Dirbtinis intelektas
Kaip smulkus verslas gali pasinaudoti dirbtiniu intelektu?
Paskelbta
1 val prieš-
Dirbtinio intelekto (DI) įrankiai žada daug naudos mažoms įmonėms, įskaitant didesnį efektyvumą, sąnaudų taupymą, geresnį klientų aptarnavimą ir augimo galimybes.
Šios programos gali padėti mažos įmonės savininkui automatizuoti verslo procesus, kad jie būtų efektyvesni, ir analizuoti informaciją, kad būtų galima geriau planuoti. Kitos programos gali pagerinti bendravimą su klientais.
Dar geriau, kai kurie iš šių įrankių, pavyzdžiui, „ChatGPT“ ir „Google Docs“, yra nemokami.
Pagrindiniai punktai
- Mažos įmonės gali naudoti DI įrankius apskaitai, klientų aptarnavimui, rinkodarai, saugumui ir darbuotojų atrankai.
- Norint sklandžiai įdiegti DI, nustatykite sritis, kurias reikia patobulinti, pasirinkite tinkamus įrankius ir apmokykite darbuotojus, kaip juos tinkamai naudoti.
- Nepamirškite užfiksuoti DI teikiamos informacijos ir įtraukti jos privalumus į savo verslą.
DI įrankiai, kuriuos verta apsvarstyti
Tinkamo dirbtinio intelekto įrankio pasirinkimas iš daugelio galimų priklausys nuo mažos įmonės reikalavimų ir kasdienių veiklų. Štai keletas programų ir verslo sričių, kurias DI įrankiai gali palaikyti, apžvalga.
Apskaita
DI gali padaryti apskaitos procesus efektyvesnius, siūlydamas sandorių kategorizavimo rekomendacijas, pagrįstas istoriniais duomenimis. Kai kurie DI įrankiai gali padėti analizuoti duomenis pinigų srautų prognozavimui, mokėtinų ir gautinų sumų apdorojimui. Jie netgi gali aptikti klaidas ar neatitikimus sandorių duomenyse, kurie rodo galimą sukčiavimą ar saugumo riziką.
Pokalbių robotai
Pokalbijų robotas yra programa, imituojanti žmogaus pokalbį per tekstinius ar balso sąveikas. Įdiegus jį į įmonės svetainę, jis gali atsakyti į įprastus klientų klausimus ir užklausas. Tai atlaisvina komandą spręsti sudėtingesnes problemas ir išplečia klientų aptarnavimo laiką iki 24 valandų. Daugelis pokalbių robotų mokosi kaupdami duomenis ir gali būti prijungti prie klientų santykių valdymo (CRM) programinės įrangos, kad integruotų informaciją apie klientų sąveikas.
Siri yra DI
„Apple“ virtualus asistentas „Siri“ yra DI pavyzdys. „Siri“ naudoja mašininį mokymąsi, natūralios kalbos apdorojimą ir balso atpažinimą, kad atsakytų vartotojams.
Klientų santykių valdymas (CRM)
DI palaikoma CRM programinė įranga gali padėti skatinti pardavimus ar nustatyti rinkodaros galimybes, remiantis jos išmokimais iš klientų elgsenos ir duomenų. Pavyzdžiui, ji gali pasiūlyti paskatas, atsižvelgdama į kliento užsakymo vertę ir dažnumą. Ji taip pat gali prognozuoti būsimą klientų elgseną, teikdama pasiūlymus ir įžvalgas apie tendencijas.
Klientų aptarnavimo automatizavimas
Pokalbių robotai yra vienas iš būdų automatizuoti klientų aptarnavimą. Daugelyje telefonų sistemų naudojamas balso DI, kad atsakytų į klausimus ir nukreiptų skambučius, o tokie įrankiai kaip balso paieška gali padėti nukreipti klientų skambučius. Kaip ir pokalbių robotai, šie įrankiai gali prailginti klientų aptarnavimo centro darbo valandas be būtinybės samdyti visą parą dirbančią pagalbą.
Kibernetinis saugumas
Smulkaus verslo savininkai, siekiantys apsaugoti savo verslą ir klientų duomenis, gali naudoti DI pagrįstus kibernetinio saugumo įrankius, kad nuskaitytų duomenų neatitikimus ar neįprastos veiklos modelius ir gautų įspėjimo pranešimus.
Rinkodara ir reklama
Generatyvieji DI įrankiai, tokie kaip „ChatGPT“, „Midjourney“ ir „Adobe Firefly“, gali padėti kurti turinį rinkodaros ir reklamos tikslais – nuo tinklaraščio įrašų iki socialinių tinklų antraščių, grafikos ir el. laiškų. Tokie įrankiai kaip „Grammarly“ gali padėti peržiūrėti ar redaguoti turinį. Kiti DI įrankiai gali būti naudojami planuoti, skelbti ar siųsti turinį ir stebėti kampanijų, testų ar įrašų efektyvumą pagal nustatytus rodiklius.
Darbuotojų atranka
Gyvenimo aprašymų peržiūra yra daug laiko reikalaujanti užduotis, o DI pagrįsta programinė įranga gali sumažinti šią naštą. DI įrankiai gali atrinkti gyvenimo aprašymus ir paraiškas bei susiaurinti kandidatų ratą.
Vertimas ir transkripcija
DI vertimo įrankiai suteikia greitą ir paprastą būdą išversti tekstą į kitas kalbas. DI įrašymo ir transkripcijos įrankiai gali būti naudojami užrašyti susitikimų pastabas ar įrašyti tolesnes užduotis.
DI įrankių naudojimo mažoms įmonėms privalumai
Mažos įmonės gali įgyti daug privalumų, įtraukdamos DI įrankius į savo veiklą:
- Pagerintas efektyvumas: DI gali padidinti darbuotojų produktyvumą, sumažindamas laiką, skiriamą pasikartojančioms ar rutininėms užduotims.
- Sąnaudų taupymas: DI programinė įranga gali įspėti apie galimas grėsmes ar klaidas (pvz., dvigubus mokėjimus), nustatydama duomenų neatitikimus, taip taupydama pinigus ir mažindama riziką.
- Geresnė klientų patirtis: DI pokalbių robotai ir automatizuotos klientų sąveikos gali sumažinti skambučių ir užklausų apimtį, atlaisvindami jūsų komandą sutelkti dėmesį į sudėtingesnes klientų sąveikas. Jie taip pat prailgina jūsų verslo klientų aptarnavimo valandas. DI gali padėti personalizuoti turinį, kad klientai turėtų unikalią sąveiką su prekės ženklu.
- Didesnės augimo galimybės: Daugelyje DI programų yra įdiegtos mašininio mokymosi algoritmai, kurie gali pasiūlyti gilesnį klientų elgsenos supratimą per modelių atpažinimą, kuris laikui bėgant gerėja. Tai gali lemti geresnius pardavimus ir pajamų augimą.
- Geresnis sprendimų priėmimas: DI gali pateikti ir interpretuoti analitiką apie didelius pagrindinių verslo duomenų kiekius, kad pagerintų problemų sprendimą.
Geriausios DI įgyvendinimo praktikos
Norint maksimaliai išnaudoti bet kurio DI įrankio efektyvumą, galvokite apie jį kaip apie bet kurį kitą procesą ar technologiją, įvedamą į verslą. Štai keletas žingsnių, kuriuos verta apsvarstyti:
- Įvertinkite esamus procesus. Nustatykite sritis ar sistemas, kurioms būtų naudinga automatizacija ar padidėjęs efektyvumas naudojant DI įrankį.
- Atlikite tyrimus. Tai perpildyta sritis. Palyginamieji tyrimai apie funkcijas ir kainodarą gali užtikrinti, kad pasirinksite tinkamą DI įrankį konkrečiam tikslui ir rezultatui. Patikrinkite, ar įrankis gali būti integruotas su esamomis sistemomis ir plečiamas pagal verslo augimo poreikius.
- Iš anksto informuokite savo komandą. Praneškite atitinkamiems komandos nariams, kad įdiegiate įrankį, ir atsakykite į visus jų klausimus.
- Atlikite ir suteikite mokymus. Užtikrinkite, kad visi, naudojantys DI įrankį, visiškai suprastų, kam jis naudojamas ir kaip jį naudoti.
- Stebėkite, prižiūrėkite ir atnaujinkite. Laikykite programinę įrangą atnaujintą ir stebėkite jos veikimą bei naudingumą.
- Išnaudokite įžvalgas ar patobulinimus. Supraskite, kaip įrankis įsilieja į bendrą jūsų verslo vaizdą, kad užtikrintumėte, jog užfiksuojate ir įtraukiate jo teikiamus privalumus.
- Tęskite mokymąsi ir prisitaikymą. Skirkite laiko apmąstyti ir rinkti atsiliepimus apie tai, kaip įrankis veikia versle ir jo darbuotojams, bei pasinaudokite bet kokiomis mašininio mokymosi galimybėmis, kurias įrankis gali suteikti laikui bėgant.
DI įrankių įtraukimo iššūkiai
Mažos įmonės, įsisavindamos DI įrankius, turi atsižvelgti į kelis veiksnius:
- Neteisingi ar netikslūs rezultatai: DI įrankiai yra ribojami duomenų, kuriais jie mokomi, kiekio ar tipo, ir gali generuoti klaidinančius ar beprasmiškus rezultatus (taikliai vadinamus „haliucinacijomis“). Tai dažnai pasitaiko su daugeliu generatyviųjų DI įrankių, kurių rezultatus gali reikėti peržiūrėti ar patikrinti žmogui, kad būtų užtikrinta jų pagrįstumas, tinkamumas ir tikslumas. Moderni gamyba ir verslas šiandien
- Duomenų privatumas ir saugumas: Teisinis DI duomenų privatumo kraštovaizdis vis dar vystosi. Kadangi DI modeliams reikalingi duomenys jų algoritmams mokyti, kyla skubių rūpesčių dėl asmens duomenų naudojimo ir saugumo. Bet kuris DI vartotojas turi būti budrus dėl šios srities pokyčių.
- Šališkumas ir etiniai svarstymai: Daugelis DI modelių yra sukurti atpažinti modelius. Buvo parodyta, kad jie atkartoja esamus diskriminacijos modelius. Taip nutiko su eksperimentine DI įdarbinimo programine įranga, kurią kūrė „Amazon“. Apmokyta pagal 10 metų bendrovei pateiktus gyvenimo aprašymus, ji demonstravo reikšmingą šališkumą prieš moteris, atspindėdama esamą lyčių atotrūkį technologijų darbuotojų srityje.
- Darbuotojų mokymas: Dėl sparčiai besivystančios DI technologijos gali būti sunku neatsilikti nuo pokyčių ir atitinkamai apmokyti darbuotojus.
- Galimas darbo vietų išstūmimas: 2023 m. „Goldman Sachs“ prognozavo, kad DI gali pakeisti „300 milijonų visu etatu dirbančių darbo vietų ekvivalentą“, pakeisdamas nuo ketvirtadalio iki pusės paveiktų profesijų darbo krūvio.
Būsimos mažų įmonių DI įrankių tendencijos
DI įrankių pažanga suteikia daug perspektyvių galimybių mažoms įmonėms. Pavyzdžiui, galimybė vis labiau personalizuoti klientų patirtį, pasitelkiant istorinius duomenis, gali suteikti mažoms įmonėms konkurencinį pranašumą. Natūralios kalbos apdorojimo modeliams toliau tobulėjant, generatyvieji DI įrankiai taps galingesni ir tikslesni. Kuriami įrankiai, pritaikantys šią technologiją daugiau pramonės šakų ir specializuotų naudojimo būdų.
DI įrankiai taip pat gali įgalinti prognozuojamąją analitiką, teikdami vertingas įžvalgas sprendimų priėmėjams, remiantis esamais ir istoriniais duomenimis. Tai gali būti ypač galinga tokiose srityse kaip finansų prognozavimas ir atsargų valdymas. Dirbtinio intelekto poveikis darbo rinkai: ar turėsime mokytis visą gyvenimą?
Kokie yra nemokami DI įrankiai mažoms įmonėms?
Daugelyje programinės įrangos rinkinių įtraukiamos DI funkcijos. Pavyzdžiui, „Google Workspace Labs“ pristatė DI pagrįstas galimybes „Google Docs“, „Sheets“ ir „Slides“. Nemokami įrankiai, tokie kaip „ChatGPT“, „Dall-E“, „Canva“ ir „Grammarly“, gali padėti kurti turinį. Tokios programos kaip „Fireflies“ ir „Otter“ gali padėti su transkripcija ir susitikimų užrašais.
Kaip galiu naudoti DI pokalbių robotą savo versle?
DI pokalbių roboto pridėjimas prie verslo svetainės gali padėti atsakyti į įprastas klientų užklausas, sumažindamas skambučių ar el. laiškų, kuriuos turi spręsti darbuotojai, apimtį. Pokalbių robotai taip pat gali suteikti verslams vertingų įžvalgų apie klientų įsitraukimą ir elgseną. Geriausia praktika mažoms įmonėms naudojant dirbtinį intelektą (DI)
Kurie DI įrankiai yra geriausi solo verslininkams?
DI įrankiai, siūlantys automatizavimą ar padidintą efektyvumą, gali būti ypač vertingi solo verslininkams, turintiems ribotą laiką ir išteklius. Generatyvieji DI įrankiai gali padėti su daug laiko reikalaujančiomis ar pasikartojančiomis užduotimis, tokiomis kaip antraščių ar produktų aprašymų rašymas. Įrašymo technologija gali užrašyti susitikimų pastabas ir pateikti skambučių transkripcijas. DI apskaitos įrankiai gali sumažinti darbo krūvį tiems, kurie negali samdyti atskiro buhalterio. Naujas dirbtinis intelektas
2035-ųjų Lietuva: draugus atstojantis DI ir žvilgsniai į verslą kovoje su klimato kaita
Turinys priklauso: investopedia.com
Reklama
Taip pat skaitykite
-
„Wix“ pristato dirbtinio intelekto asistentą el. pašto kampanijų kūrimui
-
Nekontroliuojamas dirbtinio intelekto naudojimas – tiksinti bomba įmonių duomenims
-
AI dirbtinis intelektas: apibrėžimas, panaudojimas ir tipai
-
Chat gpt dirbtinis intelektas: Geriausi „ChatGPT 5“ naudojimo atvejai verslams 2025 m.
-
DI tendencijos 2025: Kaip dirbtinis intelektas gali padėti jūsų mažam verslui?
-
Geriausia praktika mažoms įmonėms naudojant dirbtinį intelektą (DI)
-
Ar DI naudojimas yra sukčiavimas? Kaip atsakingai naudoti DI mokykloje
-
Kaip pradėti naudotis „Underlord“: DI vaizdo įrašų redaktorius pradžiamokslis
-
Įmonių DI spartinimas: Tabnine integruoja NVIDIA Universal LLM NIM mikropaslaugas saugioms, mastelio keičiamoms diegimo sistemoms