Sekite naujienas

Auto

Tyrimas parodė, kaip sumažinti kuro sąnaudas ir automobilio išskiriamą taršą

Paskelbta

-

Suomijoje atliktas tyrimas parodė, jog verta atnaujinti vairavimo įgūdžius ir išmokti vairuoti automobilį klimatui draugiškesniu būdu. Anot tyrimo autorių, vos 15 minučių tokio vairavimo stiliaus pamoka – naudinga ir gamtai, ir piniginei: gali padėti sumažinti kuro sąnaudas bei automobilio emisijas net iki 15%.

Skirtumas – jau po pirmos teorinės pamokos

Reklama:

Vasarinės padangos - Pirkitpadangas.lt

Šių metų gegužės–birželio mėn. bendrovė „Neste“ ir Suomijos vairavimo mokykla „Ajotunti.fi“ tyrė vairavimo stiliaus ir vairavimo mokymo įtaką klimatui. Tyrimą sudarė dvi dalys: apklausa, padėjusi suprasti 1000 suomių respondentų suvokimą apie klimatui draugišką vairavimą, bei bandomieji važiavimai su „Ajotunti.fi“ mokiniais, atskleidę vairavimo įgūdžių įtaką automobilių išmetamam taršalų kiekiui.

„Neste“ ir „Ajotunti.fi“ bandomieji važiavimai buvo atlikti Helsinkyje, Suomijoje. Aštuonių kilometrų maršrutas apėmė važiavimą tiek mieste, tiek greitkelyje. Bandomasis važiavimas su kiekvienu mokiniu iš viso truko dvi valandas.

Pirmojo važiavimo metu vairuotojas važiavo sau įprastu stiliumi. Po jo buvo patikrinami sąnaudų duomenys ir surengiama trumpa teorijos sesija, kurioje buvo aptariami taisytini dalykai, norint važiuoti išskiriant mažiau teršalų. Po jos sekė antrasis važiavimas tuo pačiu maršrutu.

„Bandymų rezultatai parodė, kad išmetamųjų dujų kiekis sumažėjo nuo 6% iki 15%, priklausomai nuo vairuotojo ir jo vairavimo stiliaus. Teorijos sesija bandomojo važiavimo metu lėmė reikšmingus vairavimo pokyčius – važiavimo laiko pagreičio proporcija mažėjo, o vidutinis greitis antrajame rate didėjo mažiau kartų sustojus“, – sako „Ajotunti.fi“ vairavimo instruktorė Kristiina Anunti.

Klimatui draugiškesnio vairavimo žinių vis dar trūksta

Apklausos duomenimis, siekį sumažinti išmetamųjų dujų kiekį ir tausoti gamtą kaip pagrindinį motyvą nurodė net 72% 18–24 m. grupės respondentų. Tuo tarpu draugiškiausiais klimatui vairuotojais save laiko 25–34 m. ir 55–64 m. suomiai. Tiesa, šių amžiaus grupių respondentams svarbu ne tik tausoti gamtą, bet ir sunaudoti mažiau degalų – 67% būtent degalų sąnaudų taupymą įvardijo kaip pagrindinę priežastį rinktis tvaresnį vairavimą. Vis dėlto, kas ketvirtas respondentas negalėjo pasakyti, ar jų vairavimo stilius yra draugiškas klimatui.

„Yra didelis skirtumas tarp amžiaus grupių pagal tai, kiek jos išmano apie klimatui draugiškesnio vairavimo principus ir kiek suomių sąmoningai stengiasi vairuoti klimatui draugiškesniu būdu. Ypač svarbu didinti informuotumą apie vairavimo stiliaus poveikį išmetamųjų dujų kiekiui, todėl būtina vairavimo kursuose suteikti tokio vairavimo įgūdžių. Tikime, kad ilgalaikėje perspektyvoje poveikis ypač jauniems vairuotojams bus reikšmingas“, – sako „Neste“ rinkodaros ir komunikacijos viceprezidentas Mika Hyötyläinen.

Anot jo, be esamų automobilių taršą padedančių mažinti sprendimų, tokių kaip mažiau emisijų išskiriantys degalai ir transporto priemonės, reikia ieškoti ir papildomų būdų, mažinančių transporto sukeliamą taršą.

„Mūsų tyrimas įrodė vairavimo pamokų įtaką važiavimo metu išmetamų teršalų kiekiui. Taip pat siekiame paskatinti klimatui draugiškesnio vairavimo įgūdžius tapti svarbesne vairavimo mokymo dalimi tiek Suomijoje, tiek užsienyje. Jei visi mokiniai gautų tokias pačias instrukcijas, tai padarytų reikšmingą įtaką vairavimo kultūrai ateityje“, – sako M. Hyötyläinen.

Automobilio tarša priklauso ir nuo pasirenkamo maršruto. Tai 2020 m. pavasarį atskleidė „Neste“, „HERE Technologies“ ir „PTV Group“ tyrimas. Helsinkio metropolinėje zonoje atlikti bandymai parodė, kad pasirinkus klimatui palankesnį maršrutą CO2 emisijos gali sumažėti iki 6%, palyginti su greičiausiu maršrutu, kurį dažniausiai rekomenduoja navigacinės programėlės.

Naujienos

Verslo Vikingai

Technologijos2 savaitės prieš

Kriptovaliutų mokėjimų surinkimo paslaugos verslams: teisinių iššūkių rinkoje daug, bet požiūris vis pozityvesnis

Apie kriptovaliutų mokėjimus tikrai esate girdėję, o tai šiandien ypač aktyviai naudojama ir verslo sektoriuje. Įmonės „CoinGate” bendraįkūrėjas ​​Dmitrijus Borisenka...

Verslo vikingai3 savaitės prieš

Sėkmingą šakočių ir autentiškų gardėsių verslą įkūrusi Sandra atskleidžia: „Versle galima suklysti, galima padaryti daug klaidų, bet nepavyksta tik tiems, kurie nebando.”

Visą gyvenimą meilę maistui ir įvairių skanumynų gaminimui jautusi Sandra Riepšienė, prieš 13 metų nusprendė pabandyti įgyvendinti svajonę ir kartu...

Dirbtinis intelektas2 mėnesiai prieš

Generatyvinis dirbtinis intelektas: pagalba ar grėsmė visuomenei?

Įvairūs  dirbtinio intelekto įrankiai šiandien vis aktyviau naudojami įvairių organizacijų ir specialistų, siekiant pagreitinti, efektyvinti įvairius darbo procesus. Visgi, netrūksta ...

Verslo vikingai3 mėnesiai prieš

NordLayer paslauga: kas tai ir kuo naudinga šiandien kiekvienam verslui?

Globaliame verslo pasaulyje, vienas iš svarbiausių uždavinių yra suvaldyti saugumą ir galimas kibernetinių atakų rizikas, kurios gali padaryti neišmatuojamos žalos...

Verslo vikingai3 mėnesiai prieš

„Linkedist” agentūros įkūrėja Kotryna Kurt: apie verslo pradžią, iššūkius ir tai, kodėl kiekviena įmonė privalo būti linkedin platformoje

Dar gyvendama Danijoje, jauna marketingo specialistė Kotryna Kurt atrado tuo metu sparčiai populiarėjančią Linkedin platformą. Tuo metu tai padėjo jai...

Visos teisės saugomos.© 2015-2023 | Kopijuoti draudžiama |