Paskelbta
2 metai prieš-
By
LukasŠiltėjant orams, vis dažniau į kasdienį maisto racioną patenka ir įvairūs lauke, ant ugnies ruošiami patiekalai. Didžioji dalis Lietuvos gyventojų karts nuo karto gamina maistą lauke, o dažniausiai renkasi tradicinį būdą – šašlykinę. Ją naudoja maždaug trys iš penkių apklaustųjų, antras pagal populiarumą – grilis, kurį renkasi kas penktas apklaustasis. Tokius rezultatus atskleidžia „Lidl Lietuva“ užsakymu tyrimų bendrovės „Norstat“ atlikta reprezentatyvi Lietuvos gyventojų apklausa.
Karaliauja šašlykai ir kiti mėsos patiekalai
Pats populiariausias ant ugnies ruošiamas patiekalas Lietuvoje – šašlykai. Juos, kaip dažniausiai gaminamą ir valgomą ant grilio ruoštą maistą, nurodo 82 proc. apklaustųjų ir niekas iš kitų patiekalų šašlykams neprilygsta. Tarp kitų pasirinkimų lyderiauja įvairūs mėsos kepiniai (37 proc.), vištienos patiekalai (46 proc.), populiarios ir dešrelės (42 proc.). Žuvį, įvairius sūrius, daržoves ir vegetariškus patiekalus Lietuvos gyventojai ruošia rečiau.
Tiesa, paklausti, ką keisčiausio yra kepę, žmonės nurodė išties egzotiškus ir išskirtinius pasirinkimus. Vieni pasidalino, kad yra grilinę gyvates, vėžius, banginio mėsą, krokodilieną, kiti yra ruošę ir skanavę šerno genitalijas, jaučio uodegas, kengūrieną. Ne vienas gyventojas ant grilio yra kepęs bebrieną, gaminęs iš jos šašlykus.
Prie netradicinių bandymų galima paminėti ir ant laužo ruoštus spragintus kukurūzus, karpio šašlykus, keptus agurkus, arbūzą. Gyventojai grilyje moka paruošti ir kraujinius vėdarus ar cinamonines bandeles ir pyragus – tai patiekalai, kurie anksčiau nebuvo siejami su kepimu ant ugnies. Taip pat didieji eksperimentatoriai yra išbandę ir tokius patiekalus kaip žuvis, įvyniota į molį, ar jautiena, kepta druskos apvalkale bei susukta į medvilninį audeklą.
Laviruoja tarp tradicijų ir eksperimentų
„Stebėdami gyventojų pasirinkimus, matome labai stiprų tradicijų motyvą – dažniausiai maisto gaminimui lauke naudojama šašlykinė, populiariausia kepama mėsa – kiauliena ir vištiena. Tačiau atsakymai į klausimus apie netradicinius patiekalus gerokai nustebino. Pamatėme, kad nepaisant to, jog dažniausiai valgo įprastus patiekalus, žmonės yra linkę ganėtinai drąsiai išbandyti naujovių ir eksperimentuoti. Tiesa, eksperimentai dažniausiai susiję būtent su mėsos patiekalais“, – sako „Lidl Lietuva“ mėsos, žuvies ir alkoholio skyriaus pirkimų vadovas Stasys Gineitis.
Jis taip pat atkreipia dėmesį, jog vienas iš svarbiausių kriterijų renkantis produktus kepimui ant grilio, yra jų kokybė (76 proc. apklaustųjų) bei kaina (55 proc. apklaustųjų). Maždaug trečdalis gyventojų nurodo, kad jiems aktualu ir tai, kad produktus būtų paprasta paruošti.
„Kaip prekybininkams mums tenka iššūkis atitikti visus šiuos kriterijus. Suderinti produktų kokybę ir mėgstamiausių skonių paletę, gebėti pirkėjus nustebinti, ir visa tai daryti už mažą kainą. Jau paruoštų, iš karto kepimui paruoštų gaminių naudojimas populiarėja dėl to, kad žmonės linkę taupyti laiką, be to iš plataus asortimento kiekvienas galim pasirinkti sau artimiausius skonius“, – sako S. Gineitis.
Remiantis apklausos duomenis, nors gyventojai vis dar mėgsta patys marinuoti mėsą, žuvį ar daržoves kepimui ant ugnies, naudodamiesi savo ar artimųjų išbandytais ir patikrintais receptais, penktadalis apklaustųjų dažniausiai renkasi jau paruoštus, marinuotus produktus.
Nuo privačių prekės ženklų iki išsamių produktų tyrimų: kaip „Lidl“ užtikrina aukštą kokybę už žemą kainą?
„Lidl“ atidarys 80-ąją parduotuvę Lietuvoje – išskirtinis architektūrinis sprendimas nustebins
„Lidl Lietuva“ pelnė dar du apdovanojimus: įmonė pripažinta viena geriausių darboviečių Lietuvoje
Duona ir kepiniai pigiau: „Lidl“ siūlo praėjusios dienos gaminius už mažesnę kainą!
Naujoje „Lidl“ įvaizdžio kampanijoje – humoras bei viduramžių legenda apie kainą ir kokybę
„Lidl Lietuva“ išlaiko lyderystę: atlyginimai didėja 5–10 proc.
Nuo individualizuotų ugdymo programų iki ramybės kambarių: ką siūlo geriausi darbdaviai Lietuvoje?
Ne tik šviežios ir kokybiškos, bet ir tvaresnės: kaip „Lidl“ užtikrina aplinkai draugišką pavasario derlių?
„Lidl“ sprendimai, mažinantys plastiko ir popieriaus atliekas: Nuo daugkartinių maišelių iki elektroninių kainų etikečių
Rūta Ežerskienė, „Citadele“ banko valdybos pirmininkė ir generalinė direktorė Baltijos šalių paskolų rinka 2025 metus pradėjo su teigiamais pokyčiais: tiek...
Vilniaus širdyje įsikūręs prekybos centras CUP išlieka viena populiariausių sostinės vietų – 2024 metais čia apsilankė 6,5 mln. žmonių, o...
Nekilnojamojo turto plėtros bendrovė „EIKA“ nuo šių metų kovo 13 d. tampa „EIKA Group“, šiai grupei priklausanti „EIKOS statyba“ pervadinama...
Daugiau nei dešimtmetį Kaune veikianti elektroninės komercijos įmonė „Bison Commerce“ pritraukė naujus investuotojus ir plečia akcininkų struktūrą. Į įmonę investavo...
Nekilnojamojo turto plėtros UAB „Optimalus progresas“, veikianti su prekės ženklu „Bolds Property Partners“, įsigijo 6 likusius neparduotus prabangių individualių namų...
Ženkliai prastėjant Lietuvos suaugusiųjų raštingumo rodikliams, specialioje konferencijoje apie suaugusiųjų edukacijos iššūkius diskutavo švietimo atstovai ir ekspertai. Vienas jų –...
Gyvūno įsigijimas yra emocinis sprendimas: įsimylime keturkojį draugą akimis, tada širdimi, o apie šuniuko kainą ir sveikatą susimąstome tik vėliau....
Specialistas akcentuoja, kad renkant elektrą naudojančią buitinę techniką, svarbu atsižvelgti ne tik į pomėgius ar poreikius, bet ir į tai,...
Visuomenės nuomonės apklausa atskleidė, jog vienas iš dešimties vairuotojų už metinį civilinės atsakomybės draudimo liudijimą sumoka daugiau nei 150 eurų....
Renkantis nepriklausomą elektros tiekėją, vartotojai vis dažniau vertina ne tik kainą, bet ir papildomas paslaugas. Klientų aptarnavimo kokybė, paslaugų lankstumas...