Paskelbta
4 metai prieš-
Turistų Vilniuje gausėja itin sparčiai: 2018-aisiais apsilankė daugiau kaip 1,2 milijono, arba 12 proc. daugiau turistų nei praėjusiais metais. Sparčiausiai ir toliau auga vokiečių turistų srautas: į miestą iš Vokietijos atvyko 37,8 proc, arba 27,9 tūkstančiais svečių daugiau nei praėjusiais metais.
Kitos dvi šalys, iš kurių turistų srautai išaugo labiausiai, lyginant atvykusiųjų skaičius, yra Lenkija (10,6 tūkst. arba 11,9 proc. daugiau) ir Jungtinė Karalystė (9,2 tūkst. arba 20,5 proc. daugiau). 80,8 proc. visų į Vilniaus apgyvendinimo įstaigas atvykusių svečių buvo užsieniečiai (970 tūkst.), 10,8 proc. daugiau nei 2017 metais. Tai parodė Statistikos departamento paskelbti 2018 m. apgyvendinimo paslaugų statistikos duomenys.
2018 metais Vilniaus miesto viešbučiuose ir kitose apgyvendinimo įstaigose turistai praleido 2,2 milijonus naktų – 11,2 proc. daugiau nei pernai. Sparčiai augantį turistų srautą mieste pasitinka ženkliai išaugusi viešbučių pasiūla. Per 2018-uosius sostinėje duris atvėrė 6 nauji viešbučiai, šiuo metu bendras viešbučių skaičius mieste jau siekia 73. Kambarių skaičius per metus padaugėjo penktadaliu ir šiuo metu siekia 6145.
„Vilnių kaip šiuolaikišką europietišką miestą atranda vis daugiau užsienio turistų, verslininkų, tarptautinių renginių dalyvių. Kad taip įvyktų, reikia įdėti daug profesionalaus darbo ir priimti drąsius sprendimus, – sakė Vilniaus miesto meras Remigijus Šimašius. – Džiaugiuosi, kad įspūdingu greičiu gausėjantys turistų srautai skatina sparčią turizmo sektoriaus plėtrą mieste – daugėja ne tik aukštos klasės viešbučių, kurie yra labai reikalingi siekiant kokybiškai priimti visus, norinčius atvykti, bet ir geros kokybės restoranų, muziejų.“
Prie gerėjančios turizmo statistikos prisideda ir spartus konferencijų turistų skaičiaus augimas, kurių viešnagės ypač naudingos miesto ekonomikai. Skaičiuojama, kad vienas iš užsienio atvykęs konferencijų ir kitų renginių dalyvis mieste išleidžia iki keturių kartų daugiau nei laisvalaikio turistas, todėl miestai ypač konkuruoja dėl tarptautinių renginių organizavimo. Miesto verslo ir turizmo plėtros agentūros „Go Vilnius“ duomenimis, per praėjusius metus tarptautinių konferencijų skaičius vien Vilniuje išaugo apie 30 proc.
„Skaičiai patvirtina, kad pasirinkta taktika koncentruotai dirbti su pasirinktomis turizmo rinkomis pasiteisina – Vilniuje labiausiai pagausėjo turistų iš Vokietijos, Lenkijos, Jungtinės Karalystės – šalių, kurioms skiriame daugiausiai dėmesio ir resursų. Taip pat daug pastangų dedame siekdami pritraukti tarptautinius renginius, ir jos duoda vis daugiau vaisių, – sakė „Go Vilnius“ direktorė Inga Romanovskienė. – Kad turistų skaičiaus augimas būtų tvarus, turime nesustoti. Vilniaus žinomumas užsienio šalyse vis dar yra gana mažas, kaip parodė nuomonių apklausos tikslinėse rinkose. Tai signalizuoja, kad miesto turistinis potencialas dar tikrai nėra iki galo išnaudotas, o aiški turizmo rinkodaros kryptis yra sostinės žinomumo didinimas užsienyje.“
Pasak „Go Vilnius“ direktorės, praėję metai buvo itin sėkmingi atkreipiant užsienio žiniasklaidos dėmesį į Vilnių tiek rinkodaros kampanijų, aktyvios komunikacijos socialiniuose tinkluose, tiek pažintinių turų ir ir mieste vykdomų įdomių projektų pristatymo pasauliui pagalba: „Tiesioginį poveikį turizmo skaičiaus didėjimui turi tikslingai į turizmo industrijos dalyvius nutaikyti projektai, tokie kaip bendradarbiavimas su turizmo operatoriais, gero Vilniaus matomumo užtikrinimas populiariose kelionių planavimo platformose,“ – sakė I. Romanovskienė.
Vilnius nemažina turizmo rinkodaros tempo ir toliau išlieka užsienio keliautojų dėmesio centre. Lietuvos sostinė jau šį mėnesį pristatoma avialinijų žurnalo viršelyje, tikslinė reklama netrukus Vilnių pristatys Jungtinės Karalystės kelionių žurnale „National Geographic Traveller“, suplanuoti pažintiniai žiniasklaidos ir kelionių agentūrų vizitai į Vilnių, rinkodaros kampanijos tikslinėse rinkose ir kiti veiksmai.
—
Papildoma informacija: http://vilnius-tourism.lt/verslui/turizmo-statistika/miesto-turizmo-statistika/.
Artėjant ryškiausiai pavasario šventei, lietuviško prekybos tinklo „Maxima“ inicijuota apklausa atskleidė, kad beveik pusė gyventojų patiekalus savo velykiniam stalui ketina...
Tarptautinių krovinių gabenimo, ekspedijavimo ir logistikos paslaugas teikianti „ACE Logistics“ plečia paslaugų krepšelį – nuo kovo įmonė verslo klientams siūlo...
Kelionių organizatorius „Tez Tour“ praėjusiais metais fiksavo rekordinius rezultatus Lietuvoje: pajamos siekė 113,8 mln. Eur ir buvo beveik dvigubai didesnės...
Finansinių technologijų startuolis „HeavyFinance“ gavo 3 mln. Eur investiciją. Į bendrovę šiame investicijų etape investavo rizikos kapitalo fondų valdytoja „Practica...
Nors pasaulinė pandemija jau nebekelia papildomų rūpesčių verslo sektoriuje, tačiau atsiradusios alternatyvos įprastam darbui ofise nelinkusios trauktis. Nuotolinis darbas vis...
Įvertinęs pirmosios autonominės parduotuvės sėkmę, prekybos tinklas „Iki“, kartu su startuoliu „Pixevia“, atidarė antrąją autonominę parduotuvę Lietuvoje. „IKI Express 24/7“...
Daugelis svajoja mesti nemėgstamą darbą ir sukurti sėkmingą verslą, kasdien mėgautis veikla, kuri teikia vidinį pasitenkinimą. Juvelyrikos studijos „Indivi“ įkūrėjai...
Augantis susidomėjimas kanapių produktais – užkandžiais, CBD aliejumi ir net vitaminais keturkojams paskatino du draugus, Ernest Milevskij ir Rytį Ragauską,...
Šiuolaikiniame pasaulyje daugelis žmonių skuba ir ieško patogumo bene visose sferose. Ne išimtis ir maistas bei kasdienės prekės. Ne visi...
Šiuolaikiniame pasaulyje vis daugiau žmonių, o ypač jaunų, susiduria su sudėtingais paskolų klausimais. Ne visi žmonės gali patys lengvai rasti...
Pats verslas gana paprastas, nebrangus ir suprantamas , turi nedaug konkurentų, nes idėja palyginti nauja. Net ir atsiradus konkurencijai, ji...
Verslas darbuotojams, dirbantiems nekvalifikuotą darbą, yra bene vienas seniausių verslų. Prisiminkite piramidžių statybą, kur dalyvavo ne tik vergai, bet ir...
Verslo esmė – pigiai nusipirkti šokoladą, išlydyti jį į skirtingas figūras, nuspalvinti ir parduoti su 500% pelnu. Tai tikri rodikliai,...
Sezoninis verslas – tai verslas, kurio pelnas labai priklauso nuo metų laiko, todėl pagrindinis jo tikslas – maksimaliai padidinti pajamas...
Kur investuoti krizės metu? Pagrindinis aspektas, kad sunkmečiu žmonės taupo ir todėl dalis paslaugų ar ne pirmo būtinumo prekių tampa...