Paskelbta
2 mėnesiai prieš-
Pašto rinka Lietuvoje išgyvena spartų virsmą. Siuntiniai tampa pagrindiniu srauto šaltiniu, e. prekyba stiprėja, o popieriniai laiškai traukiasi. Valstybė tuo metu už 2021–2022 m. laikotarpį yra skyrusi apie 7 mln. eurų universaliajai pašto paslaugai finansuoti – nors ši 2024 m. sudarė vos 6,3 proc. rinkos. Ar dabartinis modelis išliks tvarus, kai sektorius vis labiau atveriamas konkurencijai?
Ryšių reguliavimo tarnybos (RRT) duomenimis, per pastaruosius dvejus metus Lietuvoje išsiunčiamų popierinių laiškų sumažėjo beveik perpus – nuo 46,5 mln. 2021 m. iki 29 mln. 2024 m. Paslaugų struktūrą iš esmės keičia spartėjanti skaitmenizacija, auganti e. prekyba ir galimybė bendrai naudotis infrastruktūra.
Apie šiuos pokyčius diskutuota RRT surengtoje konferencijoje „Pašto sektoriaus transformacija ir ateities logistika“, kurioje pabrėžta, kad sektorius jau nebėra tik viena valstybinė įmonė, o visa rinka, kurią sudaro tokie dalyviai kaip „Omniva“,„DPD”, „Venipak“, „uDrop“ ir kiti.
„Šiandien pašto sektoriaus ašis – nebe laiškai, o siuntiniai: daiktai, prekės. Laiškai sparčiai nyksta dėl skaitmenizacijos. Mums, kaip rinkos reguliuotojui, svarbiausia, kad būtų užtikrinta kokybė, greitis ir prieinama kaina visiems pristatant siuntas“, – konferencijoje teigė RRT Geležinkelių ir pašto reguliavimo grupės vyr. patarėja Ernesta Vagonienė.
Lietuvos pašto Tinklo padalinio vadovės Giedrės Vaitekūnaitės teigimu, siekiant geresnio paslaugų prieinamumo, planuojama įrengti paštomatus visose gyvenvietėse, kuriose gyvena bent 500 žmonių, bet kur dar nėra įrengta paštomatų. Apie 300 tokių gyvenviečių vis dar neturi šios paslaugos infrastruktūros. Motyvacinis laiškas marketinge
RRT tarybos pirmininko pavaduotojas Darius Kuliešius, kalbėdamas apie pašto sektoriaus ateitį, išskyrė keturis prioritetus: užtikrinti paslaugų pasiekiamumą visoje šalyje, ypač atokiose vietovėse; įgyvendinti trijų dienų standartą (kiekviena siunta iš Lietuvos turi pasiekti bet kurį Europos tašką per 72 val.); sukurti bendrą, visiems prieinamą paštomatų ir paslaugų infrastruktūrą; bei spartinti skaitmenizaciją.
Europos kontekstas: masto ekonomika, spaudimas kainai ir paštomatų dominavimas
Mindaugas Cerpickis, „Copenhagen Economics“ direktorius, pabrėžia:
„Korespondencijos nuosmukis yra neišvengiamas. B2C siuntinių kiekis auga, o kaina vis dar išlieka esminis kriterijus elektroninės prekybos siuntėjams. C2C segmente pirmauja paštomatai.“ RRT skaičiavimai išryškino 5G plėtros skirtumus
Jo teigimu, konkurencinis spaudimas kainai stiprėja, todėl operatoriai ieško efektyvumo – nuo išmanaus tinklo planavimo iki naujų technologijų. „Tai lenktynės tarp tradicinių pašto operatorių ir pasaulinių elektroninės prekybos gigantų“, – sako M. Cerpickis.
Valstybė kasmet kompensuoja universaliosios pašto paslaugos teikimą
RRT vadovė Jūratė Šovienė atkreipia dėmesį, kad pašto paslaugų prieinamumas regionuose vis dar stipriai priklauso nuo valstybės išteklių. „Tele2“ išlaiko lyderio poziciją, auga interneto saugumo sprendimų poreikis
„Nors pašto sektorius sparčiai keičiasi ir tampa konkurencingas, vis dar apie 6 proc. visos rinkos sudaro valstybės subsidijuojama universalioji pašto paslauga. Ar ši paslauga be valstybės paramos būtų kokybiška ir prieinama visiems – vertinsime šiais metais pradėtame pašto rinkos tyrime. Mūsų tikslas – kad kiekvienas gyventojas gautų pašto paslaugas rinkos sąlygomis bet kurioje Lietuvos vietoje“, – teigia J. Šovienė.
Ji taip pat pabrėžia būtinybę mažinti skaitmeninę atskirtį: „Turime padėti žmonėms įgyti skaitmeninius įgūdžius – kad jie galėtų naudotis tiek pašto, tiek kitomis viešosiomis paslaugomis skaitmeninėje erdvėje.“ Atsigaunančios Estijos impulsas lėtėjančiai Baltijos šalių verslo paskolų dinamikai
Transformacija, kuri keičia sektoriaus esmę
Pašto paslaugų ateitis priklauso ne tik nuo technologijų, bet ir nuo politinių pasirinkimų, kaip subalansuoti valstybės vaidmenį sparčiai besikeičiančioje rinkoje.
Toliau ieškant pusiausvyros tarp prieinamumo, efektyvumo ir konkurencijos, pašto sektorius tampa lakmuso popierėliu platesnėms valstybės paslaugų transformacijoms.
Rekordinis verslo paskolų augimas Lietuvoje lėtėja, pozityviausi ženklai – Estijoje
Tarptautinę klientų aptarnavimo dieną „Omniva“ pasitinka su apdovanojimais
„Omniva“ Lietuvoje fiksuoja spartų siuntų augimą
Lietuvos paštas 2024 m. per paštomatus pristatė penktadaliu daugiau siuntų, įgyvendino sėkmingą plėtrą Baltijos regione
Lietuvos pašto generaliniu direktoriumi išrinktas Kastytis Valantinas
RRT inicijuoja elektroninių ryšių išteklių skyrimo ir naudojimo reguliavimo pertvarką: daugiau lankstumo, greičio ir aiškumo
E. komercijos tendencijos šį mėnesį: nuo socialinių tinklų iki dirbtinio intelekto
RRT: būtina spartinti 5G tinklo plėtrą
Martti Kuldma pradeda eiti „Omniva“ valdybos pirmininko pareigas
Psichologas: klientų aptarnavimo specialistas – ne emocijų šiukšliadėžė ir ne asmeninis psichologas
Smulkusis ir vidutinis verslas (SVV) Lietuvoje sudaro 99,8 % visų įmonių, jame dirba beveik 72 % visų šalies darbuotojų ir...
Nuo šiol elektromobilių vairuotojai bendrovės „Enefit“ viešojo įkrovimo tinklo stotelėse gali dar patogiau atsiskaityti už paslaugas – naudojantis įprastomis banko...
Nuskaityti, bet nekaupti – būtent tokiu principu veikia dirbtiniu intelektu paremta technologija savitarnos kasoms, kuri nuskaito pirkėjo amžių. Julius Stulpinas,...
Lietuvoje moterų yra daugiau nei vyrų, tačiau vos trečdaliui verslų vadovauja moterys, o startuolius jos kuria dar rečiau – Inovacijų...
Kaune vykusi „Demo day”, skirta Tech-Park Kaunas vykdomų preakceleravimo programų dalyviams, tapo išbandymu perspektyviems jaunojo verslo kūrėjams. Medicinos ir skaitmeninių...
Daugelis esame girdėję patarimų, kaip apsisaugoti nuo įžūlių sukčių ir piktavalių internete, tačiau, nepaisant visų prevencinių priemonių, kibernetinių nusikaltėlių aukų...
Besikeičiantis klimatas ir ilgesni šiltojo sezono laikotarpiai Lietuvoje verčia permąstyti namų komforto standartus. Oro kondicionierius jau nebėra prabangos prekė –...
Vasara Lietuvoje neatsiejama nuo koncertų, šokių po atviru dangumi ir muzikos festivalių, pritraukiančių tūkstančius lankytojų. Tačiau už pakilios nuotaikos slypi...
Vasaros metu daugiau keliaujame, tačiau atostogų sezonui ruošiasi ne tik poilsiautojai, bet ir sukčiai. Į ką verta atkreipti dėmesį, kad...
Kaip jaučiamės darbe? Ką reiškia sveika savivertė, ir kodėl daugelis žmonių, atrodydami sėkmingi, iš tiesų kenčia tyliai? Naujausioje tinklalaidės „Emocinis...