Paskelbta
1 mėnuo prieš-
2025 m. birželio 4 d. Interneto naudotojai Lietuvoje kasdien susiduria su kone 840 interneto reklamų, atskleidžia naujausias reklamos technologijų platformos „Eskimi” tyrimas. Pagal šį skaičių Lietuva užima itin aukštą – vienuoliktą – vietą pasaulyje.
„Pabandykite prisiminti, kokias reklamas pamatėte šiandien. Spėju, kad galite įvardinti vos kelias, o gal visai nei vienos. Nors naršant internete mums parodoma šimtai reklamų, mes išmokome jų nebepastebėti. Įmonėms, kurios reklamuoja savo produktus ar paslaugas, tai tampa vis opesne tema, skatinančia ieškoti modernių būdų, kaip išlikti matomiems”, – tikina „Eskimi” įkūrėjas ir vadovas Vytautas Paukštys.
Tendencijos pasaulyje
„Eskimi” tyrėjai išnagrinėjo anonimizuotus duomenis iš įvairių reklamos industrijos duomenų bazių, kurie leido sudaryti 188-ių pasaulio šalių reitingą.
• Nors lietuviams parodoma itin daug interneto reklamų, kai kuriose valstybėse užfiksuoti dar didesni skaičiai. Interneto vartotojai Nauru, mažoje saloje Okeanijoje, susiduria su daugiausiai – beveik 1600 – reklamų per dieną. Islandija užima antrą vietą (daugiau nei 1500 reklamų), o Kataras – trečią (beveik 1200 reklamų).
• Vidutinis vienam asmeniui parodomų interneto reklamų skaičius skirtingose pasaulio valstybėse svyruoja nuo kelių dešimčių iki beveik 1600 reklamų kasdien.
• Visose analizuotose rinkose daugiau reklamų parodoma mobiliosiose programėlėse nei interneto svetainėse. Lietuvoje – net tris kartus daugiau.
Kas lemia skirtumus tarp šalių?
Pasak V. Paukščio, tai, kiek reklamų parodoma interneto naudotojams skirtingose šalyse, priklauso nuo daugybės veiksnių. Kai kuriose rinkose leidėjai savo svetainėse sukuria daugiau ploto reklamos skydeliams. Įrenginių tipai ir interneto ryšys taip pat turi įtakos – greitesnis ryšys leidžia greičiau pateikti patrauklesnius reklamos formatus. Lietuvos technologijų startuoliai
Be to, kai kurios šalys sulaukia daugiau reklamos užsakovų dėmesio nei kitos. Kuo daugiau konkurentų dėl reklamos ploto, tuo mažiau tikėtina, kad reklamos vieta liks laisva. Šis veiksnys įprastai turi įtakos tiek populiarioms rinkoms, tiek mažesnėms pagal gyventojų skaičių šalims. Pavyzdžiui, Nauru sala, kurioje parodoma daugiausiai reklamų, turi tik kiek daugiau nei 10 tūkst. gyventojų, todėl reklamos parodymų vienam interneto naudotojui ten daugiau nei didesnėse šalyse.
Šalies gyventojų įpročiai internete taip pat lemia reklamų skaičių. Remiantis medijų stebėsenos bendrovės „Meltwater” ir kūrybinės agentūros „We Are Social” naujausiais duomenimis, Pietų Afrikos gyventojai internete kasdien praleidžia beveik dešimt valandų, o japonai – tik keturias. Kuo daugiau laiko žmonės naršo, tuo daugiau reklamų jiems gali būti parodoma.
Ragina imtis kūrybiškesnių kampanijų
Pasak V. Paukščio, pažinus reklamos parodymų tendencijas įvairiose šalyse yra lengviau dėlioti efektyvias strategijas. Žinodami, kad tam tikroje rinkoje interneto vartotojams rodoma daugiau reklamų, reklamos užsakovai gali investuoti į modernesnius ir patrauklesnius praturtintos medijos (angl. rich media) formatus. Kaip išjungti reklamas „YouTube“
„Reklamos užsakovams dabar verta grįžti prie reklamos pagrindų: kūrybiškumo ir inovacijų. Taip pat, jei rengiate tarptautines kampanijas, skirkite resursų pritaikyti turinį vietinei auditorijai, apgalvokite kultūrinius niunsus. Tai, kas įdomu ar juokinga Lietuvoje, nebūtinai bus vienodai suprasta kitose pasaulio valstybėse”, – teigia V. Paukštys. Visame pasaulyje pastebėta sutrikusi „YouTube“ veikla
Jis priduria, kad reklamos rinkoje vis daugiau dėmesio skiriama matuoti ne tik reklamos parodymus, bet ir vartotojų dėmesio metrikas. Tam pasitelkiami pažangūs dirbtinio intelekto įrankiai, leidžiantys efektyviau rengti kampanijas, kurios būtų iš tiesų pastebėtos. (Ne)įkyri reklama: kaip žaidimų aplinką papildo reklaminiai intarpai?
Verslo centre „FLOW“ – trys nauji nuomininkai: užimtos jau beveik visos patalpos
Lietuvos technologijų startuoliai: procesus įmonėse keičia dirbtinio intelekto entuziastai
Top 4: visų laikų paveikiausios kalėdinės reklamos
Kiek vienaragių turės Lietuva? Iš socialinio tinklo į reklamą. Kaip parduoti sofą už 45 tūkst.?
(Ne)įkyri reklama: kaip žaidimų aplinką papildo reklaminiai intarpai?
Šis pokytis žymi didelį poslinkį, kaip paieškos sistemos – ir visas pasaulis – turės prieigą prie jūsų turinio tokiose platformose...
Lietuvoje veikiančios finansinių technologijų („fintech“) įmonės per pastarąjį dešimtmetį darbuotojų skaičiaus augimu keliasdešimt kartų viršijo Europos vidurkį, o darbo vietų...
Kopenhagoje įsikūrusi bendrovė „GetWhy“, kuri, pasitelkusi generatyvinį dirbtinį intelektą, revoliucionizuoja vartotojų įžvalgas, pritraukė papildomus 20 mln. USD finansavimą. Ši nauja...
Man nereikia dar vieno ekrano mano gyvenime. Bent jau taip sau kartojau metų metus. Anksčiau maniau, kad tai tik asmeninis...
Vis daugiau inovacijas kuriančių Lietuvos įmonių verslo galimybes atranda perspektyviose Azijos rinkose, tokiose kaip Taivanas, Japonija ar Pietų Korėja. Tai...
Šių metų sausio-gegužės mėnesiais dyzelino pardavimai Lietuvoje sumažėjo beveik penktadaliu – tai beveik triskart daugiau, nei buvo prognozavusi Finansų ministerija....
Atostogų sezonu vis daugiau vairuotojų leidžiasi į kelią, o automobilius dažnai palieka neįprastose vietose. Naujasis „If“ tyrimas parodė, kad dauguma...
Hibridinis darbo modelis smarkiai pakeitė tai, kaip dirbame moderniuose biuruose. Dėl juose kintančių darbuotojų srautų dingsta poreikis turėti nuolatines sėdimas...
Henry G. Uriko, „Figure Baltic Advisory“ žmonių analizės, vertinimo ir vadovų ugdymo specialistas. Vasara jau čia, o kartu su ja...
Kai saulė ir geras oras vilioja į lauką, verta nepamiršti pasirūpinti išmaniųjų įrenginių apsauga. Aktyvesnis gyvenimo būdas neišvengiamai paveikia mūsų...