Paskelbta
11 mėnesių prieš-
Nors šį šventinį laikotarpį vartotojai planuoja išleisti 4% daugiau nei pernai, daugelis pripažįsta, kad jaučiasi sutrikę dėl plataus pasirinkimo ir daug laiko reikalaujančių pirkinių paieškų.
Remiantis „Accenture“ 18-uoju kasmetiniu pasauliniu šventinių pirkinių tyrimu („Holiday Shopping 2024“), beveik trys ketvirtadaliai vartotojų ieško įkvėpimo dovanoms, tačiau taip pat nori būti tikri, kad gaus gerus pasiūlymus.
„Vis daugiau prekybininkų, siekdami vartotojams palengvinti apsipirkimą, pasitelkia naujausias technologijas. Vienas iš naudojamų sprendimų – generatyvinis dirbtinis intelektas (DI), galintis personalizuoti dovanų rekomendacijas ir teikti apsipirkimo patarimus. Pavyzdžiui, parduotuvėse įrengti DI pokalbių robotų kioskai gali veikti kaip asistentai, padedantys pirkėjams rasti dovanas ir suteikiantys greitus bei tikslius atsakymus“, – sako Andrejus Ivanovas, „Accenture“ produktų projektų portfelio vadovas Baltijos šalyse.
„Accenture“ atliktame tyrime 93% vartotojų teigia, kad dirbtinio intelekto technologijos padeda rasti geresnes dovanas, o 88% pasitiki jų rekomendacijomis. Papildomos galimybės, gaunamos iš duomenų ir jų analizės, leidžia prekybininkams optimizuoti akcijas ir pasiūlymus nemažinant pelno maržos. Duomenys taip pat naudojami kuriant personalizuotus pasiūlymus, kurie labiau pritraukia vartotojus ir padeda jiems jaustis užtikrintiems dėl savo pasirinkimo. Augalinė mityba populiarės
„Taip pat populiarėja personalizuotų el. laiškų tendencija, kai dirbtinis intelektas padeda kreiptis į klientus naudodamasis prieinamais duomenimis bei skirtingų kartų žargonu. Tokia strategija ne tik leidžia įmonėms patraukti dėmesį, bet ir užmegzti gilesnį ryšį su klientu“, – pažymi A. Ivanovas.
Pasiūlymų medžiotojai
Viena iš pagrindinių apsipirkimą skatinančių priežasčių yra patrauklūs pasiūlymai ir nuolaidos, dėl kurių daugelis šventiniu sezonu tampa „pasiūlymų medžiotojais“. Net 40% vartotojų, siekdami rasti geriausias kainas, pasiūlymų pradeda ieškoti dar prieš „Juodąjį penktadienį“. 5 tendencijos 2025-iesiems
33% pirkėjų teikia pirmenybę internetinėms prekybos platformoms, nes jose lengva palyginti kainas ir pasirinkti palankiausius pasiūlymus. 38% apklaustųjų yra pasirengę skirti laiko tam, kad atidžiai išnagrinėtų pasiūlymus ir pasirinktų tas prekes, kurios atitinka jų biudžetą ir poreikius.
Įveikti „neapsisprendimo barjerą”
Šventiniu laikotarpiu dažnas susiduria su „neapsisprendimo barjeru”. Tobulos dovanos paieškos dažnai kelia sumaištį, nes pasiūlymų yra per daug, o sprendimo priėmimo procesas reikalauja daug laiko ir pastangų.
Apie 72% vartotojų teigia, jog renkantis pirkinius jiems trūksta pasitikėjimo, todėl teisingo pirkinio pasirinkimas kelia stresą. Norėdami vartotojams padėti, prekybininkai naudoja DI sprendimus, kurie suteikia asmeniniams poreikiams pritaikytą ir įkvepiančią patirtį. Pavyzdžiui, „Etsy Gift Mode™“ sujungia mašininį mokymąsi ir žmogaus darbą tam, kad padėtų vartotojams rasti unikalias dovanų idėjas, tinkančias daugiau nei 200 skirtingų asmenybių tipų. Keptai mėsai skirtų padažų – gausybė, bet tinkami ne visi
Sprendimą palieka dovanos gavėjui
Dėl dovanos pasirinkimo kylantį sumišimą vis dažniau išsprendžia populiarėjančios dovanų kortelės. Šiais metais jas planuoja įsigyti 4 iš 10 pirkėjų. Dovanų kortelės leidžia pačiam gavėjui priimti galutinį sprendimą. Be to, jos taupo laiką ir yra lengvai pritaikomos įvairiems poreikiams.
Dovanų kortelės turi ir trūkumų – pusė gavėjų neišnaudoja visos jų sumos, o dalis jas laiko per mažai asmeniškomis. Prekybininkai gali padaryti dovanų korteles asmeniškesnes, pasiūlyti personalizavimo galimybių ir supaprastinti jų naudojimo procesą.
Tokios skaitmeninės ekosistemos, kaip „Starbucks eGift” kortelė, leidžia vartotojams personalizuoti korteles panaudojant skirtingus paveikslėlius ar žinutes, taip pat suteikia galimybę lengvai patikrinti kortelės likutį ir panaudoti jį tiek fizinėse parduotuvėse, tiek internetu. Influencerių marketingas
Šventinės atmosferos svarba
Nepaisant internetinių parduotuvių populiarumo, fizinės parduotuvės vis dar atlieka svarbų vaidmenį šventiniu laikotarpiu. Pagrindinė priežastis ta, jog daugelis vartotojų nori gyvai pamatyti ir paliesti prekes. Trečdalis apklaustųjų teigia, jog jiems svarbi šventinę nuotaiką kurianti parduotuvės atmosfera ir galimybė iškart įsigyti norimas prekes.
Siekiant užtikrinti sėkmingą apsipirkimo patirtį, fizinėse parduotuvės vis dažniau pasitelkiamas generatyvinis dirbtinis intelektas, kuris leidžia pirkėjams greitai rasti tinkamas dovanas ir siūlo interaktyvius bei personalizuotus sprendimus. Šie sprendimai ne tik padeda apsipirkti, bet ir skatina vartotojų lojalumą.
Tokių strategijų, kuriose naujausios technologijos derinamos su apgalvotu klientų patirties kūrimu, įgyvendinimas leidžia prekybininkams išsiskirti ir sulaukti sėkmės tiek šventiniu laikotarpiu, tiek ilguoju periodu.
SPECIALIOMIS REKOMENDACIJOMIS SIEKIAMA UŽKIRSTI KELIĄ KORONAVIRUSO PLITIMUI TEIKIANT PAGALBĄ
Pasiūlė įgyti dirbtinio intelekto magistrą internetu – diplomas pripažįstamas ir Lietuvoje. Bet yra viena sąlyga
Naujas „Facebook“ veidas: kaip pasiruošti pokyčiams?
DI keičia, kaip mes matome pasaulį, šiais 6 būdais
Rinkodara dirbtinio intelekto paieškos eroje: žaidimo taisyklės keičiasi
Šie dirbtinio intelekto triukai gali atverti duris į darbo pokalbį – ar verta rizikuoti?
Naujoji paieškos era: dirbtinis intelektas perrašo SEO taisykles
Ištrinti neįmanoma: kas nutinka informacijai, įkeltai į dirbtinio intelekto modelį?
Kaip smulkus verslas gali pasinaudoti dirbtiniu intelektu?
Technologijos sporte: žaidimo strategiją parenka treneris ar dirbtinis intelektas?

Kiekvienas iš mūsų turi tą pačią paros dalį — 24 valandas. Bet kodėl vienų žmonių valanda verta kelių eurų, kitų...
„Avia Solutions Group“ oro linijų bendrovė „Ascend Airways Malaysia“ gavo Oro vežėjo sertifikatą (angl. AOC) Malaizijoje. Oro linijos teiks ACMI...
Nuo Austrijos iki Amerikos: svajonė, kurią visi laikė beprotiška Arnoldas Schwarzeneggeris gimė 1947 m. mažame Austrijos miestelyje Tal. Jo vaikystė...
NT plėtros kompanija „Citus“ pradeda ilgai laukto projekto „CITUS Tyzenhauz“ startą Tyzenhauzų g. 17, Vilniuje: pardavimai jau startavo, o statybos...
„Urban HUB“ tęsia tvarios plėtros kryptį – ant Vilniuje įsikūrusio prekybos ir verslo miestelio stogo įrengta moderni, beveik 500 kW...
Atsilieptas sukčių skambutis gali baigtis dideliais finansiniais nuostoliais arba nutekintais asmens duomenimis. Startavo vieninga apgaulingų skambučių blokavimo sistema: mobiliojo ryšio...
Gyvenimas kupinas netikėtumų – nuo ligų ar kelionių incidentų iki gaisrų namuose ar gamtos stichijų padarinių. Tokie įvykiai dažnai tampa...
Artėjant rudens atostogoms, vis daugiau šeimų planuoja keliones į užsienį. Ekspertai atkreipia dėmesį, kad dalis keliautojų neįvertina galimų rizikų ir...
Įsibėgėjus rudeniui ir vaikams grįžus į įprastą ritmą – mokyklą, būrelius ir aktyvias veiklas lauke – fiksuojama vis daugiau traumų....
Norint dar suspėti susiorganizuoti rudens atostogas, pats metas ieškoti paskutinės minutės kelionių pasiūlymų. Tačiau specialistai įspėja, kad šia situacija pasinaudoja...