Paskelbta
7 mėnesiai prieš-
Jau po mažiau nei dviejų mėnesių įsigalios vairuotojams svarbus pakeitimas. Dar prieš dvejus metus buvo priimtas sprendimas, kad nuo 2025 m. liepos 7 dienos automobiliai su suklastotais ridos duomenimis nebegalės gauti teigiamos techninės apžiūros išvados. Nuo 2023-ųjų galiojantis pereinamasis laikotarpis netrukus baigsis, tad ką daryti vairuotojams, ir kaip apsisaugoti nuo tokių pinklių?
Apgautiems vairuotojams – didelis trūkumas
Tvarkos pakeitimą, kad automobiliai su suklastota rida būtų vertinami, kaip turintys didelį trūkumą ir nebegalėtų gauti teigiamos techninės apžiūros išvados, o dėl to ir dalyvauti eisme, dar prieš dvejus metus pasiūlė Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA). Tuomet teigta, kad taip bus bandoma pažaboti ridos klastotojus.
Vis tik dažniausiai, dėl nesąžiningų perpardavinėtojų veiklos nukenčia eiliniai vairuotojai, kurie, neretai, tik techninės apžiūros metu sužino, kad automobilio rida buvo koreguota.
Anot duomenų įmonės „carVertical“ eksperto Mato Buzelio, tokia tvarka jau ir taip nukentėję žmonės bus baudžiami dar kartą, nors per dvejus metus jiems nebuvo pateikta siūlymų, ką daryti patekus į tokią situaciją.
„Negana to, kad automobilius su suklastota rida įsigiję vairuotojai jau ir taip yra apgauti ir nukentėję, didelis trūkumas dėl suklastotos ridos techninės apžiūros metu jiems sukels dar daugiau sunkumų. Ir blogiausia, kad jie paliekami be išeities. Vietoje edukacijos ir prevencijos yra galvojama apie dar griežtesnį baudimą, tačiau tai palies tik nieko neįtariančius pirkėjus ir tik tuos, kurių automobilių rida suklastota Lietuvoje“, – akcentuoja „carVertical“ automobilių rinkos ekspertas. Lietuvos biudžetas kasmet nepasipildo dešimtimis milijonų už automobilių ridos klastojimą
Nukentėję nuo klastotojų turės vėl į juos kreiptis?
Automobilių istorijos ataskaitas teikiančios įmonės ekspertas teigia, kad ridos klastojimas opia problema išlieka visoje Europoje. „carVertical“ duomenimis, lietuviai būtent dėl šios priežasties už naudotus automobilius permoka 22,4 proc. Tai reiškia, kad 10 tūkst. eurų kainuojantis automobilis iš tiesų gali būti vertas tik 8 tūkst., o to nežinodamas pirkėjas permoka daugiau kaip 2 tūkst. eurų.
Nerimą taip pat kelia tai, kad net ir likus mažiau nei porai mėnesių iki tvarkos įsigaliojimo, nėra oficialiai paskelbta ar komunikuojama, ką reikės daryti, kur kreiptis tiems, kurie techninės apžiūros metu sužinos apie tokį trūkumą. Kaip šiems vairuotojams reikės elgtis, kad kitos apžiūros metu jie galėtų gauti teigiamą išvadą ir toliau naudotis turima transporto priemone? Nepraėjus techninės apžiūros – kompensacija iki 2000 eurų
„Didžiausias paradoksas yra tai, kad net Lietuvos transporto saugos administracija neįvardija, ką reikės daryti, kad automobilio rida nebekeltų problemų pakartotinos apžiūros metu. Niekas nesako, kas bus daroma, kai šimtai vairuotojų sulauks išvadų su dideliu trūkumu dėl neatitinkančios ridos. Geros reputacijos automobilių servisai bei oficialios gamintojų atstovybės nepasiūlys sprendimų, nes ridos koregavimas iš esmės yra nelegali paslauga. Vairuotojams neliks kitos išeities apart kreipimosi į juodąją rinką bei nelegalios veikos skatinimo“, – susirūpinimą reiškia rinkos ekspertas.
Kovoti reikia su pažeidėjais
Tiesa, numatytas pereinamasis laikotarpis buvo įvardijamas, kaip laikas, per kurį techninės apžiūros centre apsilankę vairuotojai galėjo būti įspėti, kad jų automobilio rida buvo koreguota. Neva per šį laiką vairuotojai turėjo pasirūpinti, kad jų odometro duomenys būtų sugrąžinti į realiai artimiausią reikšmę. Pati LTSA žadėjo vairuotojus šviesti ir skatinti domėtis automobilio istorija, dar prieš perkant pasirinktą transporto priemonę. Personalo specialistė apie darbostogas
M. Buzelis teigia, kad iš tiesų reikėtų patikrinti planuojamo pirkti automobilio istoriją, mat pardavėjas gali nuslėpti ne tik informaciją apie ridos klastojimą, tačiau ir apie praeityje įvykusius automobilio apgadinimus, kurie gali turėti reikšmingos įtakos saugumui ar bendrai transporto priemonės techninei būklei. Vis tik, anot jo, per šiuos dvejus metus aiškumo buvo įnešta mažai, o tvarkos pakeitimas vis dar lieka baudžiamojo, o ne prevencinio pobūdžio.
„Visuomet skatiname žmones ne tik patikrinti automobilio istoriją, tačiau ir išbandyti patį automobilį, nuvykti į gerą reputaciją turinčius autoservisus bei ten patikrinti transporto priemonę, peržiūrėti kompiuterio duomenis, kurie, jei sukčiai nebuvo pernelyg kruopštūs, taip pat gali parodyti, ar rida buvo atsukta. Kovoti su ridos klastotojais reikia, tačiau ir atsakomybė už tai turi tekti būtent jiems, o ne jau nukentėjusiems ir apgautiems vairuotojams“, – pabrėžė M. Buzelis. Geriausi startuoliai
Perkantiems iš užsienio į Lietuvą įvežtus automobilius kyla net tris kartus didesnė tikimybė pasirinkti modelį su suklastota rida
Net ir apynaujai automobiliai nėra apsaugoti nuo ridos klastojimo: 2020-ųjų modeliai vidutiniškai „atjauninami“ daugiau nei 100 tūkst. kilometrų
Naudotų automobilių rinkos skaidrumo indekse Lietuva neišsivaduoja iš paskutinių pozicijų
Tikroji vairuotojų noro sutaupyti kaina: kas dešimtas automobilis – su suklastota rida
Lietuvoje baudos už greičio viršijimą vienos mažiausių Europoje, tačiau daugiau nei pusė visų naudotų automobilių – apgadinti
Palankiausias laikas pirkti naudotą automobilį: kantriausi gali nemenkai sutaupyti
Automobilį su suklastota rida Lietuvoje įsigiję vairuotojai vidutiniškai permoka už jį penktadaliu
Vairuotojams derėtų susirūpinti: dalis automobilių Lietuvoje gali turėti gamyklinių trūkumų
Dažniausiai apgadinami automobiliai Lietuvoje: tyrimas parodė, kad ieškantys naudoto „Porsche“ turėtų būti itin atsargūs


Naudingos nuorodos:
Dermatologo vizito dažnai tenka laukti nuo vieno iki trijų mėnesių. Per tiek laiko odos ligos progresuoja, o pacientai arba nutraukia...
Įdomu, kaip istorijoje kartais viską pakeičia ne didieji karo planai ar vizijos, o paprasčiausia… baimė. Atsargumas. Kartais — šiek tiek...
Lietuviškas prekybos tinklas „Maxima“ kitais metais visų įmonės padalinių darbuotojų darbo užmokesčio didinimui numato skirti 14 mln. eurų daugiau nei...
Kartais sunku patikėti, kad dabartinis premium automobilių simbolis — BMW — kažkada stovėjo ant tokio plono ledo, kad vienas netikęs...
Vilniaus rajone, Bukiškyje, statomas naujas „premium“ klasės gyvenamasis kvartalas „ROOTHAUS“. Jame iškils dvidešimt individualių namų, bus įrengtos poilsio ir sporto...
Nuo 2026 metų Lietuvoje gyvenantys ir aptarnavimo sektoriuje dirbantys užsieniečiai privalės mokėti lietuvių kalbą bent baziniu lygiu. Įstatymas numato, kad...
Gruodį „DPD Lietuva“ pristatomų siuntų skaičius išauga mažiausiai dvigubai, todėl net smulkiausios klaidos, pavyzdžiui, netikslus adresas, telefono numeris ar netinkamai...
Lietuviai per Kalėdas šiemet nori praktiškų dovanų – net 71 proc. džiaugtųsi po kalėdų eglute dovanų radę draudimą. Draudimo technologijų...
Kol dauguma verslų konkuruoja dėl vietos „Google“ paieškos rezultatuose, sparčiai auga informacijos paieška per dirbtinio intelekto (DI) įrankius. Generatyviniai DI...
Nors anksčiau populiarios dovanų pirkimo vietos buvo prekybos centrai, didieji prekybos tinklai ir pigių prekių parduotuvės, šiandien daugelis vartotojų renkasi...