Paskelbta
6 mėnesiai prieš-
2025 m. birželio 4 d. Interneto naudotojai Lietuvoje kasdien susiduria su kone 840 interneto reklamų, atskleidžia naujausias reklamos technologijų platformos „Eskimi” tyrimas. Pagal šį skaičių Lietuva užima itin aukštą – vienuoliktą – vietą pasaulyje.
„Pabandykite prisiminti, kokias reklamas pamatėte šiandien. Spėju, kad galite įvardinti vos kelias, o gal visai nei vienos. Nors naršant internete mums parodoma šimtai reklamų, mes išmokome jų nebepastebėti. Įmonėms, kurios reklamuoja savo produktus ar paslaugas, tai tampa vis opesne tema, skatinančia ieškoti modernių būdų, kaip išlikti matomiems”, – tikina „Eskimi” įkūrėjas ir vadovas Vytautas Paukštys.
Tendencijos pasaulyje
„Eskimi” tyrėjai išnagrinėjo anonimizuotus duomenis iš įvairių reklamos industrijos duomenų bazių, kurie leido sudaryti 188-ių pasaulio šalių reitingą.
• Nors lietuviams parodoma itin daug interneto reklamų, kai kuriose valstybėse užfiksuoti dar didesni skaičiai. Interneto vartotojai Nauru, mažoje saloje Okeanijoje, susiduria su daugiausiai – beveik 1600 – reklamų per dieną. Islandija užima antrą vietą (daugiau nei 1500 reklamų), o Kataras – trečią (beveik 1200 reklamų).
• Vidutinis vienam asmeniui parodomų interneto reklamų skaičius skirtingose pasaulio valstybėse svyruoja nuo kelių dešimčių iki beveik 1600 reklamų kasdien.
• Visose analizuotose rinkose daugiau reklamų parodoma mobiliosiose programėlėse nei interneto svetainėse. Lietuvoje – net tris kartus daugiau.
Kas lemia skirtumus tarp šalių?
Pasak V. Paukščio, tai, kiek reklamų parodoma interneto naudotojams skirtingose šalyse, priklauso nuo daugybės veiksnių. Kai kuriose rinkose leidėjai savo svetainėse sukuria daugiau ploto reklamos skydeliams. Įrenginių tipai ir interneto ryšys taip pat turi įtakos – greitesnis ryšys leidžia greičiau pateikti patrauklesnius reklamos formatus. Lietuvos technologijų startuoliai
Be to, kai kurios šalys sulaukia daugiau reklamos užsakovų dėmesio nei kitos. Kuo daugiau konkurentų dėl reklamos ploto, tuo mažiau tikėtina, kad reklamos vieta liks laisva. Šis veiksnys įprastai turi įtakos tiek populiarioms rinkoms, tiek mažesnėms pagal gyventojų skaičių šalims. Pavyzdžiui, Nauru sala, kurioje parodoma daugiausiai reklamų, turi tik kiek daugiau nei 10 tūkst. gyventojų, todėl reklamos parodymų vienam interneto naudotojui ten daugiau nei didesnėse šalyse.
Šalies gyventojų įpročiai internete taip pat lemia reklamų skaičių. Remiantis medijų stebėsenos bendrovės „Meltwater” ir kūrybinės agentūros „We Are Social” naujausiais duomenimis, Pietų Afrikos gyventojai internete kasdien praleidžia beveik dešimt valandų, o japonai – tik keturias. Kuo daugiau laiko žmonės naršo, tuo daugiau reklamų jiems gali būti parodoma.
Ragina imtis kūrybiškesnių kampanijų
Pasak V. Paukščio, pažinus reklamos parodymų tendencijas įvairiose šalyse yra lengviau dėlioti efektyvias strategijas. Žinodami, kad tam tikroje rinkoje interneto vartotojams rodoma daugiau reklamų, reklamos užsakovai gali investuoti į modernesnius ir patrauklesnius praturtintos medijos (angl. rich media) formatus. Kaip išjungti reklamas „YouTube“
„Reklamos užsakovams dabar verta grįžti prie reklamos pagrindų: kūrybiškumo ir inovacijų. Taip pat, jei rengiate tarptautines kampanijas, skirkite resursų pritaikyti turinį vietinei auditorijai, apgalvokite kultūrinius niunsus. Tai, kas įdomu ar juokinga Lietuvoje, nebūtinai bus vienodai suprasta kitose pasaulio valstybėse”, – teigia V. Paukštys. Visame pasaulyje pastebėta sutrikusi „YouTube“ veikla
Jis priduria, kad reklamos rinkoje vis daugiau dėmesio skiriama matuoti ne tik reklamos parodymus, bet ir vartotojų dėmesio metrikas. Tam pasitelkiami pažangūs dirbtinio intelekto įrankiai, leidžiantys efektyviau rengti kampanijas, kurios būtų iš tiesų pastebėtos. (Ne)įkyri reklama: kaip žaidimų aplinką papildo reklaminiai intarpai?
Verslo centre „FLOW“ – trys nauji nuomininkai: užimtos jau beveik visos patalpos
Lietuvos technologijų startuoliai: procesus įmonėse keičia dirbtinio intelekto entuziastai
Top 4: visų laikų paveikiausios kalėdinės reklamos
Kiek vienaragių turės Lietuva? Iš socialinio tinklo į reklamą. Kaip parduoti sofą už 45 tūkst.?
(Ne)įkyri reklama: kaip žaidimų aplinką papildo reklaminiai intarpai?


Naudingos nuorodos:
Dermatologo vizito dažnai tenka laukti nuo vieno iki trijų mėnesių. Per tiek laiko odos ligos progresuoja, o pacientai arba nutraukia...
Įdomu, kaip istorijoje kartais viską pakeičia ne didieji karo planai ar vizijos, o paprasčiausia… baimė. Atsargumas. Kartais — šiek tiek...
Lietuviškas prekybos tinklas „Maxima“ kitais metais visų įmonės padalinių darbuotojų darbo užmokesčio didinimui numato skirti 14 mln. eurų daugiau nei...
Kartais sunku patikėti, kad dabartinis premium automobilių simbolis — BMW — kažkada stovėjo ant tokio plono ledo, kad vienas netikęs...
Vilniaus rajone, Bukiškyje, statomas naujas „premium“ klasės gyvenamasis kvartalas „ROOTHAUS“. Jame iškils dvidešimt individualių namų, bus įrengtos poilsio ir sporto...
Nuo 2026 metų Lietuvoje gyvenantys ir aptarnavimo sektoriuje dirbantys užsieniečiai privalės mokėti lietuvių kalbą bent baziniu lygiu. Įstatymas numato, kad...
Gruodį „DPD Lietuva“ pristatomų siuntų skaičius išauga mažiausiai dvigubai, todėl net smulkiausios klaidos, pavyzdžiui, netikslus adresas, telefono numeris ar netinkamai...
Lietuviai per Kalėdas šiemet nori praktiškų dovanų – net 71 proc. džiaugtųsi po kalėdų eglute dovanų radę draudimą. Draudimo technologijų...
Kol dauguma verslų konkuruoja dėl vietos „Google“ paieškos rezultatuose, sparčiai auga informacijos paieška per dirbtinio intelekto (DI) įrankius. Generatyviniai DI...
Nors anksčiau populiarios dovanų pirkimo vietos buvo prekybos centrai, didieji prekybos tinklai ir pigių prekių parduotuvės, šiandien daugelis vartotojų renkasi...