Paskelbta
9 mėnesiai prieš-
2024 metais fiksuojamos automobilių žalos buvo glaudžiai susijusios su sezoniškais įvykiais keliuose – nuo duobių sukeltų padangų ar ratlankių pažeidimų, akmenukų ir žvyro, įskriejančio į priekinį stiklą, iki automobilių detalių vagysčių augimo, skelbia „If“ draudimo bendrovė. Šių metų pavasarį automobilių savininkai turėtų būti pasiruošę tam, kad gamtos stichijų galia nebebus reta išimtis, o šiuolaikinių automobilių technologijų pažanga gali turėti įtakos įvairių automobilių detalių kainoms.
Žiemos padariniai – duobės ir padangų pažeidimai
„Jei iki šiol Lietuvoje žiema trukdavo ilgiau, to nepasakysi apie šią – nebuvo stiprių šalčių ar ypač daug sniego, vyravo lietūs. Dėl to keliuose formavosi daugiau didelės balos, o tai smarkiai padidino padangų pažeidimų skaičių. Vien už duobių sukeltus padangų ar ratlankių pažeidimus „If“ draudimo išmokos 2024 m. viršijo 331 tūkst. eurų. Svarbu pažymėti, kad vidutinės kompensacijos už vieną padangų ar ratlankių pažeidimą išaugo beveik 15 proc.“, – teigia „If“ transporto žalų vadovė Lietuvoje Guoda Jasaitė. Draudikai siūlo ekonomines paskatas mainais į tvarius sprendimus
Pavasaris – akmenukai ir įskilę stiklai
Pavasarį, kaip ir kasmet, aktuali problema bus į automobilių stiklus skriejantys akmenukai ir žvyras, sukeliantys didelius pažeidimus bei įtrūkimus. „Automobilio stiklo remontas ar keitimas yra viena dažniausių situacijų, su kuria susiduriame draudime. Remiantis 2024 m. draudimo bendrovės „If“ Lietuvoje duomenimis, automobiliams suremontavo daugiau nei 25 proc. stiklų. Taip pat ypatingą dėmesį skiriame SMART remonto metodams – bendradarbiaudami su partneriais vis dažniau sėkmingai pašaliname krušos ir kitų gamtos reiškinių sukeltas įlenkimus bei poliruojame pažeistas dalis. Tai ne tik leidžia išlaikyti originalią automobilio spalvą, bet ir yra svarbus indėlis į aplinkos apsaugą. Palyginti su 2023 m., tokio tipo darbų kiekis išaugo 10 proc.“, – pasakoja G. Jasaitė. „Lietuvos draudimo“ tvarumo vadove tapo Milda Degutienė
Automobilių detalių vagystės – naujos tendencijos
„Nors pastarųjų metų tendencijos rodo, kad apdraustų automobilių vagysčių skaičius toliau mažėja, pastebėjome automobilių detalių, šiuo atveju, veidrodėlių vagysčių padidėjimą“, – teigia G. Jasaitė. Anot vadovės, vagys neapsiribojo viena konkrečia marke – nukentėjo įvairių gamintojų automobiliai: BMW, „Mercedes-Benz“, „Volkswagen“, „Audi“, „Volvo“ ir kiti. Ji įvardija vieną iš galimų priežasčių – kai kurių markių atsarginių dalių kainų augimą, ypač tų, kurios reikalingos per aukcionus įsigytų apgadintų automobilių remontui.
Gamtos stichijos – vis didesnė grėsmė automobiliams
Gamtos stichijos tampa vis stipresnės ir dažniau padaro žalos automobiliams. „Liepos pabaigoje matėme, kaip audros „Kirsti“ metu stiprios liūtys užliejo net požemines automobilių stovėjimo aikšteles. Nors jos atrodo saugios, palyginti su kruša ar virstančiais medžiais, tačiau, esant itin stipriems krituliams, jos gali būti pavojingos. Pavyzdžiui, Latvijoje dėl to buvo negrįžtamai sugadinta dešimtys automobilių, o nuostoliai siekė 300 tūkst. eurų“, – dalijasi 2024 m. vasaros patirtimi G. Jasaitė. Kelionių draudime COVID-19 pripažinta įprastinio sergamumo liga
Anot vadovės, kruša ir stiprus vėjas taip pat dažnai sukelia automobilių kėbulo pažeidimus. Kruša palieka įvairaus dydžio įlenkimus, o krentantys medžių šakos ar net patys medžiai gali visiškai sunaikinti transporto priemonę. „Jeigu automobilis nukentėjo nuo krušos, priklausomai nuo pažeidimų dydžio ir gylio, įlenkimus dažnai galima pašalinti be perdažymo. Esame matę atvejų, kai po stiprios krušos ant kiekvienos automobilio detalės susidaro dešimtys įlenkimų. Tokius pažeidimus dažniausiai pavyksta visiškai pašalinti, išlaikant originalią automobilio spalvą“, – sako „If“ atstovė. Kaip apsaugoti automobilio stiklą nuo sudužimo ir ką daryti, jei nepavyko
Naujosios technologijos – iššūkis remonto kainoms
Vis daugiau automobilių aprūpinami moderniomis technologijomis – jų žibintuose, stikluose, buferiuose integruojami jutikliai ir kitos sistemos. „Nors šie sprendimai didina saugumą ir komfortą, jie taip pat ženkliai brangina atsarginių dalių gamybą ir keitimą. Žibintai su pažangiomis optinėmis sistemomis ar bamperiai su integruotais jutikliais yra gerokai brangesni nei senesnių modelių dalys. Tai reiškia, kad remontas gali būti daug brangesnis nei ankstesnės kartos automobiliams. Automobilių savininkams svarbu suprasti, kad šiuolaikinės transporto priemonės, aprūpintos naujausiomis technologijomis, ne tik užtikrina geresnį veikimą ir funkcionalumą, bet ir gali pareikalauti gerokai didesnių remonto išlaidų. Pavyzdžiui, susidūrus su laukiniu gyvūnu, remonto išlaidos gali kelis kartus viršyti KASKO draudimo kainą. Net ir priekinio stiklo keitimo išlaidos šiandien dažnai viršija 1 tūkst. eurų, o kai kuriais atvejais jos būna dar didesnės“, – apibendrina G. Jasaitė. Pavasario vadovas elektromobilių savininkams: svarbiausi patikrinimai ir rekomendacijos
Automatiniai užtvarai – prieš šventinis vairuotojų galvos skausmas
Ūkininko košmaras: akmuo sugadino kombainą, draudikai skaičiuoja milžiniškus nuostolius
Atsargiai: medinės terasos – slidžios kaip čiuožykla
Tyrimas atskleidė, kaip lietuviai renkasi augintinius – rezultatai kelia nerimą
Suodžiai bute: kaip šuo padėjo atskleisti pavojingą situaciją
Du dalykai, kurių baiminasi Lietuvos vairuotojai
Lietuviai vasarą taupyti neketina – kelionių kryptys gali nustebinti
Šuo suvalgė toksišką vitamino D dozę
Lietuviai tiki elektromobilių ateitimi daug labiau nei estai ar latviai

Įsivaizduokite: 1980-aisiais Niujorko vargingame rajone augęs vaikinas, kuris gamtinių teisių nevykdo, bet vis tiek galiausiai susitinka su kavos puodeliu –...
NT plėtros bendrovė „Citus“ Žirmūnuose, Kareivių g. 5 pradėjo trečiąjį projekto „CITUS Mūnai“ etapą: ir pardavimai, ir statybos jau vyksta. Iš 73 pirmojo ir 116 antrojo etapo butų jau...
Ruošiasi Juodajam penktadieniui: tikisi pelningiausio metų laikotarpio Juodasis penktadienis Lietuvoje kasmet tampa svarbia proga augti net ir mažiesiems verslams. Šiuo laikotarpiu...
Kiekvienas, kas bent kartą jungėsi prie „Facebook“, vienaip ar kitaip pažįsta Marką Zuckerbergą. Ar bent tą jo versiją, kuri šypsosi...
Įmonės ruošiasi 2026-iesiems: projektuoja biudžetus, planuoja išlaidas, bet dažnai daro tą pačią klaidą – planuoja be revizijos. Pasak Aurimo Žlibino,...
„Mes visi turim 24 valandas, septynias dienas per savaitę. Neturim teisės sakyti, kad neturiu laiko. Mes galime sakyti tik tai,...
Per pastaruosius kelerius metus mokymasis gerokai pasikeitė – nuo tradicinių užrašų pereinama prie skaitmeninių priemonių, o žinios įtvirtinamos vis įvairesniais būdais: nuo...
Automobilio pardavimas – ne tik raktelių ir dokumentų perdavimas naujajam jo savininkui. Kartu su sandoriu vairuotojams reikia pasirūpinti ir kitais...
Nuo vagystės iš vieno garsiausių pasaulio muziejų Paryžiuje iki vis dar veikiančio telefoninio sukčiavimo – sukčių išradingumui ribų nėra. Europoje...
Atsilieptas sukčių skambutis gali baigtis dideliais finansiniais nuostoliais arba nutekintais asmens duomenimis. Startavo vieninga apgaulingų skambučių blokavimo sistema: mobiliojo ryšio...