Sekite naujienas

Startuoliai

Viešieji ryšiai startuoliui: kokias taktikas rinkis skirtingais etapais?

L

Paskelbta

-

Viešieji ryšiai (PR) yra būtini sėkmingam startuolių augimui kiekviename etape. Nuo ankstyvųjų vartotojų pritraukimo ir investuotojų susidomėjimo iki plėtros į stambias rinkas – strateginiai viešieji ryšiai gali ženkliai paskatinti startuolio augimą.

Reklama

Autorė: Marija Abdelhalim, PR strategė ir COMMA PR agentūros įkūrėja

Be marketingo ir PR strategijos startuoliui bus labai sudėtinga ir brangu auginti auditoriją, ypač jeigu mes kalbame apie B2С produktus. Bus sudėtinga taip pat ir pritraukti geriausius talentus į komandą, o būtent jie dažnai vaidina svarbu vaidmenį pačioje pradžioje ir sąlygoja projekto sėkmes ir nesėkmes.

Vis dėlto skirtingiems startuolio augimo etapams reikia skirtingų marketingo ir PR taktikų.

Ankstyvasis etapas

Šiame etape startuoliai daugiausia dėmesio skiria rinkos paklausos įvertinimui ir produkto kurimui. Finansinė parama iš įvairių šaltinių, tokių kaip angelų investuotojai, dotacijos ar sutelktinis finansavimas, yra esminė norint toliau vystyti ir validuoti produktą.

Ne paslaptis, kad angelai ar fondai investuoja į žmones, o ne į idėją, todėl kokybiška ir skaidri informacija apie įkūrėją ir jo komandą internete ir žiniasklaidoje vaidina svarbų vaidmenį.

Nebūtina iškart viešai skelbti apie produktą ir jo funkcijas, jeigu tai prieštarauja startuolio vystymo strategijai ar jeigu kyla baimių, jog produktą gali nukopijuoti kiti.

Šiame etape gali padėti ir asmeninio prekės ženklo kūrimas. Rodydami įkūrėjus ir jų kompetencijas galite laimėti investuotojų, talentų ir partnerių pasitikėjimą.

Čia ir vėl pravers pasitelkti žiniasklaidą – galite publikuoti autorinius straipsnius, kur pagrindiai komandos žaidėjai dalijasi asmenine ekspertize. Taip pat svarbu aktyviai dalyvauti konferencijose, investuoti į kokybišką santykių kūrimą, pradėti vesti profesionalius socialinius tinklus ar kitaip dalintis žiniomis (ypač, jeigu tai yra techninės žinios ir gili ekspertizė).

Deja, praktika rodo, jog techniniai specialistai, kuriantys produktus, dažnai mano, jog viešai rodys ar dalintis įžvalgomis yra netinkama. Vis dėlto, to nedarydami, jie pralošia prieš įkūrėjus, kurių žinios techninėse srityse yra ne tokios gilios, bet rinka juos geriau pažįsta ir dėl to – pasitiki. Amžini ginčai ir nesutarimai viešuosiuose pirkimuose – kodėl niekas negali susitarti?

PR – rinkos grįžtamojo ryšio rinkimo įrankis

Jeigu nusprendėte, jog laikas skelbti rinkai apie produktą, tuomet PR ankstyvame etape gali padėti pritraukti pirmuosius vartotojus ir gauti jų grįžtamąjį ryšį. Jis yra būtinas nustatyti tikslias rinkos problemas ir nukreipti tolimesnę produkto plėtrą. Šiame etape PR padeda efektyviai ir nebrangiai tai padaryti – pasiekiate didžiulį srautą su minimaliomis išlaidomis. Žiniasklaida leidžia pasiekti platesnę auditoriją, pritraukti ankstyvuosius naudotojus ir iš jų gauti vertingų įžvalgų apie produkto veikimą ir rinkos tinkamumą.

Augimo etapas

Augimo etape startuoliai siekia plėstis, padidinti pajamas ir pritraukti papildomą finansavimą iš įvairių šaltinių. PR tampa svarbus siekiant pritraukti tam dar daugiau resursų.

Labai svarbu tinkamai suplanuoti marketingo biudžetą, kad prekės ženklas pelnytų tikslinės auditorijos pasitikėjimą, pasiektų kuo didesnį matomumą, ir aktyviai augintų vartotojų bazę ar didintų pardavimus.

Taip pat, teigiami straipsniai žiniasklaidoje padeda pritraukti talentus komandos stiprinimui ir plėtimui, o investuotojams parodo, jog rinka teigiamai priėmė produktą, ir jis ir toliau, po paleidimo, turės paklausą. ES deda daugiau pastangų užtikrinti, kad vidaus rinkoje nebūtų nesaugių gaminių

Plėtros etapas

Plėtros etapas yra kritinis bet kuriam startuoliui, kai įmonė plečia savo veiklą į naujas rinkas arba spartina augimą. Įžengimas į naujas rinkas reikalauja strateginių komunikacijų, siekiant pritaikyti jūsų pranešimą vietinei auditorijai. PR padeda efektyviai pozicionuoti jūsų prekės ženklą pagal specifinius rinkos poreikius ir kultūrinius niuansus. Velykų sekmadienį keisis „Rimi“ darbo laikas

Taip pat, šiame etape yra labai svarbu sukurti stiprų ir atpažįstamą prekės ženklą. PR kampanijos padeda užtikrinti, kad jūsų prekės ženklas būtų pastebėtas ir tinkamai pozicionuotas, pritraukiant potencialių klientų ir partnerių dėmesį. Svarbu naudoti skirtingus komunikacijos kanalus – nuo paid media iki earned.

Komunikacija žiniasklaidoje ir dalyvavimas viešuose renginiuose padeda sukurti ir stiprinti jūsų įmonės reputaciją. Tai ypač svarbu plėtros etape, kai įmonė turi įsitvirtinti kaip patikima ir vertinga rinkos dalyvė. Luminor marketingo strategijos ir jų poveikis finansų sektoriui

Greitas augimas gali sukelti iššūkių, todėl būtina turėti planą, kaip valdyti neigiamas situacijas. Strategija ir PR partneriai padės greitai reaguoti ir apsaugoti įmonės reputaciją.

Taigi kiekviename etape PR teikia skirtingą vertę, pritaikytą specifiniams poreikiams ir tikslams. Tinkamai suplanuoti veiksmus padeda viešųjų ryšių ir marketingo strategija, kuri daugeliu atveju daro stiprią įtaką augimui ir projekto sėkmei, bei padeda ženkliai sutaupyti resursus. Patarimai studentams, kaip pradėti investuoti dar mokantis universitete

Naujienos

Ekspertai

Visos teisės saugomos.© 2015-2025 | Kopijuoti draudžiama |