Paskelbta
1 metai prieš-
Juodojo penktadienio nuolaidas taikant vis daugiau prekybininkų, gyventojų susidomėjimas jomis yra santūresnis – beveik pusė lietuvių teigia neįsigyjantis prekių ir paslaugų per šiuos išpardavimus. Tuo tarpu kiek mažesnė dalis – daugiau nei 40 proc. respondentų – nurodė, kad per didžiausią metų išpardavimų dieną perka tik iš anksto suplanuotus pirkinius, rodo tyrimo duomenys.
Susidomėjimas nuolaidomis – mažiausias Baltijos šalyse
Kasmet vykstant Juodojo penktadienio išpardavimams tiek fizinėse, tiek elektroninėse parduotuvėse prekybininkai skelbia įvairaus dydžio nuolaidas įvairioms prekėms ir paslaugoms. Tačiau panašu, kad jomis susidomi tik dalis gyventojų – 47 proc. lietuvių per didįjį išpardavimą nieko neperka, tuo tarpu Latvijoje taip atsakiusiųjų procentas siekė 31, Estijoje –30 proc. Per išpardavimus tik būtiniausius arba iš anksto suplanuotus pirkinius įsigyja 42 proc. lietuvių, rodo „Citadele“ banko užsakymu atliktos tyrimų agentūros „Norstat“ apklausos duomenys.
Panašūs rezultatai ir kaimyninėse Baltijos šalyse – racionaliai įvertinus ir esant poreikiui, nuolaidomis naudojasi 46 proc. latvių ir 52 proc. estų.
7 proc. apklausoje dalyvavusių lietuvių teigė, kad Juodojo penktadienio nuolaidos taip pat koreguoja apsipirkimo įpročius: 5 proc. apklaustųjų nurodė perkantys brangesnius pirkinius, už kuriuos tikisi mažesnės kainos, 2 proc. – įsigyjantys didžiąją dalį savo pirkinių.
„Keičiantis vartotojų elgsenai ir bendroms apsipirkinėjimo tendencijoms, lietuviai racionaliau apmąsto apsipirkinėjimo būtinybę net ir didžiausių išpardavimų metu. Tai galimai lemia prasidėjęs šildymo sezonas, kuriam gyventojai įprastai akyliau taupo. Be to, panašu, kad augantis gyventojų finansinis raštingumas taip pat prisideda prie kintančių apsipirkimo įpročių, kai nuolaidomis pasinaudojama ne kiek remiantis emocijomis, o esant poreikiui ir įvertinus būtinybę“, – sako Rūta Ežerskienė, „Citadele“ banko valdybos narė, atsakinga už Baltijos šalių mažmeninę bankininkystę.
Makroekonominės situacijos įtaka
„VILNIUS TECH“ Finansų inžinerijos katedros vedėja, doc. dr. Algita Miečinskienė teigia, kad gyventojų požiūrį į didžiausius metų išpardavimus formuoja populiarėjančios tvarumo ir atsakingo vartojimo tendencijos, įtakos turi ir makroekonominė situacija.
„Stipriai išaugusios paskolų palūkanų normos gerokai sumažino namų ūkių biudžeto išlaidas vartojimui. 50 proc. Lietuvos gyventojų turi skolų, apie 30 proc. jų turi būsto paskolas, o apie 90 proc. atvejų susieti su kintamąja palūkanų norma. Tai reiškia, kad kiekvieną kartą, kai Europos Centrinis Bankas padidina palūkanų normas, atitinkamai padidėja ir gyventojų paskolų grąžinimo suma“, – paaiškina „VILNIUS TECH“ mokslininkė.
Visgi panašu, kad prekybininkų taikomi nuolaidų pasiūlymai internetinėse parduotuvėse vis dar aktualūs nemažai daliai lietuvių. Remiantis „Citadele“ mokėjimų internetu partnerio „Klix“ iniciatyva atliktu elektroninės prekybos vartotojų rinkos tyrimu, 55 proc. lietuvių nurodė, kad renkantis internetinę parduotuvę prekių įsigijimui nuolaidų pasiūlymai yra labai svarbūs.
Tuo tarpu riboto laiko pasiūlymais internete gyventojai pasinaudoja rečiau – didžiausia dalis respondentų (31 proc.) teigė, kad ribotas laikas pasiūlymui kartais gali paskatinti įsigyti prekę, bet tai nėra sprendimą lemianti priežastis.
Svarbu įvertinti poreikį
Nors galima rasti daugybę patarimų, kaip išmokti apsipirkti planuotai ir neviršyti numatytos išlaidų sumos, „VILNIUS TECH“ docentė prieš apsiperkant pataria laikytis vadinamojo „trijų kablių principo“.
„Pavyzdžiui, jei suplanavote pirkinį – „užkabinate“ jį ant pirmo kablio. Jei po 10 dienų jums to pirkinio vis dar reikia, perkabinkite ant antro kablio. Galiausiai, pirkite tik tuos pirkinius, kurie pateko ant trečio kablio po mėnesio. Žinoma, šie terminai hipotetiniai, bet pats principas veikia“, – teigia pašnekovė.
Jei planuojate įsigyti brangesnį pirkinį, nemažiau kaip mėnesį prieš jį įsigyjant reikėtų pasekti pirkinio kainų dinamiką keliose parduotuvėse. A. Miečinskienė sako, kad tai gana paprasta, nes dabar yra kainų palyginimo portalų, pateikiančių einamąsias daugelio produktų kainas įvairiose prekybos vietose.
„Citadele“ ir banko mokėjimų internetu partnerio „Klix“ užsakymu reprezentatyvias Lietuvos gyventojų apklausas atliko tyrimų agentūra „Norstat“. Šių metų spalį „Klix“ inicijuotos apklausos metu buvo apklausti 500 gyventojų nuo 18 iki 74 metų. „Citadele“ šių metų lapkritį inicijuotos apklausos metu buvo apklausti 3003 respondentai Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje nuo 18 iki 74 metų.
Apklausa: lietuviai labiausiai nerimauja dėl geopolitinės įtampos, latviai ir estai – dėl maisto kainų
„Girteka Group“ ir VILNIUS TECH iniciatyva virto realybe: transporto ir logistikos studentai nuo šiol mokysis kitaip
SVV įmonėms – iki 100 tūkst. eurų finansavimas be turto įkeitimo su ILTE garantija
Moterų verslumas – vis dar neišnaudota galimybė Lietuvoje: įsitraukimą stabdo ir stereotipai
Skirtingos tarifams jautrių verslo sektorių nuotaikos Europoje: ekspertai įvardijo optimizmo ir nerimo taškus
Daugiau galimybių studentams: „Amber Grid“ pradeda apmokamų praktikų programą
„Citadele“ bankas stipriai pradėjo 2025 metus: augantis finansavimas ir skaitmeninės paslaugos
5 aukštosios mokyklos skirs 1 mln. EUR finansavimą EDINA sistemos atnaujinimui
„Citadele“ bankas mažina Baltijos šalių ekonomikos augimo prognozes
Nuo 2025 m. gegužės 1 d. visi verslai, kurie savo veikloje privalo naudoti kasos aparatus, turi teikti kvitų duomenis į...
Svarstant apie naujo būsto įsigijimą, gyventojai dažnai daug dėmesio skiria būsto plotui, kainai ar vaizdui pro langą, tačiau pamiršta vieną...
Automobilių sporto mėgėjams ir lenktynininkams atėjęs pavasaris žymi naujo sezono pradžią. Norinčių varžytis populiarumo viršūnėje Lietuvoje karaliaujančiame „drifte“ netrūksta, tačiau,...
„Citadele“ banko inicijuota Baltijos šalių gyventojų apklausa atskleidžia, kad Lietuvoje gyventojai labiausiai nerimauja dėl geopolitinės įtampos (56 proc.) ir augančių...
Telefoniniai sukčiai, prisidengdami institucijomis ar paslaugų tiekėjais, ir toliau vilioja pinigus iš gyventojų. Ekspertas atskleidžia, koks pagrindinis signalas, kad skambina...
Daugelis esame pratę saugoti savo pinigus nuo sukčių internete, tačiau ne kiekvienas susimąstome, kad apsaugos nuo apgavikų reikia ir mūsų...