Paskelbta
1 metai prieš-
Per Velykas išvykdami lankyti artimųjų pasiimame tiek daiktų, kad jų talpinimas į automobilį tampa tikru išbandymu. Bagažinės ne visada pakanka, todėl daiktų ryšulėlius tenka rikiuoti bei kaišioti ir transporto priemonės salone. Neretai dėl netinkamų gabenimo sąlygų, pasiekę kelionės tikslą pamatome, kad kai kurie daiktai yra sugadinti. Draudikai atkreipia dėmesį, kad nukentėti gali ne tik krovinys – netinkamai supakuoti daiktai arba per didelis jų kiekis automobilyje yra pavojingas ir keleiviams. Net ir smulkaus eismo įvykio metu, staigiai stabdant ar manevruojant daiktai gali stipriai sužaloti keleivius, ypač sėdinčius gale.
„Jau šį savaitgalį kartu su šeimos nariais vyksime lankyti artimųjų ar leisimės su vaikais į pavasario atostogas. Transporto priemonėse turės tilpti visų šeimos narių asmeniniai daiktai, vaišės, įvairūs technikos prietaisai, gal net dviračiai, paspirtukai ar kitos per žiemą išsiilgtos judėjimo priemonės. Tinkamai sudėti daiktus ir pasiruošti saugiai kelionei yra nemenkas iššūkis. Dažnai žmonės pamiršta, kad nepritvirtinti arba neteisingai automobilyje sudėti daiktai gali būti avarijų ar avarinių situacijų priežastis“, – sako draudimo bendrovės „Gjensidige“ Transporto žalų skyriaus vadovas Agnius Gučius.
Draudikas atkreipia dėmesį, kad perkrovus automobilį daiktais ar vežant per didelį keleivių kiekį apribojamas vairuotojo matomumas, o tuo pačiu – ir galimybės tinkamai įvertinti situaciją kelyje. „Eismo nelaimės įvyksta, kai vairuotojas, tinkamai nematydamas, kas vyksta automobilio gale, važiuoja atbuline eiga ir atsitrenkia į kitus eismo dalyvius ar objektus. Pasitaiko ir tokių situacijų, kai vairuotojas, važiuodamas nemažu greičiu, dėl prasto matomumo nepastebi jį lenkiančios transporto priemonės ir pats pradeda lenkimo manevrą. Tokie scenarijai dažni, kai automobilio salonas yra perkraunamas daiktais“, – kalba A. Gučius.
Pasak draudimo bendrovės atstovo, eismo nelaimės priežastimi gali būti ne tik netinkamai salone sudėti daiktai, bet ir vairuotojų dėmesio blaškymas.
„Gjensidige“ užsakymu „NielsenIQ“ atlikta Lietuvos gyventojų apklausa parodė, kad didžiausią dalį – 18 proc. – gyventojų labiausiai vairuojant blaško plepūs bendrakeleiviai. 13 proc. Lietuvos žmonių vairuodami jaučiasi išsiblaškę dėl pašalinių garsų, dešimtadalis – dėl vaikų automobilyje keliamo šurmulio. Vos 3 proc. mūsų šalies gyventojų vairuojant išblaško augintinių veiksmai.
„Nė vienas, net ir dešimtmečiais vairavimo patirtį skaičiuojantis vairuotojas negali prie vairo elgtis nedėmesingai, t.y. nukreipti dėmesį ne į kelią ir aplink vykstantį eismą, bet į pašalinius dalykus. Užtenka kelių sekundžių, kad nukreiptas vairuotojo dėmesys baigtųsi eismo nelaime“, – pabrėžia A. Gučius.
Draudimo bendrovės atstovas pataria, į ką atkreipti dėmesį ruošiantis Velykų ar atostogų išvykai automobiliu:
Pakuotė – apsauga ir kroviniui, ir automobiliui
Daiktus vežkite lagaminuose, krepšiuose, dėžėse ar kitose tam tikslui pritaikytose talpose. Kokybiška pakuotė visada apsaugos gabenamą daiktą nuo pažeidimų. Tarp daiktų turi būti medžiaga, galinti amortizuoti smūgį, priešingu atveju gabenant jie gali sudužti. Tinkamiausia medžiaga – burbulinė plėvelė, kuri apsaugos vežamus daiktus nuo smūgių ir vibracijos. Ant dėžių, kuriose yra dūžtančių daiktų, nerekomenduojama dėti kitų ryšulių.
Dėžes patartina visiškai užpildyti, kad jos neįdubtų nuo ant jų padėto svorio. Pakuojant gabenti skirtus ypač dužius daiktus, galima naudoti dvi dėžes: mažesniąją dėžę įdedant į didesniąją. Svarbu, kad dėžės nesiliestų viena su kita, todėl tarp jų galima įdėti suglamžytą popierių arba burbulinę plėvelę. Taip smūgis bus nukreiptas į didesniąją dėžę, užtikrinant papildomą apsaugą mažesniojoje dėžėje esantiems daiktams. Nepamirškite ant dėžės užrašyti, kas joje yra ir ar daiktai yra dužūs – taip apie tai žinos visi.
Krovinys ant stogo – kaip jį pritvirtinti
Kai transporto priemonės bagažinėje nebelieka vietos daiktams, gelbėja automobilio stogas. Reikia parinkti tinkamas medžiagas, kad vežami daiktai būtų saugiai ir stabiliai prie jo pritvirtinti. Geriausiai tiks nailoniniai diržai su įtempikliu arba sagtimis, leidžiančiomis lengvai keisti diržo ilgį ir priderinti tvirtinimų matmenis prie apkrovos. Šio tipo diržai yra tvirti ir sumažina riziką gabenamiems daiktams išslysti dėl važiuojant sukeltos vibracijos.
Įsigijus reikiamus diržus kroviniui pritvirtinti, dažniausiai prie jų pridedama instrukcija, kurią verta perskaityti. Pagal Kelių eismo taisykles, jeigu krovinys priekyje arba gale išsikiša už transporto priemonės gabaritų daugiau kaip vieną metrą arba jo šoninis kraštas bent kiek išsikiša už transporto priemonės šoninio gabarito, jis turi būti atitinkamai pažymėtas.
Siekiant, kad vežamas krovinys nesugadintų stogo, svarbu po juo pakloti antklodę arba audinį. Šis sprendimas neleis daiktams slysti ir padės stabiliai laikytis ant automobilio. Taip pat reikia prisiminti, kad, gabenant krovinį ant stogo, būtina dar kartą pagalvoti apie važiavimo greitį ir atliekamus manevrus.
Jeigu daiktus gabenate nuolat, verta pagalvoti apie stogo dėžės įsigijimą. Taip būsite tikri, kad daiktai nesudrėks ir bus patikimai pritvirtinti prie stogo.
Sporto įrangos gabenimui – specialus inventorius
Gabenant sporto įrangą, pavyzdžiui, dviračius, patartina įsigyti specialius tvirtinimus. Atsižvelgiant į automobilį, laikiklis gali būti tvirtinamas tiek ant stogo, tiek automobilio gale. Taip pat su specialiais laikikliais ant stogo galima gabenti ir baidares, irklentes arba kanojas.
Pagrindinis dalykas, į kurį reikia atkreipti dėmesį, yra laikiklių keliamoji galia, nes sporto ir laisvalaikio įranga dažnai yra sunki. Pagrindinis šiuolaikinės stogo bagažinės privalumas – universalumas. Ant vieno pagrindo galima gabenti įvairius krovinius, pavyzdžiui, stogo dėžę ir du dviračius.
Kas įkvepia stipriausius? TOP 10 marketingo vadovai atskleidė, kokiais principais ir vertybėmis jie vadovaujasi siekdami tikslų
Įvažiavai į kaimyno automobilį? Štai ką daryti, kad išvengtum didelių problemų
Nuotykiai automobilių plovyklose: kokias klaidas daro vairuotojai ir kaip jų išvengti?
Ant dviračio ištisus metus: svarbios žiemos taisyklės, kurių negalite pamiršti
Neįprasti žiemos orai – iššūkis vairuotojams ir automobiliams: kaip apsaugoti save ir transportą?
Estai saugūs, lietuviai rizikuoja? 94 % estų turi dūmų detektorius, o Lietuvoje tik 65 %
Ekspertų perspėjimas: kodėl delsti su sniego valymu po pūgos nevalia?
Naujieji Metai su trenksmu: kokių klaidų nedaryti leidžiant fejerverkus
Audros nuostoliai didėja kas valandą: nuplėšti stogai, išgriautos tvoros, sudaužyti šiltnamiai ir nupūstos kepsninės
Šiandienos parfumerijos pasaulyje kvapas neretai tampa produktu su aiškia instrukcija: turi patikti daugumai, atitikti sezono nuotaikas ir nekelti klausimų. Kvepalai...
2024-ieji AB Vilniaus šilumos tinklams (VŠT) tapo strateginių projektų įgyvendinimo ir investicijų metais. Bendrovė dirbo pelningai – rodo nepriklausomų auditorių...
Jau šį rugsėjį duris atversiančio verslo centro „Hero“ įrengimo darbai sparčiai juda į priekį. Baigiamos įrengti biurų erdvės, pastate jau...
2024-ieji Kauno startuolių ekosistemoje įnešė pokyčių – nuo augančio mažų įmonių skaičiaus Vidurio ir Vakarų Lietuvos regione, iki stiprėjančio įmonių...
Prasidėjus bendrovių metinių finansinių rezultatų skelbimui, akivaizdu, jog Lietuvos „fintech“ sektorius didina pagreitį. Vien Lietuvos elektroninių pinigų ir mokėjimo įstaigų...
Automobilių sporto mėgėjams ir lenktynininkams atėjęs pavasaris žymi naujo sezono pradžią. Norinčių varžytis populiarumo viršūnėje Lietuvoje karaliaujančiame „drifte“ netrūksta, tačiau,...
„Citadele“ banko inicijuota Baltijos šalių gyventojų apklausa atskleidžia, kad Lietuvoje gyventojai labiausiai nerimauja dėl geopolitinės įtampos (56 proc.) ir augančių...
Telefoniniai sukčiai, prisidengdami institucijomis ar paslaugų tiekėjais, ir toliau vilioja pinigus iš gyventojų. Ekspertas atskleidžia, koks pagrindinis signalas, kad skambina...
Daugelis esame pratę saugoti savo pinigus nuo sukčių internete, tačiau ne kiekvienas susimąstome, kad apsaugos nuo apgavikų reikia ir mūsų...
Po žiemos pertraukos į eismą sugrįžę dviratininkai, paspirtukininkai ir motociklininkai sukuria visai kitokią dinamiką keliuose, išauga nelaimingų atsitikimų rizika. Todėl...