Paskelbta
2 mėnesiai prieš-
Dirbtinio intelekto (DI) ir kitos naujosios technologijos vis labiau plinta kelionių ir viešbučių verslo sektoriuose. Per pastaruosius metus trečdalis Lietuvos gyventojų pasitelkė DI įrankius kelionių ar išvykų planavimui, rodo naujas pirmaujančios finansinių technologijų platformos „Adyen“ tyrimas. Didelė dalis vartotojų tikisi, kad kelionių ir apgyvendinimo paslaugas siūlančios įmonės ims naudoti dar pažangesnius skaitmeninius sprendimus, sukuriančius daugiau patogumo.
Kelionių planavimas ir paieška tampa greitesni
Neseniai atlikta apklausa parodė, kad per pastaruosius 12 mėnesių trečdalis lietuvių bent kartą ar dažniau naudojo DI įrankius planuodami keliones. Pavyzdžiui, 7 iš 10 (71 proc.) DI naudojusių asmenų teigia, kad, pasitelkę DI, tikslingą kelionių informaciją ir rekomendacijas gauna greičiau nei kitais kanalais. Beveik du trečdaliai vartotojų nurodė, kad DI padeda jiems spręsti problemas, kurių iškyla kelionių metu.
Kai trečdalis gyventojų yra pasinaudoję DI sprendimais kelionėms planuoti, vis tik Lietuvoje yra žmonių, teigiančių, jog pažangių technologinių įrankių jiems neprireiks. 1 iš 10 asmenų tikina, kad niekada nesvarstys galimybės į pagalbą pasitelkti DI.
Pasak „Adyen“ generalinio direktoriaus Šiaurės ir Baltijos šalyse Tobias Lindh, DI naudojimas tampa kasdienio vartotojų elgesio dalimi, įskaitant turizmą. „Kelionių planavimas naudojant DI tampa vis labiau įprastu elgesiu, nes technologijas „įdarbina“ vis daugiau žmonių. Šiuolaikiniai įrankiai padeda apsibrėžti kelionių tikslus, biudžetus, maršrutus ir suplanuoti atostogas, visiškai atitinkančias asmeninius poreikius. Akivaizdu, kad vartotojai, planuodami keliones, tikisi gauti lengvai prieinamą informaciją, greitą ir individualizuotą sprendimą“, – sakė T. Lindh.
Vartotojai tikisi pažangių sprendimų plėtros
Tyrimo išvados atskleidžia, kad augantis DI naudojimas nėra vienintelis ryškiai pastebimas skaitmeninis pokytis kelionių ir viešbučių sektoriuje. Pavyzdžiui, beveik trečdalis Lietuvos vartotojų norėtų naudotis vadinamaisiais savitarnos kioskais, kad supaprastintų ir pagreitintų registraciją viešbutyje bei išsiregistravimą iš jo. Mat dalis keliaujančių žmonių yra išbandę panašų modelį, taikomą automobilių nuomos bendrovių: vairuotojas iš specialaus įrenginio pasiima ir vėliau ten pat grąžina išsinuomotos transporto priemonės užvedimo raktą. Vyresnio amžiaus žmonės vis dažniau apsiperka per socialinius tinklus
Beveik 29 proc. lietuvių išreiškė lūkesčius, kad užsakydami apgyvendinimo paslaugas pasinaudotų virtualios realybės priemonėmis – detaliau apžiūrėtų aplinką ir kambarius. Tokia pat apklaustųjų dalis pažymėjo bekontakčių technologijų reikšmę: mobilųjį registracijos procesą, skaitmeninius raktus ir per programėles pasiekiamas paslaugas, užtikrinančias sklandžią viešnagę viešbutyje.
Dar 13 proc. respondentų nurodė, kad apgyvendinimo ir kitų turizmo paslaugų įmonės savo socialinių tinklų platformose turėtų geriau palaikyti kelionių paieškos funkcijas ir įtraukti tiesioginių užsakymų galimybes.
Tyrimas parodė, kad Lietuvos gyventojai tikisi greito kelionių planavimo proceso, taip pat galimybių išpildyti individualius poreikius ir sklandžiai, patogiai atsiskaityti. Iš viso 43 proc. žmonių teigė, jog svarbu, kad mokėjimai už kelionių užsakymus būtų atliekami greitai ir be problemų. „Kelionių planavimo procesas turi būti sklandus nuo pradžios iki pabaigos, todėl labai svarbu, kad mokėjimo procesas vyktų be trikdžių. Būtent čia kelionių ir apgyvendinimo verslo įmonės turi galimybę atlikti kokybės šuolį, kuris jas išskirtų iš konkurentų“, – teigė T. Lindh. Jau trečdalis Lietuvos vartotojų naudojasi dirbtiniu intelektu apsipirkdami, jų skaičius sparčiai auga
Reputacija vis dar rūpi
Populiarėjant naujoms technologijoms, skaitmeniniai kanalai yra susiję su rizika, ypač jei yra naudojami neatsakingai. Ne veltui net 29 proc. apklaustųjų Lietuvoje pripažino, jog kelionių užsakymo metu, pavyzdžiui, pervesdami pinigus už skrydžius ar apgyvendinimą, jie jaučia nerimą dėl sukčiavimo pavojaus. Be to, bijodami sukčiavimo, 39 proc. lietuvių vengia išsaugoti savo mokėjimo informaciją interneto svetainėse ar mobiliosiose programėlėse. Laikino darbuotojų apgyvendinimo versle – vis didėja nerimas dėl šildymo sezono kaštų
T. Lindh daro išvadą, kad Lietuvos vartotojai yra pakankamai susipažinę su skaitmeninėmis technologijomis, bet yra atsargūs. „Štai kodėl įmonės, kurios suderina išmanius ir pažangius sprendimus, pavyzdžiui, sklandų bei greitą užsakymą ir saugius vietinius mokėjimus, įgyja akivaizdų pranašumą. Svarbu ne tik įdiegti naujas technologijas, bet ir kiekviename etape kurti pasitikėjimą. DI padeda greičiau ir lengviau planuoti keliones, vis dėlto galutinį kliento sprendimą pirkti lemia pardavėjo patikimumas, skaidrumas ir reputacija“, – dalijasi T. Lindh.
„Adyen“ yra finansinių technologijų platforma, kurią renkasi pirmaujančios įmonės. Teikdama kompleksines mokėjimo galimybes, duomenimis pagrįstą informaciją ir finansinius produktus viename pasauliniame sprendime, „Adyen“ padeda įmonėms greičiau pasiekti savo tikslus. Turėdama biurus visame pasaulyje, „Adyen“ bendradarbiauja su tokiomis įmonėmis kaip „Bolt“, „Meta“, „H&M“, „eBay“ ir „Microsoft“.
Dirbtinio intelekto poveikis darbo rinkai: ar turėsime mokytis visą gyvenimą?
Lietuvos statistika: vyresnio amžiaus žmonės vis dažniau apsiperka per socialinius tinklus
Lūžis: jau daugiau nei pusė lietuvių išbandė savitarnos kasas
Tyrimas: jau trečdalis Lietuvos vartotojų naudojasi dirbtiniu intelektu apsipirkdami, jų skaičius sparčiai auga
„Adyen“ tyrimas: dauguma vartotojų nebepasitiki nuo sukčių nukentėjusiomis įmonėmis

Dar visai neseniai sutelktinis finansavimas Lietuvoje daugeliui asocijavosi su nišiniu sprendimu, buvo siejamas su mažesnio masto vystytojais – tais, kurie...
Ar kada nors susimąstei, ką reiškia prarasti viską, ką turi – ir vis tiek stotis iš naujo? Tai istorija, kurią...
Lietuvoje įkurta „Hostinger“ yra tarp didžiausią ilgalaikį augimą Europoje demonstruojančių kompanijų. Verslo leidinio „Financial Times“ kartu su statistinių duomenų platforma...
Airijoje registruota „Avia Solutions Group“, didžiausia pasaulyje ACMI paslaugas teikianti aviacijos įmonių grupė, praneša statanti naują biurų pastatą didžiausiame pasaulyje oro...
Kai „Google“ pristatė dirbtinio intelekto funkciją „AI Overviews“, pasikeitė internetinės paieškos taisyklės – prekių ženklų matomumo internete logika tapo visai...
Norint dar suspėti susiorganizuoti rudens atostogas, pats metas ieškoti paskutinės minutės kelionių pasiūlymų. Tačiau specialistai įspėja, kad šia situacija pasinaudoja...
Dirbtinis intelektas (DI) vis labiau įsigali kasdieniame gyvenime, taip pat – ir vykdant informacijos paiešką. Ekspertų teigimu, informacijos paieška pasitelkus...
SEB bankas įspėja, kad finansiniai sukčiai Lietuvoje taiko naują apgavystę – „Telegram“ ir kitose susirašinėjimo platformose kviečia gyventojus greitai užsidirbti,...
Dirbtinis intelektas (DI) šiandien keičia mūsų kasdienybę ir darbo aplinką. Jis analizuoja duomenis, taupo laiką ir padeda spręsti užduotis. Tačiau...
Vilniaus kriminalistai išardė didelės apimties SIM „spiečių”, naudotą automatizuotai apgaulingai veiklai internete. Policijos duomenimis, operacijos metu sulaikyti du asmenys, rasta...