Paskelbta
1 savaitė prieš-
By
LukasPlačiausią degalinių tinklą Lietuvoje valdančios bendrovės „Viada LT“ pardavimo pajamos praėjusiais metais siekė 981,5 mln. eurų ir buvo 43 proc. didesnės nei 2021-aisiais. 63,38 proc. augo ir grynasis pelnas, kuris, lyginant su 2021 metais, pernai siekė 11,9 mln. eurų.
Rezultatus gerino keli veiksniai
Bendrovės generalinis direktorius Linas Vytautas Karlavičius teigė, kad geresnius 2022-ųjų veiklos rezultatus nulėmė kelios priežastys. Viena jų – augusi didmeninė prekyba degalais, kuri sudaro kiek daugiau nei 33 proc. visų pardavimo pajamų.
„Vertinant praėjusių metų finansinius rezultatus gali atrodyti, kad įvyko spartus augimas, tačiau reikėtų prisiminti kontekstą. Pirmiausia, 2022-ųjų pirmąjį pusmetį baigėsi visi pandemijos ribojimai ir laisvai galėjome vykdyti savo veiklą.
Taip pat praėjusiais metais vasario 24 dieną prasidėjo karas Ukrainoje, kas turėjo ženklios įtakos ne tik staigiam naftos, degalų ir kitų energetinių resursų kainų šuoliui, bet ir vartotojų elgsenai. Gyventojai, siekdami saugumo, ėmė kaupti degalų atsargas“, – aiškino L.V. Karlavičius.
Prie augusių pardavimų pajamų prisidėjo ir bendrovės investicijos į degalinių atnaujinimą – iš viso 2022 metais buvo atnaujintos 24 degalines Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Šiauliuose, Rokiškyje ir Vievyje. Bendros bendrovės investicijos siekė 13,8 mln. Eur.
Degalinėse išplėtė asortimentą
Ne tik rekonstruotose, bet ir didžiojoje dalyje degalinių pernai buvo visiškai atnaujinti kavos aparatai, kurie gerokai praplėtė kavos gėrimų asortimentą – klientai degalinėse gali pasigaminti ne tik tradicinius karštus gėrimus, bet ir kavos gėrimų su pienu be laktozės. Į kavos aparatus, šaldytų limonadų, šerbetų, plaktos grietinėlės aparatus ir ledukų generatorių aparatus investuota daugiau nei 3 mln. Eur.
„Siekiame visapusiškai gerinti klientų patirti „Viada“ degalinėse, todėl investuojame ne tik į degalinių atnaujinimą, bet ir asortimento didinimą. Pastaraisiais metais ypatingai stiprinome šviežiai ruošiamo maisto pasiūlą: asortimente atsirado šaltų kavų, šerbetų, glotnučių, daugėja degalinių kepančių įvairių skonių bandeles, savo klientams siūlome vietoje ruošiamų sumuštinių, salotų ir kt. patiekalų”, – kalbėjome įmonės vadovas.
Pasak L. V. Karlavičiaus, investicijos į parduotuvių rekonstrukcijas ir asortimento plėtrą taip pat ženkliai prisidėjo prie didesnių pardavimo pajamų praėjusiais metais, todėl įmonės tikslas išlieka ir ateityje stiprinti pozicijas maisto ir gėrimų dalyje.
Tapo elektrą gaminačiu vartotoju
Viena iš strateginių įmonės krypčių ir toliau išliks tvarumas bei siekis tapti klimatui neutraliai bendrove. Pasak L. V. Karlavičiaus, „Viada“ degalinių tinklas per mėnesį sunaudoja vidutiniškai 1,3 mln. KWh, tad 2022 m. buvo išsikeltas tikslas sumažinti elektros energijos suvartojimą bei pirkti tik Lietuvoje pagamintą žaliąją elektros energiją.
„Šiemet energiją mums jau pradėjo tiekti Lietuvoje veikiančios mažosios hidroelektrinės. Dalį numatytų investicijų skyrėme saulės parkams ir saulės elektrinėms degalinėse įrengti. Pastarosios jau veikia dešimtyje degalinių, o „Viada“ tapo elektrą gaminančiu vartotoju. Tikimės, kad investicijos atsipirks per artimiausius kelerius metus, o degalinių tinklas pilnai apsirūpins elektros energija“, – pasakojo bendrovės generalinis direktorius.
Pirmąsias saulės elektrines bendrovė įrengė degalinėse, esančiose Širvintose bei Molėtų r. Gojaus kaime. Jose suprojektuotas išmanusis LED apšvietimas su nauja valdymo sistema, atnaujinta resursų kontrolės sistema. Pagal šį modelį atnaujinamos ir kitos degalinės. 2023 metais suplanuota pastatyti dar du saulės parkus bei ant degalinių stogų įrengti bent 10 saulės elektrinių.
L. V. Karlavičiaus teigimu, šiemet bendrovė dar daugiau dėmesio skirs tvarumo iniciatyvoms įgyvendinti: mažinti CO2 pėdsaką, rinktis tvarias pakuotes, toliau investuoti į žaliąją energetiką bei didinti paslaugų prieinamumą visoje Lietuvoje.
Išankstiniais nekilnojamojo turto projektų valdymo ir NT paslaugų kompanijos „Citus“ analitikų duomenimis, gegužę Vilniuje susitarta dėl 252 naujų butų ir...
Didžiausia Baltijos šalyse mėsos perdirbimo įmonių grupė „BIOVELA Group“ praėjusiais metais ir toliau augino pardavimo pajamas, kurios didėjo 36 proc....
Vis daugiau vartotojų už prekes ar paslaugas atsiskaito naudodamiesi skaitmeninėmis piniginėmis, tokiomis, kaip „Google Pay“ ar „Apple Pay“. Mantas Užupis,...
Baltijos šalyse surengtas pirmasis teisines technologijas (angl. legal tech) kuriančių startuolių akceleratorius „Baltic legal tech sandbox“, kuriame dalyvavo 8 startuoliai...
Pirmąjį šių metų ketvirtį Lietuvoje veikiantys startuoliai sumokėjo 82 mln. eurų mokesčių – 40 proc. daugiau nei prieš metus ir...
Lietuvos RegTech startuolis AMLYZE, kuriantis FinTech, neobankams ir kriptovaliutų įmonėms skirtus pinigų plovimo prevencijos sprendimus, sėkmingai užbaigė 1 mln. eurų...
NUMAI – pirmasis nepriklausomas „Nuomokis ir pirk“ paslaugos teikėjas Europos sąjungoje. Suteikdami žmonėms galimybę greičiau įsikelti į savo namus, per...
“Youtube” platformoje benaršantiems, Aivaro Milašausko pavardė tikrai girdėta. „Mano gyvenimas sukasi aplink įvairias naujas patirtis. O tas patirtis susirinkti ir...
„Leafood“ – nauja, įdomu ir dar nepatirta. Įmonės vizija – aprūpinti vartotojus maistingiausiais ir sveikiausiais lapiniais žalumynais, kad būtų užtikrinta...
„Town Projects“ – nekilnojamojo turto (NT) projektų valdymo ir įgyvendinimo paslaugas teikianti įmonė, sėkmingai atstovaujanti klientų interesus, bendraujant su tiekėjais,...
Suprasdami visą “OpenAI” kalbos modelio “ChatGPT” potencialą, daugelis naudotojų jau pradėjo plėsti savo klientų aptarnavimo paslaugas arba kurti naujus verslus...
Prieš pandemiją buvo prognozuojama, kad mobiliųjų programėlių kūrimas iki 2023 m. atneš 935 mlrd. dolerių pajamų. Pandemija pagreitina šį procesą...
Prekyba vaikiškais drabužiais yra viena iš paklausiausių mažmeninės prekybos sričių. Norint prekiauti šiuo asortimentu, nereikia licencijos, o sandėliavimui nereikia jokių...
Plaukų šalinimas lazeriu – vis labiau populiarėjanti grožio verslo sritis. Šiuo metu tai viena patikimiausių ir pelningiausių sričių. Štai kodėl:...
Norėdami atidaryti batų ar drabužių parduotuvę, daugelis žmonių klaidingai mano, kad jiems reikia išsinuomoti prekybos vietą, samdyti darbuotojus ir nusipirkti...