Paskelbta
7 mėnesiai prieš-
Ekspertai sutinka: dirbtinis intelektas gali generuoti įrašus, bet nebūtinai vertę. Organizacijos, kurios pernelyg pasikliauja automatizuota komunikacija, rizikuoja prarasti svarbiausią sėkmingos darbdavio reputacijos elementą – autentiškus darbuotojų balsus. Kaip padėti darbuotojams tapti stipriais įmonės ambasadoriais ir kodėl autentiškumas šiandien svarbesnis nei bet kada anksčiau pasakoja darbdavio įvaizdžio ir komunikacijos specialistai.
„Praėjusiais metais Lietuvoje atlikome darbuotojų lūkesčių tyrimą ir išvados, tiesą sakant, labai aiškios – darbuotojų ambasadorystės programos ne tik stiprina darbdavio įvaizdį, bet ir padeda pritraukti kokybiškesnius talentus. Pasirodo, kone 42% kandidatų nurodo, jog esami ir buvę darbuotojai jiems yra patikimiausias informacijos šaltinis apie potencialų darbdavį“, – statistika dalijasi Asta Mikalajūnienė, „DID Moons“ partnerė ir strategė.
Ambasadorystė – ne sprintas, o maratonas
Ne veltui darbuotojų ambasadorystės programos vis dažniau tampa strategine darbdavių priemone. Visgi, ekspertai tikina, kad jų sėkmė priklauso nuo kelių esminių veiksnių: aiškios strategijos, autentiško turinio ir ilgalaikės įgyvendinimo vizijos. Viešųjų ryšių tendencijos 2025 metais
„Tai nėra vienkartinė iniciatyva. Mes dirbame su įmonėmis mažiausiai 6–12 mėnesių, kad padėtume darbuotojams atrasti savo autentišką balsą. Pradžia visada ta pati – darbuotojai optimizuoja savo „LinkedIn“ profilius, išmoksta turinio kūrimo principų, bet svarbiausia – ugdo įprotį komunikuoti savarankiškai“, – sako „Linkedist“ projektų vadovė Raimonda Kriaučiūnaitė.
Pasak jos, sėkmingiausios ambasadorystės programos vykdomos mažose, nišinėse grupėse, kuriose darbuotojai jaučiasi saugiai dalindamiesi idėjomis. „Svarbu ne tik suteikti žinių, bet ir užtikrinti erdvę bendravimui, kurioje darbuotojai gali drąsiai užduoti klausimus ir eksperimentuoti su turiniu“, – teigia R. Kriaučiūnaitė.
Dirbtinis intelektas nepakeis autentiškumo
Sukūrus erdvę, kurioje darbuotojai jaučiasi drąsiai, kyla kitas klausimas – kaip užtikrinti, kad jų balsai išliktų autentiški, ypač kai kalbama apie itin pažangias dirbtinio intelekto galimybes. Pasak Deivido Budgino, „Employee2Consumer“ vadovo, nors dirbtinio intelekto įrankiai gali padėti struktūruoti mintis ar generuoti idėjų, svarbu aiškiai apsibrėžti jų naudojimo ribas, kad tokios programos kaip „ChatGPT“ ar „DeepSeek“ neužgožtų tikrų darbuotojų minčių. Kaip formuoti sėkmingą darbdavio įvaizdį ir teigiamą reputaciją šiandien?
„Turime aiškų susitarimą su ambasadoriais – nenaudojame AI turinio rašymui. Vietoj to, padedame darbuotojams atrasti savo balsą, identifikuoti stipriausias temas ir ugdyti gebėjimą kurti prasmingus įrašus“, – sako jis.
Tuo tarpu A. Mikalajūnienė pabrėžia, kad dirbtinis intelektas gali būti naudingas įrankis, jei tik naudojamas atsakingai. Anot jos, svarbiausia yra „nepamesti žinutės esmės ir savo tono“. O darant klaidą ir aklai kopijuojant tekstą ne tik dingsta visa darbuotojų ambasadorystės esmė, bet ir rizikuojama prarasti pasitikėjimą įmone, mat kandidatai ir klientai greitai pastebi, kada komunikacija yra tikra, o kada – per daug sterili. 3 klausimai, į kuriuos atsakyti turi konkurencingumo siekiantis darbdavys bei ko nepamiršti turėtų HR ir rinkodaros profesionalai?
Kaip rasti savo autentiškumą?
Su savo įmonės darbuotojais nutarus nesinaudoti dirbtiniu intelektu lieka viena – patiems kibti į darbus. R. Kriaučiūnaitė pastebi, kad didžiajai daliai darbuotojų iššūkiu tampa nežinojimas, kokiomis temomis socialiniuose tinkluose komunikuoti. Ji siūlo gana lengvą sprendimą:
„Atsiverskite savo kalendorių ir pažiūrėkite dvi savaites atgal bei dvi savaites į priekį. Kokius projektus įgyvendinote? Gal susidūrėte su kokiu nors sunkumu ar „bloku“? Gal planuojate dalyvauti kokioje nors konferencijoje? Pažiūrėkite, kokios temos kartojasi, kuo jūs patys gyvenate ir apie tai rašykite. Išvengsite pritemptų temų ir kursite turinį apie tai, ką tikrai išmanote“, – pataria R. Kriaučiūnaitė. „Camelia“ pristato naują darbdavio įvaizdžio kampaniją, kurios centre – komandos vienybė
D. Budginas taip pat mano, kad žmonės turi klaidingą suvokimą, jog norint kalbėti apie savo darbą, reikia kažko grandiozinio. Jo teigimu – didžiausią įsitraukimą kuria ne sausi faktai, o asmeninės istorijos, refleksijos bei pamokos.
Sėkminga darbuotojų ambasadorystė reikalauja laiko, strategijos ir vidinės motyvacijos. Dirbtinis intelektas gali būti naudingas įrankis, bet autentiškumas ir darbuotojų asmeninės istorijos yra tai, kas daro turinį tikrai paveikų.
Naujoji paieškos era: dirbtinis intelektas perrašo SEO taisykles
Lakmuso popierėlis verslams – kaip pasitinkate po atostogų grįžusius kolegas?
Apie savo karjerą vengiantys kalbėti darbuotojai verslams gali kainuoti daugiau nei manyta
Nauja tendencija darbo rinkoje: žmonės ne tik išeina, bet ir keršija
Atsakė, kodėl darbuotojai palieka ne darbą, o darbdavį – pagrindinės klaidos
Vien gero darbo skelbimo negana: kaip pritraukti kandidatus ir išvengti ignoravimo?
Kokios skaitmeninio marketingo tendencijos dominuos 2025 metais?
Įspėja darbdavius: kelios sekundės – tiek užtenka kandidatams nuspręsti, kaip vertinti jūsų įmonę ir jos reputaciją
Apžvelgė 2024-ųjų darbdavio įvaizdžio kampanijas: netrūko provokacijų

Vienai didžiausių žemės ūkio ir maisto gamybos įmonių grupei AB Akola group priklausančios agroverslo „Linas Agro“ subgrupės įmonės Baltijos šalyse...
Kai 2006 metais kino teatruose pasirodė filmas „The Pursuit of Happyness“, daugelis žiūrovų manė, kad tai tik dar viena gražiai...
Kas bendra tarp geriausių viešbučių vestibiulių ir mūsų svetainių? Pasirodo, panašumo yra, o viešbučiuose naudojami sprendimai, pritaikyti, intensyviam naudojimui, paprastai...
„Biržų duonos“ kepykla užbaigė antrąjį nuosavo saulės elektrinių parko plėtros etapą. Įdiegus naują 550 kW galios elektrinę, bendras Biržuose įsikūrusio...
Ne tik filmas – tai veidrodis finansų pasauliui Kai 2013-aisiais pasirodė „Volstryto vilkas“, daugelis žiūrovų laukė tik gero kino seanso....
Nauji mokslo metai – ne tik pradžia, bet ir didelis iššūkis suderinti namų gyvenimą su mokyklos reikalavimais. Neretai tėvai jau...
Paskutinį spalio sekmadienį, kartu su milijonais europiečių vėl persuksime laikrodžius. Šiandien jau retas kuris žino, tačiau du kartus per metus...
Per pirmąjį šių metų pusmetį Lietuvoje užfiksuota beveik 8 tūkst. finansinio sukčiavimo atvejų, rodo Pinigų plovimo prevencijos kompetencijų centro duomenys....
Šiandien daug diskutuojama apie mokytojo vaidmenį – ar jis yra tik žinių perteikėjas, ar bendruomenės kūrėjas? Ar mokinys turi pasyviai...
Net 65 proc. gyventojų jaučia pastaruoju metu padidėjusį nerimą ir įtampą, atskleidė naujausia bendrovės „Spinter tyrimai“ visuomenės apklausa. Įtampa ir...