Paskelbta
5 metai prieš-
By
Raminta V.Karantinas pakoregavo su pirkinių planavimu susijusius vartotojų įpročius ir davė smarkų postūmį prekybai internetu, rodo žiniasklaidos planavimo agentūros „Havas Media“ atliktas šalies gyventojų tyrimas.
„Žmonių pirkimo įpročiai pasikeitė: jie apsiperka rečiau, daugiau ir ruošiasi iš anksto. Didesnį kiekį maisto produktų ir dažniausiai su specialiai paruoštu sąrašu dabar perka moterys, šeimos su vaikais, vidutinių ir aukštesnių pajamų gyventojai, o du iš trijų gyventojų karantino laikotarpiu perka prekes internetu“, – tyrimo rezultatus komentavo „Havas Media“ vadovas Andrius Barakūnas.
Vienas ryškiausių vartotojų elgsenos pokyčių – išankstinis pirkinių planavimas. Prieš vykdami apsipirkti į parduotuvę 83 proc. lietuvių pirkinių sąrašą dabar pasiruošia dažniau nei iki karantino. Beveik visi jie planuoja išlaikyti šį įprotį ir tą patį darys net ir pasibaigus pandemijai.
Kita ryškėjanti tendencija – apsipirkimo internetu įpročiai. Karantinas net ir prie e. pirkimo nepratusius gyventojus pastūmėjo išbandyti šį apsipirkimo būdą ir dalis išbandžiusiųjų jį ketina naudoti ir toliau.
Karantino metu prekių internetu pirko 65 proc. gyventojų. Naudodamiesi e. prekybos kanalais maisto produktus dažniau nei iki karantino pradžios pirko ketvirtadalis gyventojų, o du trečdaliai iš jų planuoja šį apsipirkimo būdą dažniau naudoti ir ateityje.
„Rimi Lietuva“ valdymo vadovė Irina Miklienė pritaria, kad pandemija pirkėjų įpročių kardinaliai nepakeitė, bet juos pakoregavo.
„Klausiami apie ateitį pirkėjai nesako, kad apsipirkdami jie elgsis visiškai kitaip, pavyzdžiui, pirks tik internetu. Jie sako „rečiau“, „daugiau“. Jie koreguoja savo elgesį, ir viena pagrindinių šių korekcijų priežasčių – saugumo poreikis. Pirkėjams tapo svarbu lankantis parduotuvėse jaustis saugiai – tai visiškai nauja tendencija mažmeninėje prekyboje. Situacijai gerėjant, stiprėjant užtikrintumo jausmui, poreikis jaustis saugiai gali silpnėti, tačiau bent artimoje ateityje jis liks aktualus“, – sako I. Miklienė.
Be to, ateities vartotojai tiki – parduotuvės turi būti kur kas daugiau, nei vieta įsigyti prekėms. „Ateityje, nusistovėjus situacijai ir sugrįžus įprastam gyvenimo ritmui, vartotojai prekybos centruose vėl ieškos kultūros ir pramogų elementų. 65 proc. tikisi, kad parduotuvės taps vietomis, kurios siūlys daugiau prasmingų patirčių ir renginių – ko e. prekyba pasiūlyti negali”, – sako A. Barakūnas.
Tarptautinis komunikacijos tinklas „Havas” periodiškai apklausia proaktyvius vartotojus – prosumerius (angl. prosumer, žodžių „professional consumer“ – „profesionalus vartotojas“ trumpinys). Prosumeriai sudaro 20-30 proc. vartotojų, kurie yra nuomonės lyderiai, siekiantys pirmieji išbandyti prekes ir paslaugas. Jie daro įtaką kitų vartotojų nuomonei apie prekių ženklus ir leidžia numatyti rinkos tendencijas, kurias pajusime po 6-18 mėnesių. Tyrimo metu 2019 metais apklausta 16 tūkst. žmonių 37 pasaulio šalyse, įskaitant Lietuvą.
„Havas Media“ Lietuvos gyventojų apklausą internetu atliko š. m. balandžio 23-27 dienomis. Apklausoje dalyvavo trys šimtai 18-65 m. amžiaus Lietuvos miestų ir miestelių gyventojų.
Nuo lapkričio 1 d. keičiasi dalies „Rimi“ parduotuvių darbo laikas
„Rimi“ auga ir tęsia plėtrą: nauja parduotuvė augančiame Klaipėdos rajone – Ketvergiuose
Keičiasi kai kurių „Rimi“ parduotuvių darbo laikas
„Rimi“ tęsia plėtrą Vakarų Lietuvoje: pirmoji tinklo parduotuvė jau atidaryta ir Gargžduose
Partnerystė vs. rėmimas: kaip vartotoją išvesti iš komunikacinio triukšmo?
Greta Ilekytė, „Swedbank“ vyresnioji ekonomistė Išankstiniai Valstybės Duomenų Agentūros duomenys rodo, kad per metus kainų augimas kiek paspartėjo ir siekia...
Darbuotojų įsitraukimas ir gerovė šiandien tampa vienais svarbiausių veiksnių, lemiančių organizacijų sėkmę. Kiekvieno žmogaus patiriama prasmė darbe tiesiogiai veikia jo...
Jau 5 kartą organizuotas „Spiečiaus“ verslo bendruomenės renginys „Spiečiamės“ šiemet subūrė rekordinį dalyvių skaičių. Rugsėjo 26 d. vykusiame susitikime iš...
Kelionės į kaimynines šalis bei populiariausius Europos miestus yra dažnas Lietuvos gyventojų pasirinkimas. Naujausiais kelionių technologijų bendrovės „FlixBus“ duomenimis, šią vasarą...
Didžiausias Baltijos šalyse ir Suomijoje greitojo aptarnavimo restoranų tinklas „Hesburger“ tęsia plėtrą Lietuvoje ir atidaro naują restoraną Garliavoje, Kauno rajone,...
Prasidėjus mokslo metams daugelis studentų susiduria su klausimu, kaip gyventi turint itin ribotą biudžetą ir nepritrūkti pinigų nei kasdienėms išlaidoms,...
Ruduo – dosniausias metų laikas, kuomet sodus ir daržus užpildo rudens derlius. Natūralu, kad dalis žmonių šiomis gėrybėmis nori pasidalyti...
Saugumo poreikiai nuolat auga – nebeužtenka vien tik stebėti uždarą erdvę ar fiksuoti įėjimus. Dažnas susiduria su iššūkiu: kaip suvaldyti...
Kiekvieną rugsėjį gatvėse išaugantis moksleivių skaičius atneša ir papildomų iššūkių eismo saugumui. Kaip rodo „Lietuvos draudimo“ užsakymu atliktas tyrimas, penktadalis...
Dar prieš kelis dešimtmečius žmonės Lietuvoje dažnai naudodavo vadinamuosius „majakus“ ar „švyturėlius“ – paskambindavo ir iškart nutraukdavo skambutį, taip perduodami...