Sekite naujienas

Ekspertai

„Adyen“ tyrimas: dauguma vartotojų nebepasitiki nuo sukčių nukentėjusiomis įmonėmis

L

Paskelbta

-

Sukčiavimas pasinaudojant mažmeninės prekybos srityje veikiančių įmonių pavadinimais Lietuvoje tampa vis didesne problema, reikšmingai veikiančia vartotojų pasitikėjimą nuo sukčių nukentėjusiais prekės ženklais. Fintech bendrovės „Adyen“ užsakymu atliktas tyrimas parodė, kad Lietuvoje nuo sukčių yra nukentėję ketvirtadalis gyventojų, ir beveik keturi iš penkių nukentėjusiųjų sako nebepasitikintys įmone, kurios vardu buvo pasinaudota sukčiaujant.

Reklama

Pasak „Adyen“ Šiaurės ir Baltijos šalių generalinio direktoriaus Tobias Lindh, sukčiavimas prisidengiant mažmeninės prekybos srityje veikiančių įmonių vardais pastaraisiais metais ypač paplitęs internete, kur sukčiai taip pat pasitelkia dirbtinį intelektą. „Sukčiavimas reikšmingai veikia vartotojų pirkimo elgseną ir pasitikėjimą, net jei apgavystės vykdomos nusikaltėlių, tiesiog pasinaudojant įmonės vardu“, – paaiškino jis.

Tyrimo duomenys rodo, kad Baltijos šalyse nuo sukčių nukentėjęs kas ketvirtas gyventojas. 22 proc. lietuvių sako, kad sukčių aukomis yra tapę jų artimieji. Panaši situacija vyrauja ir Latvijoje bei Estijoje.

Daugiau nei trečdalis nukentėjusių gyventojų sako į sukčių pinkles patekę socialiniuose tinkluose, beveik tiek pat – naudodamiesi netikrų internetinių parduotuvių paslaugomis. Fizinėse parduotuvėse su sukčiavimo atvejais susidūrė tik apie 10 proc. apklausoje dalyvavusių respondentų.

Tarp dažniausiai pasitaikiusių sukčiavimo atvejų – taip ir nepristatytos užsakytos prekės bei finansinis sukčiavimas, už prekes netikėtai sumokant didesnes pinigų sumas. Finansiniai nuostoliai ir padidėjusios išlaidos yra laikomi didžiausiomis sukčiavimo rizikomis, kurios vartotojus neramina labiausiai.

Dirbtinis intelektas – įrankis sukčiams ir gynybai nuo jų

Tyrimo rezultatai taip pat rodo, kad 62 proc. lietuvių įsitikinę, jog plačiai naudojamas dirbtinis intelektas reikšmingai didina sukčiavimo riziką. Nors skaitmeniniai įrankiai suteikia sukčiams daugiau galimybių, vartotojai tikisi, kad įmonės taip pat pasitelks šias technologijas apsaugai stiprinti. Daugiau nei pusė Baltijos šalių gyventojų norėtų, kad įmonės investuotų į sukčiavimo prevencijos technologijas.

carvertical VIN patikra

„Matome dvigubą efektą: sukčiai naudojasi dirbtinio intelekto priemonėmis siekdami apgauti, tačiau tuo pat metu dirbtinis intelektas ir mašininis mokymasis padeda įmonėms stiprinti savo saugumo sistemas ir apsisaugoti nuo sukčiavimo. Kova su sukčiais yra nuolatinė, tačiau mašininis mokymasis turi potencialo padėti įmonėms greičiau atpažinti grėsmes“, – sako T. Lindh ir priduria, kad siekiant apsaugoti save ir klientus, įmonėms investuoti į technologines gynybos priemones privalu.

Vartotojai nebepasitiki nuo sukčių nukentėjusiais prekių ženklais

Kad apsauga nuo sukčiavimo ir savalaikiai įspėjimai klientams įmonėms būtini, iliustruoja statistika. 74 % apklaustų lietuvių nurodė, kad nebepasitiki prekės ženklu, kuris yra ar buvo susijęs su sukčiavimo atveju, ir vengs vėl pirkti iš tokios įmonės ateityje. Ši tendencija stebima ir kitose Baltijos šalyse, Latvijoje (77 %) ir Estijoje (80 %).

Atlikto tyrimo duomenimis, daugiau nei trečdalis gyventojų, norėdami išvengti potencialių sukčių pinklių, prieš apsipirkdami nuodugniai pasidomi prekes parduodančia įmone – skaito klientų atsiliepimus ir ieško informacijos internete. Įtakos pasitikėjimui prekės ženklu turi ir artimųjų rekomendacijos – daugiau nei pusė lietuvių linkę pasitikėti įmone, jei artimoje aplinkoje girdėjo apie teigiamas patirtis. Tyrimo dalyvių nuomone, pasitikėjimą prekybos įmone taip pat augina skaidrumas, atviras bendravimas ir partnerystės su kitais respektabiliais prekės ženklais.

Lietuvos vartotojai tikisi, kad prekybos įmonės imsis konkrečių veiksmų, siekdamos atkurti jų pasitikėjimą po sukčiavimo atvejų. Beveik du trečdaliai tikisi, jog įmonės stiprins saugumo priemones, kad išvengtų apgavysčių, o 44 % nori asmeninio atsiprašymo ir greito problemos sprendimo, jei jie patys patirtų sukčiavimą. Be to, už patikimą produktą ar paslaugą vartotojai net pasiryžę mokėti brangiau: kad mieliau mokėtų daugiau perkant iš patikimo pardavėjo nei rinktųsi pigesnę prekę iš mažiau patikimos įmonės sako daugiau nei pusė Baltijos šalių gyventojų.

Naujienos

Verslas17 val prieš

Nauja „Vičiūnų grupės“ gamykla – naujos galimybės žmonėms ir regionui

„Vičiūnų grupė“ toliau nuosekliai plečia veiklą Lietuvoje – šalia jau veikiančių pajėgumų Plungėje pradėta naujos apie 100 mln. eurų vertės...

Verslas22 val prieš

Tyrimas: jau trečdalis Lietuvos vartotojų naudojasi dirbtiniu intelektu apsipirkdami, jų skaičius sparčiai auga

Trečdalis (32 proc.) lietuvių jau naudojasi dirbtinio intelekto įrankiais, kurie padeda jiems apsipirkimo metu. Maža to, fiksuojamas labai spartus gyventojų,...

Verslas2 d. prieš

Lietuvių kūrėjai žengė į nišinę parfumeriją: kuria ne masėms, o ieškantiems išskirtinumo

Šiandienos parfumerijos pasaulyje kvapas neretai tampa produktu su aiškia instrukcija: turi patikti daugumai, atitikti sezono nuotaikas ir nekelti klausimų. Kvepalai...

Verslas2 d. prieš

Pelningai 2024-uosius metus baigę Vilniaus šilumos tinklai įgyvendino strateginius projektus ir didino investicijas

2024-ieji AB Vilniaus šilumos tinklams (VŠT) tapo strateginių projektų įgyvendinimo ir investicijų metais. Bendrovė dirbo pelningai – rodo nepriklausomų auditorių...

Verslas3 d. prieš

„Hero“ projektas žingsnis po žingsnio artėja link finišo: patalpos jau įrengiamos pagal nuomininkų poreikius, vyksta aplinkotvarkos darbai

Jau šį rugsėjį duris atversiančio verslo centro „Hero“ įrengimo darbai sparčiai juda į priekį. Baigiamos įrengti biurų erdvės, pastate jau...

Ekspertai

Ekspertai13 val prieš

Ekspertai pataria: renkantis būstą įvertinkite ir miesto plėtros planus

Svarstant apie naujo būsto įsigijimą, gyventojai dažnai daug dėmesio skiria būsto plotui, kainai ar vaizdui pro langą, tačiau pamiršta vieną...

Ekspertai3 d. prieš

Norintiems slysti „drifto“ trasose P. Petrauskas papasakojo apie lenktynininko kelią: „išėjimą į barą skaičiuodavau padangomis“

Automobilių sporto mėgėjams ir lenktynininkams atėjęs pavasaris žymi naujo sezono pradžią. Norinčių varžytis populiarumo viršūnėje Lietuvoje karaliaujančiame „drifte“ netrūksta, tačiau,...

Ekspertai3 d. prieš

Apklausa: lietuviai labiausiai nerimauja dėl geopolitinės įtampos, latviai ir estai – dėl maisto kainų

„Citadele“ banko inicijuota Baltijos šalių gyventojų apklausa atskleidžia, kad Lietuvoje gyventojai labiausiai nerimauja dėl geopolitinės įtampos (56 proc.) ir augančių...

Ekspertai4 d. prieš

Ekspertas apie sukčių įžūlumą: „Mobiliojo ryšio operatorius to jūsų niekada neprašys“

Telefoniniai sukčiai, prisidengdami institucijomis ar paslaugų tiekėjais, ir toliau vilioja pinigus iš gyventojų. Ekspertas atskleidžia, koks pagrindinis signalas, kad skambina...

Ekspertai1 savaitė prieš

Sukčiai internete kėsinasi ir į vaikus: ekspertas papasakojo, kaip apsisaugoti

Daugelis esame pratę saugoti savo pinigus nuo sukčių internete, tačiau ne kiekvienas susimąstome, kad apsaugos nuo apgavikų reikia ir mūsų...

Visos teisės saugomos.© 2015-2025 | Kopijuoti draudžiama |