Paskelbta
16 val prieš-
Turizmo rinka Lietuvoje išgyvena aktyvų augimo etapą. Kaip rodo statistiniai duomenys, nuosekliai didėja lietuvių išlaidos užsienyje, nemažėja kelionių paklausa, o gyventojų kelionėms skiriamas biudžetas auga.
Ekonomistai ir kelionių organizatorių atstovai atskleidžia, ar yra prielaidų, kad 2026-aisiais kelionių kainų augimas sulėtės.
Lietuvių išlaidų dinamika: augimas tęsiasi
Valstybės duomenų agentūros statistika rodo, kad 2025 m. pirmąjį pusmetį lietuviai užsienyje išleido 7,5 proc. daugiau nei prieš metus. Panašias išlaidų tendencijas patvirtina ir SEB banko statistika: atsiskaitymų šio banko kortelėmis užsienyje duomenimis, per tris šių metų ketvirčius gyventojų išlaidos užsienyje augo apie 8 proc.
„Be to, stiprėja ir gyventojų finansinė padėtis: namų ūkių santaupos kredito įstaigose rugsėjo pabaigoje siekė 26,6 mlrd. eurų, 12,4 proc. daugiau nei prieš metus. Vidutinis darbo užmokestis po mokesčių šiemet didėja apie 8 proc., o infliacija svyruoja tarp 3–4 proc., todėl perkamoji galia auga“, – kalba Tadas Povilauskas, SEB banko ekonomistas.
Kas lemia kelionių kainų infliaciją?
Eurostato duomenimis, kelionių paketai Lietuvoje rugsėjį buvo 9,5 proc. brangesni nei prieš metus. Viena iš priežasčių – vidutinė skrydžių kaina iš Lietuvos rugsėjį augo apie 11 proc.
„Aviacijos bendrovėms šiemet mažėjo sąnaudos degalams, bet augo išlaidos apyvartiniams taršos leidimams, didėjo orlaivių priežiūros kaštai ir įvairūs mokesčiai. Kol kas SEB grupės analitikai prognozuoja, kad kitąmet vidutinė naftos kaina neturėtų būti didesnė negu šiemet ir tai turėtų būti vienas svarbiausių kainų augimą ribojančių veiksnių“, – pristato ekonomistas.
Kalbant apie kitas kelionių išlaidas, pavyzdžiui, apgyvendinimą ar maitinimą, pagrindinėse Europos Sąjungos (ES) turizmo rinkose vyrauja 3–4 proc. infliacija.
„Ją lemia auganti kelionių paklausa ir kylančios darbo jėgos sąnaudos. Kita vertus, piką pasiekęs 2022 ir 2023 metais, algų augimo tempas ES šalyse lėtėja, todėl tai taip pat turėtų silpninti infliaciją tose šalyse“, – tęsia T. Povilauskas.
Lietuviai išlaidauja daugiau
Kelionių organizatoriai pastebi, kad lietuviai kelionėms skiria vis daugiau lėšų: „Tez Tour“ duomenimis, šiais metais vidutinė kelionės kaina siekia apie 950 eurų asmeniui, tai yra 9 proc. daugiau nei pernai. Ar Lietuva brangi šalis?
„Šis augimas atspindi keliautojų norą rinktis ilgesnės trukmės keliones, aukštesnės klasės viešbučius bei papildomas paslaugas. Tai rodo, kad kelionių biudžetai auga kartu su gyventojų pajamomis“, – sako Inga Aukštuolytė, „Tez Tour“ rinkodaros ir ryšių su visuomene skyriaus vadovė.
T.Povilauskas patvirtina, kad kelionių kainoms įtakos turi ir pačių lietuvių finansinės galimybės išlaidauti.
„Pavyzdžiui, šiemet vidutinis darbo užmokestis po mokesčių auga maždaug 8 proc., infliacija svyruoja tarp 3 ir 4 proc., todėl perkamoji galia toliau auga. Be to, per metus gerokai sumažėjo palūkanų normos, o tai leidžia paskolų turintiems gyventojams daugiau paišlaidauti negu ankstesniais metais“, – kalba jis.
Kelionių organizatoriaus prognozės: daugiau turistų ir kainų augimas
Kelionių organizatoriaus atstovė prognozuoja, kad kitąmet kelionių paklausa nesulėtės. Išgyvename trumpalaikių ekonomikos tikslų ir greito rezultato siekimo laikmetį
„Planuojame, kad 2026 m. keliautojų srautas didės apie 10 proc., o kai kuriose kryptyse – dar daugiau. Graikijoje prognozuojamas 33 proc. keliautojų skaičiaus augimas, Bulgarijoje – 25 proc., o Turkijos kurorte Bodrume numatome 40 proc. daugiau keliautojų nei šiais metais“, – vardija I. Aukštuolytė.
Jos teigimu, 2026 m. vasaros sezoną fiksuojamas apie 6 proc. bendras kelionių kainų augimas.
„Didesnis kainų ūgtelėjimas jaučiamas Turkijoje – 8 proc., ir Italijoje – 10 proc., tuo metu Graikijoje ir Ispanijoje kainos išliks stabilios arba net mažės“, – kalba „Tez Tour“ atstovė. Dabar pats geriausias metas planuoti atostogas
Kelionių biudžetas: augimas tęsis?
Kelionių biudžetas 2026 m., pasak ekonomisto, turėtų augti panašiu tempu kaip ir gyventojų pajamos.
„Prognozuojama, kad vidutinis Lietuvos gyventojų darbo užmokestis po mokesčių didės apie 7 proc., o infliacija išliks 3–4 proc. ribose, todėl perkamoji galia toliau stiprės. Nedarbo augimo nenumatoma, palūkanų normos išliks stabilios, o vartotojų pasitikėjimas išlieka istoriškai aukštas – tai sudaro prielaidas, kad neturėtų mažėti gyventojų siekis išlaidauti kelionėse“, – teigia T. Povilauskas. Planuojate kelionę?
Pasak jo, II pakopos pensijų išmokos tiesioginės įtakos kelionių biudžetams neturės, tačiau gali netiesiogiai paskatinti vartojimą.
„Didžiausios rizikos – geopolitinė padėtis, karas Ukrainoje ir lėtesnis ekonomikos augimas, nei tikimės. O tai labai priklausys ir nuo mūsų pagrindinių eksporto partnerių – ES šalių – rezultato“, – apibendrina ekonomistas.
„Tez Tour“ baigė 2025 m. vasaros sezoną: stabilus augimas ir ambicingi planai 2026-iesiems
SEB bankas šiemet suteikė 53 proc. daugiau būsto paskolų nei pernai, o bendras paskolų portfelis viršijo 3,7 mlrd. eurų
SEB bankas suteikė 50 mln. eurų finansavimą AB „Linas Agro“
Kodėl kruizas Nilo upe – geriausias būdas pažinti senovės Egiptą?
Finansiniai sukčiai taiko naują apgavystę: kviečia užsidirbti socialiniuose tinkluose
SEB bankas skolina 40 mln. Eur Šv. Jokūbo kvartalo Vilniuje obligacijų emisijai refinansuoti
SEB bankas atidarė naują skyrių Vilniaus Naujamiestyje
Išankstinis planavimas – visapusiška nauda: ką apie emocijas laukiant kelionės sako mokslas?
Kaštų turbulencija aviacijos pasaulyje: kas laukia oro vežėjų ir keleivių?

Įmonių grupės „Vanagas Group“ investicinis subholdingas UAB „Vanagas Asset Management“ trimis atkarpomis per „Nasdaq Vilnius“ vertybinių popierių biržą išplatino viešą obligacijų emisiją ir pritraukė 8 mln. Eur, skaičiuojant nominalia verte. Pirmosios emisijos atkarpos pritraukta suma...
Retkarčiais verslo pasaulyje įvyksta istorijos, kurios vis dar kankina tų laikų žaidėjus. Jos primena ne apie pralaimėtus mūšius, o apie...
Lapkričio pabaiga prekių ženklams yra pats intensyviausias metas. Dar iki Black Friday starto jaučiamas sujudimas: kampanijos startuoja jau lapkričio pradžioje, vyksta pasiruošimas kalėdiniams pasiūlymams, o reklamos kainos pasiekia aukštumas. Prieššventinis laikotarpis...
Įsitikinimas, kad virtuvės atnaujinimas turi kainuoti dešimtis tūkstančių eurų, pamažu nyksta. Dauguma gyventojų Lietuvoje mano, kad virtuvės renovacijai iš tiesų...
Iš pirmo žvilgsnio Coca-Cola atrodo kaip produktas, gimęs marketingo laboratorijoje, kruopščiai sukonstruotas, nušlifuotas, suplanuotas. Toks jau tas šiuolaikinio prekinio ženklo...
Šiandien technologijos už mus ne tik tvarko namus, reguliuoja šildymą ir apšvietimą, bet net apsiperka. Inovacijomis ir dirbtiniu intelektu „pagardinami“...
Ekspertai skatina atkreipia dėmesį – sukčiai jau dabar siekia išnaudoti kitų metų sausio 1 d. įsigaliosiančią II pakopos pensijų reformą. Lietuvos...
Gavę pasiūlymą „čia ir dabar“ gauti 1000 eurų, didesnė dalis žmonių be ilgų svarstymų jį priimtų – net jei tai...
„Mes visi turim 24 valandas, septynias dienas per savaitę. Neturim teisės sakyti, kad neturiu laiko. Mes galime sakyti tik tai,...
Per pastaruosius kelerius metus mokymasis gerokai pasikeitė – nuo tradicinių užrašų pereinama prie skaitmeninių priemonių, o žinios įtvirtinamos vis įvairesniais būdais: nuo...