Paskelbta
2 mėnesiai prieš-
„OpenAI“, „Google“ ir „Perplexity“ kuria globalias partnerystes, siekdamos užtikrinti realaus pasaulio duomenų rinkinius, kurių negalima surinkti iš interneto. Ekspertai įspėja apie privatumo rizikas ir ragina stiprinti priežiūrą, kad būtų apsaugotas privatumas ir užtikrintas teisingumas.
Intensyvioje kovoje dėl dominavimo dirbtinio intelekto bendrovės kuria aljansus įvairiose pramonės šakose ir regionuose, kad surinktų realaus pasaulio duomenis, kurių negalima gauti iš interneto.
Per pastaruosius du mėnesius „OpenAI“ užmezgė ryšius su elektroninės prekybos gigantais „Shopee“ ir „Shopify“, o „Google“ ir „Perplexity“ kai kuriems Indijos vartotojams suteikė nemokamą prieigą prie savo pažangių dirbtinio intelekto įrankių. Ekspertai mano, kad šie žingsniai padės bendrovėms gauti struktūrizuotus vartotojų užklausų, produktų elgsenos ir sandorių duomenis – mokymo signalus, kurie dažnai neprieinami vien tik iš viešų duomenų.
„Šios partnerystės suteiks jiems įvairius duomenų rinkinius, kurie padės geriau mokyti jų dirbtinio intelekto modelius ir generuoti tikslesnius rezultatus“, – „Rest of World“ sakė Sameer Patil, pasaulinio mąstymo centro „Observer Research Foundation“ Saugumo, strategijos ir technologijų centro direktorius. „Tai taip pat padės jiems inovuoti naujais būdais, kaip pritaikyti dirbtinio intelekto modelius tam tikruose sektoriuose. Tai ypač taikoma sektoriams, kuriuose akcentuojama hiperpersonalizacija ir itin individualizuoti pasiūlymai, pavyzdžiui, finansinių technologijų ir sveikatos priežiūros srityse.“
„Azijos jauna, technologijas išmananti populiacija ir didelis mobiliųjų įrenginių paplitimas daro ją viena sparčiausiai augančių rinkų dirbtinio intelekto pritaikymui ir inovacijoms“, – pareiškime, skelbiančiame partnerystę su „Sea“, sakė Oliver Jay, „OpenAI International“ vykdomasis direktorius. „Pritaikydami „OpenAI“ galimybes tokiose srityse kaip prekyba, mes tikimės bendradarbiauti su „Sea“, kad jie aprūpintų daugiau verslų išmanesniais įrankiais operacijoms valdyti ir klientams pasiekti.“
„Google“, „Perplexity“ ir „OpenAI“ neatsakė į konkrečius klausimus apie tai, kodėl jie užmezga globalias partnerystes ar siūlo savo dirbtinio intelekto įrankius nemokamai kai kuriems vartotojams. Pagal jų privatumo politiką, visos trys bendrovės renka vartotojų duomenis tokiems tikslams kaip patirties gerinimas, paskyrų kūrimas ir valdymas bei jų modelių mokymas. Vartotojai gali atsisakyti dalintis savo duomenimis modelių mokymui.
Kinija jau pademonstravo, kaip prieiga prie specifinių pramonės duomenų gali suteikti konkurencinį pranašumą. Yra sprendimas DI sugeneruotiems namų darbams atpažinti
Šį mėnesį „Rest of World“ pranešė, kad Kinijos dirbtinio intelekto vaistų atradimo bendrovės sudarė kelių milijardų dolerių vertės sandorius su farmacijos kompanijomis, tokiomis kaip „AstraZeneca“, „Pfizer“ ir „Sanofi“. Sėkmę iš dalies lėmė tai, kad Kinijos bendrovės turi prieigą prie didžiulio kontekstinio duomenų rinkinio dėl šalies nacionalinės sveikatos draudimo sistemos, kuri apima daugiau nei 600 mln. žmonių. Scott Moore, Pensilvanijos universiteto Kinijos programų direktorius, „Rest of World“ sakė, kad tai yra „struktūrinis pranašumas“, nes didelė pacientų grupė gali būti naudojama kaip platus mokymo rinkinys dirbtinio intelekto modeliams mokyti.
„Google“ ir „Perplexity“ mato ankstyvą sėkmę su savo nemokamais paleidimais Indijoje.
Liepos mėn., kai „Perplexity“ paskelbė apie savo sandorį su „Bharti Airtel“, bendrovė užfiksavo 6,69 mln. mėnesinių atsisiuntimų, palyginti su tik 790 000 birželį, remiantis rinkos žvalgybos įmonės „Sensor Tower“ duomenimis. Vilniuje naujas skrydžių simuliatorius
„Aš atsisiunčiau [„Perplexity“] praėjusį mėnesį, nes dabar jis nemokamas su „Airtel“. Aš dažniau naudoju „ChatGPT“, – „Rest of World“ sakė P. Sahay, duomenų mokslininkas, dirbantis su konsultacine įmone Bengalūre. „Aš per daug nesijaudinu dėl savo duomenų, nes tai, kam naudoju dirbtinį intelektą, nėra labai jautru. Naudoju jį el. laiškams ar žinutėms formuluoti, kodų derinimui, paruoštiems kodams gauti, rinkos tyrimams ir pan. Nieko iš to nėra konfidenciali informacija.“ Sahay sakė, kad nežinojo, jog dirbtinio intelekto pokalbių robotai siūlo galimybę išjungti duomenų rinkimą mokymui.
Nors vartotojai naudojasi dirbtinio intelekto milžinų siūlomais privalumais, ekspertai nerimauja dėl tokių problemų kaip duomenų suverenitetas ir tendencija, kai besivystančios rinkos tampa duomenų tiekėjais į globalias dirbtinio intelekto sistemas be teisingos grąžos. „OpenAI“ pristato kreditais pagrįstą „ChatGPT Enterprise“ kainodarą, atsisakydama fiksuotos kainos
Kelios besivystančios Afrikos ir Azijos šalys priešinasi didžiųjų technologijų bendrovių dominavimui globalių duomenų srityje. Tokios šalys kaip Nigerija, Indija, Pietų Afrika ir Vietnamas reikalauja, kad bendrovės, tokios kaip „Google“, „Microsoft“ ir „Amazon“, savo piliečių informaciją laikytų vietoje.
„Tai reikalauja tvirtų apsaugos priemonių, kad būtų užtikrintas privatumas ir teisingumas“, – sakė Patil. „Dalyvaujančios bendrovės turės užtikrinti, kad duomenų rinkiniai būtų nepersonalizuoti ir anonimizuoti, taip pat būtų įdiegtos tvirtos priežiūros sistemos, kad būtų išvengta šališkumo renkant duomenis.“
Nors dar neaišku, kaip toli šie nemokami pasiūlymai ir partnerystės nuves dirbtinio intelekto bendroves, kova dėl dominavimo įgavo naują posūkį rugpjūčio 12 d., kai „Perplexity“ pasiūlė įsigyti „Google“ naršyklę „Chrome“ už 34,5 mlrd. USD. Siūloma kaina yra beveik dvigubai didesnė už „Perplexity“ vertę, kuri siekia 18 mlrd. USD, pranešė „The Wall Street Journal“. Lietuvos IT sektoriaus eksporto plėtra įsibėgėja
Turinys priklauso: restofworld.org
Rinkodara dirbtinio intelekto paieškos eroje: žaidimo taisyklės keičiasi
„Google“ paieškoje Lietuvoje pradeda veikti „DI režimas“
„Google Discover“ atnaujinimas atneša pokyčius
„Google“ netrukus gali pereiti prie AI režimo paieškai – ir jums teks su tuo susitaikyti
„Google“ gali išlaikyti „Chrome“, nusprendė teisėjas paieškos antimonopolinėje byloje
OpenAI įveda „ChatGPT“ tėvų kontrolę
„Meta“ pasirašė daugiau nei 10 mlrd. USD vertės debesų kompiuterijos sandorį su „Google“
DI burbulas sprogo po MIT ataskaitos, nurodančios menkus verslo poveikius
Naujasis karalius? GPT-5 atvyksta įkaitusioje dirbtinio intelekto arenoje

Dar visai neseniai sutelktinis finansavimas Lietuvoje daugeliui asocijavosi su nišiniu sprendimu, buvo siejamas su mažesnio masto vystytojais – tais, kurie...
Ar kada nors susimąstei, ką reiškia prarasti viską, ką turi – ir vis tiek stotis iš naujo? Tai istorija, kurią...
Lietuvoje įkurta „Hostinger“ yra tarp didžiausią ilgalaikį augimą Europoje demonstruojančių kompanijų. Verslo leidinio „Financial Times“ kartu su statistinių duomenų platforma...
Airijoje registruota „Avia Solutions Group“, didžiausia pasaulyje ACMI paslaugas teikianti aviacijos įmonių grupė, praneša statanti naują biurų pastatą didžiausiame pasaulyje oro...
Kai „Google“ pristatė dirbtinio intelekto funkciją „AI Overviews“, pasikeitė internetinės paieškos taisyklės – prekių ženklų matomumo internete logika tapo visai...
Norint dar suspėti susiorganizuoti rudens atostogas, pats metas ieškoti paskutinės minutės kelionių pasiūlymų. Tačiau specialistai įspėja, kad šia situacija pasinaudoja...
Dirbtinis intelektas (DI) vis labiau įsigali kasdieniame gyvenime, taip pat – ir vykdant informacijos paiešką. Ekspertų teigimu, informacijos paieška pasitelkus...
SEB bankas įspėja, kad finansiniai sukčiai Lietuvoje taiko naują apgavystę – „Telegram“ ir kitose susirašinėjimo platformose kviečia gyventojus greitai užsidirbti,...
Dirbtinis intelektas (DI) šiandien keičia mūsų kasdienybę ir darbo aplinką. Jis analizuoja duomenis, taupo laiką ir padeda spręsti užduotis. Tačiau...
Vilniaus kriminalistai išardė didelės apimties SIM „spiečių”, naudotą automatizuotai apgaulingai veiklai internete. Policijos duomenimis, operacijos metu sulaikyti du asmenys, rasta...