Paskelbta
6 mėnesiai prieš-
Lapkričio 29-oji – „juodasis penktadienis“ – šiemet pažymės didžiausius metų išpardavimus ir kalėdinės prekybos pradžią. Nuo kelių iki keliasdešimt kartų išaugantys pardavimai e. parduotuvėms atneša ne tik pajamas, bet ir nemažai iššūkių, su kuriais verslams susidoroti pavyksta ne visada.
Finansinių technologijų startuolio „Ecomland“ įkūrėjas Darius Borisas dalinasi, jog nedidelėms ar neseniai veiklą pradėjusios e. parduotuvėms neretai trūksta praktinių žinių, kaip tinkamai planuoti ir įgyvendinti pardavimų kampanijas, todėl startuolis sukūrė skaitmeninį gidą, padėsiantį e. verslams tinkamai pasiruošti „juodojo penktadienio“ išpardavimams.
„Didžiausios metų prekybos metu padarytos klaidos e. parduotuvėms gali labai brangiai kainuoti, pavyzdžiui, blogai suplanuota reklama nepadės išparduoti visų turimų prekių arba atvirkščiai – per mažas prekių kiekis nepatenkins paklausos. Susidūrę su nemalonia patirtimi klientai antrąkart retai kada grįžta į tą pačią e. parduotuvę, todėl itin svarbu tinkamai pasiruošti pardavimų karštinei“, – teigė D. Borisas.
„Juodasis penktadienis“ – iššūkis ne tik e. prekybininkams, bet ir logistikos bendrovėms, kurios dar gerokai iki lapkričio pradžios pradeda stebėti suaktyvėjimą el. komercijos rinkoje ir augančius siuntų kiekius. Pasak Mantvydo Kaukėno, „Venipak“ visapusiško užsakymo išpildymo (angl. fulfillment) paslaugos vadovo, būtent išaugus užsakymų skaičiui, e. verslai dažniausiai pradeda susidurti su didžiausiais iššūkiais.
„Kad Juodasis penktadienis iš tiesų būtų sėkmingas, kiekvieno prekybininko logistikos procesai turi būti kruopščiai sustyguoti. Tai ne visada lengva padaryti, nes šiuo įtemptu laikotarpiu nemažiau dėmesio reikia skirti ir pardavimų strategijos įgyvendinimui, todėl reikėtų įsivertinti, ar tikrai esate pajėgūs viskuo pasirūpinti patys ir galbūt apsvarstyti galimybę šiais rūpesčiais pasidalinti“, – atkreipia dėmesį M. Kaukėnas.
Jo teigimu, kai apyvarta nėra didelė, e. parduotuvę galima aptarnauti ir savo jėgomis – pavyzdžiui, sandėliuoti prekes namuose ar garaže, tačiau prekybos kylant į viršų, vienu metu pradeda trūkti ir patalpų, ir žmonių, ir įrangos, pakavimo medžiagų, ir t.t.
„Visa tai reiškia papildomas investicijas, o verslas, ypač dar tik pradedantis, nori tik parduoti prekes, uždirbti pelną ir džiaugtis sugrįžtančiais patenkintais klientais, – pastebi M. Kaukėnas. – Maža to, e. komercijoje dažnai nutinka taip, jog tam tikrais mėnesiais, pavyzdžiui, sausį, užsakymų kiekiai kelis kartus sumažėja. Jeigu verslas nuomoja patalpas prekių sandėliavimui, samdo darbuotojus, jis visada patirs fiksuotas išlaidas nepriklausomai nuo pardavimų.“
M. Kaukėno teigimu, visapusiško užsakymo išpildymo paslauga e. prekybininkams gali padėti išvengti fiksuotų kaštų ir dar suteikti galimybę visą savo dėmesį, investicijas nukreipti į pardavimų skatinimą, asortimento bei verslo plėtrą.
„Ši paslauga apima visapusišką užsakymo išpildymą – nuo kliento prekių prirėmimo į sandėlį, sandėliavimo, paruošimo, pakavimo pagal kliento reikalavimus, pavyzdžiui, siuntos pakvėpinimo ar skrajutės įdėjimo į vidų, iki pristatymo gavėjui pasirinktu būdu – iki durų arba paštomato, ataskaitų teikimo ir t.t. Galiausiai, e. verslui ši paslauga kainuoja tiek, kiek operacijų įvyko konkretų mėnesį“, – priduria M. Kaukėnas.
„Ecomland“ e. prekybai skirtame patarimų gide verslai ras aiškius ir praktiškai veikiančius skaitmeninės rinkodaros, komunikacijos, verslo valdymo, logistikos planavimo patarimus, kuriais dalijasi savo sričių profesionalai iš „Venipak“, „Omnisend“, „Vexo Group“, „Meta“ ir kt.
Nemokamą skaitmeninės rinkodaros knygą parsisiųsti galima apsilankius ecomland.lt.
„Ecomland“ – finansinių technologijų startuolis, kuris elektroninėms parduotuvėms teikia pajamomis grįstas paskolas, skirtas apyvartinėms lėšoms. Norinčios gauti finansavimą e. parduotuvės turi dirbti su viena iš e. prekybos sistemų „WooCommerce“, „Prestashop“, „Shopify“, veikti ne trumpiau nei 6 mėn., o mėnesinės pardavimo pajamos siekti daugiau nei 3 tūkst. eurų. „Ecomland“ šiuo metu jau yra suteikęs beveik 200 tūkst. paskolų.
Pašto sektoriaus lūžis: kokia ateitis laukia?
Lietuvoje kuriasi e. prekybos inkubatorius
Psichologas: klientų aptarnavimo specialistas – ne emocijų šiukšliadėžė ir ne asmeninis psichologas
Dirbtinis intelektas aptarnavimo srityje: kas stabdo proveržį ir kada jis įvyks?
Ar tikrai klientas visada teisus? Elgesys, dėl kurio kenčia aptarnaujantis personalas
2025-ųjų pirkėjų horoskopas: ar tavo Zodiako ženklas praturtės, ar teks skaičiuoti centus?
Švenčių užkulisiai aptarnavimo sektoriuje: kodėl svarbu nepamiršti empatijos?
Ramiai laukti Kalėdų, o ne siuntų: papasakojo, ką daryti, kad visos dovanos atkeliautų laiku
Didieji metų išpardavimai: atskleidė internete apsiperkančių lietuvių, latvių ir estų įpročius bei Baltijos regiono ypatybes Europos kontekste
Nuo 2025 m. gegužės 1 d. visi verslai, kurie savo veikloje privalo naudoti kasos aparatus, turi teikti kvitų duomenis į...
Svarstant apie naujo būsto įsigijimą, gyventojai dažnai daug dėmesio skiria būsto plotui, kainai ar vaizdui pro langą, tačiau pamiršta vieną...
Automobilių sporto mėgėjams ir lenktynininkams atėjęs pavasaris žymi naujo sezono pradžią. Norinčių varžytis populiarumo viršūnėje Lietuvoje karaliaujančiame „drifte“ netrūksta, tačiau,...
„Citadele“ banko inicijuota Baltijos šalių gyventojų apklausa atskleidžia, kad Lietuvoje gyventojai labiausiai nerimauja dėl geopolitinės įtampos (56 proc.) ir augančių...
Telefoniniai sukčiai, prisidengdami institucijomis ar paslaugų tiekėjais, ir toliau vilioja pinigus iš gyventojų. Ekspertas atskleidžia, koks pagrindinis signalas, kad skambina...
Daugelis esame pratę saugoti savo pinigus nuo sukčių internete, tačiau ne kiekvienas susimąstome, kad apsaugos nuo apgavikų reikia ir mūsų...