Paskelbta
9 mėnesiai prieš-
By
Roberta
Tinklinis marketingas, dar vadinamas tiesioginiu arba daugiapakopiu marketingu (MLM – Multi-Level Marketing), yra verslo modelis, kuris leidžia žmonėms tapti nepriklausomais platintojais ir užsidirbti tiek iš tiesioginių pardavimų, tiek iš suburtos komandos veiklos. Šis modelis sulaukia tiek teigiamų atsiliepimų, tiek kritikos, todėl svarbu suprasti, kaip jis veikia ir ką reikėtų žinoti prieš pradedant veiklą šiame sektoriuje.
Tinklinio marketingo pagrindas yra produktų ar paslaugų pardavimas per nepriklausomus platintojus, o ne per įprastas parduotuves ar prekybos tinklus. Tai reiškia, kad:
Mažos pradžios investicijos – dažnai nereikia didelio pradinio kapitalo. Lankstus darbo grafikas – galima dirbti kada ir kiek norima. Potencialiai neribotos pajamos – uždarbis priklauso nuo pastangų ir sugebėjimų. Asmeninis tobulėjimas – įgyjamos pardavimo, lyderystės ir derybų įgūdžiai.
Daugelis žmonių uždirba mažai arba visai neuždirba. Priklausomybė nuo komandos – be aktyvių komandos narių uždarbis mažėja. Kai kurios MLM kompanijos veikia kaip piramidės schemos, kurios yra nelegalios. Reikia daug darbo su klientais ir pardavimais, kas ne visiems patinka.
Kadangi tinklinis marketingas neretai painiojamas su piramidės schemomis, svarbu žinoti, kaip atskirti teisėtą verslą nuo apgaulės:
Akcentuojamas produktų pardavimas, o ne vien naujų narių verbavimas. Nėra privalomų didelių investicijų ar spaudimo pirkti didelius produktų kiekius. Yra aiškus kompensacinis planas, kuriame nurodyta, kiek ir už ką uždirbama. Kompanija turi gerą reputaciją ir laikosi teisės aktų.
Ne kiekvienas žmogus gali sėkmingai dirbti tinklinio marketingo srityje. Tai reikalauja stiprių komunikacijos įgūdžių, motyvacijos, gebėjimo dirbti savarankiškai ir nuolatinio mokymosi. Jei žmogus nemėgsta pardavimų ar sunkiai priima atmetimą, šis modelis gali būti sudėtingas.
Tinklinis marketingas gali būti puiki galimybė užsidirbti tiems, kurie domisi pardavimais, mėgsta bendrauti su žmonėmis ir yra pasirengę įdėti daug darbo. Tačiau svarbu pasirinkti patikimą kompaniją ir realistiškai įvertinti savo galimybes. Sėkmė šiame versle priklauso ne tik nuo produkto ar sistemos, bet ir nuo asmeninių pastangų bei atkaklumo.

Įsivaizduokite: 1980-aisiais Niujorko vargingame rajone augęs vaikinas, kuris gamtinių teisių nevykdo, bet vis tiek galiausiai susitinka su kavos puodeliu –...
NT plėtros bendrovė „Citus“ Žirmūnuose, Kareivių g. 5 pradėjo trečiąjį projekto „CITUS Mūnai“ etapą: ir pardavimai, ir statybos jau vyksta. Iš 73 pirmojo ir 116 antrojo etapo butų jau...
Ruošiasi Juodajam penktadieniui: tikisi pelningiausio metų laikotarpio Juodasis penktadienis Lietuvoje kasmet tampa svarbia proga augti net ir mažiesiems verslams. Šiuo laikotarpiu...
Kiekvienas, kas bent kartą jungėsi prie „Facebook“, vienaip ar kitaip pažįsta Marką Zuckerbergą. Ar bent tą jo versiją, kuri šypsosi...
Įmonės ruošiasi 2026-iesiems: projektuoja biudžetus, planuoja išlaidas, bet dažnai daro tą pačią klaidą – planuoja be revizijos. Pasak Aurimo Žlibino,...
„Mes visi turim 24 valandas, septynias dienas per savaitę. Neturim teisės sakyti, kad neturiu laiko. Mes galime sakyti tik tai,...
Per pastaruosius kelerius metus mokymasis gerokai pasikeitė – nuo tradicinių užrašų pereinama prie skaitmeninių priemonių, o žinios įtvirtinamos vis įvairesniais būdais: nuo...
Automobilio pardavimas – ne tik raktelių ir dokumentų perdavimas naujajam jo savininkui. Kartu su sandoriu vairuotojams reikia pasirūpinti ir kitais...
Nuo vagystės iš vieno garsiausių pasaulio muziejų Paryžiuje iki vis dar veikiančio telefoninio sukčiavimo – sukčių išradingumui ribų nėra. Europoje...
Atsilieptas sukčių skambutis gali baigtis dideliais finansiniais nuostoliais arba nutekintais asmens duomenimis. Startavo vieninga apgaulingų skambučių blokavimo sistema: mobiliojo ryšio...
