Sekite naujienas

Verslas

Ar mediniai žaislai vis dar byloja apie sunkią vaikystę ir kiek mandarinų per šventes suvalgo lietuviai?

Paskelbta

-

Kiekvieną šeštadienį per „Lietuvos ryto“ televiziją transliuojama laida „Švarūs miestai – švari Lietuva“, pritraukia žiūrovus prie ekrano, pristatydama tvarumo bei ekologijos idėjas, kurias skatina įgyvendinti Lietuvos miestai. Šią savaitę laidos komanda aiškinosi kaip atrodo tvarūs žaislai ir kokie egzotiški vaisiai tampa vis populiaresni Lietuvoje.

Pirmoje laidos dalyje apsilankėme tvarių rūbų ir žaislų parduotuvėje „UMUMU“.

Reklama:

Vasarinės padangos - Pirkitpadangas.lt

„Viskas prasidėjo nuo to, kad atsirado anūkai ir tuo metu pastebėjau, kad labai mažai prekių yra organiškos. Pradėjome ieškoti tvarių rūbų, o vėliau atsirado ir žaislai“, – „UMUMU“ įkūrimo istorija dalinosi Diana Kundrotienė.

Visos šioje parduotuvėje esančios prekės, įskaitant žaislus ir vaikiškus rūbus, yra atidžiai atrinktos ir patikrintos, lyg būtų skiriamos savo vaikams. Tai reiškia, kad kiekviena prekė yra ne tik aukštos kokybės, bet ir atitinka tvarumo standartus. Be to, parduotuvėje ypač vertinamas ilgaamžiškumas ir universalumas, todėl siūlomi produktai yra sukuriami taip, kad juos būtų galima naudoti kuo ilgiau, mažinant vartojimo poveikį aplinkai.


Pasak D. Kundrotienės, vis daugiau tėvų savo vaikams ieško tvarių prekių. Didelį dėmesį dažniausiai tam skiria jaunos mamos. Nepaisant aukštesnės kainos, iš organiškų medžiagų pagamintos prekės tampa prioritetu.

Į tokių prekių paklausą reaguoja ir daugybė prekių ženklų – bent dalį produkcijos gamina iš organinių medžiagų. Tačiau „UMUMU“ atsižvelgia, kad būtų ne tik tvari pati prekė, bet ir verslas būtų socialiai atsakingas. Įmonė domisi, kaip prekė atsiranda, kas ją gamina, kaip perdirba.

Populiarūs vėl tampa mediniai žaislai, kurie yra ne tik ekologiški, bet ir ugdo vaikų kūrybiškumą bei skatina jų pažintinius įgūdžius. Tvarios dovanos ne tik skatina atsakingą vartojimą, bet ir ugdo vaikų supratimą apie kokybiškų, ilgaamžių daiktų svarbą, kurie išlieka vertingi ilgai po švenčių pabaigos.

Parduotuvėje siūloma įsigyti ir japoniškų kreidelių, kurios išsiskiria iš kitų prekių savo unikalumu. Šios kreidelės yra pagamintos iš ryžių masės, dėl to jos yra lengvai nuvalomos nuo įvairių paviršių ir yra saugios vaikams – net jei vaikas atsikąstų kreidelės, nebūtų jokio pavojaus jo sveikatai.

Laidoje pamatysite, kaip atrodo tvarios lėlės, taip pat iš perdirbtų plastikinių butelių pagamintas kuprines, lietpalčius ir daugybę kitų įdomių prekių.

Antroje laidos dalyje – kaip ant mūsų stalo atkeliauja vaisiai ir daržovės


Antrąjį laidos reportažą pristatė licencijuota pakuočių atliekų tvarkymo organizacija „Gamtos ateitis“, koordinuojanti Lietuvos gamintojų ir importuotojų pakuočių atliekų tvarkymą. Vedėja Justė Zinkevičiūtė apsilankė ten, kur patekti gali ne kiekvienas. Laidos žiūrovai galės išvysti, kaip atrodo įmonė „Citma“, kuri kasdien išveža šviežius vaisius ir daržoves į įvairias maitinimo įstaigas.

Vaisiai šios įmonės asortimente atkeliauja iš įvairių šalių, tokių kaip Olandija, Lenkija ar Ispanija. Be egzotiškų vaisių, įmonė taip pat siūlo vietiniuose soduose ir daržuose užaugintus vaisius bei daržoves.

J. Rudikienės teigimu, svarbiausia šiame versle yra efektyvus planavimas. Šviežiausios prekės į restoranus, kavines ir barus pristatomos kas antrą dieną, todėl svarbu atsivežti tinkamą kiekį prekių, nuolat palaikyti tinkamą temperatūrą. Vis dėlto, susiduriama su iššūkiu, kad kartais produkcijos atsivežama per daug ir dalis jos pradeda gesti.

„Daržovių perteklių atiduodame smulkiems ūkiams, triušių, arklių fermoms. Ūkininkai atvažiuoja pas mus ir atsirenka nekokybišką produkciją, kurią vėliau gali prasmingai panaudoti“, – pasakojo „Vilniaus Citma“ verslo plėtros vadovė Jūratė Rudikienė.

Sudėtingiausia yra išlaikyti vaisių ir daržovių šviežumą gabenimo metu. Tam naudojamos įvairios modernios technologijos. Tačiau pastaruoju metu Lietuvoje populiarėjant vertikaliems ūkiams, tikimasi, kad jie padės patenkinti poreikį skintų salotų, šviežių žolelių, kurių dėl to nereiks vežtis iš užsienio.

J. Rudikienė pastebi, kad šventiniu laikotarpiu išauga citrusinių vaisių – mandarinų, apelsinų, greipfrutų paklausa. Jų pristatoma itin daug, tačiau pastaraisiais metais auga ir egzotinių vaisių poreikis.

„Pastaruoju metu parduodame daug pasiflorų, kurie naudojami desertams, kokteilių gamybai. Taip pat auga drakono vaisių ir brokolių daigų paklausa“ – apie naujausias tendencijas pasakojo J. Rudikienė.

Įmonė didelį dėmesį skiria tvarumui: stengiasi naudoti daugkartines pakuotes, naudoja atsinaujinančią energiją, o ateityje planuoja įsigyti elektromobilius.

Ekologija sugrįžta į jūsų ekranus. „Švarūs miestai – švari Lietuva“ laidos šeštadieniais 10:30 val. ryto, per „Lietuvos ryto“ televiziją!

Naujienos

Verslo Vikingai

Technologijos2 savaitės prieš

Kriptovaliutų mokėjimų surinkimo paslaugos verslams: teisinių iššūkių rinkoje daug, bet požiūris vis pozityvesnis

Apie kriptovaliutų mokėjimus tikrai esate girdėję, o tai šiandien ypač aktyviai naudojama ir verslo sektoriuje. Įmonės „CoinGate” bendraįkūrėjas ​​Dmitrijus Borisenka...

Verslo vikingai4 savaitės prieš

Sėkmingą šakočių ir autentiškų gardėsių verslą įkūrusi Sandra atskleidžia: „Versle galima suklysti, galima padaryti daug klaidų, bet nepavyksta tik tiems, kurie nebando.”

Visą gyvenimą meilę maistui ir įvairių skanumynų gaminimui jautusi Sandra Riepšienė, prieš 13 metų nusprendė pabandyti įgyvendinti svajonę ir kartu...

Dirbtinis intelektas2 mėnesiai prieš

Generatyvinis dirbtinis intelektas: pagalba ar grėsmė visuomenei?

Įvairūs  dirbtinio intelekto įrankiai šiandien vis aktyviau naudojami įvairių organizacijų ir specialistų, siekiant pagreitinti, efektyvinti įvairius darbo procesus. Visgi, netrūksta ...

Verslo vikingai3 mėnesiai prieš

NordLayer paslauga: kas tai ir kuo naudinga šiandien kiekvienam verslui?

Globaliame verslo pasaulyje, vienas iš svarbiausių uždavinių yra suvaldyti saugumą ir galimas kibernetinių atakų rizikas, kurios gali padaryti neišmatuojamos žalos...

Verslo vikingai3 mėnesiai prieš

„Linkedist” agentūros įkūrėja Kotryna Kurt: apie verslo pradžią, iššūkius ir tai, kodėl kiekviena įmonė privalo būti linkedin platformoje

Dar gyvendama Danijoje, jauna marketingo specialistė Kotryna Kurt atrado tuo metu sparčiai populiarėjančią Linkedin platformą. Tuo metu tai padėjo jai...

Visos teisės saugomos.© 2015-2023 | Kopijuoti draudžiama |