Sekite naujienas

Auto

Tyrimas: dažniausiai apgadinti yra 7-16 metų amžiaus automobiliai

L

Paskelbta

-

Automobilių duomenų bendrovės „carVertical“ 14-oje Europos šalių atliktas tyrimas atskleidė – kuo senesnis automobilis, tuo didesnė tikimybė, kad jo rida bus suklastota. Taip pat jis turi ir didesnę tikimybę būti apgadintas.

Reklama

Statistika Lietuvoje negailestinga: 18,7 proc. platformoje tikrintų transporto priemonių turėjo suklastotą ridą ir net 60,2 proc. turi įrašų apie užfiksuotą istorinę žalą. Senesnių automobilių pirkėjai turėtų būti kritiški bei atsargūs, nes rizika patekti į sukčių pinkles yra didelė. Renkatės senesnį naudotą automobilį?

Senesnių automobilių rida klastojama dažniau

Tarp senesnių nei 20 metų amžiaus automobilių ridos klastojimo atvejų pasitaiko dažniau. Net 33 proc. visų Lietuvos keliais važinėjančių 1993 m. pagamintų automobilių turėjo suklastotą ridą. Antri „blogiausi“ metai – 1994-ieji su 30 proc., o trečioje vietoje – 2006 m. su 24,5 proc. automobilių su suklastota rida.

Nors senesnių automobilių rinkos dalis nėra ženkli, pirkėjai, nusprendę įsigyti tokią transporto priemonę, turėtų būti itin atsargūs. Liūčių ir krušos daromi nuostoliai automobiliams kasmet siekia šimtus tūkstančių

1993-iaisiais pagaminti automobiliai vidutiniškai „atjaunėjo“ 64 187 km, 1994-aisiais – 39 800 km, o 2006-aisiais – 75 045 km. Naujesniems automobiliams rida klastojama rečiau.

„Lūžio taškas Lietuvoje yra 2016-ieji, kuomet automobilių su suklastota rida dalis sumažėjo nuo 18,5 proc. iki 14,8 proc. 2017-aisiais. Visgi, kai šie automobiliai labiau pasens, tikėtina, jog nesąžiningi pardavėjai pakoreguos jų ridą, kad jie neprarastų tiek daug vertės ir juos būtų galima parduoti brangiau“, – teigia „carVertical“ automobilių rinkos ekspertas Matas Buzelis.

carvertical VIN patikra

7-16 metų automobiliai turi daugiausiai istorinių žalos įrašų

Senesni automobiliai paprastai turi gerokai mažiau istorinių įrašų apie praeityje patirtus apgadinimus. Taip yra todėl, kad informacija apie eismo įvykius anksčiau buvo fiksuojama popieriniuose dokumentuose ir ši informacija niekada nebuvo suskaitmeninta.

Daugiausiai įrašų apie žalą turi tarp 2007 m. ir 2016 m. pagamintos transporto priemonės. Nors net ir nedideli įbrėžimai automobilių ataskaitose traktuojami kaip patirtos žalos, daugybė transporto priemonių taip pat yra patyrusios rimtas avarijas, o tai daro įtaką jų saugumui ir važiavimo kokybei. Nematomas „YouTube“ pasaulis

Blogiausia situacija yra su 2013 m. pagamintais automobiliais, tarp kurių net 68,6 proc. turėjo žalų įrašų „carVertical“ platformoje. Kiti prasčiausi metai – 2014-ieji su 65,2 proc. ir 2011-ieji su 64,1 proc.

Lietuvoje apgadinimų yra patyrę vidutiniškai 6 iš 10 automobilių – tai reiškia, jog jie gali turėti nuslėptų defektų. Ypač svarbu patikrinti bet kokios transporto priemonės stovį gerą reputaciją turinčiame servise.

Pasak M. Buzelio, automobiliui normalu kas 5 metus patekti į eismo įvykį, ypač jei tuo automobiliu dažniausiai keliaujama miesto ribose.

Vairuotojai labiausiai domisi naujesniais automobiliais

Minėtoje automobilių patikros platformoje vairuotojai dažniausiai tikrina 5-10 metų amžiaus automobilius, kurių dalis sudaro 45,5 proc. visų tikrinamų automobilių. Pačios geidžiamiausios yra 2016-2018 m. pagamintos transporto priemonės – kiekvienų iš šių gamybos metų rinkos dalis platformoje siekia po 7,9 proc. Gamta neleidžia atsikvėpti

Tarp 1993 m. ir 2003 m. pagaminti automobiliai sudaro vos 3,8 proc. visų „carVertical“ atliktų VIN patikrų. Nors vairuotojai senesniais automobiliais domisi mažiau, visgi šioje amžiaus kategorijoje ir pasirinkimas gerokai mažesnis.

Per pastaruosius porą metų vidutinis Lietuvoje tikrinamų automobilių amžius nežymiai sumažėjo: nuo 10,4 m. 2022-aisiais iki 10,2 m. 2023-aisiais. Panaši situacija yra ir kitose tyrime dalyvavusiose šalyse, kur tikrinamų automobilių amžiaus vidurkis svyruoja tarp 9 ir 11 metų.

Tik dabar pradeda aiškėti audros ir liūties padaryti nuostoliai

Naujienos

Dirbtinis intelektas19 val prieš

Dirbtinio intelekto įrankiai verslui: 55 geriausi AI įrankiai 2025 metais

Geriausios dirbtinio intelekto priemonės pagal kategorijas: DI asistentai (pokalbių robotai): ChatGPT, Claude, Gemini, DeepSeek, Grok Vaizdo įrašų kūrimas ir redagavimas:...

Verslas23 val prieš

Sėkmingos ilgalaikės vizijos paslaptis – darbuotojai kaip akcininkai?

„Estoty Vilnius“ vykdomasis direktorius Arnoldas Žvinys Kas lemia įmonės sėkmę ilguoju laikotarpiu? Bene visi mini strategiją, inovacijas ar investicijas, tačiau...

Verslas2 d. prieš

Pasirūpina ne tik savo darbuotojais: technologijų bendrovės organizuoja stovyklas vaikams

Moksleivių atostogų metu daugelis dirbančių tėvų susiduria su iššūkiu, kaip mokykloje besimokantiems savo vaikams užtikrinti prasmingą laisvalaikį. Kol sprendimai viešojo...

Startuoliai2 d. prieš

6-ąjį gimtadienį švenčiantis „ROCKIT“ kelia klausimą, kaip išjudinti startuolių ekosistemą

Šiemet 6-ąjį gimtadienį švenčiantis inovacijų centras „ROCKIT“ skelbia ambicingą tikslą – dar aktyviau telkti startuolių bendruomenę, investuotojus ir viešąjį sektorių,...

Dirbtinis intelektas3 d. prieš

„Hostinger“ žengia į naujienlaiškių rinkodaros sritį: pristatė dar vieną dirbtinio intelekto sprendimą smulkiam verslui

Lietuvių startuolis „Hostinger“ pristato dirbtiniu intelektu (DI) grįstą naujienlaiškių kūrimo ir siuntimo įrankį „Hostinger Reach“. Jis padeda savarankiškai dirbantiems kūrėjams...

Ekspertai

Visos teisės saugomos.© 2015-2025 | Kopijuoti draudžiama |