Paskelbta
1 metai prieš-
 
																								
												
												
											Pasaulinės technologijų bendrovės „Insight“ šiemet atliktos apklausos rezultatai atskleidė, kad net 73 proc. apklaustųjų mano, kad DI patobulinti įrenginiai padeda jiems darbus atlikti produktyviau. Tokie technologiniai sprendimai jau dabar aktyviai naudojami darbo procesų valdyme, produktų kūrime, kasdienių užduočių atlikime.
Edvinas Šimkus, „Samsung Electronics Baltics“ mobiliųjų įrenginių verslui pardavimų vadovas sako, kad įrenginiai, kuriuose yra įdiegtos DI funkcijos, užtikrintai tapo neatsiejama sėkmingo verslo dalimi. Kas yra dirbtinis intelektas ir kodėl verta apie jį svarstyti?
„DI funkcijas turinčių įrenginių panaudojimo galimybės yra itin plačios. Darbuotojai gali lengviau planuoti kasdienius darbus, darbų vadovai gali sekti darbo procesus, stebėti darbuotojų našumą, įmonių strategai su tokiais įrenginiais gali taip pat sėkmingai naudotis DI sprendimais“, – sako E. Šimkus.
Jo teigimu, DI patobulintus įrenginius įvairiausių amžiaus grupių darbuotojai priima itin pozityviai, nes jie padeda automatizuoti procesus, juos lengva stebėti ir planuoti, o tai sutaupo nemažai darbo valandų ir didina produktyvumą. Štai Jungtinės Karalystės mokslininkai apskaičiavo, kad naudodamiesi DI galimybėmis darbuotojai galėtų dirbti maždaug 390 valandų per metus mažiau.
DI funkcijos jau spėjo prisidėti prie paprastesnių gamybinių procesų
Biuro ir viešosios paskirties baldų gamyba bei prekyba užsiimančios įmonės „Ergolain“ vadovas Romualdas Bėkšta sako, kad norint pagerinti savo darbuotojų našumą, įmonė stengiasi diegti įvairiausius dirbtiniu intelektu (DI) paremtus sprendimus. Vienas jų – savo darbuotojus aprūpinti naujausiais išmaniaisiais telefonais, kurie padeda efektyviau atlikti kasdienes užduotis. Naujas dirbtinis intelektas
„Kadangi naujausiuose „Samsung“ sulenkiamuose telefonuose yra įdiegtos DI funkcijos, tokio tipo įrenginių poreikis atėjo iš vidutinės ir aukštesnės grandies vadovų, kuriems DI panaudojimas kasdienėje veikloje tampa labai svarbus. Be to, esame sužavėti ir šių telefonų dizainu. Tai juk irgi yra labai svarbu“, – sako R. Bėkšta.
Anot jo, naujausiais telefonais yra aprūpinti ne tik „Ergolain“, bet ir „Europos Centro Golfo Klubo“ bei kitų įmonių darbuotojai. Iš viso įmonė iš technologijų bendrovės įsigijo daugiau nei 20 vienetų išmanių sulenkiamų telefonų. Anot R. Bėkštos įmonių darbuotojai savo kasdienėje veikloje dažniausiai naudoja DI paremtą funkciją „Paieška apibrėžiant“, nuotraukų redagavimo, vertimo funkcijas.
„Funkcijų šiame telefone yra begalė, vieni darbuotojai naudoja vienas, kiti – kitas, bet, pavyzdžiui, dirbtiniu intelektu paremta paieškos funkcija jau spėjo tapti itin svarbi mūsų gamybiniuose procesuose. Pamačius reikiamą daiktą ir tiesiog apvedus jį telefono ekrane, labai greitai ir lengvai galima surasti jo tiekėją. Mūsų darbe dažnai tenka atrasti kažkokią detalę, ar paprasčiausią varžtą, tad tokios funkcijos gerokai sutrumpina jo paieškos kelią. Todėl ši DI funkcija prisideda prie geresnio darbo efektyvumo ir jo našumo. Dabar tai tampa automatizuotu procesu, kurį kuria būtent DI“, – sako R. Bėkšta. Dirbtinis intelektas Lietuva
Ieško ir daugiau DI panaudojimo galimybių
Pasak R. Bėkštos, šiuo metu jis ieško ir daugiau galimybių, kaip, naudojant dirbtinį intelektą, paspartinti darbinius procesus ir atrasti naujas DI panaudojimo galimybes.
„Pastebiu, kad vis daugiau kolegų naudojasi „ChatGPT“ įrankiu. Dažniausiai jis naudojamas elektroniniams laiškams, įvairiausiems tekstams kurti ar informacijai rasti. Į savo darbinę kasdienybę daugiau DI įrankių integravę nesame, bet tikiuosi, kad artimiausiu metu rasime būdų, kaip juos aktyviau panaudoti. Kaip DI keičia verslą?
Galbūt automatizuojant tam tikrus procesus ar atrandant tinkamus įrankius projektavimui. Taip pat tikiuosi, kad gamybiniuose procesuose ilgainiui atsiras planavimo instrumentai. Taip darbo valandomis darbuotojams pavyktų pasidaryti daugiau užduočių arba DI palengvintų nuobodžius darbus, kuriuos galima automatizuoti“, – sako įmonės „Ergolain“ vadovas.
Dar vienas svarbus DI elementas, kurį R. Bėkšta norėtų įdiegti ateityje – „ChatBot“ tipo platforma, susijusi su klientų aptarnavimu.
„Darbuotojai tikrai labai daug laiko skiria atsakymams į tuos pačius ar panašius klausimus, tad manau, kad pokalbių roboto įdiegimas būtų puiki išeitis. Turiu ir dar vieną idėją – sukurti specialią darbuotojams skirtą platformą, kurioje žmonės galėtų dalintis DI įrankių naudojimo patirtimi ir trumpai aprašyti savo sėkmės pavyzdžius, kurie leido greitai ir patogiai sukurti pridėtinę vertę. Manau, kad tokių pavyzdžių galėtų būti tūkstančiai“, – įsitikinęs R. Bėkšta.
2035-ųjų Lietuva: draugus atstojantis DI ir žvilgsniai į verslą kovoje su klimato kaita
 
																											 
																	
																															 
									 
																	Rinkodara dirbtinio intelekto paieškos eroje: žaidimo taisyklės keičiasi
 
									 
																	Šie dirbtinio intelekto triukai gali atverti duris į darbo pokalbį – ar verta rizikuoti?
 
									 
																	Naujoji paieškos era: dirbtinis intelektas perrašo SEO taisykles
 
									 
																	Ištrinti neįmanoma: kas nutinka informacijai, įkeltai į dirbtinio intelekto modelį?
 
									 
																	Kaip išvengti perdegimo? Padėti gali ne tik poilsis, bet ir technologijos
 
									 
																	Kaip smulkus verslas gali pasinaudoti dirbtiniu intelektu?
 
									 
																	Tyrimas: trečdalis moksleivių sportuoti nesiryžta dėl motyvacijos ir laiko stokos
 
									 
																	„Samsung“ naujiena vakarėlių mėgėjams: pristatytos „Sound Tower“ garso kolonėlės su LED apšvietimu
 
									 
																	„Samsung“ kviečia moksleivius kurti technologijomis paremtas idėjas, kurios skatintų fizinį aktyvumą: kūrybiškiausi bus apdovanoti įspūdingais prizais

 
														 
																											Dar visai neseniai sutelktinis finansavimas Lietuvoje daugeliui asocijavosi su nišiniu sprendimu, buvo siejamas su mažesnio masto vystytojais – tais, kurie...
 
														 
																											Ar kada nors susimąstei, ką reiškia prarasti viską, ką turi – ir vis tiek stotis iš naujo? Tai istorija, kurią...
 
														 
																											Lietuvoje įkurta „Hostinger“ yra tarp didžiausią ilgalaikį augimą Europoje demonstruojančių kompanijų. Verslo leidinio „Financial Times“ kartu su statistinių duomenų platforma...
 
														 
																											Airijoje registruota „Avia Solutions Group“, didžiausia pasaulyje ACMI paslaugas teikianti aviacijos įmonių grupė, praneša statanti naują biurų pastatą didžiausiame pasaulyje oro...
 
														 
																											Kai „Google“ pristatė dirbtinio intelekto funkciją „AI Overviews“, pasikeitė internetinės paieškos taisyklės – prekių ženklų matomumo internete logika tapo visai...
 
														 
																											Norint dar suspėti susiorganizuoti rudens atostogas, pats metas ieškoti paskutinės minutės kelionių pasiūlymų. Tačiau specialistai įspėja, kad šia situacija pasinaudoja...
 
														 
																											Dirbtinis intelektas (DI) vis labiau įsigali kasdieniame gyvenime, taip pat – ir vykdant informacijos paiešką. Ekspertų teigimu, informacijos paieška pasitelkus...
 
														 
																											SEB bankas įspėja, kad finansiniai sukčiai Lietuvoje taiko naują apgavystę – „Telegram“ ir kitose susirašinėjimo platformose kviečia gyventojus greitai užsidirbti,...
 
														 
																											Dirbtinis intelektas (DI) šiandien keičia mūsų kasdienybę ir darbo aplinką. Jis analizuoja duomenis, taupo laiką ir padeda spręsti užduotis. Tačiau...
 
														 
																											Vilniaus kriminalistai išardė didelės apimties SIM „spiečių”, naudotą automatizuotai apgaulingai veiklai internete. Policijos duomenimis, operacijos metu sulaikyti du asmenys, rasta...