Paskelbta
1 metai prieš-
Šylantys orai kartu reiškia ir ilgesnes keliones, todėl rūpestis automobiliu – svarbus kaip niekada. Ekspertai pataria pavasarį išnaudoti automobilio patikrai ir dalinasi trimis esminėmis užduotimis, kurios padės užtikrinti automobilio patvarumą ir saugumą.
Pasikeisti padangas – privalu
Nors pirmieji keisti padangas suskumba vairuotojai, žiemą važinėję dygliuotomis žieminėmis padangomis, kurie jas turėjo pasikeisti dar balandžio mėn. pradžioje, ir nedygliuotų žieminių padangų savininkams nereikėtų laukti ilgiau. „Dažna delsimo priežastimi tampa faktas, jog važiuoti su nedygliuotomis žieminėmis padangomis vasaros sezonu kelių eismo taisyklės nedraudžia. Visgi šiltuoju metų laiku eksploatuojamos žieminės, iš minkštesnio gumos mišinio, nei vasarinės gaminamos padangos ne tik greičiau sudils, bet ir prailgins transporto priemonės stabdymo kelią“, – dėmesį atkreipia automechanikas Pranas Mitkus. Miesto iššūkiai automobilio varikliui
Ratų suvedimas
Pasak P. Mitkaus, tikslus ir kokybiškas ratų suvedimas užtikrina stabilų ir saugų automobilio valdymą: „Pablogėti šis techninis parametras gali dėl įvairiausių kasdieninių priežasčių, pavyzdžiui, nelygių kelių, kontakto su didesne duobe ar gedimų važiuoklėje. Nevienodai veikiantys ratai neleidžia transporto priemonei tinkamai įsibėgėti, tad nesuvedus ratų sumažėja automobilio manevringumas, sutrumpėja padangų eksploatavimo laikas bei padidėja kuro sąnaudos“. Žiemos kelionės automobiliu
Automobilio valymas
Žiemą barstoma druska – tikrai nėra geriausias draugas automobiliui, todėl vairuotojams, kurie neturi įpročio reguliariai pasirūpinti savo automobilio higiena, atėjus pavasariui būtina kruopščiai nuplauti kėbulą, automobilio dugną, variklio skyrių. Šie darbai ne tik pagerins estetinį vaizdą, bet ir užkirs kelią korozijai, kurią spartina automobilio plyšiuose susikaupusios druskos.
Skysčių patikra
Svarbu nepamiršti patikrinti ir automobilyje esančių skysčių. „Per pavasarinę automobilio apžiūrą reikėtų patikrinti ir esant poreikiui papildyti stabdžių, aušinimo sistemos, vairo stiprintuvo, langų plovimo skysčius bei variklio alyvą, su kuria ypač dažnai prisidaroma problemų“, – pasakoja automechanikas P. Mitkus. Sveika mityba prasideda parduotuvėje
Pasak automechaniko, šiandien vis dar tenka išgirsti, kad automobiliui pasiekus 100 000 km ridą, geriausia alyvą keisti „tirštesne“ ir klampesne. Ekspertai įspėja, kad tai tėra mitas ir savo nuožiūra pakeistų eksploatacinių skysčių poveikis varikliui gali būti visiškai priešingas.
„Laboratoriniai tyrimai rodo, kad naujausiuose, didelio našumo varikliuose, didesnio klampumo alyvos kaip tik prasčiau aušina variklį: kai kurių jo komponentų (žiedų, turbokompresoriaus guolių) temperatūra pakyla, todėl 0W-20 klampumo alyvos keitimas 0W-30 alyva naudos neduos. Priešingai – tam tikrose, nekontroliuojamose variklio vietose 0W-30 alyva bus sunkiau priimama, ir prasčiau išsklaidys šilumą nei 0W-20 klampumo alyva. Šiuolaikiniuose varikliuose, kurie yra labiau termiškai apkrauti, ši eksploatacinių skysčių funkcija – ypač svarbi“, – patirtimi dalinasi Andrzejus Husiatynskis, „Total Energies“ Techninio skyriaus vadovas. Pagrindinio diržo keitimas
Pasak eksperto, „Jei gamintojas naudotojo vadove leidžia du alyvos variantus, pavyzdžiui, 0W-20 ir 0W-30 ir nurodo, kokius alyvos patvirtinimus jos turi atitikti abiem atvejais – viskas gerai. Šiuo atveju skysčiai gali būti naudojami pakaitomis. Tačiau jei instrukcijoje tokia galimybė nenumatyta, o klampumo klasės keitimas atliekamas savavališkai, laukia rimtos pasekmės“.
Tokie patys reikalavimai galioja ir hibridiniams varikliams, kurie dažnai dirba per mažai įkaitinti. „Čia ypatingai svarbu momentinis tepimas ir specialiai parinkti priedai, kurie veiktų žemesnėje temperatūroje. Štai kodėl principo tirštesnė alyva apsaugo geriau taikymas ir hibridų atveju bus visiškai priešingas, o savavališkas klampumo klasės keitimas paprasčiausiai sutrumpins variklio tarnavimo laiką“, – sako „TotalEnergies“ atstovas.
Šiandienos parfumerijos pasaulyje kvapas neretai tampa produktu su aiškia instrukcija: turi patikti daugumai, atitikti sezono nuotaikas ir nekelti klausimų. Kvepalai...
2024-ieji AB Vilniaus šilumos tinklams (VŠT) tapo strateginių projektų įgyvendinimo ir investicijų metais. Bendrovė dirbo pelningai – rodo nepriklausomų auditorių...
Jau šį rugsėjį duris atversiančio verslo centro „Hero“ įrengimo darbai sparčiai juda į priekį. Baigiamos įrengti biurų erdvės, pastate jau...
2024-ieji Kauno startuolių ekosistemoje įnešė pokyčių – nuo augančio mažų įmonių skaičiaus Vidurio ir Vakarų Lietuvos regione, iki stiprėjančio įmonių...
Prasidėjus bendrovių metinių finansinių rezultatų skelbimui, akivaizdu, jog Lietuvos „fintech“ sektorius didina pagreitį. Vien Lietuvos elektroninių pinigų ir mokėjimo įstaigų...
Automobilių sporto mėgėjams ir lenktynininkams atėjęs pavasaris žymi naujo sezono pradžią. Norinčių varžytis populiarumo viršūnėje Lietuvoje karaliaujančiame „drifte“ netrūksta, tačiau,...
„Citadele“ banko inicijuota Baltijos šalių gyventojų apklausa atskleidžia, kad Lietuvoje gyventojai labiausiai nerimauja dėl geopolitinės įtampos (56 proc.) ir augančių...
Telefoniniai sukčiai, prisidengdami institucijomis ar paslaugų tiekėjais, ir toliau vilioja pinigus iš gyventojų. Ekspertas atskleidžia, koks pagrindinis signalas, kad skambina...
Daugelis esame pratę saugoti savo pinigus nuo sukčių internete, tačiau ne kiekvienas susimąstome, kad apsaugos nuo apgavikų reikia ir mūsų...
Po žiemos pertraukos į eismą sugrįžę dviratininkai, paspirtukininkai ir motociklininkai sukuria visai kitokią dinamiką keliuose, išauga nelaimingų atsitikimų rizika. Todėl...