Aibės logistika“ atstovė.
Įmonė surenka nuo produktų likusias pakuotes, atskiria popierių, plastiką ir medieną. Visos pakavimo atliekos surenkamos iš parduotuvių ir atvežamos atgal į logistikos centrą, kur keliauja į presus, o tada į perdirbėjų rankas.
„Aibės logistika“ taip pat aktyviai siekia sumažinti plastiko naudojimą. Vietoj vienkartinės permatomos plėvelės, dabar pasitelkiamos daugkartinės sienelės, kurios ne tik efektyviai pakeitė anksčiau naudojamą pakavimo medžiagą, bet ir įrodė savo praktinį efektyvumą bei tvarumą.
Norėdami užtikrinti optimalias maisto sandėliavimo sąlygas, įmonėje ypatingas dėmesys skiriamas temperatūros reguliavimui, pasitelkiant geoterminį šildymą ir vėsinimą. Taip pat sandėlyje diegiamas išmanus apšvietimas, kuris reaguoja į judesį ir taip padeda sutaupyti elektros energijos. Be to, neseniai ant įmonės stogo įrengti saulės energijos moduliai, dar labiau didinantys energetinį efektyvumą.
Ekologija sugrįžta į jūsų ekranus. „Švarūs miestai – švari Lietuva“ laidos šeštadieniais 10:30 val. ryto per „Lietuvos ryto“ televiziją!
Prie „Philip Morris Baltic“ vairo stojo kompanijos europinės strategijos vadovas
Miesto švara – bendromis rankomis: 600 vilniečių savaitgalį susibūrė į tvarkymosi akciją
Vilniečiai kviečiami į pavasarinę tvarkymosi akciją „DAROM Vilnių žalią!“
„Iš gamtos – ne tuščiomis“: nauja kampanija kviečia į gamtą eiti su šiukšlių maišu
„Mes Darom“ ir SDG vėl kviečia burtis: Darom iki galo!
„Philip Morris“ atskleidžia: kodėl geriausių darbdavių kartelė kyla kasmet?
Po edukacinės kampanijos „Nuorūka – ne braškė, vasara nekvepia“ – apie 10 000 mažiau šiukšlintojų
„Mes Darom“ savaitgalį kviečia į nemokamą aplinkosaugos festivalį pajūryje
Kišeninės tabakinės: naujas būdas kovoti su šiukšlinimu nuorūkomis
Šiandienos parfumerijos pasaulyje kvapas neretai tampa produktu su aiškia instrukcija: turi patikti daugumai, atitikti sezono nuotaikas ir nekelti klausimų. Kvepalai...
2024-ieji AB Vilniaus šilumos tinklams (VŠT) tapo strateginių projektų įgyvendinimo ir investicijų metais. Bendrovė dirbo pelningai – rodo nepriklausomų auditorių...
Jau šį rugsėjį duris atversiančio verslo centro „Hero“ įrengimo darbai sparčiai juda į priekį. Baigiamos įrengti biurų erdvės, pastate jau...
2024-ieji Kauno startuolių ekosistemoje įnešė pokyčių – nuo augančio mažų įmonių skaičiaus Vidurio ir Vakarų Lietuvos regione, iki stiprėjančio įmonių...
Prasidėjus bendrovių metinių finansinių rezultatų skelbimui, akivaizdu, jog Lietuvos „fintech“ sektorius didina pagreitį. Vien Lietuvos elektroninių pinigų ir mokėjimo įstaigų...
Automobilių sporto mėgėjams ir lenktynininkams atėjęs pavasaris žymi naujo sezono pradžią. Norinčių varžytis populiarumo viršūnėje Lietuvoje karaliaujančiame „drifte“ netrūksta, tačiau,...
„Citadele“ banko inicijuota Baltijos šalių gyventojų apklausa atskleidžia, kad Lietuvoje gyventojai labiausiai nerimauja dėl geopolitinės įtampos (56 proc.) ir augančių...
Telefoniniai sukčiai, prisidengdami institucijomis ar paslaugų tiekėjais, ir toliau vilioja pinigus iš gyventojų. Ekspertas atskleidžia, koks pagrindinis signalas, kad skambina...
Daugelis esame pratę saugoti savo pinigus nuo sukčių internete, tačiau ne kiekvienas susimąstome, kad apsaugos nuo apgavikų reikia ir mūsų...
Po žiemos pertraukos į eismą sugrįžę dviratininkai, paspirtukininkai ir motociklininkai sukuria visai kitokią dinamiką keliuose, išauga nelaimingų atsitikimų rizika. Todėl...