Paskelbta
1 metai prieš-
Lietuvos gyventojai – aktyviau nei kaimyninių šalių gyventojai internete ieško patrauklių prekių pasiūlymų, o galutiniam sprendimui dėl naujo pirkinio didelę įtaką daro kitų pirkėjų atsiliepimai socialinėje medijoje. Šias tendencijas atskleidė naujausias tarptautinės siuntų pristatymo grupės „Geopost“, kuriai priklauso ir „DPD Lietuva“, užsakymu atliktas tyrimas.
„Elektroninėje erdvėje apsiperkantys Lietuvos gyventojai neatsilieka nuo pasaulinių tendencijų ir kai kuriais aspektais lenkia kaimynus: esame įgudę interneto vartotojai, galintys išnaudoti šią erdvę tiek patraukliausių kainų, tiek ir išsamios informacijos apie produktą paieškoms“, – teigia „DPD Lietuva“ pardavimų ir rinkodaros vadovas Baltijos šalims Gabrielius Bilevičius.
Nori nemokamo pristatymo ir grąžinimo
2023 m. Jungtinėse Amerikos Valstijose (JAV) „Powerreviews.com“ atlikta apklausa atskleidė, kad prekių paieška internete ir apsipirkimas šioje erdvėje jau tapo norma: 99,5 proc. pirkėjų karts nuo karto internete ieško patrauklių prekių pasiūlymų, o 87 proc. tuo internete užsiima nuolat.
„Geopost“ atliktame tyrime paaiškėjo, kad aktyviausiai pasaulinėmis tendencijomis seka Lietuvos gyventojai – 71 proc. nuolatinių pirkėjų internete reguliariai ieško patrauklių pasiūlymų (kai tai aktualu 62 proc. Latvijos ir 55 proc. Estijos gyventojų).
Nuolatiniais pirkėjais vadinami 18–70 m. asmenys, bent kartą per mėnesį apsiperkantys internetu. Reguliariai internete apsiperka 45 proc. Latvijos, 42 proc. Estijos ir vidutiniškai 48 proc. Europos šalių gyventojų.
Visų trijų Baltijos šalių pirkėjai svarbiausiu kriterijumi perkant internetu įvardijo nemokamą produkto pristatymą, taip pat akcentuojamas ir detalus produkto aprašymas. Lietuvos gyventojai vieninteliai tarp Baltijos šalių vienu svarbiausiu kriterijumi įvardijo ir galimybę nemokamai grąžinti prekę.
„Pirkėjai nori nepatirti papildomų išlaidų, susijusių su prekės pristatymu ar grąžinimu bei siekia sutaupyti savo laiką, todėl jiems svarbu patogus ir sklandus prekės pristatymas. Internetinėje erdvėje prekiaujantiems pardavėjams gyvybiškai svarbu atsižvelgti į šiuos kriterijus, jeigu jie nori užsiauginti lojalų pirkėją“, – įsitikinęs e. komercijos ekspertas G. Bilevičius.
Atsiliepimų įtaka – vis stipresnė
Visų trijų šalių gyventojai svarbiausių priežasčių trejetuke, kurios labiausiai atbaido nuo apsipirkimo, įvardijo blogus pirkėjų atsiliepimus apie produktą socialinėje medijoje. Labiausiai atgrasančiu kriterijumi blogus atsiliepimus įvardijo po 41 proc. Lietuvos ir Latvijos bei 30 proc. Estijos reguliariai internetu apsiperkančių gyventojų.
Tą pačią tendenciją patvirtina ir pasaulinės tendencijos: „Powerreviews.com“ duomenimis, JAV pirkėjų apsisprendimui ar įsigyti iki šiol nežinomą prekę didžiausią įtaką turi kitų pirkėjų atsiliepimai apie pirkinį – šį faktorių kaip svarbiausią nurodė 74 proc. pirkėjų. 99,75 proc. pirkėjų atsiliepimus apie prekes skaito bent retkartčiais, 91 proc. tą daro reguliariai arba dažnai.
„Pastebima, kad kuo prekės vertė yra didesnė, tuo daugiau skirtingų atsiliepimų apie prekę stengiamasi perskaityti – suprantama, kad pirkėjams norisi mažiau rizikuoti įsigyjant brangesnį pirkinį ir siekiama įsitikinti tiek sandorio saugumu, tiek prekės kokybe“, – pažymi „DPD Lietuva“ rinkodaros vadovas Baltijos šalims.
Tarptautinės siuntų pristatymo grupės „Geopost“, kuriai priklauso ir „DPD Lietuva“, užsakymu atliktas tyrimas vykdytas 2023 m. gegužės 31 d. – liepos 19 d., jo metu apklausta daugiau kaip 24 tūkst. Europos gyventojų iš 22 skirtingų šalių. Lietuvoje apklausti 804 gyventojai, iš jų socialines medijas naudoja 399 gyventojai.
Vienas neapgalvotas sprendimas – ir nepasiekia gavėjo: ką būtina žinoti apie siuntų pakavimą?
Verslas nori daugiau nei pristatymo: pusė klientų tikisi matyti logistikos partnerio pastangas mažinti CO2
„DPD“ tinklas Lietuvoje plečiasi – šiemet paštomatų plėtrai investuos 800 tūkst. eurų
Paštomatų bumas ir siuntinių augimas: kaip 2024 m. pasikeitė pašto rinka?
Įsisiautę žiemiški orai – pavojus siuntoms! Kai kuriuos daiktus šaltis gali sugadinti negrįžtamai
Išvykote atostogauti, o siunta atkeliavo? Šie patarimai padės išvengti siuntos gražinimo
Kur Vilniuje kvėpuoti pavojingiausia? Prasčiausios oro kokybės mikrorajonai atskleisti
Kalėdinės dovanos nepateisino lūkesčių? Ekspertas atskleidžia, ką su jomis daryti
Mišrainė nuo kalėdinio stalo tiesiai į paštomatą? Ekspertas primena, ką draudžiama siųsti paštomatu
Jensen Huang, „Nvidia“ generalinis direktorius, pardavė 100 000 akcijų už 14,4 mln. USD pagal savo 865 mln. USD vertės akcijų...
Pasaulyje, kuriame skaitmeninis gyvenimas juda braukimų ir paspaudimų greičiu, vienas Bengalūro startuolis orientuojasi į kažką žmogiškesnio: jūsų balsą. Pristatome „Ringg...
„Meta“ investuoja 14,3 mlrd. USD į „Scale AI“, pritraukdama startuolio generalinį direktorių Alexandr Wang, kad šis padėtų bendrovės dirbtinio intelekto...
Naujuoju daugiau nei 120 technologijų sektoriaus bendrovių vienijančios Lietuvos startuolių asociacijos „Unicorns Lithuania“ valdybos pirmininku išrinktas Mantas Katinas, „Wargaming Vilnius“...
Abu Dabio technologijų grupė „G42“ įsteigė dukterinę įmonę Londone, vykdydama savo planą plėtoti veiklą Europoje. Naujas padalinys „G42 Europe &...
Įspūdingos Gizos piramidės, dirbtinės palmės formos salos Dubajuje, 828 metrų aukščio „Burj Khalifa“ dangoraižis – tūkstančius metų pasaulis žavisi inžinerijos...
Kad ir kur dirbtumėte – biure ar namuose – darbo stalas dažnai tampa tarsi magnetas, traukiantis popierius, puodelius, laidus, užrašus...
Daugelis esame girdėję patarimų, kaip apsisaugoti nuo įžūlių sukčių ir piktavalių internete, tačiau, nepaisant visų prevencinių priemonių, kibernetinių nusikaltėlių aukų...
Besikeičiantis klimatas ir ilgesni šiltojo sezono laikotarpiai Lietuvoje verčia permąstyti namų komforto standartus. Oro kondicionierius jau nebėra prabangos prekė –...
Vasara Lietuvoje neatsiejama nuo koncertų, šokių po atviru dangumi ir muzikos festivalių, pritraukiančių tūkstančius lankytojų. Tačiau už pakilios nuotaikos slypi...