Sekite naujienas

Verslas

Kodėl įmonei turi rūpėti jūsų darbo ir poilsio balansas?

Paskelbta

-

Komentuoja Ieva Repšienė, SEB Grupės pirkimų srities vadovė

Reklama

Smalsūs, nuolat besimokantys ir augti siekiantys darbuotojai – kiekvienos organizacijos siekiamybė. Tačiau kuriant aplinką, kurioje kiekvienas stengtųsi tobulėti, neretai rizikuojama perlenkti lazdą ir sukurti atmosferą, skatinančią rezultatų siekti atsisakant dalies laisvalaikio ir asmeninio gyvenimo. Tai lemia, kad darbuotojai perdega, tampa nelaimingi, jų produktyvumas, o kartu ir organizacijos rezultatai, suprastėja. Taigi, sveika organizacija turėtų palaikyti savo narių darbo ir laisvalaikio balansą. Tačiau kaip?

Ką reiškia, kai svarbus gyvenimo balansas susvyruoja, visi galėjome patirti per pandemiją, kuri ištrynė ne tik psichologines, bet ir fizines ribas tarp darbo ir asmeninės erdvės. Beveik 1700 darbuotojų turinčiame SEB grupės paslaugų centre visa tai aiškiai pajutome.

Kasmet vykdome apklausas apie darbuotojų įsitraukimą ir savijautą. Kai visi staiga buvome priversti dirbti iš namų, dalis rodiklių, kuriais vertinami šie kriterijai, suprastėjo. Ir tai natūralu, nes susidūrėme su visiškai nauja realybe.

Todėl daug investavome į personalo mokymus, diegėme naujus hibridinio darbo efektyvinimo metodus, net pasitelkėme psichologus.

Rezultatai pastebimai pagerėjo. Laiku realizuotų sprendimų efektą iliustruoja ir per paskutinius trejus metus gerėjantys SEB vidinės darbuotojų apklausos rezultatai, kurie rodo, kad darbuotojų įsitraukimas auga: pernai net 79 proc. SEB darbuotojų sakė, kad rekomenduotų SEB kaip gerą vietą dirbti ir yra patenkinti savo darboviete. Palyginti, 2021 metais šis rodiklis siekė 75 proc., 2022 metais – 78 procentus.

Ar įmanoma mokytis be įtampos?

Šiandien dirbame pagal hibridinio darbo modelį, kuris tikrai leidžia išlaikyti darbo ir poilsio balansą. Palaikome skandinavišką kultūrą, kurioje pusiausvyros išlaikymas yra tarp svarbiausių įmonės principų.

SEB grupės paslaugų centre vadovaujamės principu „Always Curious. Always Growing.“ (Visuomet smalsus. Visuomet augantis.). Tai reiškia, kad smalsūs ir nuolat tobulėjantys darbuotojai turi visas galimybes augti organizacijos viduje. Kartu laikomės principo, kad augimas neturi kelti streso.

SEB turime 42 val. per metus, rekomenduojamas skirti būtent mokymuisi, t. y. mokymasis vyksta darbo dienos metu. Dažnai komandos bendram mokymuisi kartu skiria visą mokymosi dieną ar pusdienį. Turime vidines ir išorines mokymosi platformas, kuriose yra net keliolika tūkstančių įvairių kursų.

Smalsumas yra lakus. Kaip išlaikyti?

Smalsumas yra labai vertinga savybė, tačiau tam, kad būtum smalsus, tau turi būti įdomu. O išlaikyti susidomėjimą leidžia tik sveikas balansas tarp darbo ir poilsio. Kai jo nelieka, smalsumas greitai išgaruoja.

Žinoma, kiekviename darbe atsiranda veiklų, kurios atrodo nuobodžios ir niekaip neskatinančios asmeninio tobulėjimo, tačiau svarbu, kad visi suprastų, kodėl tam tikrus dalykus reikia padaryti ir į kokį galutinį tikslą jie veda. Indų plovimas ar dulkių valymas namuose, atrodytų, taip pat neaugina, bet galiausiai turime rezultatą – švarius namus, kuriuose malonu gyventi.

Todėl labai daug ir aiškiai kalbame apie savo organizacijos vertybes ir tikslus bei sudarome visas sąlygas tų tikslų siekti – rengiame įvairius mokymus, vykdome mentorystės programas, organizuojame karjeros pokalbius, kurių metu galima atrasti naujas veiklos kryptis.

Suprantama, jokia karjera savaime neįvyks, jei darbuotojas jos nenorės, tad galiausiai viskas yra pačių žmonių rankose. Tačiau norime, kad darbuotojai žinotų, jog siekdami organizacijos tikslų, jie kartu gali siekti ir savųjų. Organizacija padės ir nereikalaus to daryti laisvalaikio sąskaita. Kad šis principas veikia, patvirtina patys darbuotojai – 82 proc. jų sutinka, kad SEB jie ir jos gali sėkmingai suderinti savo asmeninį ir darbo laiką.

Formuojame įprotį nuolat mokytis ir skatiname darbuotojus, kurie tai daro. Bet siekiame, kad tai vyktų natūraliai, kad profesinis augimas kiltų iš smalsumo ir noro prisidėti prie bendros vertės kūrimo. Esu įsitikinusi, kad tik tokiu atveju galima pasiekti sveiką darbo ir laisvalaikio balansą, kuris yra kiekvienos sėkmingos organizacijos pagrindas.

Pokalbio prie kavos svarba

Skandinaviška darbo kultūra yra pagrįsta bendradarbiavimu, o ne vidine konkurencija. Kai kiekvienas yra pasiekiamas ir gali įsitraukti į pokalbį, aiški hierarchija tarsi išsitrina, o skleidžiasi draugiška, įtrauki aplinka.

Šioje aplinkoje svarbūs tampa tokie vadovų ir darbuotojų įgūdžiai kaip aktyvus klausymasis, dialogo paieškos, pokalbio palaikymas, gebėjimas iškelti taiklius klausimus. Susitikimai ir gyvi pokalbiai yra skandinaviškos organizacijos kasdienybė, kurią pirmiausia puoselėja vadovai, visada esantys šalia ir niekada neatsisakantys padėti.

Yra toks švediškas žodis „Fika“, kuris verčiant tiesiogiai į lietuvių kalbą reiškia pertraukėlę, skirtą kavai ir cinamoninei bandelei. Bet iš tiesų šis terminas apima gerokai daugiau ir simbolizuoja bendradarbiavimo kultūrą, kurioje nėra įtampos ir visada galima rasti susitarimą.

Šios pertraukėlės, kurių metu neįpareigojamai bendraujama su kolegomis bei vadovais, yra labai svarbios, nes leidžia didelėje organizacijoje megzti naujas pažintis, atsiskleisti, sužinoti naujų dalykų. Galiausiai visa tai dažnai atveria naujas perspektyvas vidinei karjerai.

Darbo kultūra atrakina vidinius išteklius

Tarptautiniai tyrimai rodo, kad vidinis žmogaus poreikis siekti karjeros galimybių yra viena dažniausių priežasčių, kodėl jis ar ji nusprendžia keisti darbą.

O jeigu kitą darbą gali pasiūlyti esamas darbdavys? Jeigu įmonė investuoja ne tik į darbuotojų tobulėjimą, bet ir į jų galimybes be įtampos migruoti iš vienos pozicijos į kitą?

Daugumai darbuotojų mokymasis suteikia stipresnį darbo prasmės pojūtį ir sustiprina ryšį su kolegomis ir visa organizacija. SEB rezultatas – 82 proc. darbuotojų sako, kad turi geras galimybes ir įrankius mokytis ir tobulėti savo darbe.

Kad žmonės pasitiki savimi ir drąsiai imasi naujų veiklų, rodo statistika: pernai 30 proc. atvirų darbo pozicijų SEB grupės paslaugų centre Vilniuje užėmė vidiniai įmonės kandidatai. Tai – puikus vidinio mobilumo rodiklis, liudijantis, kad mūsų įmonės aplinka skatina augti, keistis, tobulėti. Kartu tai – aukštas mūsų vidinės programos įvertinimas.

Programa sukurta atverti galimybes darbuotojams kreiptis ir prašyti konsultacijos savo karjeros ir augimo klausimais. Kitaip tariant, smalsiai tyrinėti savo karjeros perspektyvas.

Naujienos

Ekspertai

Ekspertai2 d. prieš

Už pažinčių programėlių „princų“ slepiasi nusikaltėliai: kaip nepakliūti į sukčių pinkles?

„Tinder“, „Bumble“, „Hinge“, „Badoo“ ir panašios pažinčių programėlės neatsiejamos nuo šiuolaikinio pasaulio. „Mano draugė ištekėjo radusi puikų vaikiną tinderyje“, „Bumblėje...

Ekspertai2 d. prieš

Lietuvos paštas primena: kalėdinių siuntų pakavimo patarimai, kuriuos būtina žinoti

Kalėdos – stebuklų ir dovanų metas, per kurį Lietuvoje ir į užsienį siunčiamų siuntų kiekiai išauga iki 50 proc. Tačiau,...

Ekspertai2 d. prieš

Kalėdinėms dovanoms – elektronika? Į ką atkreipti dėmesį, kad ji vėliau netaptų našta

Iki Kalėdų likus visai nedaug laiko skubama pirkti dovanas artimiesiems. Kartais šalia kalėdinės eglutės atsiduria ir buitį gerinantys elektroniniai įrenginiai....

Ekspertai3 d. prieš

„Google“ atskleidė, kas labiausiai rūpi lietuviams: tarp dažniausių paieškų – ir klausimai apie elektros kainas

Kompanijai „Google“ pristačius kasmetinę „Year in Search“ apžvalgą, paaiškėjo, ko internete šiemet dažniausiai ieškojo Lietuvos gyventojai. O tarp labiausiai jiems...

Ekspertai4 d. prieš

Kalėdinis bumas prasidėjo: ekspertas atkleidė, kada vėliausiai galite išsiųsti siuntą, kad ji adresatą pasiektų iki švenčių

Kalėdinė karštinė įgauna pagreitį – vis daugiau žmonių dovanų artimiesiems ieško tiek prekybos centruose, tiek internetinėse parduotuvėse, todėl siuntų pristatymo...

Visos teisės saugomos.© 2015-2024 | Kopijuoti draudžiama |