Paskelbta
2 metai prieš-
„Rimi“ duomenimis, per praėjusius metus tinklo parduotuvėse visoje Lietuvoje parduota beveik 1 715 tonų nukainotų maisto produktų su besibaigiančio galiojimo terminu. „Rimi Lietuva“ generalinis direktorius Vaidas Lukoševičius sako, kad tokia iniciatyva padėjo pirkėjams ženkliai sutaupyti – daugeliu atvejų produktai nukainoti kone per pusę. Tinklo užsakymu vienos pirmaujančių Latvijos panelių „Norstat Latvia“ sausio mėn. atlikta apklausa parodė, kokie taupymo įpročiai būdingi visų trijų šalių pirkėjams bei kaip jie skiriasi.
Iniciatyva, prisidėjusi prie trijų svarbių problemų sprendimo
Baltijos šalių gyventojų kasdienių išlaidų ir taupymo įpročių tyrimo metu buvo apklausti 3 011 Estijos, Latvijos ir Lietuvos gyventojai nuo 18 iki 74 metų amžiaus. Plačios imties tyrimo rezultatai parodė, kad 44 proc. apklaustų trijų šalių gyventojų yra linkę įsigyti nukainotų produktų su besibaigiančiu galiojimu. „Rimi Lietuva“ generalinis direktorius Vaidas Lukoševičius pažymi, kad tai – svarbūs rezultatai, kurie žymi, jog šia iniciatyva sprendžiamos bene trys svarbiausios problemos, susijusios su maisto švaistymu.
„Tokie tyrimo rezultatai leidžia mums, kaip įmonei, įsitikinti, kad mūsų pirkėjai, įsigydami nukainotų besibaigiančio galiojimo maisto produktų, ne tik ženkliai sutaupo, bet ir prisideda prie aplinkai draugiškesnio vartojimo. Pavyzdžiui, vien Europoje iššvaistomo maisto pakaktų pamaitinti 200 mln. badaujančių žmonių, o maisto atliekos prisideda prie šiltnamio efektą sukeliančių dujų išmetimo ir klimato kaitos. Apskaičiuota, kad šios atliekos sukelia apie 8–10 proc. viso pasaulio šiltnamio efektą sukeliančių dujų. Tad visiems rekomenduoju dairytis specialiais oranžiniais lipdukais pažymėtų besibaigiančių galioti maisto produktų, kurie – ženkliai nukainoti“, – sako V. Lukoševičius.
Nukainotos mėsos paklausa išaugo beveik 3 kartus
Atlikto tyrimo duomenys parodė, kad maisto produktų pirkimas yra pagrindinė kasdienių išlaidų dalis, kurioje vartotojai aktyviai stengiasi sutaupyti. Palyginti su 2022 m., pernai ketvirtadalis apklaustų Baltijos šalių gyventojų dažniau rinkosi maisto produktus su besibaigančiu galiojimu. „Rimi Lietuva“ ryšių su visuomene vadovė Eglė Krasauskienė teigia, kad atsižvelgus į tyrimo rezultatus, matyti, jog aktyviausi minėtų produktų pirkėjai – estai.
„63 proc. apklaustųjų estų teigė, kad yra linkę jų kasdien įsigyti, o tuo pat metu Latvijoje – 49 proc. Nors Lietuvoje besibaigiančio galiojimo produktų įsigyja 44 proc. pirkėjų, matyti, kad jų paklausa kiekvieną mėnesį nuolat augo, todėl ir pasiūla mūsų parduotuvėse buvo plečiama. Stengdamiesi ugdyti atsakingus vartotojų įpročius, prisidėjome prie vieno iš pagrindinių tikslų įgyvendinimo – išvengti ženklaus maisto atliekų susidarymo. Pavyzdžiui, palyginti su 2023 m. sausiu, gruodį nukainotos mėsos paklausa išaugo beveik tris kartus, o per metus bendra paklausa stabiliai augo visose nukainotų produktų kategorijose. Palyginimui, jei pernai sausį Lietuvoje pardavėme 118 tonų maisto produktų su besibaiginačiu galiojimu, tai gruodį jų kiekis išaugo iki daugiau nei 171 tonos“, – aiškina E. Krasauskienė.
Pirkimo įpročiai panašūs visose Baltijos šalyse
Tyrimas taip pat atskleidė, kad aktyviausi nukainotų besibaigiančio galiojimo produktų pirkėjai Lietuvoje – tai vilniečiai, kauniečiai, klaipėdiečiai, šiauliečiai bei panevėžiečiai. E. Krasauskienė pažymi, kad pirkėjai dažniausiai rinkosi mėsos, duonos produktus, „Rimi“ gaminius, vaisius ir uogas, taip pat – pieno produktus, sutaupydami iki 50 proc. jų kainos.
„Bendrai Baltijos šalių gyventojų mėgstamiausi nukainoti besibaigiančio galiojimo produktai yra panašūs: Estijoje tarp perkamiausių – taip pat daržovės, o Latvijoje – mėsos produktai. Lietuvoje tai jau gerai pirkėjams pažįstama iniciatyva: nuo 2022 m. rudens siūlome įsigyti specialiais oranžiniais lipdukais pažymėtų produktų su besibaigiančiu galiojimu. Priklausomai nuo parduotuvės formato, kasdien „Rimi“ parduotuvėse galima rasti dešimtis ar šimtus tokių prekių. Tačiau reikėtų turėti mintyje, kad jų kiekis yra ribotas, tad pasitaiko, kai būna greitai išparduodami. O informaciją apie tai, kokių besibaigiančio galiojimo produktų galima įsigyti artimiausioje parduotuvėje, galima pasitikrinti „Rimi“ mobiliojoje programėlėje“, – pataria prekybos tinklo ryšių su visuomene vadovė.
Pirmoji privataus prekių ženklo „Salling“ siunta pasiekė „Rimi“ – naujas asortimentas parduotuvėse jau netrukus
„Rimi Lietuva“ turi naują ryšių su visuomene vadovę
Kakavinis varškės pyragas, kuris papuoš Rugsėjo 1-osios stalą
Šis desertas – pigus, gardus ir greitas: pasigaminkite bananų sušių
„Rimi“ pradeda ilgalaikius „LeadPro“ mokymus, kurių dėmesio centre – parduotuvių vadovai
Nuspalvinkite savo meniu šilauogėmis: tiks gardžioms salotoms ir kokteiliams
Paprasčiau nebūna: keletas minučių prie grilio ir tuojau skanausite šefo vertus žuvies patiekalus
D. Filmanavičiūtė – apie sūnaus pasiruošimą priešmokyklinei klasei: „Mėgstu nupirkti įdomesnių priemonių“
Ledai dera ne tik su šiltu pyragu: šis receptas sužavės ir jus, ir mažuosius
Pasaulinės korporacijos jau atvirai kalba apie tai, kiek darbo vietų bus panaikinta dėl dirbtinio intelekto (DI). Skaičiuojama, kad jei „Microsoft“...
Vakar Vilniuje, Ozo g. 10A, įvyko oficialus pirmojo Lietuvoje BYD automobilių salono atidarymas. Šis renginys neapsiribojo vien automobilių bei salono...
Komentuoja Justinas Muleika, „GF banko“ generalinis direktorius Lietuvos banko duomenimis, per pirmuosius penkis šių metų mėnesius vartojimo paskolų buvo išduota...
Lietuvoje beveik trečdalis šeimų gyvena nuomojamame būste, o daugelis jų svajoja apie savo namus. Tačiau pirmas žingsnis link šios svajonės,...
Per pirmąjį 2025 m. pusmetį „Modus Group“ konsoliduotos neaudituotos pajamos siekė 274 mln. eurų ir buvo 22 % didesnės nei...
Prasidėjus mokslo metams daugelis studentų susiduria su klausimu, kaip gyventi turint itin ribotą biudžetą ir nepritrūkti pinigų nei kasdienėms išlaidoms,...
Ruduo – dosniausias metų laikas, kuomet sodus ir daržus užpildo rudens derlius. Natūralu, kad dalis žmonių šiomis gėrybėmis nori pasidalyti...
Saugumo poreikiai nuolat auga – nebeužtenka vien tik stebėti uždarą erdvę ar fiksuoti įėjimus. Dažnas susiduria su iššūkiu: kaip suvaldyti...
Kiekvieną rugsėjį gatvėse išaugantis moksleivių skaičius atneša ir papildomų iššūkių eismo saugumui. Kaip rodo „Lietuvos draudimo“ užsakymu atliktas tyrimas, penktadalis...
Dar prieš kelis dešimtmečius žmonės Lietuvoje dažnai naudodavo vadinamuosius „majakus“ ar „švyturėlius“ – paskambindavo ir iškart nutraukdavo skambutį, taip perduodami...