Paskelbta
2 mėnesiai prieš-
By
LukasNet visą gyvenimą sostinėje praleidę vilniečiai sutinka, kad senamiestis, apipintas mitais ir legendomis, dar iki šiol slepia daugybę paslapčių. Savarankiškai Vilnių tyrinėjantys turistai ar naujakuriai dažnai naudojasi kelionių gidais: sužino pagrindinius faktus, bet dažnai nespėja įsijausti į ypatingą miesto atmosferą. O ją geriausiai perteikia vietiniai gyventojai. Dar 2019 metais Vilniaus turizmo ir verslo plėtros agentūros „Go Vilnius“ surengtas projektas „Meet a Local“ buvo itin sėkmingas, tad šį rudenį nutarta jį atnaujinti. Vilnius ir vėl atsiskleis per skirtingus jo gyventojų pasakojimus.
Gyventojai – Vilniaus ambasadoriai
Mėgstama rytinė kava jaukioje kavinėje, pasivaikščiojimas ūksmingame parke, žvaigždžių skaičiavimas nuo miesto stogų ar klaidžiojimas paslaptingais senamiesčio kiemais, pasakojant svečiui Vilniaus legendas – visa tai žadina vaizduotę ir palieka ryškius prisiminimus apie mūsų sostinę.
„Meet a Local“ programą nuspręsta atnaujinti būtent rudenį, kuomet pramogų pasiūla mieste mažėja. Susitikimas su vietiniais gyventojais šaltuoju metų laiku gali tapti nuostabia patirtimi turistui. Tikimasi, kad ši programa padės užsimegzti naujoms pažintims, o netradicinis kvietimas pažinti Vilnių vėl susilauks didelio užsieniečių dėmesio, kaip ir 2019 m. Pasak programos organizatorių, turizmo ir verslo plėtros agentūros „Go Vilnius“ vadovės Dovilės Aleksandravičienės, sugrąžinti iniciatyvą paskatino buvusi sėkmė.
„Prieš penkerius metus šis projektas sulaukė itin didelio susidomėjimo, nes toks bendradarbiavimas naudingas abiems pusėms: tiek atvykstantiems turistams, tiek patiems savanoriams, kurie įprasmina Vilniaus, kaip draugiško ir visus priimančio miesto, atmosferą. Be to, tokia smagi veikla suartina miestiečius su užsieniečiais, paskatina tarpusavio supratimą ir leidžia užsimegzti nuoširdžioms draugystėms.“
Ištobulinta anglų kalba ir istorinės žinios
Viena iš projekto savanorių, jau prisijungusi ir prie būsimos iniciatyvos – buvusi Vilniaus universiteto anglų kalbos ir vertimo dėstytoja Kristina Kačkuvienė. Ji pasakoja, kad nori išlaikyti savo ištobulintos anglų kalbos lygį bei padėti užsieniečiams praskleisti Vilniaus ir visos Lietuvos istorijos šydą.
„Svarbiausias mano motyvas ateiti savanoriauti – dalintis sukaupta patirtimi ir žiniomis. Be to, norėjau, kad per gyvenimą kauptos anglų kalbos žinios „nesurūdytų“. Per savo karjerą daug dirbau su įvairiomis užsienio delegacijomis, klausiausi gidų pasakojimų apie Vilnių, kaupiau istorines žinias. Be to, man teko gyventi skirtingais laikotarpiais, todėl galiu palygindama atskleisti, kodėl dabar ypač gera gyventi Lietuvoje. Tad nusprendžiau dar kartą prisijungti prie projekto „Meet a Local“ ir su turistais pasidalinti savo žiniomis“, – sako projekto dalyvė.
Ji priduria, kad dažniausiai miesto svečiams rodo tas vietas, kurios labiausiai atitinka jų interesus. „Susitikusi su žmogumi jau po kelių minučių galiu pajusti, kas jam įdomu, įsiklausau į jo poreikius. Dažnai svečias jau būna pamatęs pagrindinius turistinius objektus, bet, pavyzdžiui, nebuvęs unikaliame mūsų Užupyje ar atokiuose Vilniaus kampeliuose. Dar viena iš mano mėgstamų vietų, kurioje atsiskleidžia Vilniaus istorija, architektūra bei istorinis miesto virsmas – Gedimino prospektas. Juo būtina praeiti pakėlus akis kiekvienam, atvykusiam į sostinę“, – įsitikinusi K. Kačkuvienė.
Vilnius turtingas vietomis, kurios gali nustebinti
Kita prie projekto nusprendusi prisijungti savanorė Agnė Jagminaitė pasakoja, kad Vilniuje lengva surasti neturistinių vietelių, kuriomis galima nustebinti miesto svečius. „Turistai dažniausiai aplanko populiariąsias Pilies ir Stiklių gatves, tačiau visas mūsų sostinės senamiestis pilnas gyvybės ir mėgstamas vietinių žmonių, tad nėra atskirties tarp turistinių ir neturistinių vietų – tuo negali pasigirti dauguma Europos sostinių. Vilniuje turistai gali slampinėti tarp miestiečių, skubančių į darbą, vedžiojančių šunis ar vaikštančių su vaikais pro Šv. Onos bažnyčią, Katedrą ir kitas įžymias vietas, sekundei įsijausti į jų gyvenimą“, – sako Vilniaus ambasadorė.
Pašnekovė pastebi, kad į Vilnių atvykstantys užsieniečiai domisi skirtingais dalykais, todėl svarbu būti lanksčiam. „Svečiams svarbūs skirtingi miesto aspektai: vieni domisi ekonomika, saugumu ir politika, kiti – istorija, treti nori pamatyti gatvės meną bei alternatyviąją miesto pusę. Tad visada bandau kiekvienam rasti sąsajų su jo gimtine ir Vilniumi. Vokiečiams parodau Vokiečių gatvę, amerikiečiams – Vašingtono skverą, latviams ir estams – Baltijos kelio ženklą. Taip jie pasijunta artimesni Vilniui“, – vardija. A. Jagminaitė.
Projekte dalyvauti paprasta
Šiemet prasmingos iniciatyvos įgyvendinimui sukurta dar patogesnė platforma – internetinė svetainė meetalocal.lt, kurioje gali registruotis tiek turistai, tiek miesto ambasadoriais norintys tapti savanoriai. Automatizuota sistema leidžia turistams lengvai rasti ambasadorių pagal jų interesus, pomėgius ar laisvą laiką susitikimui. Turistas užsiregistruoja svetainėje, pasirenka susitikimą su ambasadoriumi, o šis jį patvirtina per platformą. Susitikimų pradžia visada ta pati – Vilniaus turizmo informacijos centras Pilies gatvėje, kuriame abu dalyviai gauna kvietimą nemokamai drauge išgerti kavos. Po susitikimo platformoje galima palikti savo atsiliepimus ar pasidalinti įdomiausiomis istorijomis.
Anksčiau vykusiame projekte sudalyvavo 185 miesto svečiai ir daugiau kaip 70 savanorių. Daugiausia programa naudojosi turistai iš JAV, Vokietijos, Italijos, Ispanijos, Ukrainos, Prancūzijos, Izraelio bei Australijos. Kai kurie iš jų susitikimuose dalyvavo grupėmis, o turistė iš Japonijos spėjo su savanoriais susitikti net 7 kartus.
„Vyriausiam dalyviui tuomet buvo 84 metai, o dalyvavusiam su visa šeima – vos 5-eri. Tikimės, jog ir šiais metais projekte išvysime skirtingų kultūrų, amžiaus bei pomėgių žmonių. Planuojame, kad šis nemokamas projektas, dovanojantis unikalias patirtis, bus ilgalaikis. Vilnius yra bendras vardiklis, kuris jungia bei atveria galimybę netikėčiausioms pažintims“, – sako D. Aleksandravičienė.
Tarptautinė Kalėdų eglė kviečia į Europos aikštę: pasigrožėkite skirtingų šalių švenčių ornamentais
Kalėdos pažadino Vilniaus skulptūras: kviečia atrasti šventinę miesto magiją (fotogalerija)
Magiškos Vilniaus Kalėdos: interaktyvus švenčių žemėlapis nuves į netikėčiausias sostinės vietas
Dvi džiugios naujienos Vilniui iš Antverpene vykstančios Europos turizmo konferencijos
Vilnius – patraukli kultūrinio turizmo kryptis: unikalių patirčių ieškantys turistai ir kuriamos modernios kultūrinės erdvės
Kitą savaitę Vilnius atsidurs Europos kino industrijos dėmesio centre
Vilnius antrą kartą įvertintas kaip patraukliausias augantis Europos miestas verslui
Vilniaus skoniai Vokietijoje: nauja kulinarinė knyga atskleidžia gurmaniškas sostinės paslaptis
Daugiau kaip 100 žmonių išreiškė meilę Vilniui išsitatuiruodami sostinės simbolius
Siuntų siuntimo platformą siuskpigiau.lt ir kitus internetinės prekybos verslus vystanti „Masiva group“ įsigijo 100 proc. sutelktinio rėmimo platformos „Contribee“ akcijų....
„Tesonet“ investicijų komandos vadovė Eglė Eidimtaitė tapo pirmąja lietuve „PayPal“ klientų valdyboje (CAD). Ši valdyba buvo įkurta siekiant padėti bendrovei...
Naujoji technologija leidžia darbdaviams greičiau susitelkti į geriausiai pozicijai tinkančius darbo ieškančiuosius, supaprastindama pirminį atrankos etapą. Inovacija Lietuvos darbo rinkojeReklama...
Metams einant į pabaigą ir didžiosioms šventėms nenumaldomai artėjant, prekybos tinklas „Rimi“ tęsia savo plėtrą ir šiandien Šiauliuose atidarė 89-ąją...
„Tinder“, „Bumble“, „Hinge“, „Badoo“ ir panašios pažinčių programėlės neatsiejamos nuo šiuolaikinio pasaulio. „Mano draugė ištekėjo radusi puikų vaikiną tinderyje“, „Bumblėje...
Kalėdos – stebuklų ir dovanų metas, per kurį Lietuvoje ir į užsienį siunčiamų siuntų kiekiai išauga iki 50 proc. Tačiau,...
Iki Kalėdų likus visai nedaug laiko skubama pirkti dovanas artimiesiems. Kartais šalia kalėdinės eglutės atsiduria ir buitį gerinantys elektroniniai įrenginiai....
Kompanijai „Google“ pristačius kasmetinę „Year in Search“ apžvalgą, paaiškėjo, ko internete šiemet dažniausiai ieškojo Lietuvos gyventojai. O tarp labiausiai jiems...
Kalėdinė karštinė įgauna pagreitį – vis daugiau žmonių dovanų artimiesiems ieško tiek prekybos centruose, tiek internetinėse parduotuvėse, todėl siuntų pristatymo...