Paskelbta
5 metai prieš-
Didesnis atlygis turi labai menką ryšį su pasitenkinimu savo darbu, rodo per pastaruosius 120 metų atliktų tyrimų apžvalga. Kaip pastebi „Bitės“ pardavimo vadovas Giedrius Skliutas, situacija pasikeičia į priešingą pusę, kai bendrovėje įvedama atlygio be lubų sistema. Tiesa, prieš tai darant vadovams reikia suvaldyti darbuotojų baimę dėl neapibrėžto uždarbio dydžio ir tuo pačiu tinkamai nustatyti atlygį lemiančius tikslus – jie turėtų būti asmeniniai ir išsikelti pačių darbuotojų.
Pasak jo, šiuo metu „Bitės“ salonuose Vilniuje ir mažesniuose miestuose, kaip Vilkaviškis ar Tauragė, dirba darbuotojai, kurių atlygis per mėnesį siekia 3000 eurų neatskaičius mokesčių: „Turime ir verslo klientų vadybininkų, kurie nuolat uždirba daugiau nei jų padalinio vadovas. Teigiamą pokytį matome ne tik darbuotojų darbo užmokestyje, bet ir bendrovės veiklos rodikliuose: per kelis metus balso ir mobilaus interneto paslaugų pardavimus auginome 40-50 proc., o naujų klientų sutarčių sudarėme 40 proc. daugiau.”
Kaip suvaldyti fiksuoto atlygio nebuvimo baimę?
Kaip pastebi G. Skliutas, perėjimas prie tokio darbo užmokesčio modelio reikalauja gerokai sumažinti arba visiškai atsisakyti fiksuotos atlygio dalies. Tai darbuotojams įprastai iššaukia dvi baimes: ar bendrovė laikysis pažado išmokėti atlygį be lubų ir ar pats darbuotojas gebės dirbti ir užsidirbti pagal naująją sistemą.
„Optimistinės vadovų kalbos šių baimių nesuvaldys, tačiau realus pavyzdys padės įrodyti, kad tokia sistema veikia. Mūsų organizacijoje pardavimų struktūros naujokai pirmus tris mėnesius gauna finansinę pagalvę, t. y. kintamąją atlygio dalį iki tam tikros ribos užfiksuojame ir ją išmokame net ir nepasiekus tikslo. Taip darbuotojai įsivertina ar geba dirbti tokiu principu, o tuo pačiu didžioji dalis sau įrodo, kad tikslai yra realiai pasiekiami ir viršijami. Pavyzdžiui, „Bitėje“ 90 proc. darbuotojų įprastai savo tikslus pasiekia, o nemaža jų dalis – juos nuolat ir viršija“, – teigia „Bitės“ pardavimo vadovas.
Kaip dalintis pajamas su darbuotoju?
Kitas svarbus klausimas, galvojant apie tokią atlygio sistemą – kokią dalį darbuotojo uždirbtų pajamų jam atiduoti atgal. Konkretūs procentiniai dydžiai priklausys nuo įmonės specifikos, nes ir 1 proc. gali būti daug, jei kalbame apie milijonų eurų vertus projektus.
Kas turėtų nustatyti pardavimo tikslus?
Dar viena labai svarbi šios atlygio sistemos dedamoji – darbuotojams keliami pardavimų tikslai. Dažnai organizacijos vadovai juos tiesiog „nuleidžia“ pardavėjams, o pastarieji tokius tikslus neretai sutinka neigiamai.
Anot G. Skliuto, reikėtų elgtis priešingai ir padėti darbuotojams patiems išsikelti savus tikslus: „Bitėje“ periodinių pokalbių metu su jais kalbamės apie ambicijas, pajamų lūkesčius ir taip natūraliai gimsta kiekvieno personaliniai pardavimo tikslai. Kartais jie gal net ir nesiskirtų nuo vadovybės „nuleidžiamų“ tikslų, tačiau juk visada lengviau priimti ir patikėti paties išsikeltomis idėjomis ir prognozėmis.“
Kada rinktis komandinius, o kada asmeninius tikslus?
Galiausia, kintamoji atlygio dalis turėtų priklausyti nuo paties darbuotojo, o ne nuo jo bendros komandos rezultatų.
Pasak jo, komandinius tikslus geriau kelti visai organizacijai, įtraukiant absoliučiai visus darbuotojus: „Taip galėsime motyvuoti ir tas pozicijas, kurios nedaro tiesioginės įtakos finansiniams rezultatams, pavyzdžiui, administratorius, biuro tvarkytojus. Galvojant apie komandinius tikslus galima užsibrėžti tikslą, kad visa organizacija per metus turi pasiekti tam tikrą pardavimo rezultatų kartelę. Tai padarius nebūtina visiems išmokėti priedą prie atlygio, bet galima pasirinkti ir kitą motyvacinį kelią, pavyzdžiui visos organizacijos kelionę į užsienį. Tik reikia nepamiršti, kad pagrindine motyvacine priemone turėtų išlikti asmeniniai tikslai, nes taip darbuotojas tiesiogiai įvertina, kokią naudą jam ir organizacijai atneša jo pastangos.“
Apie „Bitė Lietuva“
„Bitė“ kuria patikimą, greitą ir išmanų tinklą. Ir tuo pačiu rūpinasi, kad kvapą gniaužiančios technologijų galimybės neliktų vien inovacijų konferencijose, o būtų nuolat naudojamos kasdienybėje. Todėl „Bitė“, išmaniuosius sprendimus darydama tokiais paprastais ir patogiais, kasdien lengvina savo klientų gyvenimą.
Dirbote viršvalandžius savo noru? Įspėjo, kada galite nesulaukti apmokėjimo
Naujas „Bitė Lietuva“ vadovas Arūnas Mickevičius pradeda eiti pareigas
Nedarbą Lietuvoje gali sumažinti žmonių su negalia įdarbinimas
Lietuvos gyventojai „į rankas“ uždirba kone mažiausiai ES
Vilniuje pristatyta unikali knyga, pasirodė naujas superherojus: renginiai vyks Kaune ir Klaipėdoje
Klausos negalią turintiems žmonėms – dar patogesnės konsultacijos paslaugų vietose!
Grėsmė Lietuvos konkurencingumui? RRT įspėja apie stringančias investicijas į ryšių infrastruktūrą
Ar Lietuvoje įmanoma, kad visiškai dingtų internetas?
Dirbtinis intelektas prieš dirbtinį intelektą: ar „DeepSeek“ gali būti rimtas konkurentas?
„Visa“, pasaulinė skaitmeninių mokėjimų lyderė, paskelbė apie išplėstą perpardavėjų partnerystę ir investiciją į „Mynt“ – Švedijoje įkurtą „SaaS“ (liet. „sistema...
Sostinėje ketvirtadienio rytą kartu su pirkėjais po keturis mėnesius trukusių atnaujinimo darbų išpakuota plačiausio asortimento lietuviško prekybos tinklo „Maxima“ parduotuvė....
Kaune veikianti elektroninės prekybos bendrovė „Bison Commerce“ pradėjo aktyvią naujų darbuotojų paiešką, pristatydama išskirtinę ir dėmesį patraukiančią reklamos kampaniją. Miesto...
Nuosavas namas – daugelio žmonių gyvenimo tikslas. Tačiau kylančios statybų kainos ir nuolat besikeičianti rinka verčia susimąstyti, kiek šiandien kainuoja...
Nuo kelių mėnesių iki kelių metų. Tiek laiko gali užtrukti sėkmingai paruošti įmonę pardavimui. Kiek ilgai visas šis procesas užtruks...
Elektrinius paspirtukus ar dviračius šiandien turi kone kiekviena šeima. Tačiau kartu su jų populiarumu auga ir pavojai – vien per...
Tobulėjant sukčiams, tenka skirti vis daugiau laiko ir pastangų, kad atskirtume kenksmingus laiškus, skambučius ar žinutes nuo realiai egzistuojančių žmonių...
Nors Lietuvos darbo rinkoje šiuo metu dominuoja Y kartos, gimusių 1981–1996 m., darbuotojai, vyresnių kartų – demografinio sprogimo (gimę 1946–1964...
Atsinaujinanti energija tampa vis svarbesniu veiksniu, kalbant apie verslo tvarumą ir ilgalaikę sėkmę. Šiandien, kai pasaulis susiduria su klimato kaita...
Elektromobiliams vis labiau įsitvirtinant pasaulinėje rinkoje kaip aplinkai draugiškoms ir ekonomiškoms transporto priemonėms, jų populiarumas auga ir Lietuvoje. Vykstant sparčiai...