Paskelbta
8 mėnesiai prieš-
2025-uosius Seimui paskelbus lėktuvo ANBO („Antanas Nori Būti Ore” akronimas) ir Lietuvos aviacijos kūrėjų metais, VILNIUS TECH Antano Gustaičio aviacijos institutas (AGAI) nusprendė šią progą pažymėti simboliškai – sukonstruoti pirmąjį elektrinį lėktuvą Lietuvoje.
Panaudos unikalaus dizaino sparno profilį
Karo lakūnas, aviacijos inžinierius Antanas Gustaitis – išskirtinė figūra Lietuvos aviacijos padangėje: jis iki šiol yra daugiausiai lietuviškų lėktuvų sukūręs konstruktorius, kurio palikimas yra svarbi šalies aviacijos istorijos dalis.
A. Gustaičio iniciatyva 1925 m. buvo sukurtas, pagamintas ir išbandytas ANBO-I lėktuvas, tad šiemet, minint orlaivio pagaminimo 100-metį, AGAI rengia eksperimentinį elektrinio lėktuvo projektą, kurio finišą pažymės skrydis iš instituto aerodromo.
Pasak AGAI komunikacijos, tarptautiškumo, alumnų ir partnerystės prodekano Lauryno Šišovo, pirmojo elektrinio lietuviško lėktuvo projektas apjungia tradicijas, pažangą ir tvarumą.
„Tvarumas – viena iš VILNIUS TECH vertybių, tad elektrinio lėktuvo kūrimas puikiai atspindi universiteto siekį būti tvariu ir skatinti inovatyvius sprendimus. Šis projektas tampa ne tik simboliniu žingsniu į ateitį, bet ir praktiniu pavyzdžiu, kaip atsakingai kurti technologijas, kurios mažina poveikį aplinkai”, – dalijasi Vilniaus Gedimino technikos universiteto tyrėjas.
Orlaivio gamybai bus panaudotas unikalaus dizaino aerodinaminis lėktuvo sparno profilis, kurį sukūrė buvęs Aeronautikos katedros vedėjas doc. dr. Eduardas Lasauskas. Dar nė karto nenaudotas profilis – išskirtinis, pasižymintis aukšta aerodinamine kokybe.
„Viena pagrindinių doc. dr. E. Lasausko tyrimų krypčių buvo mažų greičių lėktuvų aerodinamika, tad šis profilis buvo kurtas būtent tokio tipo lėktuvui”, – dalijasi L. Šišovas.
Neeilinė galimybė studentams
Projekto komandai vadovaus sertifikuotas aviacijos inžinierius, VILNIUS TECH absolventas Nerijus Česnaitis, sukaupęs didelę patirtį mažosios aviacijos srityje ir šiuo metu vadovaujantis AGAI Aeronautikos inžinerijos praktikų bazei. Svarbu tai, prie projekto įgyvendinimo prisidės ne tik platų kompetencijų lauką apjungiantys mokslininkai ir aviacijos specialistai, bet ir universiteto studentai.
„Siekiame ne tik pagerbti ir įprasminti A. Gustaičio atminimą, bet ir įtraukti studentus į praktinį kūrybinį procesą, ugdyti jų inžinerinius gebėjimus, stiprinti ryšį su Lietuvos aviacijos tradicijomis ir puoselėti kūrėjų palikimą”, – sako L. Šišovas.
Elektrinio lėktuvas konstravimas apjungs pagrindines AGAI studijų programas: aviacijos mechanikos inžineriją, tiesiogiai susijusią su lėktuvo projektavimu, ir avioniką – aviacinę elektroniką.
Tai – išskirtinė galimybė šių studijų programų studentams iš arti pamatyti ir įsitraukti į orlaivio kūrimo procesą nuo idėjos iki jos realizavimo. Jie galės prisidėti įvairiausiais būdais: nuo projektavimo iki medžiagų klijavimo, o kai kuriais atvejais projekto užduotys bus įtrauktos ir į jų baigiamuosius darbus.
„Beje, elektrinio lėktuvo konstravimas leis studentams ne tik mokytis, pritaikyti savo teorines žinias ir įgyti praktinių įgūdžių, bet ir prisidėti prie aplinkai draugiškos aviacijos sprendimų kūrimo”, – priduria VILNIUS TECH mokslininkas.
Projektas gali tapti pamatu tolimesnei veiklai
Anot jo, orlaivio kūrimas pirmiausia yra mokomasis ir eksperimentinis projektas, kuriame akcentuojamas komandinis darbas, inžinerinių sprendimų analizė ir realių techninių iššūkių sprendimo procesas. Vis dėlto, šis projektas gali tapti pamatu tolimesnei fakulteto veiklai šia kryptimi.
„Kitas žingsnis galėtų būti inovatyvių sprendimų taikymas. Tai galėtų apimti pažangesnes medžiagas, efektyvesnes energijos sistemas ar autonominio valdymo funkcijas, kurios būtų pritaikomos naujos kartos orlaivių kūrimui”, – sako Antano Gustaičio aviacijos instituto prodekanas L. Šišovas.
DI specialistų rinka Lietuvoje: atlyginimai siekia iki 10 tūkst. eurų, o studentų skaičius šovė į viršų
Į Lietuvą atkeliavo vienas didžiausių 3D spausdintuvų Baltijos regione: leis kurti išskirtines medžiagas
AGAI įsigijo kosmoso misijų simuliavimo programinę įrangą
TOKS tęsia investicijas į jaunąją kartą: įsteigta stipendija VILNIUS TECH studentui
Kaip užsiauginti lyderystės raumenį?
DI išmano, bet žmogus sprendžia – ko iš tiesų reikia šiuolaikiniam marketingo specialistui?
Z karta šturmuoja darbo rinką: kaip susikalbėti skirtingų kartų atstovams?
Nauja verslo realybė: kaip inovacijos ir verslo skaitmenizavimas formuoja ateitį
Nauja studentų karta – nauji lūkesčiai aukštajam mokslui: ko jie tiki iš studijų?
Vakar Vilniuje, Ozo g. 10A, įvyko oficialus pirmojo Lietuvoje BYD automobilių salono atidarymas. Šis renginys neapsiribojo vien automobilių bei salono...
Komentuoja Justinas Muleika, „GF banko“ generalinis direktorius Lietuvos banko duomenimis, per pirmuosius penkis šių metų mėnesius vartojimo paskolų buvo išduota...
Lietuvoje beveik trečdalis šeimų gyvena nuomojamame būste, o daugelis jų svajoja apie savo namus. Tačiau pirmas žingsnis link šios svajonės,...
Per pirmąjį 2025 m. pusmetį „Modus Group“ konsoliduotos neaudituotos pajamos siekė 274 mln. eurų ir buvo 22 % didesnės nei...
Pirmaujanti Baltijos šalių prekybos ir pramogų centrų vystymo bei valdymo bendrovė „Akropolis Group“ šiandien pasirašė kredito sutartį su „Swedbank“ dėl...
Ruduo – dosniausias metų laikas, kuomet sodus ir daržus užpildo rudens derlius. Natūralu, kad dalis žmonių šiomis gėrybėmis nori pasidalyti...
Saugumo poreikiai nuolat auga – nebeužtenka vien tik stebėti uždarą erdvę ar fiksuoti įėjimus. Dažnas susiduria su iššūkiu: kaip suvaldyti...
Kiekvieną rugsėjį gatvėse išaugantis moksleivių skaičius atneša ir papildomų iššūkių eismo saugumui. Kaip rodo „Lietuvos draudimo“ užsakymu atliktas tyrimas, penktadalis...
Dar prieš kelis dešimtmečius žmonės Lietuvoje dažnai naudodavo vadinamuosius „majakus“ ar „švyturėlius“ – paskambindavo ir iškart nutraukdavo skambutį, taip perduodami...
Apsipirkti per socialinius tinklus dar niekada nebuvo taip paprasta – juose kasdien mirga šimtai reklamų su stilingais papuošalais, drabužiais ar...