Paskelbta
3 savaitės prieš-
By
LukasMoterys susikuria prastesnę finansinę gerovę ir mažiau pasitiki savo finansiniu raštingumu nei vyrai, minint Tarptautinę moters dieną atskleidžia kreditų valdymo bendrovės „Intrum“ tyrimas. Negana to, augant infliacijai ir palūkanų normoms, šis atotrūkis tarp vyrų ir moterų Senajame žemyne per metus dar gerokai padidėjo.
Didėja nerimas dėl ateities
Kaip rodo naujausios „Intrum“ užsakymu atliktos Europos vartotojų mokėjimo ataskaitos, kurios metu visame žemyne pernai apklausa 24 tūkst. žmonių, duomenys, moteriškos lyties atstovės paprastai turi mažiau finansinių rezervų nei vyrai. Pavyzdžiui, kas trečios europietės moters (32 proc.) turimos santaupos, skirtos nenumatytam įvykiui, nesiekia nei mėnesio atlyginimo. Tokių vyrų – kas ketvirtas (24 proc.). Negana to, net 28 proc. moterų, palyginti su 19 proc. vyrų, visai nesutaupo pinigų. Lietuvoje padėtis – panaši: kas mėnesį nei kiek taupymui neatsideda 22 proc. moterų, palyginti su 17 proc. vyrų.
Nestebina, kad moteriškos lyties atstovėms turint mažiau santaupų, jų gyvenimo kokybei visoje Europoje vis daugiau neigiamos įtakos turi infliacija ir didėjančios palūkanų normos. Jų įtaką pernai minėjo dvi iš trijų (62 proc.) apklausos dalyvių, jų per metus padaugėjo 14,4 proc. punkto. Tuo metu apie neigiamą infliacijos įtaką gyvenimo kokybei užsiminė kas antras (54 proc.) vyras, jų skaičius tuo pačiu laikotarpiu paaugo 12,5 proc. punkto. Europoje per metus padidėjo ir vienos ar kelių sąskaitų laiku neapmokėjusių vartotojų skaičius – daugiau nei pusė apklaustųjų respondenčių moterų to nepadarė dėl nepakankamo pinigų kiekio, kai tokių vyrų – du iš penkių. Jų skaičius, palyginti su 2021 metais, didėjo atitinkamai 10 ir 5 proc. punktais.
„Visa tai galiausiai tampa nerimu dėl artimos ateities. Kaip rodo Europos vartotojų mokėjimo ataskaitos duomenys, mažesnes pinigų atsargas ir tuo pačiu prastesnę finansinę amortizaciją paprastai turinčios moterys dažniau jaudinasi dėl didėjančių pragyvenimo išlaidų. Negana to, tarp moterų – didesnis nerimas dėl galimybės laiku apmokėti sąskaitas. Lietuvoje apklausos metu 37 proc. moterų ir 33 proc. vyrų pasidalino, kad negalėjo apmokėti vienos ar net kelių sąskaitų laiku, nes neturėjo pakankamai lėšų.“, – teigia „Intrum“ direktorė Baltijos šalyse Ilva Valeika.
Finansinis išsilavinimas – vien tik žinios?
Visgi, yra ir pozityvių ženklų. Moterys dažniau nei vyrai (67 proc. prieš 60 proc.) planuoja susikurti ar jau turi planą, kaip keisti finansų valdymą, kad infliacijos ir didėjančių palūkanų normų poveikis kasdieniam gyvenimui būtų kuo mažesnis. Kita vertus, moterys yra linkusios rečiau prašyti didesnio nei įprasta atlyginimo padidinimo – per artimiausius metus tai daryti planuoja vos kas ketvirta moteris (26 proc.), kai tokius planus teigė turintis kas trečias vyras (35 proc.).
Moterys mažiau pasitiki ir savo finansiniu raštingumu, atskleidžia „Intrum“ Europos vartotojų mokėjimo ataskaita. Nors panašus kiekis abiejų lyčių atstovų mano turintys asmeninių finansų valdymo pagrindus, išskyrus investicijas į akcijų rinką ir pensijų planavimą, tik kas penkta moteris (22 proc.) mano galinti susitvarkyti su sudėtingais finansiniais klausimais. Tokių vyrų – apie 30 procentų. Apklausos metu vyrai taip pat dažniau nei moterys teisingai atsakė į klausimus apie infliacijos poveikį (51 proc. prieš 40 proc.) ir jos įtaką santaupoms banko sąskaitoje (74 proc. prieš 64 proc.).
„Tačiau didžiausia praraja tarp lyčių atsiranda dėl nepasitikėjimo savo jėgomis. Apklausos metu, atsakant į finansinį raštingumą įvertinančius klausimus, daugiau moterų buvo linkusios rinktis variantą „nežinau“. Tačiau kai šio nebūdavo, dažnai pasirinkdavo teisingą atsakymą. Svarbiausia, kad ši tendencija pastebima visoje Europoje, Lietuva toli gražu nėra išimtis, o kelias į finansinę lygybę vis dar – labai ilgas. Prarają tarp lyčių galėtų sumažinti tik tinkamas finansinis švietimas“, – įsitikinusi „Intrum“ vadovė Baltijos šalyse.
Artėjant ryškiausiai pavasario šventei, lietuviško prekybos tinklo „Maxima“ inicijuota apklausa atskleidė, kad beveik pusė gyventojų patiekalus savo velykiniam stalui ketina...
Tarptautinių krovinių gabenimo, ekspedijavimo ir logistikos paslaugas teikianti „ACE Logistics“ plečia paslaugų krepšelį – nuo kovo įmonė verslo klientams siūlo...
Kelionių organizatorius „Tez Tour“ praėjusiais metais fiksavo rekordinius rezultatus Lietuvoje: pajamos siekė 113,8 mln. Eur ir buvo beveik dvigubai didesnės...
Finansinių technologijų startuolis „HeavyFinance“ gavo 3 mln. Eur investiciją. Į bendrovę šiame investicijų etape investavo rizikos kapitalo fondų valdytoja „Practica...
Nors pasaulinė pandemija jau nebekelia papildomų rūpesčių verslo sektoriuje, tačiau atsiradusios alternatyvos įprastam darbui ofise nelinkusios trauktis. Nuotolinis darbas vis...
Įvertinęs pirmosios autonominės parduotuvės sėkmę, prekybos tinklas „Iki“, kartu su startuoliu „Pixevia“, atidarė antrąją autonominę parduotuvę Lietuvoje. „IKI Express 24/7“...
Daugelis svajoja mesti nemėgstamą darbą ir sukurti sėkmingą verslą, kasdien mėgautis veikla, kuri teikia vidinį pasitenkinimą. Juvelyrikos studijos „Indivi“ įkūrėjai...
Augantis susidomėjimas kanapių produktais – užkandžiais, CBD aliejumi ir net vitaminais keturkojams paskatino du draugus, Ernest Milevskij ir Rytį Ragauską,...
Šiuolaikiniame pasaulyje daugelis žmonių skuba ir ieško patogumo bene visose sferose. Ne išimtis ir maistas bei kasdienės prekės. Ne visi...
Šiuolaikiniame pasaulyje vis daugiau žmonių, o ypač jaunų, susiduria su sudėtingais paskolų klausimais. Ne visi žmonės gali patys lengvai rasti...
Pats verslas gana paprastas, nebrangus ir suprantamas , turi nedaug konkurentų, nes idėja palyginti nauja. Net ir atsiradus konkurencijai, ji...
Verslas darbuotojams, dirbantiems nekvalifikuotą darbą, yra bene vienas seniausių verslų. Prisiminkite piramidžių statybą, kur dalyvavo ne tik vergai, bet ir...
Verslo esmė – pigiai nusipirkti šokoladą, išlydyti jį į skirtingas figūras, nuspalvinti ir parduoti su 500% pelnu. Tai tikri rodikliai,...
Sezoninis verslas – tai verslas, kurio pelnas labai priklauso nuo metų laiko, todėl pagrindinis jo tikslas – maksimaliai padidinti pajamas...
Kur investuoti krizės metu? Pagrindinis aspektas, kad sunkmečiu žmonės taupo ir todėl dalis paslaugų ar ne pirmo būtinumo prekių tampa...