Paskelbta
3 metai prieš-
By
Raminta V.Ukrainai paskelbus apie nuo liepos 1 d. svarstomus grąžinti muitus ir pridėtinės vertės mokestį (PVM) į šalį importuojamiems automobiliams, Lietuvoje dar labiau suaktyvėjo naudotų transporto priemonių pirkimas. Prekybininkai pastebi, kad lengvata skubantys pasinaudoti ukrainiečiai perka ir tokius automobilius, į kuriuos Lietuvos pirkėjai net nežiūri.
„Automobilių pardavimai į Ukrainą pradėjo aktyvėti jau balandį, o gegužės mėnesį itin išaugo. Pernai balandį-gegužę pardavinėjome vidutiniškai apie 8 automobilius per mėnesį eksportui į Ukrainą, šiemet nuo balandžio mėn. šie skaičiai padidėjo 5 kartus – gegužę parduota 40 automobilių. Iš ukrainiečių teko girdėti, kad jie tikisi bemuičio režimo pratęsimo ilgiau nei iki liepos 1 d., tik klausimas, ar dar būtų ką pirkti, nes senesni naudoti automobiliai iš Lietuvos autoparkų jau dabar yra gerokai „apvalyti“, – sako BRC Autocentro pardavimų vadovas Zbignev Podskorbis.
2022 m. gegužės 30 d. Ukrainos Aukščiausiosios Rados Ministrų kabinetas įregistravo įstatymo projektą, kuriuo siūloma nuo liepos 1 d. grąžinti visus muitus ir PVM importuojamoms prekėms, įskaitant automobilius.
Nuo balandžio 5 d. galiojanti automobilių importo į Ukrainą be muitų ir PVM tvarka sukėlė didelę automobilių pirkimo užsienyje bangą – įvairių Ukrainos institucijų duomenimis, kiekvieną darbo dieną į šią šalį įvežama apie 4-5 tūkst. automobilių, nuo pačių pigiausių iki aukščiausios klasės.
Pašnekovo teigimu, didžioji dalis automobilius Lietuvoje perkančių ukrainiečių juos renkasi pagal vienintelį kriterijų – kainą.
„Jei Lietuvos pirkėjai paprastai ieško kainos ir kokybės santykio, atsižvelgia į mokesčių dydį, tvarumą, jiems svarbi automobilio naudojimo istorija ir kiti panašūs aspektai, tai ukrainiečiai dažnu atveju tiesiog pasižiūri į kainą ir perka, net ir tokius automobilius, kurių mūsų tautiečiai jau nebeperka. Retai juos domina automobilio naudojimo istorija ir techninė būklė“, – komentuoja Z. Podskorbis.
Dažnas ukrainietis perka automobilį ne sau, o pardavimui savo šalyje, vos vienas kitas, pašnekovo pastebėjimu, pirko automobilį šeimai.
Bendraujant su pirkėjais iš Ukrainos jaučiami ir kultūriniai skirtumai. BRC autocentro atstovo teigimu, ukrainiečius žavi ir stebina tai, kad visos automobilio įsigijimo paslaugos ir procedūros gali būti atliekamos po vienu stogu, kad automobilį jie gauna švarų, nors perka patį pigiausią iš visų siūlomų.
„Panašu, kad aukštas klientų aptarnavimo standartas, nesvarbu, kad perka nenaują ir nebrangų automobilį, Ukrainoje yra retas atvejis, kai Lietuvoje jau įprastas reiškinys“, – svarsto jis.
Z. Podskorbis vardija, kad labiausiai ukrainiečių perkama prekė yra keturių varomų ratų visureigiai su rėmine važiuokle, pikapai, kurių kainos siekia nuo 3 tūkst. Eur iki net 15 tūkst. Eur. Taip pat labai perkami pigesni automobiliai iki 4 tūkst. Eur, nesvarbu, koks kėbulo tipas – nuo sportinių kupė iki universalų arba sedanų. Pasitaiko ir perkančių brangesnius automobilius, kainuojančius iki 10 tūkst. Eur.
Ši situacija pakoregavo naudotų automobilių kainas Lietuvoje. Pigesnių automobilių, kainuojančių iki 4 tūkst. Eur, kainos kiek pakilo, o ypač visureigių, dėl ženkliai padidėjusios tokių automobilių paklausos.
Paklaustas, kaip keisis situacija Lietuvos naudotų automobilių rinkoje po to, kai mokestinės lengvatos jų importui į Ukrainą bus panaikintos, Z. Podskorbis teigia manantis, kad didelių pokyčių nebus, nes automobilių trūkumas niekur nedingo ir artimiausiu metu nedings.
„2022 m. gegužę Lietuvos naujų lengvųjų automobilių (M1 ir N1) registravimas sumažėjo 29,2 proc., palyginti su 2021 m. geguže. Naudotų transporto priemonių rinkoje jaučiamas toks pat automobilių trūkumas, tad norint įsigyti padorų automobilį reikia išplėsti paieškos lauką ir Lietuvos teritorija neapsiriboti. Panašu, kad tokia situacija tikrai išsilaikys iki kitų metų“, – pažymi pašnekovas.
Z. Podskorbis atkreipia dėmesį, kad laikotarpis, kol Ukraina dar nėra susigrąžinusi importo muitų, yra puiki proga Lietuvos gyventojams parduoti savo turimus senesnius važiuojančius automobilius, tiesiog laikomus garažuose ar kiemuose ir nenaudojamus. Lietuvos rinkoje tokios transporto priemonės paklausos neturi, tačiau ukrainiečiai jas perka, be to, dėl automobilių trūkumo jas galima parduoti iki 20 proc. brangiau.
Mokestinės lengvatos automobilių importui į Ukrainą šioje šalyje įsigaliojo balandžio 5 d., Ukrainos prezidentui Volodymyrui Zelenskiui pasirašius Įstatymą dėl Ukrainos mokesčių kodekso ir kitų Ukrainos teisės aktų, skirtų patobulinti įstatymus karo padėties laikotarpiu, pataisų. Šio įstatymo pagrindu karo padėties galiojimo Ukrainoje metu transporto priemonėms, fizinių asmenų importuojamoms į Ukrainą, nėra taikomi muitai ir importo PVM.
Ukrainos vyriausybės duomenimis, šios lengvatos galiojimo laikotarpiu į šalį buvo importuota daugiau kaip 119 tūkst. automobilių.
Ieškantiems naudoto automobilio pataria nepasiduoti emocijoms – sukčiai nesnaudžia
Dairotės automobilio aukcione? Patarė, į ką atkreipti dėmesį, kad nenusipirktumėte „katės maiše“
Ukraina ketina atimti iš Rusijos svarbiausią dalyką
Ukraina atskleidė naują Krymo grąžinimo planą
„Tai bus baisi mėsmalė”: kuo Kijevas grasina Maskvai
Lietuva perka Baltarusijos elektros energiją ir verčia Kijevą jos atsisakyti
Lenkija ragina NATO įsikišti dėl „Nord Stream 2”
Lietuvos bankas išdavė licenciją investavimo platformai „Bondea“, kuri siekia padaryti investavimą į obligacijas prieinamą platesniam investuotojų ratui. Naujai startuojanti sutelktinio...
Šiuolaikinio meno kūriniai, įkvėpti kuršių genties istorijos, interaktyvūs turizmo žemėlapiai ir paveldo edukacijos – visa tai telpa į šiuolaikinio meno...
Antikos Romoje savo valdovams priekaištaujančiai šaukianti minia „Duonos ir žaidimų!”, visai netikėtai apibrėžė visą žmogaus gyvenimo esmę – gyvybinių ir...
Kūrybinės dirbtuvės, mentorystės sesijos su potencialiais verslo partneriais, investuotojais ir energetikos ekspertais, bei galimybė sukurti ateities energetikos projektus – visa...
Nors Lietuva šiemet išvengė staigesnių kainų šuolių nei kai kurios kaimynės, Baltijos šalių tyrimas rodo – infliacijos poveikis vis dar...
Iki rugsėjo 1-osios likus mažiau nei dviem savaitėms, prekybos centrus ir parduotuves užgula naujiems mokslo metams besiruošiantys pirkėjai. Be mokyklai...
Lietuviai vis rečiau patiki el. laiškais apie tariamai laimėtą prizą ar viliojančiais pažadais iš nepažįstamųjų interneto svetainėse. Nors bendras budrumas...
Artėjant ilgajam Žolinių savaitgaliui, daugelis lietuvių planuoja keliones į gamtą, sodybas ar pajūrį. Prognozuojama, kad keliuose bus didesnis automobilių srautas,...
Lietuvoje šiemet fiksuojamas naujų automobilių registracijos šuolis. Pastebima, kad nauji modeliai, auganti konkurencija tarp gamintojų ir palankios finansavimo sąlygos automobilių...
Daugiabučiuose gyvenantys žmonės neretai susiduria su netikėtomis žalomis, kurios gali sukelti ne tik finansinių nuostolių, bet ir socialinę įtampą. „Lietuvos...