Sekite naujienas

Kelionės

Kelionių kainos: ko tikėtis Lietuvos keliautojams 2026 m.?

L

Paskelbta

-

Turizmo rinka Lietuvoje išgyvena aktyvų augimo etapą. Kaip rodo statistiniai duomenys, nuosekliai didėja lietuvių išlaidos užsienyje, nemažėja kelionių paklausa, o gyventojų kelionėms skiriamas biudžetas auga.  

Reklama

Ekonomistai ir kelionių organizatorių atstovai atskleidžia, ar yra prielaidų, kad 2026-aisiais kelionių kainų augimas sulėtės. 

Lietuvių išlaidų dinamika: augimas tęsiasi  

Valstybės duomenų agentūros statistika rodo, kad 2025 m. pirmąjį pusmetį lietuviai užsienyje išleido 7,5 proc. daugiau nei prieš metus. Panašias išlaidų tendencijas patvirtina ir SEB banko statistika: atsiskaitymų šio banko kortelėmis užsienyje duomenimis, per tris šių metų ketvirčius gyventojų išlaidos užsienyje augo apie 8 proc. 

„Be to, stiprėja ir gyventojų finansinė padėtis: namų ūkių santaupos kredito įstaigose rugsėjo pabaigoje siekė 26,6 mlrd. eurų, 12,4 proc. daugiau nei prieš metus. Vidutinis darbo užmokestis po mokesčių šiemet didėja apie 8 proc., o infliacija svyruoja tarp 3–4 proc., todėl perkamoji galia auga“, – kalba Tadas Povilauskas, SEB banko ekonomistas. 

Kas lemia kelionių kainų infliaciją? 

Eurostato duomenimis, kelionių paketai Lietuvoje rugsėjį buvo 9,5 proc. brangesni nei prieš metus. Viena iš priežasčių – vidutinė skrydžių kaina iš Lietuvos rugsėjį augo apie 11 proc.  

„Aviacijos bendrovėms šiemet mažėjo sąnaudos degalams, bet augo išlaidos apyvartiniams taršos leidimams, didėjo orlaivių priežiūros kaštai ir įvairūs mokesčiai. Kol kas SEB grupės analitikai prognozuoja, kad kitąmet vidutinė naftos kaina neturėtų būti didesnė negu šiemet ir tai turėtų būti vienas svarbiausių kainų augimą ribojančių veiksnių“, – pristato ekonomistas. 

Reklama

Kalbant apie kitas kelionių išlaidas, pavyzdžiui, apgyvendinimą ar maitinimą, pagrindinėse Europos Sąjungos (ES) turizmo rinkose vyrauja 3–4 proc. infliacija. 

„Ją lemia auganti kelionių paklausa ir kylančios darbo jėgos sąnaudos. Kita vertus, piką pasiekęs 2022 ir 2023 metais, algų augimo tempas ES šalyse lėtėja, todėl tai taip pat turėtų silpninti infliaciją tose šalyse“, – tęsia T. Povilauskas. 

Lietuviai išlaidauja daugiau 

Kelionių organizatoriai pastebi, kad lietuviai kelionėms skiria vis daugiau lėšų: „Tez Tour“ duomenimis, šiais metais vidutinė kelionės kaina siekia apie 950 eurų asmeniui, tai yra 9 proc. daugiau nei pernai. Ar Lietuva brangi šalis?

„Šis augimas atspindi keliautojų norą rinktis ilgesnės trukmės keliones, aukštesnės klasės viešbučius bei papildomas paslaugas. Tai rodo, kad kelionių biudžetai auga kartu su gyventojų pajamomis“, – sako Inga Aukštuolytė, „Tez Tour“ rinkodaros ir ryšių su visuomene skyriaus vadovė. 

T.Povilauskas patvirtina, kad kelionių kainoms įtakos turi ir pačių lietuvių finansinės galimybės išlaidauti.  

„Pavyzdžiui, šiemet vidutinis darbo užmokestis po mokesčių auga maždaug 8 proc., infliacija svyruoja tarp 3 ir 4 proc., todėl perkamoji galia toliau auga. Be to, per metus gerokai sumažėjo palūkanų normos, o tai leidžia paskolų turintiems gyventojams daugiau paišlaidauti negu ankstesniais metais“, – kalba jis. 

Kelionių organizatoriaus prognozės: daugiau turistų ir kainų augimas  

Kelionių organizatoriaus atstovė prognozuoja, kad kitąmet kelionių paklausa nesulėtės. Išgyvename trumpalaikių ekonomikos tikslų ir greito rezultato siekimo laikmetį

„Planuojame, kad 2026 m. keliautojų srautas didės apie 10 proc., o kai kuriose kryptyse – dar daugiau. Graikijoje prognozuojamas 33 proc. keliautojų skaičiaus augimas, Bulgarijoje – 25 proc., o Turkijos kurorte Bodrume numatome 40 proc. daugiau keliautojų nei šiais metais“, – vardija I. Aukštuolytė. 

Jos teigimu, 2026 m. vasaros sezoną fiksuojamas apie 6 proc. bendras kelionių kainų augimas.  

„Didesnis kainų ūgtelėjimas jaučiamas Turkijoje – 8 proc., ir Italijoje – 10 proc., tuo metu Graikijoje ir Ispanijoje kainos išliks stabilios arba net mažės“, – kalba „Tez Tour“ atstovė. Dabar pats geriausias metas planuoti atostogas

Kelionių biudžetas: augimas tęsis?  

Kelionių biudžetas 2026 m., pasak ekonomisto, turėtų augti panašiu tempu kaip ir gyventojų pajamos.  

„Prognozuojama, kad vidutinis Lietuvos gyventojų darbo užmokestis po mokesčių didės apie 7 proc., o infliacija išliks 3–4 proc. ribose, todėl perkamoji galia toliau stiprės. Nedarbo augimo nenumatoma, palūkanų normos išliks stabilios, o vartotojų pasitikėjimas išlieka istoriškai aukštas – tai sudaro prielaidas, kad neturėtų mažėti gyventojų siekis išlaidauti kelionėse“, – teigia T. Povilauskas. Planuojate kelionę? 

Pasak jo, II pakopos pensijų išmokos tiesioginės įtakos kelionių biudžetams neturės, tačiau gali netiesiogiai paskatinti vartojimą.  

„Didžiausios rizikos – geopolitinė padėtis, karas Ukrainoje ir lėtesnis ekonomikos augimas, nei tikimės. O tai labai priklausys ir nuo mūsų pagrindinių eksporto partnerių – ES šalių – rezultato“, – apibendrina ekonomistas. 

Vasaros iššūkiai keliautojams

Reklama

Komentuokite

Kokia jūsų nuomonė?

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *


Naujienos

Verslas12 val prieš

„Vanagas Group“ viešoje emisijoje sėkmingai išplatino 8 mln. Eur vertės obligacijų

Įmonių grupės „Vanagas Group“ investicinis subholdingas UAB „Vanagas Asset Management“ trimis atkarpomis per „Nasdaq Vilnius“ vertybinių popierių biržą išplatino viešą obligacijų emisiją ir pritraukė 8 mln. Eur, skaičiuojant nominalia verte. Pirmosios emisijos atkarpos pritraukta suma...

Verslas13 val prieš

Kodėl „Blockbuster“ žlugo ir kaip „Netflix“ pakeitė pramogų pasaulį?

Retkarčiais verslo pasaulyje įvyksta istorijos, kurios vis dar kankina tų laikų žaidėjus. Jos primena ne apie pralaimėtus mūšius, o apie...

Verslas17 val prieš

Kodėl prieššventiniu laikotarpiu el. paštas tampa stipriausiu pardavimų kanalu?

Lapkričio pabaiga prekių ženklams yra pats intensyviausias metas. Dar iki Black Friday starto jaučiamas sujudimas: kampanijos startuoja jau lapkričio pradžioje, vyksta pasiruošimas kalėdiniams pasiūlymams, o reklamos kainos pasiekia aukštumas. Prieššventinis laikotarpis...

Namams22 val prieš

Keli tūkstančiai eurų virtuvės atnaujinimui? Gyventojai mano, kad to pakanka

Įsitikinimas, kad virtuvės atnaujinimas turi kainuoti dešimtis tūkstančių eurų, pamažu nyksta. Dauguma gyventojų Lietuvoje mano, kad virtuvės renovacijai iš tiesų...

Verslas2 d. prieš

Tikroji Coca-Cola gimimo istorija: kaip gimė gėrimas, kurio niekas neplanavo kurti?

Iš pirmo žvilgsnio Coca-Cola atrodo kaip produktas, gimęs marketingo laboratorijoje, kruopščiai sukonstruotas, nušlifuotas, suplanuotas. Toks jau tas šiuolaikinio prekinio ženklo...

Ekspertai

Visos teisės saugomos.© 2015-2025 | Kopijuoti draudžiama |