Sekite naujienas

Dirbtinis intelektas

Pirmieji Lietuvoje integravo „ChatGPT“ verslo valdymo sistemose: žada perversmą duomenų analizėje

Paskelbta

-

Verslo valdymo sistemų kūrėja „Labbis“ savo sistemose integravo šįmet itin didelio populiarumo pasaulyje sulaukusią „ChatGPT“ programą. Pasak įmonių grupės atstovų, ši integracija verslams padės didinti konkurencingumą, dirbti efektyviau, taupyti laiką, finansus bei priimti tikslesnius sprendimus. Ką tik paleista testinė sistemos versija, o jau kitų metų pirmame ketvirtyje šiais fukcionalumais galės naudotis ir „Labbis“ sistemų klientai.

JAV bendrovės „OpenAI“ pernai lapkritį išleistas pokalbių robotas „ChatGPT“ per šiuos metus sulaukė stulbinančios sėkmės. Jau sausį jis tapo populiariausia visų laikų parsisiųsta programa, o dabar juo kas savaitę naudojasi 100 mln. aktyvių vartotojų. „ChatGPT“ teikiamus privalumus suskubo išnaudoti ne tik pavieniai vartotojai, bet ir verslas. Šįmet „OpenAI“ pasaulio įmonėms suteikė įrankius, kurie leido pokalbių robotą integruoti ir į atskirų įmonių sistemas.

Sunkiausia buvo sukurti algoritmą

Verslo valdymo sistemas kurianti įmonių grupė „Labbis“ „ChatGPT“ integraciją užbaigė praėjusią savaitę. Jos IT vadovo Andrejaus Prožogos teigimu, tai yra pirmasis sėkmingas verslo valdymo sistemos (angl. ERP) integracijos su „ChatGPT“ atvejis Lietuvoje.

„Dirbtinis intelektas jau netolimoje ateityje taps neatsiejama kasdieninių verslo procesų dalimi, taigi verslas turėtų nemiegoti ir jau dabar išnaudoti dirbtinio intelekto privalumus. „ChatGPT“ integracija su mūsų sistemomis klientams leidžia pasinaudoti pasaulyje jau išbandytais ir patvirtintais sprendimais, kurie optimizuoja veiklą, taupo tiek žmogiškuosius, tiek finansinius resursus ir didina darbo našumą“, – pasakoja A. Prožoga.

Jis paaiškina, kad visos verslo sistemos veikia tokiu pačiu principu: iš duomenų srauto gaunama informacija, o po to formuojamas galutinis rezultatas, dažnu atveju tai būna ataskaita. Pagrindinis „ChatGPT“ privalumas yra galutinio rezultato išaiškinimas: „Labbio“ atveju tai reiškia, kad klientas galės sužinoti ne tik ataskaitos naudą verslui, bet ir iš kokių pirminių duomenų šaltinių ar informacijos rinkinių buvo sugeneruoti ataskaitoje pateikti skaičiavimai ar kitokie rezultatai. Pasak A. Prožogos, verslui galimybė greitai ir aiškiai sužinoti apie ataskaitų turinį bei kokie duomenys vieni kitiems daro įtaką leidžia priimti tikslesnius sprendimus ir dirbti kur kas efektyviau.

„Savo sistemose esame sudarę galimybę formuoti ne tik automatizuotas ataskaitas, bet ir jas personalizuoti bei savarankiškai eksperimentuoti su duomenimis. Todėl realiu laiku gauti paaiškinimus apie savo atliktus veiksmus ar susikurtas ataskaitas tampa būtinybe“, – teigia „Labbio“ IT vadovas.

Fokusas – saugumas

Pasak jo, komandai iššūkis buvo ne įdiegti „ChatGPT“ integraciją, o sukurti reikiamą algoritmą, kuris užtikrintų klientų duomenų saugumą.
„Algoritmas sukurtas ne tik turimų ataskaitų, bet kiekvienoje ataskaitoje esančių nustatymų, taip pat – filtrų, formulių rūšiavimo ir grupavimo variacijų pagrindu. Kitaip tariant, į mūsų kuriamą algoritmą įdiegėme daugybę informacijos – daugiau nei 200.000 skirtingų duomenų pateikimo vartotojui scenarijų ir duomenų pjūvių“, – sako „Labbio“ IT vadovas.

Jis priduria, kad bendrovės klientų duomenys naudojant šią programą nėra perduodami į „ChatGPT“ serverius. Kadangi su „ChatGPT“ keičiamasi tik algoritmu, visi „Labbio“ klientų duomenys saugiai lieka „Labbio“ sistemoje.

Vysto toliau

„Labbis“ „ChatGPT“ integraciją planuoja užbaigti per artimiausią ketvirtį. Pasak A. Prožogos, nekyla abejonių, kad „OpenAI“ ir toliau tobulins pokalbių robotą ir į jį integruos naujų funkcijų – jau kitąmet planuojama išleisti gerokai pažangesnę, penktąją „ChatGPT“ versiją. Tai taip pat reikš, kad atnaujinimai pasieks ir „Labbio“ verslo valdymo sistemas.

Pašnekovas pažymi, kad „ChatGPT“ integracija „Labbis“ neapsiribos – įmonių grupė jau kuris laikas ieško ir kitų naujų dirbtinio intelekto įdarbinimo būdų. Tai jai padeda daryti sava patyrusių programuotojų komanda, kurios kuriami sprendimai leidžia greičiau integruoti naujoves ir prisitaikyti prie individualių poreikių. Be to, „Labbis“ jau daugelį metų yra „Microsoft“ partneris, todėl nuolatos gauna naujausius įrankius.

„Šiuo metu aktyviai dirbame prie dar vienos dirbtinio intelekto panaudojimo srities – užsakymų automatizavimo. Nors šis projektas dar yra tik eksperimentinėje stadijoje, jis netolimoje ateityje padės įmonėms didinti vykdomų pirkimų efektyvumą ir mažinti jų sąnaudas. Jau esame paruošę duomenų rinkinius, kurių reikia sukurti tokiam įrankiui, todėl intensyviai dirbame prie šio projekto“, – pažymi A. Prožoga.

Naujienos

Verslas11 val prieš

Tvarią gamybą skatins naujos finansavimo galimybės atsinaujinantiems energijos ištekliams ir pramonės dekarbonizacijai

Inovacijų agentūros renginyje pristatytos finansavimo priemonės, kurios padės įmonėms pereiti prie tvaresnės gamybos bei taupyti energiją. Ekonomikos ir inovacijų ministerija...

Verslas1 d. prieš

Lietuvos oro uostai 10 metų kartu: įspūdingiausi dešimtmečio plėtros projektai

Prieš dešimtmetį įvykęs Vilniaus, Kauno ir Palangos oro uostų sujungimas buvo tarsi Lietuvos aviacijos pakilimas naujam skrydžiui. Dešimtmetį skaičiuojanti Lietuvos...

Startuoliai1 d. prieš

TOP 7 didžiausios Lietuvos startuolių pritrauktos investicijos šiemet

Lietuvos startuoliai per pirmąjį šių metų pusmetį jau pritraukė 32 mln. eurų investicijų – vidutinė vienos investicijos suma siekia 1,87...

Verslas1 d. prieš

Inovacijų agentūra prisidės prie personalizuotos medicinos sektoriaus vystymo Europoje

Inovacijų agentūra kartu su 24 partneriais dešimtyje šalių skatins personalizuotos medicinos sektoriaus Europoje vystymąsi. Dalyvaudama PRECISEU (angl. Personalised Medicine Empowerment...

Dirbtinis intelektas2 d. prieš

„Telia“ – tarp pirmųjų išbandžiusiųjų „Microsoft 365 Copilot“: pirminį susižavėjimą DI asistentu keitė praktiškos išvados

Daugeliui organizacijų dar tik domintis „Microsoft“ dirbtinio intelekto (DI) įrankiais, „Telia“ jau spėjo juos pritaikyti savo veikloje ir įvertinti jų...

Verslo Vikingai

Technologijos3 mėnesiai prieš

Kriptovaliutų mokėjimų surinkimo paslaugos verslams: teisinių iššūkių rinkoje daug, bet požiūris vis pozityvesnis

Apie kriptovaliutų mokėjimus tikrai esate girdėję, o tai šiandien ypač aktyviai naudojama ir verslo sektoriuje. Įmonės „CoinGate” bendraįkūrėjas ​​Dmitrijus Borisenka...

Verslo vikingai4 mėnesiai prieš

Sėkmingą šakočių ir autentiškų gardėsių verslą įkūrusi Sandra atskleidžia: „Versle galima suklysti, galima padaryti daug klaidų, bet nepavyksta tik tiems, kurie nebando.”

Visą gyvenimą meilę maistui ir įvairių skanumynų gaminimui jautusi Sandra Riepšienė, prieš 13 metų nusprendė pabandyti įgyvendinti svajonę ir kartu...

Dirbtinis intelektas4 mėnesiai prieš

Generatyvinis dirbtinis intelektas: pagalba ar grėsmė visuomenei?

Įvairūs  dirbtinio intelekto įrankiai šiandien vis aktyviau naudojami įvairių organizacijų ir specialistų, siekiant pagreitinti, efektyvinti įvairius darbo procesus. Visgi, netrūksta ...

Verslo vikingai5 mėnesiai prieš

NordLayer paslauga: kas tai ir kuo naudinga šiandien kiekvienam verslui?

Globaliame verslo pasaulyje, vienas iš svarbiausių uždavinių yra suvaldyti saugumą ir galimas kibernetinių atakų rizikas, kurios gali padaryti neišmatuojamos žalos...

Verslo vikingai6 mėnesiai prieš

„Linkedist” agentūros įkūrėja Kotryna Kurt: apie verslo pradžią, iššūkius ir tai, kodėl kiekviena įmonė privalo būti linkedin platformoje

Dar gyvendama Danijoje, jauna marketingo specialistė Kotryna Kurt atrado tuo metu sparčiai populiarėjančią Linkedin platformą. Tuo metu tai padėjo jai...

Visos teisės saugomos.© 2015-2023 | Kopijuoti draudžiama |