Paskelbta
3 metai prieš-
Beveik kas antras (44 proc.) Vilniaus miesto gyventojas gerti visada renkasi vandenį iš čiaupo ir vos keletas procentų (5 proc.) pripažįsta tik vandenį iš parduotuvių lentynų, atskleidė reprezentatyvi bendrovės „Spinter tyrimai“ apklausa.
Apklausą inicijavusios vandentvarkos sektoriaus lyderės, įmonės „Vilniaus vandenys“ generalinis direktorius Marius Švaikauskas pastebi, kad vandentiekio vandens kokybė yra atrandama iš naujo.
„Absoliučiai saugų ir kokybišką vandentiekio vandenį mes kiekvieną dieną naudojame viskam – nuo dušo ryte ir pirmojo kavos puodelio iki dantų išsivalymo einant miegoti. Įkvepia tai, kad centralizuotai tiekiamam vandeniui priskiriama vis mažiau nepelnytų stigmų, o siekiant švaresnio gyvenimo būdo šis vanduo tampa viena svarbiausių priemonių puoselėjant savo sveikatą ir gerą savijautą bei, žinoma, tausojant aplinką ir mažinant plastiko sunaudojimą“, – sako M. Švaikauskas.
Apklausoje dalyvavusiems sostinės gyventojams buvo pasiūlyta rinktis ir tarpinius geriamojo vandens naudojimo variantus. Paaiškėjo, kad 35 proc. vilniečių dažniau naudojasi vandeniu iš čiaupo nei perka parduotuvėje, tuo tarpu 14 proc. pripažino, kad dažniau geriamąjį vandenį perka parduotuvėje nei naudojasi centralizuotu vandentiekiu.
Iš viso 79 proc. respondentų sostinėje prioritetą teikia vandentiekio vandeniui, o 19 proc. – išpilstytam į butelius.
Vasaros karščiai Vilniuje skatina vandens vartojimą. Vien tropinėmis karščio bangomis pasižymėjusį birželį „Vilniaus vandenys“ patiekė 100 tūkst. kubinių metrų daugiau gėlo vandens nei prognozavo. Pasak „Vilniaus vandenų“ vadovo, aktyvus gyvenimo būdas skatina miestiečius ir miesto svečius naudotis viešąja vandens infrastruktūra – įrengtomis vandens gertuvėmis, dulksnos sistema miesto centre.
„Vandentiekio vandens infrastruktūros plėtimas mieste taip pat padeda keisti miesto gyventojų požiūrį į tai, kad požeminis vanduo gali ir privalo tapti reikšminga laisvalaikio ir asmeninio komforto dalimi. Skaičiuojame, kad viešose vandens stotelėse Vilniuje jau yra išgerta daugiau kaip 6 mln. stiklinių vandens, atitinkamai tam neprireikė daugiau kaip 2 mln. vienetų plastikinių buteliukų. Tokiose gertuvėse mielai atsigaivina ir praeiviai, ir sportuojantys žmonės, taip pat pasirūpina vandeniu vedžiojamiems šunims. Negali nedžiuginti tai, kad ši nauja mada yra be galo palanki gamtai“, – pastebi M. Švaikauskas.
„Spinter tyrimų“ apklausos duomenimis, didžiausią palaikymą vandeniui iš čiaupo reiškia didesnes pajamas gaunančių namų ūkių atstovai, aukštesnio išsilavinimo respondentai, tačiau vandentiekio vandenį mielai geria iš esmės visų grupių respondentai pagal amžių, išsilavinimą, pajamas, užimamas pareigas.
Siekdama skatinti vandenį iš čiaupo gerti masiškai, Vilniaus vandentvarkos įmonė analizuoja ir vandenį parduotuvėje perkantiems gyventojams būdingus ypatumus. Bene labiausiai apklausa nustebino tuo, kad tarp dažniausiai perkančių vandenį iš parduotuvės yra pensininkai (9 proc.). Tuo tarpu pasitikėjimo vandentiekio vandeniu labiau trūksta mažesnes pajamas gaunančių namų ūkių atstovams. 37 proc. pastarųjų teigia geriantys vandenį tik iš čiaupo, kai tarp aukštesnes pajamas gaunančių gyventojų taip besielgiančių dalis prasideda nuo 41 proc.
Anot M. Švaikausko, tai gali būti susiję su tuo, kokiuose rajonuose gyvena šie žmonės, kokia ir kokio senumo vidine vandens tiekimo sistema naudojasi.
„Nuo išorinės taršos apsaugotas Vilniaus požeminis vanduo yra tikrai geros kokybės, be to, ji nuolat yra kontroliuojama. Turime puikų vandenį, kuris į konkretų būstą gali atitekėti senais vamzdžiais ir atskirais atvejais tai gali paveikti vizualias vandens savybes. Kaip paslaugos teikėjas mes nuolat rūpinamės investicijomis į vandens tiekimo tinklą ir tikimės, kad tai padės pakeisti ir didžiausių skeptikų nuomonę“, – sako jis.
Pasaulyje atliekami akli testai rodo, kad jei vanduo nėra supilstytas į butelius ir pažymėtas konkrečiais prekės ženklais, gyventojai dažniausiai negali jo atskirti.
„Spinter tyrimai“ Vilniaus miesto gyventojų apklausą atliko birželio 17-28 dienomis, joje dalyvavo 510 respondentų. Jų amžius svyravo nuo 18 iki 75 metų.
Prie „Vilniaus vandenų“ socialinės iniciatyvos, skatinančios svetingumo sektoriaus atstovus aktyviai vaišinti savo klientus gėlu vandentiekio vandeniu, jungiasi sostinės verslas. Iniciatyvos dalyvių sąrašas skelbiamas ir nuolat atnaujinamas puslapyje vandensjega.lt. Ši iniciatyva yra pagrindinė „Vilniaus vandenų“ startuojančios vandens kampanijos „Tavo jėga keisti(s)“ dalis.
Didžiausias Lietuvoje startuolių ekosistemos renginys „Startup Fair. Pulse 2024“ į Vilnių šiemet pritraukė virš 4000 dalyvių ir 300 investuotojų iš...
Pietų Ispanijoje, tarp Marbeljos, Esteponos ir Benahaviso miestų plytintis regionas jau gana seniai yra įgavęs „Auksinio trikampio“ pavadinimą. Pačiame Andalūzijos...
Viena didžiausių lenktai klijuotos faneros gamintojų Europoje, Klaipėdos rajone Plikių kaime veikianti „Sakuonos“ gamykla, ateityje planuoja asortimento ir gamybos apimčių...
Baltijos šalių turizmo rinkos lyderė „Novaturo“ grupė skelbia, kad nuo spalio 7 d. bendrovės finansų direktoriaus pareigas pradės eiti Darius...
Nors kibernetinių atakų skaičius Šiaurės Europoje nuo pernai išaugo beveik penkis kartus, jas atremti 2024 metų pradžioje buvo pasirengęs tik...
Drąsi, charizmatiška ir aktyvi – taip galėtume apibūdinti soc. tinkluose daugumai gerai žinomą mokytoją Veroniką. Pradėjusi savo darbo kasdienybe, ugdymo...
Apie kriptovaliutų mokėjimus tikrai esate girdėję, o tai šiandien ypač aktyviai naudojama ir verslo sektoriuje. Įmonės „CoinGate” bendraįkūrėjas Dmitrijus Borisenka...
Visą gyvenimą meilę maistui ir įvairių skanumynų gaminimui jautusi Sandra Riepšienė, prieš 13 metų nusprendė pabandyti įgyvendinti svajonę ir kartu...
Įvairūs dirbtinio intelekto įrankiai šiandien vis aktyviau naudojami įvairių organizacijų ir specialistų, siekiant pagreitinti, efektyvinti įvairius darbo procesus. Visgi, netrūksta ...
Globaliame verslo pasaulyje, vienas iš svarbiausių uždavinių yra suvaldyti saugumą ir galimas kibernetinių atakų rizikas, kurios gali padaryti neišmatuojamos žalos...