Sekite naujienas

Ekspertai

Ekspertas: 5 mažmeninėje prekyboje sparčiausiai įsitvirtinančios inovacijos – kaip jos pakeis parduotuves?

Paskelbta

-

Mažmeninės prekyba yra viena iš sričių, į kurią itin sparčiai skverbiasi ir transformuoja naujausios technologijos – nuo dirbtinio intelekto ir juo besivadovaujančių robotų iki išmaniųjų automatizacijos sprendimų ir praplėstosios realybės. Mažmeninės prekybos sprendimų bendrovės „StrongPoint“ vadovas Rimantas Mažulis išskiria 5 didžiausią įtaką apsipirkimo patirtims ir parduotuvių darbui jau artimiausioje ateityje turėsiančias inovacijas.

Reklama

Parduotuvėse vis dažniau sutinkami robotai pagalbininkai

Anot R. Mažulio, prekybos vietose „įdarbinama“ vis daugiau robotų. Jų paskirtis yra įvairi, tačiau tikslai panašūs – didinti parduotuvių darbo efektyvumą, mažinti kaštus ir suteikti geresnę apsipirkimo patirtį pirkėjams. Ekspertas prognozuoja, kad mechaniniai robotai bus vis dažniau pasitelkiami ne tik užtikrinant parduotuvėse švarą, bet ir pasirūpinant, kad prekių lentynos būtų laiku užpildomos, o taip pat suteikiant pagalbą pirkėjams.

„Dirbtiniu intelektu aprūpinti robotai tampa vis išmanesni ir gali atlikti vis daugiau ir vis sudėtingesnių užduočių. Kol kas bene plačiausiai robotai naudojami parduotuvių patalpų valymui, bet taip pat jau netrūksta ir robotų-asistentų prototipų. Tokie robotai palydi pirkėjus prie reikiamų prekių lentynų, suteikia jiems rekomendacijas ar atsako į jų klausimus. Pastaruoju metu daug dirbama ir prie prekių inventorių prekybos salėje ar sandėliuose valdyti padedančių robotų, kurie gali sekti konkrečių prekių kiekį lentynose ir atpažinti ne ten padėtas prekes“, – pasakoja R. Mažulis.

Apsipirkimo patirtį į naują lygį kilstels papildytoji realybė

Naujų galimybių prekyboje suteikia ir vis plačiau naudojamos papildytosios realybės technologijos. Anot R. Mažulio, su jomis eksperimentuoja daugelis pasaulinių mažmeninės prekybos tinklų. Išmaniojo telefono pagalba praplečiama ar papildoma realybė pirkėjams gali padėti rasti reikiamą parduotuvės skyrių ar prekę, suteikti apie ją daugiau informacijos ar sužaidybinti apsipirkimo patirtį.

„Papildytoji realybė iš tiesų turi didelį potencialą vaikštinėjimą po parduotuvę paversti sklandesne ir malonesne patirtimi. Pavyzdžiui, vienas didelis prekybos tinklas užsienyje pernai savo klientams pasiūlė programėlę, kurioje pateikiamų interaktyvių skaitmeninių parduotuvių žemėlapių pagalba pirkėjai gali lengviau rasti reikiamas prekes. Kita drabužių e. prekybos platforma žengė dar toliau ir pasiūlė savo klientams virtualaus rūbų pasimatavimo galimybę. Papildytosios realybės sprendimas vartotojui prieš įsigyjant drabužį leidžia jį vizualizuoti ant savęs. Panašių praplėstosios realybės pritaikymų turėtume matyti vis daugiau“, – sako R. Mažulis.

Daugėja autonominių parduotuvių


Jau ir Lietuvoje yra prekybos vietų, kuriose nėra kasininkų ar už prekystalio dirbančių darbuotojų. R. Mažulio įsitikinimu, autonominių parduotuvių artimiausioje ateityje tik daugės ir atsiras vis įvairesnių jų koncepcijų. Pasaulyje ši tendencija itin ryški, o autonominių parduotuvių plėtrą vykdo tiek pasauliniai technologijų ir prekybos gigantai, tokie kaip „Amazon“, tiek mažesni prekybininkai, o taip pat oro uostai, stadionai ir krepšinio arenos. Pastarosiose prekybos vietų automatizacija leidžia išvengti pirkėjų eilių ir grūsčių sporto varžybų pertraukų metu.

„Prekybininkams autonominių parduotuvių suteikiami privalumai akivaizdūs – mažinamas darbuotojų poreikis ir taupomas jų darbo laikas. Pirkėjai gerai veikiančiose autonominėse parduotuvėse gali apsipirkti greičiau ir patogiau – į parduotuvę įeini pasinaudodamas programėle telefone ar banko kortele ir tiesiog išeini su reikiamomis prekėmis. Atsiskaitymo kasose žingsnis tokiame formate gali būti visiškai eliminuojamas. Autonomines parduotuves įgalinančios technologijos sparčiai tobulėja ir tampa vis svarbesne mažmeninės prekybos dalimi“, – sako R. Mažulis.

Dirbtinis intelektas valdo vis daugiau procesų

Anot R. Mažulio, vienas iš esminių autonominių parduotuvių komponentų yra dirbtinis intelektas. Jo sprendimai mažmeninėje prekyboje taikomi vis plačiau ir užtikrina sklandų savitarnos kasų veikimą, padeda efektyviau valdyti prekių tiekimą, geriau suprasti vartotojų elgesį ir apsisaugoti nuo ilgapirščių.

„Iš esmės vis daugiau mažmeninės prekybos procesų be dirbtinio intelekto tampa nebeįsivaizduojami. Jei parduotuvėje naudositės savitarnos kasomis, jums apsipirkti atpažindamas sveriamas prekes galės padėti dirbtinis intelektas. Apjungtas su kompiuterinės regos sistemomis dirbtinis intelektas šiandien taip pat leidžia automatiškai nustatyti pirkėjo, perkančio prekes su amžiaus apribojimu, amžių, padeda užtikrinti vagysčių prevenciją, įgalina daugybę kitų savitarnos sprendimų ir suteikia turimus gebėjimus jau minėtiems prekybos salėse asistuojantiems robotams“, – sako R. Mažulis.

Pirkėjus parduotuvėse lydės virtualūs asistentai

Dirbtinis intelektas įgalina ir dar vieną inovaciją – pirkėjams padedančius virtualius asistentus, kurie, R. Mažulio manymu, bus vis plačiau naudojami ne tik internete, bet ir fizinėse prekybos salėse, kuriose bus „apgyvendinami“ elektroniniuose informaciniuose stenduose, planšetiniuose kompiuteriuose ir prekių skenavimo įrenginiuose. Tokie virtualūs konsultantų avatarai geba vis natūraliau bendrauti su pirkėjais, atsakyti į jų klausimus, palaikyti pokalbį.

„Nieko nebestebina e. parduotuvėse atsakyti į rūpimus klausimus pasisiūlantys pokalbių robotai (angl. chat bots). Tačiau „Chat GPT“ ir panašūs didžiaisiais kalbos modeliais grįsti sprendimai šioje srityje sukėlė tikrą revoliuciją ir gerokai praplėtė virtualių konsultantų galimybes. Tokius robotus kompiuterio ekrane galima nesunkiai vizualizuoti ir suteikti jiems kalbos gebėjimą – įmontavus nedidelį ekranėlį kiekviename prekių vežimėlyje toks avataras parduotuvėje gali tapti asmeniniu pirkėjo asistentu, padedančiu išsirinkti prekes, apie jas papasakojančiu, pasiūlančiu receptą pietums ar vakarienei ir iš karto nurodančiu, kur ieškoti reikiamų ingredientų“, – pasakoja R. Mažulis.

Anot R. Mažulio, mažmeninės prekybos inovacijos veržiasi į visų formatų ir dydžių parduotuves ir padeda pirkėjams apsipirkti greičiau bei patogiau. Prekybininkai yra suinteresuoti diegti tokius sprendimus, nes jie leidžia ne tik suteikti geresnę patirtį pirkėjams, bet ir didina parduotuvių darbo efektyvumą. Tai reiškia, kad parduotuvėse naujovių tik daugės.

Naujienos

Verslas15 val prieš

„Contribee“ turi naujus savininkus – bendrovę įsigijo „Masiva group“

Siuntų siuntimo platformą siuskpigiau.lt ir kitus internetinės prekybos verslus vystanti „Masiva group“ įsigijo 100 proc. sutelktinio rėmimo platformos „Contribee“ akcijų....

Verslas18 val prieš

„PayPal“ valdyboje – „Tesonet“ atstovė Eglė Eidimtaitė

„Tesonet“ investicijų komandos vadovė Eglė Eidimtaitė tapo pirmąja lietuve „PayPal“ klientų valdyboje (CAD). Ši valdyba buvo įkurta siekiant padėti bendrovei...

Dirbtinis intelektas24 val prieš

CVbankas.lt pristato dirbtinio intelekto įrankį, padedantį sparčiau ir tiksliau atrinkti tinkamiausius kandidatus

Naujoji technologija leidžia darbdaviams greičiau susitelkti į geriausiai pozicijai tinkančius darbo ieškančiuosius, supaprastindama pirminį atrankos etapą. Inovacija Lietuvos darbo rinkojeReklama...

Verslas2 d. prieš

„Rimi“ plečia parduotuvių tinklą: modernus prekybos centras atvėrė duris Šiauliuose

Metams einant į pabaigą ir didžiosioms šventėms nenumaldomai artėjant, prekybos tinklas „Rimi“ tęsia savo plėtrą ir šiandien Šiauliuose atidarė 89-ąją...

Nekilnojamasis turtas2 d. prieš

Geriausias Lietuvoje 2024 metų gyvenamosios paskirties projektas – „Parko pakrantė“ Klaipėdoje

Geriausio Lietuvoje gyvenamosios paskirties projekto apdovanojimas šiais metais keliauja į Klaipėdą. Lietuvos nekilnojamojo turto plėtros asociacijos kartu su Darnios plėtros...

Ekspertai

Ekspertai15 val prieš

Už pažinčių programėlių „princų“ slepiasi nusikaltėliai: kaip nepakliūti į sukčių pinkles?

„Tinder“, „Bumble“, „Hinge“, „Badoo“ ir panašios pažinčių programėlės neatsiejamos nuo šiuolaikinio pasaulio. „Mano draugė ištekėjo radusi puikų vaikiną tinderyje“, „Bumblėje...

Ekspertai18 val prieš

Lietuvos paštas primena: kalėdinių siuntų pakavimo patarimai, kuriuos būtina žinoti

Kalėdos – stebuklų ir dovanų metas, per kurį Lietuvoje ir į užsienį siunčiamų siuntų kiekiai išauga iki 50 proc. Tačiau,...

Ekspertai20 val prieš

Kalėdinėms dovanoms – elektronika? Į ką atkreipti dėmesį, kad ji vėliau netaptų našta

Iki Kalėdų likus visai nedaug laiko skubama pirkti dovanas artimiesiems. Kartais šalia kalėdinės eglutės atsiduria ir buitį gerinantys elektroniniai įrenginiai....

Ekspertai2 d. prieš

„Google“ atskleidė, kas labiausiai rūpi lietuviams: tarp dažniausių paieškų – ir klausimai apie elektros kainas

Kompanijai „Google“ pristačius kasmetinę „Year in Search“ apžvalgą, paaiškėjo, ko internete šiemet dažniausiai ieškojo Lietuvos gyventojai. O tarp labiausiai jiems...

Ekspertai3 d. prieš

Kalėdinis bumas prasidėjo: ekspertas atkleidė, kada vėliausiai galite išsiųsti siuntą, kad ji adresatą pasiektų iki švenčių

Kalėdinė karštinė įgauna pagreitį – vis daugiau žmonių dovanų artimiesiems ieško tiek prekybos centruose, tiek internetinėse parduotuvėse, todėl siuntų pristatymo...

Visos teisės saugomos.© 2015-2024 | Kopijuoti draudžiama |