Paskelbta
2 metai prieš-
By
LukasNors ekspertai vis dažniau užsimena apie lėtėjančią ekonomiką ir labiau apgalvotai pinigus leidžiančius pirkėjus, el. prekybos segmentas krizės gali išvengti. Tiesą sakant, pasaulyje el. komercijai vis dar prognozuojamas augimas, o daugybės prekių kategorijų internete vartotojai dar nėra atradę išvis.
Populiariausios – elektronikos prekės
Tarptautinės siuntų bendrovės „Venipak“ užsakymu Baltijos šalyse atlikti tyrimai rodo, kad dažniausiai internetu vartotojai perka elektronikos prekes bei drabužius ir avalynę. Apie trečdalis vartotojų internetu įsigyja higienos ir grožio produktus, namų apyvokos daiktus ar farmacijos produktus.
„Matome, kad nemažai prekių segmentų dar turi surasti savo pirkėją internetu. Kita vertus, prieš pradedant el. prekybą, verta pasidomėti klientų poreikiais ir įpročiais. Šiandien jų reikalavimai el. parduotuvėms – prekių asortimentui, kainai, pristatymui – yra aukšti ir ateityje tik griežtės“, – įsitikinusi „Venipak“ marketingo vadovė Asta Raudonienė.
Tikisi visapusiškai geros patirties
Taip pat Baltijos šalių vartotojų tyrimas atskleidė, kad didžioji dauguma – net 82 proc. lietuvių, 72 proc. latvių ir 76 proc. estų – į el. parduotuvę nebegrįžtų dėl prastos kokybės prekių. Tačiau tai – ne vienintelis dalykas, kurio pirkėjai nelinkę atleisti.
Pasak A. Raudonienės, bene pusė pirkėjų Baltijos šalyse teigia, kad nebesirinktų el. parduotuvės ir tuo atveju, jeigu prekės neatitiktų rinkos kainų vidurkio. Dar 32 proc. lietuvių, 27 proc. latvių ir 36 proc. estų neatleistų ir skurdaus prekių pasirinkimo. Maždaug trečdaliui Baltijos šalių pirkėjų ypatingai svarbi prekių pristatymo patirtis ir pristatymo būdų pasirinkimas, patogi naršyti svetainė.
Svarbios net detalės
Pradedantiems el. prekybos verslą, A. Raudonienė pirmiausia pataria apmąstyti visas detales: galvoti ne tik apie prekes ir konkurencingą kainą, bet ir platformos funkcionalumą, estetiką, atsiliepimus, pristatymą, komunikaciją su pirkėju:
„Nederėtų pamiršti ir mobiliosios patirties, nes vis daugiau veiksmų pirkėjai atlieka būtent savo mobiliuosiuose įrenginiuose. Būtina apgalvoti, kaip pirkėjai grąžins prekes. Mūsų duomenimis, net 29 proc. latvių, 35 proc. lietuvių ir 36 proc. estų nesinaudoja šia galimybe. Vidutiniškai 30 proc. pirkėjų teigia, kad grąžinimo paslauga nesinaudoja, nes dažniausiai perka pažįstamų prekių ženklų gaminius, tad tikėtina, kad didžioji dauguma, įsigiję netinkamą prekę, ją tiesiog „palaidoja“ spintose.“
Patariama neapsiriboti ir viena geografine lokacija. Pasak „Venipak“ atstovės, šiandien verslo ambicija turėtų apimti mažų mažiausiai visas Baltijos šalis. Kita vertus, galimybės prekiauti už savo šalies ribų kasdien tik didėja. Pasak A. Raudonienės, augantis visapusiško el. komercijos užsakymų išpildymo (angl. efulfillment) centrų skaičius ir bendrai logistikos plėtra leidžia užtikrinti kokybišką ir greitą prekių pristatymą visame pasaulyje, o verslininkams neužkrauna papildomų rūpesčių ir leidžia koncentruotis į verslo tikslus.
Ramiai laukti Kalėdų, o ne siuntų: papasakojo, ką daryti, kad visos dovanos atkeliautų laiku
Didieji metų išpardavimai: atskleidė internete apsiperkančių lietuvių, latvių ir estų įpročius bei Baltijos regiono ypatybes Europos kontekste
Ekspertai: išlaikyti darbuotojus klientų aptarnavimo srityje tampa vis sunkiau
Tiesiausias kelias į el. pirkėjų širdis – per efektyvią rinkodarą? 5 CMO patarimai norintiems parduoti ne tik per Juodąjį penktadienį
E. prekybininkai ruošiasi „juodajam penktadieniui“: kokių klaidų vengti?
Didiesiems išpardavimams prasidėjus, džiugias emocijas keičia stresas: atskleidė, kaip planuoti pirkinius, kad šventės nebūtų finansiškai skaudžios
Tarptautinė siuntų bendrovė „Venipak“ turi naują vadovą
Sumanūs lietuviai rado būdą sutaupyti – perka Lenkijos ir Vokietijos el. parduotuvėse ir jau galvoja apie Kalėdas
Atsigręžia į beglobius gyvūnus: sudaro galimybes jiems padėti neišleidžiant nė cento
Iki Kalėdų skaičiuojant paskutines dienas, internete vis daugėja pačių įvairiausių šventinių išpardavimų pasiūlymų. Rinkodaros ekspertai sutaria: nors dėl didžiulio reklamų...
Giliųjų žemės ūkio technologijų startuolis „Freya Cultivation Systems“ pritraukė 500 tūkst. eurų investiciją, kurios lėšomis šalia Kauno bus įrengtas demonstracinis...
Nekilnojamojo turto plėtros bendrovė „Galio Group“ pradeda trečiojo etapo statybas daugiabučių projekte „ReVingis“ – kvartale „City Space“ 2026 m. antroje...
Šeštadienį, gruodžio 14 d, Vilniuje apsilankė legendinis „Coca-Cola“ Kalėdų karavanas, keliaujantis per Baltijos šalis ir skleidžiantis šventinę nuotaiką visiems. Karavane,...
Pripažinkite – jau planuojate, kas karaliaus ant jūsų šventinio stalo. Nors Kalėdos – laikas, kuomet tvarumą dažnas pamiršta ir neretai...
Plikledis kelyje sukuria pavojingas situacijas, kurios dažnai baigiasi automobilio slydimu. Deja, šių vairavimo aplinkybių pavojus žiemą vis dar nėra tinkamai...
Artėjančios žiemos šventės – darbymetis nusikaltėliams ir kibernetinėje, ir fizinėje erdvėje. Ekspertų teigimu, apimti kalėdinės karštligės, dažnai prarandame kritinį mąstymą,...
„Tinder“, „Bumble“, „Hinge“, „Badoo“ ir panašios pažinčių programėlės neatsiejamos nuo šiuolaikinio pasaulio. „Mano draugė ištekėjo radusi puikų vaikiną tinderyje“, „Bumblėje...
Kalėdos – stebuklų ir dovanų metas, per kurį Lietuvoje ir į užsienį siunčiamų siuntų kiekiai išauga iki 50 proc. Tačiau,...