Paskelbta
4 savaitės prieš-
„Girteka Group“, viena didžiausių transporto ir logistikos įmonių Europoje, 2024 metais uždirbo 1,44 mlrd. eurų pajamų ir 172,2 mln. eurų EBITDA. Nors grynasis nuostolis siekė 28,9 mln. eurų, šis rezultatas atspindi bendrą rinkos nuosmukį, paveikusį visą sektorių. „Girteka Group“ ir toliau orientuojasi į ilgalaikes investicijas ir planuoja grįžti prie pelningos veiklos 2025-aisiais.
Rinkos cikliškumo išbandymai
„2023 ir 2024 metai visam sektoriui buvo sudėtingi, – sako Vytenis Šuklys, „Girteka Group“ finansų direktorius. – Mažėjanti paklausa ir per didelė pasiūla kelių transporte lėmė mažėjančius pervežimo paslaugos įkainius. Tačiau tai – natūrali mūsų sektoriaus cikliškumo dalis. Vertinant mūsų ilgalaikius rezultatus – per pastaruosius ketverius metus „Girteka Group“ uždirbo daugiau nei 350 mln. eurų pelno. Mūsų balansas išlieka stiprus, o planas vėl tapti pelninga įmone 2025 metais yra pagrįstas ir realus.“
Europos kelių transporto sektoriui būdingas cikliškumas. Istorija rodo, kad bent kartą per dešimtmetį logistikos sektorių paveikia neigiamas verslo ciklas, dėl kurio sumažėja krovinių gabenimo įkainiai ir padidėja spaudimas optimizuoti sąnaudas. 2023–2024 m. daugelis vežėjų mažino veiklos apimtis arba netgi nutraukė savo veiklą dėl sulėtėjusios Vokietijos, Prancūzijos ir Beniliukso šalių ekonomikos.
Nepaisant rinkos iššūkių, „Girteka Group“ toliau nuosekliai investavo į skaitmenizavimą ir veiklos efektyvumą. Tai padeda siekti strateginio tikslo – būti sektoriaus lyderiu Europoje, vežant aukštos vertės ir temperatūrai jautrius krovinius. 2024 m. įmonė į skaitmeninius sprendimus investavo 25 mln. eurų, o per pastaruosius trejus metus – iš viso 60 mln. eurų. Šios investicijos leidžia efektyviau paskirstyti krovinius, mažinti tuščių reisų skaičių ir suteikti klientams daugiau vertės.
Tvirta pozicija 2025-aisiais ir pasiruošimas tolesniam augimui
Nepaisant sektoriaus iššūkių, „Girteka Group“ išlaiko tvirtą finansinę padėtį. Koncentruojantis į kaštų mažinimą ir tinklo optimizavimą, įmonė yra pasiruošusi augti ir stiprinti pozicijas rinkoje. Remiantis dabartiniais klientų užsakymais ir rinkos signalais, planuojama, kad 2025 metais „Girteka Group“ vėl veiks pelningai. „Girteka Logistics” sėkmingai plečiasi užsienyje
Tuo pačiu „Girteka Group“ tęsia savo strateginę kryptį – būti moderniausia, labiausiai skaitmenizuota kelių transporto įmone su didžiausiu ir pažangiausiu nuosavu vilkikų parku. „Girteka“ su „Volvo Trucks“ pasirašė didžiausią vilkikų įsigijimo sandorį Europoje
„Neseniai pasirašėme didžiausią metų sutartį Europoje su „Volvo Trucks“ – per 2025 metus įsigysime 2000 naujų vilkikų. Ši investicija padės būti dar patikimesniems, efektyvesniems ir geriau pasiruošusiems atliepti augančius klientų lūkesčius“, – teigia V. Šuklys. Eksperimentas su „Girteka“ pasiteisino
2026 metais „Girteka Group“ minės savo 30 metų veiklos sukaktį. Į šį etapą įmonė žengia atsinaujinusi – su moderniu vilkikų parku, pažangiais skaitmeniniais įrankiais ir aiškia kryptimi – pelningo ir tvaraus augimo.
„Dirbame su didžiausiais ir patikimiausiais pasaulio prekių ženklais, kurie kasdien renkasi mūsų paslaugas“, – sako Vytenis Šuklys. – Apie 70 proc. mūsų veiklos vykdoma pagal ilgalaikes sutartis, o su daugeliu gerai žinomų klientų bendradarbiaujame jau daugiau nei 20 metų. Dirbdami su šiais partneriais ir vertindami Europos pinigų politiką, matome teigiamų rinkos atsigavimo ženklų, todėl ruošiamės naujam augimo etapui.“ Skaitmenizuota logistika
Kovos dėl talentų užkulisiai: kokių darbuotojų šiandien trūksta labiausiai?
„Girteka Group“ ir VILNIUS TECH iniciatyva virto realybe: transporto ir logistikos studentai nuo šiol mokysis kitaip
Naujoji vadovų komanda prisijungia prie Transimeksos
Skaitmenizuota logistika: lyderiaujančios bendrovės bendradarbiaudamos kuria ateities krovinių pervežimo standartus
Šis pokytis žymi didelį poslinkį, kaip paieškos sistemos – ir visas pasaulis – turės prieigą prie jūsų turinio tokiose platformose...
Lietuvoje veikiančios finansinių technologijų („fintech“) įmonės per pastarąjį dešimtmetį darbuotojų skaičiaus augimu keliasdešimt kartų viršijo Europos vidurkį, o darbo vietų...
Kopenhagoje įsikūrusi bendrovė „GetWhy“, kuri, pasitelkusi generatyvinį dirbtinį intelektą, revoliucionizuoja vartotojų įžvalgas, pritraukė papildomus 20 mln. USD finansavimą. Ši nauja...
Man nereikia dar vieno ekrano mano gyvenime. Bent jau taip sau kartojau metų metus. Anksčiau maniau, kad tai tik asmeninis...
Vis daugiau inovacijas kuriančių Lietuvos įmonių verslo galimybes atranda perspektyviose Azijos rinkose, tokiose kaip Taivanas, Japonija ar Pietų Korėja. Tai...
Šių metų sausio-gegužės mėnesiais dyzelino pardavimai Lietuvoje sumažėjo beveik penktadaliu – tai beveik triskart daugiau, nei buvo prognozavusi Finansų ministerija....
Atostogų sezonu vis daugiau vairuotojų leidžiasi į kelią, o automobilius dažnai palieka neįprastose vietose. Naujasis „If“ tyrimas parodė, kad dauguma...
Hibridinis darbo modelis smarkiai pakeitė tai, kaip dirbame moderniuose biuruose. Dėl juose kintančių darbuotojų srautų dingsta poreikis turėti nuolatines sėdimas...
Henry G. Uriko, „Figure Baltic Advisory“ žmonių analizės, vertinimo ir vadovų ugdymo specialistas. Vasara jau čia, o kartu su ja...
Kai saulė ir geras oras vilioja į lauką, verta nepamiršti pasirūpinti išmaniųjų įrenginių apsauga. Aktyvesnis gyvenimo būdas neišvengiamai paveikia mūsų...