Paskelbta
6 mėnesiai prieš-
2025-uosius Seimui paskelbus lėktuvo ANBO („Antanas Nori Būti Ore” akronimas) ir Lietuvos aviacijos kūrėjų metais, VILNIUS TECH Antano Gustaičio aviacijos institutas (AGAI) nusprendė šią progą pažymėti simboliškai – sukonstruoti pirmąjį elektrinį lėktuvą Lietuvoje.
Panaudos unikalaus dizaino sparno profilį
Karo lakūnas, aviacijos inžinierius Antanas Gustaitis – išskirtinė figūra Lietuvos aviacijos padangėje: jis iki šiol yra daugiausiai lietuviškų lėktuvų sukūręs konstruktorius, kurio palikimas yra svarbi šalies aviacijos istorijos dalis.
A. Gustaičio iniciatyva 1925 m. buvo sukurtas, pagamintas ir išbandytas ANBO-I lėktuvas, tad šiemet, minint orlaivio pagaminimo 100-metį, AGAI rengia eksperimentinį elektrinio lėktuvo projektą, kurio finišą pažymės skrydis iš instituto aerodromo.
Pasak AGAI komunikacijos, tarptautiškumo, alumnų ir partnerystės prodekano Lauryno Šišovo, pirmojo elektrinio lietuviško lėktuvo projektas apjungia tradicijas, pažangą ir tvarumą.
„Tvarumas – viena iš VILNIUS TECH vertybių, tad elektrinio lėktuvo kūrimas puikiai atspindi universiteto siekį būti tvariu ir skatinti inovatyvius sprendimus. Šis projektas tampa ne tik simboliniu žingsniu į ateitį, bet ir praktiniu pavyzdžiu, kaip atsakingai kurti technologijas, kurios mažina poveikį aplinkai”, – dalijasi Vilniaus Gedimino technikos universiteto tyrėjas.
Orlaivio gamybai bus panaudotas unikalaus dizaino aerodinaminis lėktuvo sparno profilis, kurį sukūrė buvęs Aeronautikos katedros vedėjas doc. dr. Eduardas Lasauskas. Dar nė karto nenaudotas profilis – išskirtinis, pasižymintis aukšta aerodinamine kokybe.
„Viena pagrindinių doc. dr. E. Lasausko tyrimų krypčių buvo mažų greičių lėktuvų aerodinamika, tad šis profilis buvo kurtas būtent tokio tipo lėktuvui”, – dalijasi L. Šišovas.
Neeilinė galimybė studentams
Projekto komandai vadovaus sertifikuotas aviacijos inžinierius, VILNIUS TECH absolventas Nerijus Česnaitis, sukaupęs didelę patirtį mažosios aviacijos srityje ir šiuo metu vadovaujantis AGAI Aeronautikos inžinerijos praktikų bazei. Svarbu tai, prie projekto įgyvendinimo prisidės ne tik platų kompetencijų lauką apjungiantys mokslininkai ir aviacijos specialistai, bet ir universiteto studentai.
„Siekiame ne tik pagerbti ir įprasminti A. Gustaičio atminimą, bet ir įtraukti studentus į praktinį kūrybinį procesą, ugdyti jų inžinerinius gebėjimus, stiprinti ryšį su Lietuvos aviacijos tradicijomis ir puoselėti kūrėjų palikimą”, – sako L. Šišovas.
Elektrinio lėktuvas konstravimas apjungs pagrindines AGAI studijų programas: aviacijos mechanikos inžineriją, tiesiogiai susijusią su lėktuvo projektavimu, ir avioniką – aviacinę elektroniką.
Tai – išskirtinė galimybė šių studijų programų studentams iš arti pamatyti ir įsitraukti į orlaivio kūrimo procesą nuo idėjos iki jos realizavimo. Jie galės prisidėti įvairiausiais būdais: nuo projektavimo iki medžiagų klijavimo, o kai kuriais atvejais projekto užduotys bus įtrauktos ir į jų baigiamuosius darbus.
„Beje, elektrinio lėktuvo konstravimas leis studentams ne tik mokytis, pritaikyti savo teorines žinias ir įgyti praktinių įgūdžių, bet ir prisidėti prie aplinkai draugiškos aviacijos sprendimų kūrimo”, – priduria VILNIUS TECH mokslininkas.
Projektas gali tapti pamatu tolimesnei veiklai
Anot jo, orlaivio kūrimas pirmiausia yra mokomasis ir eksperimentinis projektas, kuriame akcentuojamas komandinis darbas, inžinerinių sprendimų analizė ir realių techninių iššūkių sprendimo procesas. Vis dėlto, šis projektas gali tapti pamatu tolimesnei fakulteto veiklai šia kryptimi.
„Kitas žingsnis galėtų būti inovatyvių sprendimų taikymas. Tai galėtų apimti pažangesnes medžiagas, efektyvesnes energijos sistemas ar autonominio valdymo funkcijas, kurios būtų pritaikomos naujos kartos orlaivių kūrimui”, – sako Antano Gustaičio aviacijos instituto prodekanas L. Šišovas.
DI išmano, bet žmogus sprendžia – ko iš tiesų reikia šiuolaikiniam marketingo specialistui?
Z karta šturmuoja darbo rinką: kaip susikalbėti skirtingų kartų atstovams?
Nauja verslo realybė: kaip inovacijos ir verslo skaitmenizavimas formuoja ateitį
Nauja studentų karta – nauji lūkesčiai aukštajam mokslui: ko jie tiki iš studijų?
Saugios investicijos neramiu metu: ką pataria ekspertai?
Išmanioji pramonė keičia taisykles – kas ją valdys?
Tvarumo ir skaitmeninės transformacijos lyderiai rinksis į NORDTEK konferenciją Vilniuje
Lietuvoje pradeda veikti milijono vertės DI platforma – laukiama proveržio
Vilniuje prasidėjo naujo aviacijos instituto pastato statybos: didžiausią naudą pajus studentai
Baltijos šalyse pirmaujanti pašto ir logistikos bendrovė „Omniva“ pristatė naujos kartos pašto ir siuntų infrastruktūrą – bendruomenių siuntų dėžutes, kurių...
Didžiausią automatinių degalinių tinklą Lietuvoje valdanti bendrovė „Neste Lietuva“ plečia elektromobilių įkrovimo infrastruktūrą – atidaro dvi naujas „Neste MY Renewable...
Kas yra kriptovaliuta? Kriptovaliuta (arba „kripto“) yra skaitmeninė valiuta, tokia kaip Bitcoin, naudojama kaip alternatyvus mokėjimo būdas arba spekuliacinė investicija....
Konkurencija dėl talentų – vis dar labai didelė, ypač IT srityje, kur tikrai stiprūs specialistai gali gauti net kelis pasiūlymus...
Lenkijos būsto rinka išgyvena įspūdingą transformaciją, siūlydama unikalų prieinamumo, modernumo ir investicinio potencialo derinį. Šaliai toliau kylant aukštyn, 2025 m....
Atėjus vaikų vasaros stovyklų sezonui, tėvams kyla klausimas – kaip pasirūpinti, kad ji vaikui būtų ne tik smagi, bet ir...
Viešojoje erdvėje netyla diskusijos apie netinkamas gyvūnų laikymo sąlygas ar smurto prieš juos atvejus. Specialistai primena: gyvūnas – ne trumpalaikė...
Vaikų išdaigos dažnai tampa smagiais prisiminimais, bet kartais – ir brangiai kainuojančiais nuotykiais. Naujas draudimo bendrovės BTA inicijuotas tyrimas atskleidžia,...
Daugelis žmonių atideda šventes, galvodami: „Pasidžiaugsime, kai bus daugiau laiko“ arba „Tai nepakankama proga.“ Taip praleidžiame kasdienes galimybes patirti džiaugsmą...
Ten, kur daugiau laisvės – ten ir daugiau rizikų. Gyventojams atsiveriant vis daugiau galimybių laisvai disponuoti savo pinigais, šią situaciją...