Paskelbta
2 metai prieš-
Nealkoholinio alaus, vyno bei kitų gėrimų gamyba turi ilgą istoriją, o jų ištakos siekia šimtmečius. Tačiau pastaraisiais dešimtmečiais, dėl besikeičiančių vartotojų pageidavimų, sveikatos sumetimų ir maisto bei gėrimų technologijų pažangos, nealkoholinių alternatyvų kūrimas labai suintensyvėjo. Anot prekybos tinklo „Rimi“ komercijos operacijų vadovės Olgos Suchočevos, pastebima, kad ir tarp Lietuvos pirkėjų auga nealkoholinių gėrimų populiarumas: jų labiausiai mėgstamas nealkoholinis alus ir kokteiliai, o antroje vietoje – nealkoholinis vynas. Pasinaudoti puikia proga ir pasimėgauti kokteliais verta šį savaitgalį (spalio 26–29 d.) „Rimi“ parduotuvėse aktyvavus 50 proc. nuolaidų kuponą nealkoholinio alaus kokteiliui „Utenos Radler“. O paįvairinti jo skonį galima išmėginus koktelio receptą, kuris patiks visiems vakarėlio svečiams.
Kaip iš tikrųjų gaminami nealkoholiniai gėrimai?
Prekybos tinklo „Rimi“ komercijos operacijos vadovė Olga Suchočeva teigia, kad nors daugelis mėgsta rinktis nealkoholinius gėrimus, tokius kaip alus ar vynas, retas žino, kaip iš tikrųjų toks gėrimas yra išgaunamas. Anot ekspertės, pagrindinis tokio gėrimo gamybos komponentas – karštis, tad nereikėtų tikėti mitais, jog alkoholis pašalinamas cheminiais, sveikatai kenksmingais būdais.
„Nealkoholinis alus, vynas ir panašūs gėrimai gaminami taikant panašų procesą, kaip ir alkoholiniams gėrimams gaminti, tik papildomai pašalinant arba sumažinant alkoholio kiekį. Gaminant nealkoholinį alų, jis verdamas, fermentuojamas ir vėliau kaitinamas, kad alkoholis išgaruotų, tačiau išliktų skonis ir aromatas. Kai kuris alus gali būti maišomas su dalimi pradinio alaus, kad būtų atkurtas jo skonis. Nealkoholinio vyno gamybos etapai apima derliaus nuėmimą, fermentaciją ir dealkoholizavimą. Gaminant kitus nealkoholinius gėrimus, pavyzdžiui, spiritinius gėrimus be alkoholio ar kokteilius, daugiausia dėmesio skiriama įvairių vaisių sulčių, augalinių medžiagų ir kvapiųjų medžiagų maišymui, kad būtų atkartojamas alkoholinių gėrimų skonis ir aromatas. Šiais procesais sukuriami įvairūs nealkoholiniai gėrimai, kai kuriais atvejais su nedideliu alkoholio kiekiu, suteikiantys vartotojams tradicinių gėrimų patirtį be alkoholio poveikio“, – žiniomis dalijasi ekspertė.
Didėja vartotojų sąmoningumas
O. Suchočevos teigimu, pastaruoju metu nealkoholiniai alternatyvūs gėrimai dažnai parduodami labiau nei anksčiau dėl daugelio veiksnių: tai susiję tiek su noru palaikyti sveikesnį mitybos racioną, tiek su vis labiau populiarėjančiomis gyvenimo be alkoholio tendencijomis.
„Didėjant vartotojų sąmoningumui sveikatos atžvilgiu, atsiranda noras mažinti alkoholio vartojimą. Taip pat nealkoholinių gėrimų paklausą didina ir poreikis, kad vairuojantys asmenys išliktų blaivūs per socialinius renginius ir susibūrimus. Dar nealkoholinių alternatyvų rinką skatina vis labiau populiarėjančios gyvenimo be alkoholio tendencijos. Bendrai nealkoholiniai gėrimai skatina atsakingą alkoholio vartojimą ir yra tinkamas pasirinkimas vartotojams, siekiantiems ir skanaus malonumo, ir geros savijautos“, – įžvalgomis dalijasi O. Suchočeva.
Nealkoholiniai gėrimai suteikia platų pasirinkimų spektrą žmonėms, kurie nusprendžia nevartoti alkoholio arba nori sumažinti jo vartojimą. Ekspertė pažymi, kad jų vartojimas populiarėja dar ir dėl to, kad šie gėrimai turi mažiau kalorijų nei alkoholiniai: „Kadangi šiuose gėrimuose nėra alkoholio, juose gerokai sumažėja kalorijų. Tačiau svarbu atkreipti dėmesį, kad tikslus kalorijų skaičius gali skirtis priklausomai nuo šio prekės ženklo ir konkretaus produkto.“
„Be to, šių gėrimų alternatyvų yra begalė: nuo gaivių gazuotų gėrimų iki nealkoholinių aromatingų kokteilių, alaus bei vyno. Tokia įvairovė leidžia asmenims rinktis gėrimus, atitinkančius jų skonio pageidavimus“, – sako komercijos operacijų vadovė.
Pirmenybė – lietuviškai produkcijai
Atstovė pasakoja, kad pirkėjai pastaruoju metu vis dažniau renkasi nealkoholinį alų, vyną ir kitus gėrimus, ypač – švenčių bei šiltuoju laikotarpiu.
„Šiais metais nealkoholinių gėrimų pardavimai išaugo apie 10 proc. Ypač pastebimas šių produktų pardavimų augimas švenčių metu, taip pat kiek didesnė paklausa matyti šiltuoju laikotarpiu. Tarp pirkėjų populiarus importinis nealkoholinis alus, tačiau pirmenybė teikiama lietuviškam, taip pat – nealkoholiniams alaus kokteiliams, pavyzdžiui, „Utenos Radleris“, kurių perkamiausi skoniai – greipfrutų ir citrinų. Bendrai turime virš 130 nealkoholinių gėrimų rūšių, tad asortimentas yra labai platus: alus, alaus kokteiliai, tylūs ir putojantys vynai, kokteiliai. Šaltuoju laikotarpiu rekomenduojame išmėginti imbierinių gėrimų bei nealkoholinį karštą vyną – jų bus galima įsigyti prieš Kalėdas“, – pristato ekspertė.
Ji primena, jog spalio 26–29 d. „Rimi“ parduotuvėse ir e. parduotuvėje www.rimi.lt, aktyvavus specialų 50 proc. nuolaidos kuponą ir perkant su lojalumo kortele, alaus kokteilis „Utenos Radler“ kainuos perpus pigiau.
Kviečiame paįvairinti nealkoholinį alaus kokteilį citrusinių vaisių gaiva.
RECEPTAS
Kokteilis su nealkoholiniu alumi
Kokteiliui reikės:
90 ml greipfrutų sulčių;
15 ml citrinos sulčių;
15 ml sirupo;
240 ml pasirinkto skonio nealkoholinio alaus kokteilio „Utenos Radler“;
Citrinos arba greipfruto skiltelės papuošimui.
Gaminimo eiga:
1. Pripildykite 500 ml talpos stiklinę ledo, įpilkite greipfrutų sulčių, citrinos ir sirupo. Išmaišykite.
2. Atsargiai supilkite „Radlerį“ iki taurės viršaus ir išmaišykite.
3. Papuoškite citrina ar greipfruto griežinėliu ir mėgaukitės!
Skanaus!
Į gamtą šiltą vasaros dieną: restorano šefė Goda Juknaitė dalijasi pigiais receptais, kurie pavyks iš pirmo karto
Lietuviškos bulvės – jau prekyboje: puikiai derės prie grilyje keptos vištienos (receptas)
Daržovių iššūkis: nė dienos be salotų – nepamirškite jų grilindami
Tik keletas minučių – ir svečiai nepatikės, kad šį nebrangų lašišos patiekalą gaminote patys
Šaltibarščių palydovės bulvės: gydytojas atskleidė triuką, kaip jas paversti sveikatai palankesnėmis
Organizacijai „Gelbėkit vaikus“ – 61 tūkst. Eur iš „Rimi“ pirkėjų
Paskelbti Baltijos šalių metų sandoriai: tarp jų „Invalda“, „Vinted“, „Elenger“ bei „Mehiläinen“
D. Filmanavičiūtė dalijasi Velykų stalo hitais: keps patiekalą, kurį dievina šeima
„Rimi“ skelbia, kaip per Velykas dirbs elektroninė parduotuvė
Smulkusis ir vidutinis verslas (SVV) Lietuvoje sudaro 99,8 % visų įmonių, jame dirba beveik 72 % visų šalies darbuotojų ir...
Nuo šiol elektromobilių vairuotojai bendrovės „Enefit“ viešojo įkrovimo tinklo stotelėse gali dar patogiau atsiskaityti už paslaugas – naudojantis įprastomis banko...
Nuskaityti, bet nekaupti – būtent tokiu principu veikia dirbtiniu intelektu paremta technologija savitarnos kasoms, kuri nuskaito pirkėjo amžių. Julius Stulpinas,...
Lietuvoje moterų yra daugiau nei vyrų, tačiau vos trečdaliui verslų vadovauja moterys, o startuolius jos kuria dar rečiau – Inovacijų...
Kaune vykusi „Demo day”, skirta Tech-Park Kaunas vykdomų preakceleravimo programų dalyviams, tapo išbandymu perspektyviems jaunojo verslo kūrėjams. Medicinos ir skaitmeninių...
Daugelis esame girdėję patarimų, kaip apsisaugoti nuo įžūlių sukčių ir piktavalių internete, tačiau, nepaisant visų prevencinių priemonių, kibernetinių nusikaltėlių aukų...
Besikeičiantis klimatas ir ilgesni šiltojo sezono laikotarpiai Lietuvoje verčia permąstyti namų komforto standartus. Oro kondicionierius jau nebėra prabangos prekė –...
Vasara Lietuvoje neatsiejama nuo koncertų, šokių po atviru dangumi ir muzikos festivalių, pritraukiančių tūkstančius lankytojų. Tačiau už pakilios nuotaikos slypi...
Vasaros metu daugiau keliaujame, tačiau atostogų sezonui ruošiasi ne tik poilsiautojai, bet ir sukčiai. Į ką verta atkreipti dėmesį, kad...
Kaip jaučiamės darbe? Ką reiškia sveika savivertė, ir kodėl daugelis žmonių, atrodydami sėkmingi, iš tiesų kenčia tyliai? Naujausioje tinklalaidės „Emocinis...