Paskelbta
2 mėnesiai prieš-
Harvardo universiteto ir dirbtinio intelekto (DI) bendrovės „OpenAI“ mokslininkų paskelbtas tyrimas, kurio metu buvo išanalizuota net 1,1 mln. „ChatGPT“ pokalbių, atskleidė netikėtą tendenciją: net 73 proc. „ChatGPT“ vartotojų užklausų 2025 metais yra nesusijusios su darbu. Palyginimui, 2024 m. birželį šis skaičius siekė 53 proc. Tai reiškia, kad DI asistentai tapo ne tik produktyvumo įrankiu, bet ir kasdieniu pagalbininku sprendžiant buities ir asmeninio gyvenimo klausimus, rašoma komunikacijos ir GEO agentūros „More“ pranešime žiniasklaidai.
„ChatGPT“ vis dažniau dalina patarimus
„ChatGPT“ bent kartą per savaitę naudoja net 700 mln. žmonių visame pasaulyje, kurie kasdien išsiunčia apie 2,5 mlrd. žinučių. Net apie 52 proc. „ChatGPT“ naudotojų yra moterys, nors dar 2024 m. pradžioje jos sudarė vos apie 37 proc. visų šio DI asistento naudotojų. Be to, net pusė visų „ChatGPT“ užklausų priklauso vartotojams iki 26 m., tad galima net neabejoti, kad Z kartos atstovai yra aktyviausi DI naudotojai. Generatyvinės paieškos optimizavimas
Tyrėjai išskyrė tris pagrindines sritis, kuriose DI asistentai naudojami dažniausiai. Bendrai jos sudaro beveik 80 proc. visų vartotojų pokalbių.
„Tai, kad žmonės vis aktyviau naudoja DI informacijos ar patarimų paieškai – signalas, kad dirbtinis intelektas tapo neatsiejama kasdienybės dalimi. Žmonės juo pasitiki planuodami atostogas, ieškodami receptų ar prašydami patarimo – lygiai taip pat, kaip anksčiau naudodavosi „Google“ paieška. Verslas, kuris tai supras ir išnaudos pirmas, laimės“, – teigia Erik Murin, agentūros „More“ vadovas. Išanalizavo Lietuvos startuolius
Įdomu tai, kad aukštąjį išsilavinimą turintys ir profesionaliose srityse dirbantys vartotojai yra labiau linkę naudoti „ChatGPT“ darbui. Tačiau net ir jie dažniau renkasi DI kaip patarėją sprendimams priimti, o ne kaip užduočių vykdytoją. Su rašymu susijusios užduotys sudaro net 40 proc. visų su darbu pokalbių, tačiau, kaip minėta, dažniausiai tai – pagalba tobulinant jau parengtą medžiagą.
Kaip laimėti DI eroje: patarimai turinio kūrėjams
Tyrime pristatoma vartotojų ketinimų klasifikacija: „klausimas“ (angl. Asking), kai siekiama gauti informacijos sprendimui priimti, ir „darymas“ (angl. Doing), kai prašoma atlikti konkrečią užduotį. „OpenAI“ surinkti duomenys rodo, kad „klausimų“ dalis sparčiai auga. Be to, „ChatGPT“ užduodami klausimai tampa vis ilgesni, sudėtingesni ir labiau pritaikyti individualioms situacijoms. B2B skaitmeninė reklama
„Didžiausia klaida – kurti turinį robotams, pamirštant, kad galutinis vartotojas yra žmogus, kuris ieško sprendimų. Šis „ChatGPT“ tyrimas patvirtina, kad DI asistentams vertingiausias tas turinys, kuris padeda atsakyti į klausimą „ką man daryti?“. Todėl laimi ne sausi faktų rinkiniai, o praktiniai gidai, palyginimai ir aiškios instrukcijos, vedančios vartotoją sprendimo link“, – pabrėžia E. Murin. Išanalizavo, kokie automobiliai ilgiausiai išlaiko vertę
GEO (angl. Generative Engine Optimization) specialisto teigimu, tyrimo įžvalgos suteikia aiškias gaires komunikacijos, SEO ir kitiems turinį kuriantiems specialistams, kaip pritaikyti savo turinį DI erai:
„ACE Logistics“ pradeda teikti krovinių vežimo paslaugas Lietuvoje

Mokėjimų ir skolinimosi platformų bendrovė „NEO Finance“, AB trečiąjį šių metų ketvirtį, palyginti su tuo pačiu 2024 metų laikotarpiu, pajamas...
Pirmoji SBA grupės baldų gamykla JAV, Šiaurės Karolinos valstijoje, pradėjo savo veiklą ir sėkmingai pagamino pirmąją baldų partiją. Naujojoje gamykloje...
Senas telefonas jūsų stalčiuje – tai ne šiukšlė, o vertinga žaliava, kuri gali būti prikelta naujam gyvenimui. Tačiau kol dauguma...
Reklama
Reklama
Artėjant rudens atostogoms, vis daugiau šeimų planuoja keliones į užsienį. Ekspertai atkreipia dėmesį, kad dalis keliautojų neįvertina galimų rizikų ir...
Įsibėgėjus rudeniui ir vaikams grįžus į įprastą ritmą – mokyklą, būrelius ir aktyvias veiklas lauke – fiksuojama vis daugiau traumų....
Norint dar suspėti susiorganizuoti rudens atostogas, pats metas ieškoti paskutinės minutės kelionių pasiūlymų. Tačiau specialistai įspėja, kad šia situacija pasinaudoja...
Dirbtinis intelektas (DI) vis labiau įsigali kasdieniame gyvenime, taip pat – ir vykdant informacijos paiešką. Ekspertų teigimu, informacijos paieška pasitelkus...
SEB bankas įspėja, kad finansiniai sukčiai Lietuvoje taiko naują apgavystę – „Telegram“ ir kitose susirašinėjimo platformose kviečia gyventojus greitai užsidirbti,...