Paskelbta
2 metai prieš-
Kaip reaguotumėte vieną dieną sužinoję, kad jūsų sekamas nuomonės formuotojas nėra realus asmuo? Tai neseniai patyrė tūkstančiai „Instagram“ vartotojų, viešumą pasiekus žinioms, jog jų socialinių tinklų naujienų srautą ekstravagantišku įvaizdžiu puošusi Aitana Lopez tėra dirbtinio intelekto (DI) fikcija. „Telia“ teigimu, tokie atvejai tik dažnės, o DI nuomonės formuotojai galiausiai taps norma ir tai gali sukelti naujų iššūkių.
„Ispanijos modelių agentūros eksperimentas susilaukė ne tik didelio populiarumo, bet ir pasirodė esantis naudingas finansiškai. Rožiniais plaukais akį traukianti DI mergina vos per keletą mėnesių sugebėjo peržengti 100 tūkstančių sekėjų ribą ir savo kūrėjams jau uždirba dešimtis tūkstančių eurų per mėnesį. Žmonėmis apsimetančių DI nuomonės formuotojų jau yra ir daugiau, todėl artimiausiu metu visuomenei teks nuspręsti, ką su jais daryti – šalinti ar netrukdyti veikti šalia tikrų žmonių“, – artėjančią problemą pristato „Telia“ Skaitmeninės pažangos centro dirbtinio intelekto ekspertas dr. Paulius Pakutinskas. „WhatsApp“ skelbia apie būsimus saugumo pokyčius
Pastūmėjo žmonių netobulumas
Priešingai nei būtų galima pagalvoti, Aitana Lopez nėra didžiųjų technologijų kompanijų produktas. Ši idėja gimė ispanų modelių agentūros „The Clueless“ įkūrėjui Rubenui Cruz, jaudinantis dėl nesėkmių versle. Vyras padarė išvadą, kad dėl daugumos klientų sustabdytų ir atšauktų projektų buvo kaltas ne prastas drabužių linijos dizainas, o žmogiškasis faktorius.
„Nuomonės formuotojai ir modeliai nėra mechanizmai, aklai vykdantys komandas ar idealiai besilaikantys susitarimų. Jie gali blogai jaustis, neatvykti į fotosesijas arba atsisakyti vykdyti užsakovo pageidavimus. Deja, šios žmogiškosios savybės dažnai nesuderinamos su numatytų reklaminių kampanijų tikslų siekimu, o dar didesnė problema, kad alternatyvų šiam medijų kanalui praktiškai neegzistuoja. Visa tai ir paskatino ieškoti būdų sukurti virtualią asmenybę be žmogui būdingų trūkumų“, – DI personažo gimimo motyvus dėsto P. Pakutinskas.
Taip pasaulį išvydo Aitana Lopez, patraukliomis kūno formomis ir rožiniais plaukais akį traukianti 25 metų mergina iš Barselonos. Dirbtinio intelekto įrankiais sukurta asmenybė save apibūdina kaip stiprią ir nepriklausomą moterį, mėgstančią kompiuterinius žaidimus ir sportą. Nuomonės formuotojai iš Europos tikrino kokius automobilius vairuoja lietuviai
Nauja pinigų „spausdinimo“ mašina?
Užmetę akį į Aitanos „Instagram“ profilį, sunkiai galėtume jį atskirti nuo tikro žmogaus paskyros. Kiekvienoje nuotraukoje matome tuos pačius veido bruožus ir figūrą turinčią moterį, pozuojančią įvairiais kampais ir dėvinčią skirtingų dizainerių drabužius. Be kokybiškų fotosesijų profilyje galima rasti netgi vaizdo įrašų apie šios DI nuomonės formuotojos dieną, nuolat keliamų „storių“ iš menamų kelionių bei kito tikroviško turinio.
Nenuostabu, kad tai padėjo A. Lopez nuo liepos iki gruodžio surinkti beveik 200 tūkstančių sekėjų ir iš įvairių garsenybių netgi sulaukti kvietimų į pasimatymą, šioms net nenutuokiant apie skaitmeninę merginos prigimtį. Investuoti siūlo nuomonės formuotojas ar sukčius
„Tokia didelė sekėjų minia suteikia galimybę DI nuomonės formuotojos kūrėjams iš įvairių prekės ženklų prašyti maždaug 1000 eurų už kiekvieną reklaminį įrašą. Tačiau tikrasis tokių projektų uždarbis slypi suaugusiems skirto mokamo turinio platformose, tokiose kaip „OnlyFans“ konkurentė „Fanvue“. Ten skelbiami pikantiški kadrai, kuriuos Aitana gali „kepti“ nors ir 24/7, padeda jai susižerti net iki 10 tūkstančių eurų per mėnesį“, – pinigų srautų kilmę atskleidžia „Telia“ atstovas.
Kita vertus, šie pinigai toli gražu nėra „spausdinami“ kompiuterio. Nors dirbtinis intelektas geba rašyti socialinių tinklų įrašų antraštes ir pagal pateiktą užklausą generuoti paveikslėlius, jis vis dar neišsiverčia be žmogaus pagalbos. Aitanos užkulisiuose dirba net kelių žmonių komanda, kiekvieną savaitę kurianti turinio idėjas, padedanti „nušlifuoti“ skelbiamas iliustracijas ir besirūpinanti, kad DI nuomonės formuotoja neprarastų „žmogiškos“ asmenybės.
Nauja realybė
Pasak P. Pakutinskas, Aitana nėra vienintelė DI socialinių tinklų žvaigždė. Virtuali devyniolikmetė iš Helsinkio Milla Sofia, italė Emily Pellegrini, berlynietė Sika Moon – tai tik keletas virtualių „influencerių“ pavyzdžių. Vartotojams palankiai priimant jų turinį, ateityje tokio tipo paskyrų tik daugės ir jų įrašai galiausiai atsidurs kiekvieno mūsų naujienų sraute. Kiek kainuoja influencerių reklama?
„DI robotai jau dabar sudaro reikšmingą socialinių tinklų komentatorių dalį, tad jiems pradėjus masiškai kelti turinį, pagrindinės platformos gali prarasti visą savo žavesį. Žmonės visais laikais vertino autentiškumą ir ryšį su kitais žmonėmis, todėl nesuvaldyta DI “„asmenybių“ invazija gali juos išvyti į naujus DI neprieinamus socialinius tinklus. Tačiau galimai to neprireiks, nes populiariausios platformos DI sugeneruotą turinį ir profilius pradės žymėti specialiais ženklais, išvengiant nesusipratimų ir suteikiant pasirinkimą – matyti tokį turinį ar ne“, – reziumuoja „Telia“ Skaitmeninės pažangos centro ekspertas.
Ar DI spręs, kas gaus darbą ar paskolą? Naujas ES reguliavimas sudės taškus ant „i“
Ar ES ribojimai socialiniams tinklams išspręs vaikų priklausomybę nuo ekranų?
Strateginis sprendimas kibernetiniam atsparumui – saugumo operacijų centras
Jaunimas darbo rinkoje: nepasirengę dirbti, o pradėję – nepasirengę likti
Algoritmas kaip psichologas: kodėl socialiniai tinklai verčia jus dalintis?
Vytautas Bučinskas. Ar jūsų verslas yra pasirengęs krizei?
Kai atstumas išnyksta: kaip bevielio ryšio technologija pranoko Teslos viziją?
„Telia“ pristato naują kibernetinio saugumo programėlę: atsakas į didžiausias lietuvių baimes internete
Idealus darbo pokalbis: atsako, kas išduoda, kad kandidatas naudoja DI

Vienai didžiausių žemės ūkio ir maisto gamybos įmonių grupei AB Akola group priklausančios agroverslo „Linas Agro“ subgrupės įmonės Baltijos šalyse...
Kai 2006 metais kino teatruose pasirodė filmas „The Pursuit of Happyness“, daugelis žiūrovų manė, kad tai tik dar viena gražiai...
Kas bendra tarp geriausių viešbučių vestibiulių ir mūsų svetainių? Pasirodo, panašumo yra, o viešbučiuose naudojami sprendimai, pritaikyti, intensyviam naudojimui, paprastai...
„Biržų duonos“ kepykla užbaigė antrąjį nuosavo saulės elektrinių parko plėtros etapą. Įdiegus naują 550 kW galios elektrinę, bendras Biržuose įsikūrusio...
Ne tik filmas – tai veidrodis finansų pasauliui Kai 2013-aisiais pasirodė „Volstryto vilkas“, daugelis žiūrovų laukė tik gero kino seanso....
Vilniaus kriminalistai išardė didelės apimties SIM „spiečių”, naudotą automatizuotai apgaulingai veiklai internete. Policijos duomenimis, operacijos metu sulaikyti du asmenys, rasta...
Europos kelių transporto sektorius susiduria su struktūrine krize – šiandien Europoje trūksta daugiau nei 426 tūkst. vilkikų vairuotojų. Iki 2028...
Nauji mokslo metai – ne tik pradžia, bet ir didelis iššūkis suderinti namų gyvenimą su mokyklos reikalavimais. Neretai tėvai jau...
Paskutinį spalio sekmadienį, kartu su milijonais europiečių vėl persuksime laikrodžius. Šiandien jau retas kuris žino, tačiau du kartus per metus...
Per pirmąjį šių metų pusmetį Lietuvoje užfiksuota beveik 8 tūkst. finansinio sukčiavimo atvejų, rodo Pinigų plovimo prevencijos kompetencijų centro duomenys....