Paskelbta
3 metai prieš-
By
Raminta V.
„Daugelyje šalių vis dar galima sutikti nemažai nesąžiningų naudotų automobilių pardavėjų, vadinamųjų „perekupų“. Pagrindinis mūsų veiklos tikslas – padėti pirkėjams sužinoti tikrąją automobilio istoriją ir taip apsaugoti juos nuo galimos apgaulės. Taip pat padėti automobilių savininkams prižiūrėti jų transporto priemones ir jas parduoti,“ – tokiomis mintimis dalijasi įmonės „carVertical“ įkūrėjai. Ši įmonė savo veikla siekia suteikti skaidrumo pasaulinei naudotų transporto priemonių rinkai, atverti žmonėms naujas galimybes perkant ir parduodant automobilius. Apie verslo įkūrimą ir ateities planus kalbamės su įmonės vadovu Roku Medoniu. Prie EdTech projekto jungiasi vienaragio įkūrėjai ir tarptautinio pripažinimo sulaukę mokslininkai
Papasakokite, nuo ko prasidėjo Jūsų įmonės kelionė? Kas paskatino imtis šios verslo idėjos?
Jau kurį laiką galvoje turėjau dvi idėjas – kurti arba decentralizuotą nekilnojamojo turto registrą, arba decentralizuotą automobilių istorijos registrą. Galiausiai likome prie antrosios idėjos. Jos įgyvendinimui surinkome pradinį kapitalą ir ėmėmės darbo. Mūsų tikslas buvo tapti stipria duomenų bendrove ir sukurti globalų automobilių istorijos registrą. Verslą ėmėmės kurti keturiese – aš buvau atsakingas už verslo vystymą ir strategiją, Arnoldas Vasiliauskas rūpinosi duomenimis ir produkto kokybe, Robertas Boravskis – marketingu, o Audrius Kučinskas prižiūrėjo techninę ir programinę verslo pusę. Panašus pasiskirstymas liko ir dabar, praėjus šešeriems metams nuo veiklos pradžios. Ištobulinus technologijas, prasidėjo aktyvūs pardavimai ir tarptautinė verslo plėtra. Analizavome naujas rinkas, vykdėme skaitmeninį marketingą, edukavome vartotojus apie automobilio istorijos svarbą, ieškojome geriausių duomenų šaltinių ir kartu tobulinome savo produktą.
„carVertical” ofisas:




Kiek laiko jau veikia šis verslas? Ar susidūrėte su iššūkiais verslo pradžioje? Jei taip – kaip juos išsprendėte ir įveikėte?
„carVertical“ savo veiklą pradėjo 2017 m. Iššūkių tiek veiklos pradžioje, tiek eigoje tikrai netrūko. Daugiausiai laiko ir derybinių įgūdžių pareikalavo duomenų šaltinių paieška ir jų pritraukimas. Taip pat iššūkių kėlė ir skirtingi teisiniai reguliavimai, rinkos žaidimo taisyklės, automobilio istoriją apibūdinantys terminai skirtingose rinkose. Norint įsitvirtinti ir veikti naujoje rinkoje, labai svarbu gerai ją pažinti, įsivertinti joje veikiančius konkurentus, išsigryninti savo stiprybes ir sugebėti jas pristatyti naudotų automobilių pirkėjams. Iššūkių sukėlė ir netikėtai visus užklupusi pandemija bei įvairūs pokyčiai naudotų automobilių rinkoje, kurie tiesiogiai veikia mūsų verslą. Visgi, tai nesutrukdė mums plėstis ir augti toliau. „Airbnb“ startuolio sėkmės istorija
Jūsų veikla tikrai išskirtinė. Kodėl nusprendėte užsiimti būtent naudotų automobilių patikra? Kuo išskirtinės ir naudingos Jūsų teikiamos paslaugos?
Įsivertinę rinką, greitai supratome, kad nors mūsų idėja – pagal automobilio VIN kodą pateikti įvairiose duomenų bazėse sukauptus duomenis apie transporto priemonę yra labai paprasta, tačiau ji turi didelį potencialą. Taip pat jautėme ir didelį tokios paslaugos poreikį iš vartotojų. Mūsų automobilių istorijos ataskaitos paremtos duomenimis iš daugiau nei 900 tarptautinių duomenų bazių, priklausančių nacionaliniams automobilių registrams, draudimo bendrovėms, teisėsaugos institucijoms, oficialiems autoservisams ir įvairioms kitoms įstaigoms. Surinkę visą aktualią informaciją apie automobilį, mes ją sustruktūruojame ir pateikiame lengvai suprantama forma. Šios ataskaitos – tai geriausias būdas išvengti vogtų, avarijose nukentėjusių ar suklastotos ridos transporto priemonių. Vienas pagrindinių „carVertical“ tikslų – dalintis šiomis žiniomis ir padėti automobilių pirkėjams. Mūsų įmonės misija yra ne tik padėti pirkėjui išsirinkti gerai išlaikytą automobilį ar motociklą, bet ir kelti naudotų transporto priemonių rinkos kultūrą. „carVertical“ tikslas – įnešti į rinką skaidrumo ir apsaugoti pirkėjų interesus. Kodėl didžioji dalis startuolių žlunga?
Įmonės paslaugos teikiamos daugelyje pasaulio šalių. Su kokiais sunkumais ar iššūkiais susidūrėte, dirbdami skirtingose šalyse?
Taip, šiuo metu mūsų automobilių istorijos patikros platforma veikia daugiau nei 25–iose rinkose ir toliau tęsiame plėtrą, keldami skaidrumo lygį pasaulinėje naudotų automobilių prekyboje. Dirbant skirtingose šalyse, daugiausia iššūkių kelia bendradarbiavimas su institucijomis ir įstaigomis, kurios turi įvairius duomenis apie automobilius. Ne visos iš jų noriai dalinasi duomenimis su kitomis valstybėmis, tad siekiant suteikti kuo pilnesnę automobilio istorijos ataskaitą, tenka „numinti daug kelių“ ir „praverti daug durų“, kol pavyksta rasti tinkamą kontaktą ir pasiekti derybas bei susitarimą. Taip pat motyvuojančių iššūkių kelia ir lokalizacijos klausimas. „carVertical“ yra Lietuvoje veikianti įmonėje, tad dauguma įmonės darbuotojų gyvena ir dirba Lietuvoje. Visgi, augančiai komandai puikiai pavyksta išanalizuoti skirtingų rinkų poreikius, pritaikyti komunikaciją ir įveikti visus nesklandumus, siekiant patenkinti klientų lūkesčius ir jų nenuvilti.
Ar tiesa, kad Jūsų įmonės komandos nariai atostogauja neribotai? Ar toks sumanymas pasiteisino? Kodėl?
Taip, tiesa, neribotas apmokamas atostogas įmonėje turime jau nuo 2021 m. rugsėjo. Pagrindinė priežastis, kodėl priėmėme tokį sprendimą – noras, kad darbuotojai netaupytų atostogų ir atostogautų tiek, kiek jiems reikia ir norisi. Mums svarbu, kad darbuotojai būtų pailsėję, kupini energijos ir naujų idėjų, o tai neįmanoma be gero ir kokybiško poilsio. Tokia idėja tikrai pasiteisino – darbuotojai jaučia, kad jais yra pasitikima, jie patys gali nuspręsti kiek dienų per metus nori atostogauti ir jiems nereikia taupyti atostogų savo sveikatos ir geros savijautos sąskaita. Be to, neribotos atostogos puikiai atspindi vieną iš svarbiausių mūsų įmonės vertybių – sveiką darbo ir poilsio balansą. Savaitės startuolio sėkmės istorija – „Uber“
Kiekvienoje sparčiai augančioje įmonėje vyksta kaita. Kokie Jūsų įmonės ateities planai ir tikslai? Galbūt planuojate plėstis į visas pasaulio šalis?
Kasmet stengiamės įgyvendinti pagrindinius tikslus optimizuojant verslą ir keliant paslaugos kokybę. Esame duomenų verslas, tad nuo to, kiek ir kokių duomenų turėsime, priklauso ir kiek naudinga bus mūsų paslauga vartotojui. Todėl geri duomenų šaltiniai yra mūsų siekiamybė. Taip pat žadame plėstis JAV rinkoje, į kurią jau esame įžengę. Sieksime prisitraukti ir naujų šalių, kurioms būtų aktuali mūsų teikiama automobilių istorijos ataskaitų paslauga. Planuojami ir nauji produktai, pavyzdžiui, unikali programėlė vairuotojui, kurioje jis galėtų rasti viską vienoje vietoje.
Tikroji vairuotojų noro sutaupyti kaina: kas dešimtas automobilis – su suklastota rida
Lietuvoje baudos už greičio viršijimą vienos mažiausių Europoje, tačiau daugiau nei pusė visų naudotų automobilių – apgadinti
Palankiausias laikas pirkti naudotą automobilį: kantriausi gali nemenkai sutaupyti
Startuolis: išsamus vadovas nuo idėjos iki paleidimo
Kas yra startuoliai: inovacijos, rizika ir augimo potencialas
Automobilį su suklastota rida Lietuvoje įsigiję vairuotojai vidutiniškai permoka už jį penktadaliu
Nuo liepos įsigalios svarbus pakeitimas: dalis vairuotojų nebegalės naudotis savo automobiliais, tačiau ką jiems daryti – vis dar neaišku
Vairuotojams derėtų susirūpinti: dalis automobilių Lietuvoje gali turėti gamyklinių trūkumų
Vairuotojams – dar daugiau galimybių atsiskaityti už degalus: lietuviai pasiūlė išeitį nenorintiems laukti eilėse

Kai 2006 metais kino teatruose pasirodė filmas „The Pursuit of Happyness“, daugelis žiūrovų manė, kad tai tik dar viena gražiai...
Kas bendra tarp geriausių viešbučių vestibiulių ir mūsų svetainių? Pasirodo, panašumo yra, o viešbučiuose naudojami sprendimai, pritaikyti, intensyviam naudojimui, paprastai...
„Biržų duonos“ kepykla užbaigė antrąjį nuosavo saulės elektrinių parko plėtros etapą. Įdiegus naują 550 kW galios elektrinę, bendras Biržuose įsikūrusio...
Ne tik filmas – tai veidrodis finansų pasauliui Kai 2013-aisiais pasirodė „Volstryto vilkas“, daugelis žiūrovų laukė tik gero kino seanso....
Lietuvos darbo rinka išgyvena transformaciją, kurią žymi du esminiai pokyčiai: didėjantis aukštos kvalifikacijos talentų poreikis ir dirbtinio intelekto (DI) proveržis,...
Nauji mokslo metai – ne tik pradžia, bet ir didelis iššūkis suderinti namų gyvenimą su mokyklos reikalavimais. Neretai tėvai jau...
Paskutinį spalio sekmadienį, kartu su milijonais europiečių vėl persuksime laikrodžius. Šiandien jau retas kuris žino, tačiau du kartus per metus...
Per pirmąjį šių metų pusmetį Lietuvoje užfiksuota beveik 8 tūkst. finansinio sukčiavimo atvejų, rodo Pinigų plovimo prevencijos kompetencijų centro duomenys....
Šiandien daug diskutuojama apie mokytojo vaidmenį – ar jis yra tik žinių perteikėjas, ar bendruomenės kūrėjas? Ar mokinys turi pasyviai...
Net 65 proc. gyventojų jaučia pastaruoju metu padidėjusį nerimą ir įtampą, atskleidė naujausia bendrovės „Spinter tyrimai“ visuomenės apklausa. Įtampa ir...