Paskelbta
10 mėnesių prieš-
Laimėjusi Centrinės projektų valdymo agentūros (CPVA) skelbtą konkursą dėl autobusų parko atnaujinimo Šiaulių ir Panevėžio rajonų savivaldybėse, UAB „Transrevis“ šiuo metu eksploatuojamus dyzeliniu kuru varomus mikroautobusus keis naujais elektriniais. Projekto vertė – 14,5 mln. eurų, iš šios sumos beveik 70 proc. sudarys investicija iš Europos Sąjungos (ES) fondų, likusi dalis bus finansuojama „Urbo“ banko suteikto kredito lėšomis.
Modernizuos susisiekimą dviejuose rajonuose
Pateikusi projektą 53 dyzelinius mikroautobusus pakeisti elektriniais, įmonė „Transrevis“ laimėjo CPVA konkursą ir lapkričio pradžioje gavo agentūros patvirtinimą dėl beveik 9,9 mln. eurų ES fondų finansavimo – su sąlyga, kad likusią mažiausiai 30 proc. projekto dalį finansuos pati bendrovė.
„Kadangi investicijos į transporto parko atnaujinimą atsiperka tik ilgalaikiu periodu, įmonei buvo svarbu surasti stabilų ir patikimą finansinį partnerį. „Urbo“ banko suteikta 5,3 mln. eurų paskola leis įgyvendinti šį projektą, kuris taps esminiu postūmiu modernizuojant viešojo susisiekimo paslaugas Panevėžio bei Šiaulių rajonuose“, – pasakoja „Transrevis“ vadovas Vladas Dapkus.
„Urbo“ banko Verslo tarnybos direktorius Julius Ivaška savo ruožtu sako, kad bankui svarbus ne tik finansinis ar techninis, bet ir ekologinis šio projekto aspektas.
„Šalies įmonių inicijuojami tvarūs investiciniai projektai, kuriais mažinamas anglies dioksido išmetimas į aplinką bei didinama švarios energijos dalis bendroje suvartojimo grandinėje, visiškai atitinka banko interesus finansuoti darnią ekonomikos plėtrą. Jau apskaičiuota, kad, daugiau nei pusšimtį Lietuvoje intensyviai kursuojančių dyzelinių mikroautobusų pakeitus elektriniais, kiekvienais metais į orą nebus išmesta net 362 tonos anglies dvideginio dujų“, – pabrėžia J. Ivaška.
Paskolos formalumai buvo sutvarkyti vos per pora mėnesių. Mikroautobusų pakeitimo projektą planuojama užbaigti iki 2026 m. balandžio mėnesio, tuo tarpu paskolos grąžinimo terminas yra 7 metai.
Elektriniai mikroautobusai: efektyvesnė eksploatacija, švaresnė aplinka ir daugiau komforto keleiviams
Keleivių pervežimą reguliariais maršrutais Vilniaus mieste bei Alytaus, Prienų, Panevėžio, Šiaulių ir Klaipėdos rajonuose vykdanti įmonė „Transrevis“ Lietuvoje valdo 212 dyzelinių autobusų parką. Užbaigus naująjį projektą, lygiai ketvirtadalis jų bus pakeisti moderniais elektriniais.
Šiuo metu Panevėžio ir Šiaulių rajonuose kursuoja 62 dyzeliniai autobusai, pagaminti 2014-2019 m. Visi kartu per metus jie nuvažiuoja maždaug 1,8 mln. kilometrų. Didžiąją dalį šių transporto priemonių pakeitus elektrinėmis, oro tarša sumažės mažiausiai 90 proc., o eksploatacinės įmonės sąnaudos sumažės apie 36 proc.
„Transrevis“ planuojamų įsigyti M3 kategorijos autobusų galia sieks 150 kilovatų, jų baterijų talpa – 115 kilovatvalandžių, o su pilnai įkrauta baterija mikroautobusas galės nuvažiuoti maždaug 290 kilometrų. Greituoju būdu (90 kilovatų per valandą greičiu) įkrauti vieną autobusą užtruks apie 1 val. 20 min., lėtuoju (11 KW/h greičiu) – maždaug 10,5 valandos.
Atnaujinus autobusų parką, prireiks ir naujos infrastruktūros – įkrovimo stotelių, kurias „Transrevis“ dabartinėse savo autobusų laikymo aikštelėse. Iš to paties projekto lėšų ketinama įrengti 27 įkrovimo stoteles: 18 Panevėžio, 9 – Šiaulių rajone.
Po atsinaujinimo senuosius autobusus ketinama utilizuoti arba parduoti į užsienį – „Transrevis“ vadovas V. Dapkus tikina, kad Lietuvoje jie nebebus eksploatuojami.
„Urbo“ bankas grįžta į kapitalo rinką: Lietuvos bankas patvirtino iki 10 mln. eurų subordinuotų obligacijų prospektą
Pusė būsimų naujakurių džiaugiasi dėl planų sumažinti pradinį įnašą pirmajam būstui – apklausa
„Urbo“ bankas pirmąjį pusmetį sėkmingai augino tiek paskolų, tiek indėlių apimtis
Banko atstovas: ką turėtumėte žinoti, kad vartojimo paskolą gautumėte lengviau?
Finansų ekspertas atsako, kiek reikėtų turėti pasitaupius „juodai dienai“
Kova su sukčiais – bankų kasdienybė: ko nemato klientai?
Smulkusis verslas prieš algoritmus: kodėl trečdalis SVV paskolų prašymų Lietuvoje atmetama?
„Urbo“ bankas išpirko prieš septynerius metus išplatintą subordinuotų obligacijų emisiją
Lietuvoje – vartojimo paskolų bumas: ką reikia žinoti prieš kreipiantis į banką?
Įperkamo elektromobilio vertė Lietuvoje per metus padidėjo beveik 14 procentų – kone septintadaliu. Augantys atlyginimai ir mažėjančios palūkanos šiemet lėmė...
Lietuvos paštas pradeda paštomatų tinklo plėtrą Baltijos regione, siekdamas užtikrinti patogų siuntimą klientams visose trijose šalyse. Nuo rugsėjo vidurio iki...
Greta Ilekytė, „Swedbank“ vyresnioji ekonomistė Išankstiniai Valstybės Duomenų Agentūros duomenys rodo, kad per metus kainų augimas kiek paspartėjo ir siekia...
Darbuotojų įsitraukimas ir gerovė šiandien tampa vienais svarbiausių veiksnių, lemiančių organizacijų sėkmę. Kiekvieno žmogaus patiriama prasmė darbe tiesiogiai veikia jo...
Jau 5 kartą organizuotas „Spiečiaus“ verslo bendruomenės renginys „Spiečiamės“ šiemet subūrė rekordinį dalyvių skaičių. Rugsėjo 26 d. vykusiame susitikime iš...
Prasidėjus mokslo metams daugelis studentų susiduria su klausimu, kaip gyventi turint itin ribotą biudžetą ir nepritrūkti pinigų nei kasdienėms išlaidoms,...
Ruduo – dosniausias metų laikas, kuomet sodus ir daržus užpildo rudens derlius. Natūralu, kad dalis žmonių šiomis gėrybėmis nori pasidalyti...
Saugumo poreikiai nuolat auga – nebeužtenka vien tik stebėti uždarą erdvę ar fiksuoti įėjimus. Dažnas susiduria su iššūkiu: kaip suvaldyti...
Kiekvieną rugsėjį gatvėse išaugantis moksleivių skaičius atneša ir papildomų iššūkių eismo saugumui. Kaip rodo „Lietuvos draudimo“ užsakymu atliktas tyrimas, penktadalis...
Dar prieš kelis dešimtmečius žmonės Lietuvoje dažnai naudodavo vadinamuosius „majakus“ ar „švyturėlius“ – paskambindavo ir iškart nutraukdavo skambutį, taip perduodami...